Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
@Lyonel....maine o sa desfac tachetii veniti azi prin curier.
In curand am sa va pot face o schema completa a circuitului de ungere la Z12XE.
Cat despre P0340 daca eroarea este inca prezenta ai aici rezolvarea http://workshop-manuals.com...dtc_p0340_is_set/
Daca acum e liniste sub capota sa vezi tu minune cand ai sa treci pe 0W40 !
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@catastefan: pinioanele camshaft nu au fost schimbate, au ramas cele originale
(din material sinterizat) impreuna cu discul de faze original.
Deja incep sa ma gandesc la cablajul mufei senzorului.

Asteptam schema circuitului de ungere !
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Atunci poate e garnitura de distributie mai groasa.....si senzorul este chiar pe capacul distributiei.
Acum ca am un motor desfacut la indemana o sa fac poze editate ..sa ne lamurim pe unde circula uleiul.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
La axele cu came nu am schimbat absolut nimic. Pinioane, disc si senzor vechi. Eu nu intentionam sa pun decât o șaibã de grosime infimã intre disc si pinion, care sa compenseze distanta dintre senzor si disc, daca era cazul (garnitura distributie groasã). Chiar nu cred sã existe în comerț șaibe de 0,2-0,5 mm. Cred cã dacã nu a pus nimeni așa ceva pânã acum n-o sã fiu eu primul... Șterg eroarea si atât. Chiar mã gândeam la urmãtorul fapt: dacã motorul merge rotund, fãrã sincope, asta nu presupune automat cã distanța dintre senzor si disc este bunã? Doar o problemã de defazare ar putea sã dea eroarea 0340!


Ultima modificare facuta de Lyonel la Mar 26 Apr, 2016 10:55 pm, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Posibil sa fie si de la grosimea garniturii, chiar daca semnalul ar fi inca receptionat
de catre senzor ar aparea intarzierea acestuia, ca si cum discul ar fi decalat catre inapoi.
(absolut toate suruburile capacului de distributie au fost stranse la cuplul prescris)

Oare la cate grade decalaj al discului de faze s-ar stoca P0340 ?

L.e.:
Lyonel a scris: Chiar mã gândeam la urmãtorul fapt: dacã motorul merge rotund, fãrã sincope, asta nu presupune automat cã distanta dintre senzor si disc este bunã?
Doar o problemã de defazare ar putea sã dea eroarea 0340!


La aparitia lui P0340 (fie ca este produsa de distanta, fie de decalaj) senzorul camshaft
va fi ignorat complet de catre ECU.
Daca distanta masurata intre disc si senzor este mai mare (de ordinul catorva zecimi de mm)
poate ar merge rectificata suprafata capacului de distributie pe care se aseaza senzorul sau
"talpa" de asezare a senzorului.

L.e.2: De fapt la defazaje mici sau la absenta semnalului ECU nu mai baga in seama
senzorul in stabilirea aprinderii/injectiei, la decalaje f. mari taie complet alimentarea cu benzina
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Si daca pe viitor nimeresti o garnitura cu o grosime ok, trebuie sa pui o saiba senzorului pentru a completa distanta care intentionezi sa o inlaturi acum.
Am vorbit si in privat si am dat ca solutie masurarea distantei dintre disc si senzor, ti-am dat si distanta corecta, daca este mai mare decat acea valoare, gasita o saiba care sa completeze distanta de care ai nevoie.
Defazajul nu trebuie sa fie exagerat de mare, la 2 mm nu da eroare, de la 4-5 in sus.
Am gasit distributii defazate in ambele cazuri. Cea cu 2 nu avea eroare, dar galopa motorul la relanti. Cea cu 4-5 avea eroare, da era pusa fara trusa, cu niste improvizatii, pot zice ca in bataie de joc.
Se gasesc si saibe subtiri sub milimetru. Masoara mai intai distanta dintre senzor si disc cu o lera.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@CSN "Si daca pe viitor nimeresti o garnitura cu o grosime ok, trebuie sa pui o saiba senzorului
pentru a completa distanta care intentionezi sa o inlaturi acum "

Este mult mai facila intercalarea unei saibe subtiri (care poate fi chiar din materiale nemetalice,
un petic de autocolant, etc) intre senzor si capac (in eventualitatea montarii viitoare a unei alte
garnituri de distributie), decat a se demonta acum si cauta saiba metalica potrivita - insa este
doar opinia mea.

Poate are timp Lyonel sa masoare distanta dintre senzor si disc.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Recapitulare: am schimbat distribuția și am avut P0340 la pornirea motorului. Nu trãgea prea bine dar ralantiul era stabil. Apoi, dupã 10 zile am schimbat tachetii si am fãcut din nou punerea la punct. Am gãsit un defazaj de cca 5 mm, înspre bord. Am fãcut repunere la punct și am în continuare P0340 dar e normal sã am eroare pt.cã nu am sters-o. Motorul merge foarte frumos, ralanti-ul e stabil, trage bine dar parcã e loc de mai bine. La cald a avut odatã niște ezitãri la pornire iar în rest pornește cu o ușoarã întârziere fata de atunci când aveam distribuția varzã. Aveam probleme cu tachetii, cu uleiul, cu distribuția, dar de pornit pornea "la sfert". Dacã e așa cum spune @PL500, cã semnalul camshaft e ignorat de ECU în prezenta erorii 0340, atunci sper sa șterg cât mai repede eroarea si atunci motorul va funcționa impecabil, cu condiția sã nu mai aparã eroarea.
Am uitat sa va spun ca am atins turația de 4000rot/min. Nu stiu daca e important.
Deocamdatã discutãm ipoteze dar poate în realitate am remediat deja defectul (decalaj disc fazã) si nu mai rãmâne decât sã șterg eroarea. Nu stiu daca eroarea 0340 stocatã în memoria ECU are efecte si dupã punerea corectã la punct.


Ultima modificare facuta de Lyonel la Mar 26 Apr, 2016 11:57 pm
Skip ads

  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Materialul nemetalic folosit trebuie sa reziste la temperaturi ridicate.
Senzorul, saiba respectiva si capacul distributiei trebuie sa fie etanse.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Lyonel a scris:Am așteptat sã fac un drum mai lung sã fiu sigur cã nu e doar o întâmplare faptul cã schimbarea tachetilor a dus la îmbunãtãțirea presiunii uleiului. Nu stiu cum, dar dupã ce i-am schimbat pe toți parcã aș fi schimbat motorul. E silențios chiar și la temperaturã de lucru ridicatã. Nu mi se mai aprinde becul la ulei la ralanti. Nu e coincidențã, am mers trei ani și jumãtate cu problema asta si acum, gata. Mare minune!


Minunea are explicatii...azi am desfacut tachetii. Shocked Shocked Shocked
Opt ( 8 ) arcuri rupte, o supapa rupta ( in afara de cea care era deja scoasa )....2 arcuri indoite. Uzura foarte mare pe suprafetele de lucru.
E clar ca lumina zilei ca presiunea de ulei se pierdea pe langa tacheti.
S-au desfacut foarte usor ( cred ca datorita uzurii )....eu am tras foarte tare de ai mei ei ca sa-i desfac!









  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Mã mir cum am putut merge cu așa tacheți! Ce supapã s-a rupt, cãpãcelul cu biluțã si arc din componența pistonașului?
Nu stiu cum circulã uleiul în zona tacheților dar ai mei erau ca și sudați în motor (partea fixã), erau lipiți cu zgurã!
Când am extras tacheții am avut grijã sã nu-i descompletez crezând sincer cã sunt recuperabili. A lipsit vreo componenta? Erau ruginite arcurile?
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Incerc un rationament pt. pierderea de presiune ulei datorata tachetilor, nu cunosc in
totalitate principiul de fuctionare, asa ca va rog sa ma completati/corectati daca gresesc:

- Tachetul este mentinut extins de catre arcul gros de la baza pistonului cu supapa, cel putin in
faza total sau partial neamorsat ;
- Uleiul intra prin gaura laterala din corpul tachetului, ajunge in pistonul superior;
- Gaura din zona sferica a pistonului superior este etasata de catre cavitatea concava a culbutorului
(roker arm), a.i. la un tachet functional cantitatea de ulei scapata prin acea gaura este infima;
- Uleiul ajunge sub pistonul inferior (prin supapa) impingandu-l catre cel superior;
- Daca tachetul nu se mai poate extinde/amorsa (arc rupt, pistoane intepenite) o mare parte
din uleiul intrat pe gaura laterala va scapa prin canalul zonei sferice deoarece nu va mai fi
suficient etansata.
Adica: daca arcul este rupt nu va mai exista acea forta initiala de presare a varfului sferic al
tachetului, amosarea devenind extrem de dificila.

Nu stiu daca am reusit sa ma fac inteles, nu stiu daca asa functioneaza,
va rog sa incercam sa lamurim.

Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Gandeste-te ca cei blocati si cu arc rupt nu mai atingeau culbutorul....iar uleiul sub presiune iesea pe gaura din capul tachetului.
Inmulteste totul cu 10 tacheti defecti de tot....
Rolul partii hidraulice a tachetului este sa preia jocul existent la cei clasici
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
"Gandeste-te ca cei blocati si cu arc rupt nu mai atingeau culbutorul....
iar uleiul sub presiune iesea pe gaura din capul tachetului. "

Exact la aspectul asta m-am gandit !

Practic o presiune scazuta a uleiului genereaza probleme tachetilor,
defectarea acestora generand la randul lor o presiune si mai scazuta.

Multumesc pt. confirmare !
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Va dați seama cã ați explicat in premiera pe forum un lucru deosebit de important. Mã întrebam, în urma postãrilor voastre, de ce capul mobil al tachetului are gaura strãpunsã pe toatã lungimea. Doar pentru asigurarea unui contact lubrifiat între tachet si culbutor? De ce e gaurã în chiulasã sub tachet?
Existã orificii pe unde vine uleiul cu presiune în chiulasã în dreptul orificiilor din corpul tacheților ? Logic, da, dar eu nu le-am observat.

@PL500, eu cred cã nu presiunea scãzutã duce la defectarea tacheților ci doar mizeria din ulei si condensul ãla nenorocit care face emulsie în capac, antigelul si alte elemente contaminante din ulei. Am vãzut cã tacheții se pot amorsa si cu degetele, scufundați in ulei, nu le trebuie presiune din exterior, doar au supapa unisens în pistonaș. Doar apãsãri succesive si se amorseazã. Tot tu îmi explicai parcã faza cu amorsatul! Smile
  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Un singur lucru as vrea sa stiu, odata amorsati tachetii, uleiul din ei mai este inlocuit de altul proaspat cand schimbam uleiul, sau ramane poshirca de ulei din fabrica?
Nu vad, nu stiu cum se poate scoate / inlocui acel ulei la o utilizare normala a motorului, fara a demonta ceva.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
în principiu ce intrã nu mai iese din tachet. Iese doar din cauza imperfecțiunii așezãrii biluței pe gaurica din pistonaș. Poate cã frecventa cu care lovesc camele axei în culbutori transmite si tachetului o trepidație iar biluța din pistonaș permite un transfer de ulei înspre exterior dar mai degrabã cred cã iese ulei din tachet când motorul e oprit (dezamorsare). Necazul e cã apa fiind mai grea ca uleiul îi poate lua locul în tachet (condensul. de ex.). Tachetii sunt cu fundul înspre motor, țin apa pana la distrugerea arcului.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Intai o rectificare la ceea ce am scris anterior, nu presiunea uleiului
genereaza probleme tachetilor ci mai degraba lipsa calitatii lui.
La tachetul sanatos practic nici nu este nevoie de presiune pt. a se amorsa,
este suficienta prezenta uleiului in canalul lateral si tensiunea arcului mare.
Practic el stie, ca atunci cand spatiul permite, sa se destinda absorbind ulei
in camera inferioara urmand sa devina rigid cand este apasat de catre culbutor.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Exact Daca nu are ulei tachetului trage ...aer, ce gãsește (maionezã, apã de condens). Trage pe secventa de decomprimare a arcului. La comprimare ar trebui sã iasã pe lângã bilã ceva dar nu prea iese decât puțin aer. De aceea cred cã tacheții se monteazã în fabrica amorsati. Scot aerul ținând apãsatã biluța cu ceva.
  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Da, deci acolo se afla un ulei mai mult decat uzat cu proprietati demne de esec.
La schimb distributie, clar se impune curatare si amorsare tacheti.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR