Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
As zice ca la rece uleiul intra in lichidul de racire, fiindca uleiul are presiune iar racirea nu are, iar la cald ar trebui sa se intample invers - asta daca nu cumva zona de contact este foarte ingusta si se astupa de la dilatatia termica. De-aia cred ca apare numai ulei in racire si nu si viceversa.
Am patit cu un Vectra de 1.6 mai vechi chestia asta, a fost garnitura de chiulasa si a iesit urat de tot, se brânzise uleiul pana m-am prins eu. Motorul nu s-a stricat ca sunt masini bune Smile
Schimba garnitura de chiulasa daca nu-ti place sa umbli cu morcovul...


Ultima modificare facuta de danut32 la Mie 18 Feb, 2015 9:02 pm
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Adevarat, daca este vorba de garnitura de chiulasa ciupita, discutia anterioara
a fost despre garnitura de distributie ! (acolo presiunea uleiului este irelevanta).


Ultima modificare facuta de PL500 la Mie 18 Feb, 2015 9:10 pm
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@PL500: mea culpa, scuze. Am corectat.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Rectificare: de fapt presiunea uleiului nu are treaba nici cu garnitura de chiulasa
ciupita (presupunand ca ciupitura este intre cilindru si canalul ce asigura circuitul
antigelului in chiulasa) si nici cu garnitura de distributie (acolo unde se aseaza pompa de apa).
Skip ads

  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Am cautat raspunsuri la problema mea in tot siteul (ClubOpel).
98% din raspunsuri la problema pe care o am se refera doar la motoarele diesel la cele pe benzina nimic concret
Care ar fi simptomele unei garnituri de chiuloase arse; defecte etc.
Am o rugaminte si la Dl.Dan Cuciureanu poate imi poate spune si d-lui o parere.
Cu stima. Multumesc.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
La diesel este alta poveste, intervine termoflotul in arhitectura circuitului
de ungere si probabilitatea contaminarii circuitului de racire cu ulei.
Asteptam parerea d-ui Dan, are mult mai mare cazuistica in spate.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Concret, la un Astra benzina mai vechi mi s-a ars garnitura de chiulasa, undeva intre un piston si un canal de racire. La motor nu prea simteam (era de 1.6 litri), dar pierdeam lichid de racire la greu, cam la o ora trebuia sa completez ca nu mai aveam caldura. Dupa ce am ajuns acasa, m-am uitat la ulei si am vazut ca era covasit de tot si albicios la culoare. S-a desfacut si spalat tot motorul, schimbat garnitura si gata.
Nu vreau sa presupun ca de ce si cum. Va spun exact ce am patit si atât. Am fost de fata la repararea motorului.
As zice sa vedem ce spun altii cu experienta.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Treaba (raul) a fost facut, lucrare mizerabila si total aiurea.
Instalatia se curata la primavara Cleaning of Engine Cooling System http://download.ms-motorser...i_0017_en_web.pdf
Daca a pus garnitura distributie prost alti bani , alta distractie.
Mai este o solutie de la wynns https://www.google.ro/search...8592%3B604%3B1024
Skip ads

  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Va multumesc D-le Dan si sper sa fie ceea ce spuneti dv. nu ceea ce am vazut in general pe site adica: garnitura de la chiuloasa,chiuloasa fisurata,bloc fisurat etc. Dar daca sunteti amabil as vrea sa stiu ce sunt aceste 2 suruburi pe care mi le-a dat mecanicul care mi-a schimbat distributia pentru ca par noi si nu ca celelalte din vechea distributie. Banuiesc ca au fost in chitul nou GM pe care l-am pus pe masina acuma si el nu mi le-a schimbat. Va salut. Cu respect.
  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Imagini cu vasul expansiune si joja + buson ulei motor.

Teava de esapament cu motorul pornit dupa circa 15Km parcursi Nu scoate fum nici la rece nici la cald
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Nu-mi dau seama exact din poze, dar as zice ca daca chiar aveai ulei in antigel se vedea mai ca lumea. Poate e doar instalatia murdara, sau cine stie ce a folosit proprietarul anterior. Incearca s-o cureti, e mult mai simplu decat sa schimbi garnitura. Daca o cureti degeaba, nici o problema dar daca schimbi garnitura degeaba o sa e enervezi.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Acerlasi lucru il am de comentat si eu, in plus (fara legatura cu instalatia
de racire) teava de esapament e cam afumata (probabil de la 5w30).
Pe viitor incercati mobil1 0w40.
Skip ads

  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc inca odata pentru raspunsuri. Asa este teava de esapament probabil e putin afumata din cauza uleiului. Fostul proprietar folosea ulei GM 10W-40 si schimbul il facea la 15000KM,dupa ce am luato eu acum 2 ani jumate am pus la indemnului lui acelasi ulei,dupa care la aproximativ 6-7 luni la indemnul unui mecanic Castrol Edge 5W-30 l-am tinut un an, dupa care am trecut pe Castrol Edge 5W-40 care face acum in mai 1 an de cand l-am pus in motor,si cred ca la urmatorul schimb (in luna mai) voi pune ceea ce vad ca toti recomanda Mobil 1 0W-40, insa nu stiu care e mai bun: la bidon de 4 litri sau la bidon de 1 litru (American)
Teava de esapament in poze pare mai afumata ca in realitate deoarece cred ca telefonul meu nu a focalizat bine fiind putin mai intunecat sub masina,dar totusi este afumata,atunci cand dau cu degetul se ia putina funingine pe deget,dar nu exagerat de mult. Mai poate fi din cate am mai citit pe site viteza. Cand mai merg la tara mai am cateva portiuni de drum bun unde mai merg cu 140-150Km/h,acum nu stiu daca e adevarat lucrul asta.
Si va mai rog inca ceva:
Cum as putea sa pun si o filmare cu sunetul motorului aici pe site (care sunt pasii ca am incercat ,dar nu pot incarca decat poze)
Cu stima numai bine!
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Daca se ia doar putina funingine pe deget este ok., intradevar mersul
cu "talpa" afuma pe moment mai mult teava insa dupa un timp se curata singura.

Despre capacitatea bidonului de ulei nu stiu ce sa va spun, eu am comandat la bidon
de 946 ml, chiar astazi mi-a sosit un colet cu 12 bidoane (pt. mine si 2 prieteni).
Vin ambalate cate 6 bidoane intr-o cutie de carton, pe fundul cutiei se gaseste
producatorul ambalajului de carton care este din Memphis TN (Tennessee),
deci clar ca este american.

Am vazut la colegi ca incarca filmele pe Youtube si apoi posteza link-ul.
  • asorin2004

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salutare din nou
Prin 2013 (sau pe la pag 56 din topicul asta) am inlocuit distributia .
Schimbarea am facut-o la Opel, din pacate nu au avut lantul pe stoc si a trebuit sa il aduc din alta sursa . Au accceptat chestia asta, le-am pus la dispozitie un lant original si toate au fost bune si frumoase.

Acum am urmatoarea problema : cand se incalzeste motorul (drum de peste 15 km) se aude acel zgomot de diesel. Am fost la ei si sustin ca e de vina lantul, dar nu pot face reparatia pe garantie intrucat lantul nu a fost luat de la ei . Iar cei de la care am cumparat lantul spun ca nici ei nu pot inlocui lantul pe garantie , intrucat nu au vandut ei tot kitul de distributie. Tare nu ? Fiecare se spala pe manini si o arunca pe celalalt.

Intrucat acum zgomotul apare doar la cald , este cam de cateva luni, nu a evoluat, si ca distributia a fost schimbata de ~ 20.000 km ma gandesc ca e posibil ca atunci cand se subtiaza uleiul sa nu fie suficienta presiune la ulei si din cauza asta intinzatorul sa nu lucreze cum trebuie. Totusi nu se aprinde vreun bec prin bord.

Ce ziceti, sa fac si un test la presiunea de ulei ? Cat ar trebiui sa fie ? (cald / rece / relanti / turatie)
  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc PL500.
Dar uleiul il comanzi de pe un site anume,sau dai comanda intr-un magazin de piese auto din oras?
Dar 4 bidoane nu se pot comanda, sau sunt ambalate numai in cutii de cate 6 bidoane?
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
asorin2004 a scris:.........
Acum am urmatoarea problema : cand se incalzeste motorul (drum de peste 15 km)
se aude acel zgomot de diesel. Am fost la ei si sustin ca e de vina lantul, dar nu pot
face reparatia pe garantie intrucat lantul nu a fost luat de la ei . .....)

Posibil sa nu va fi inlocuit intinzatorul, sau acesta sa fi fost modelul vechi (?)

@Maryo78 Eu am comandat de aici: link , cred ca se poate comanda orice cantitate,
ideea este ca la comanda mai mare se imparte cheltuiala cu transportul.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
@asorin2004 nu tine secret despre ce masina si motor este vorba.
Noua poti sa ne spui.....
  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Sunetul motorului dupa aproximativ 15 Km parcursi (la cald)
http://www.youtube.com/watch?v=t2JH-nrj2yA
este in regula?
  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Fumul cred ca este in limitele normale (cum este in clip asa e si la rece)
http://www.youtube.com/watch?v=E7JO0g7yBAo
Tot dupa 15 Km parcursi
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR