ray-m
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
ray-m
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
piranda
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 1998 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2008
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
@piranda, ce te intereseazĂ£, cum se scot de pe motor sau cum se desfac piesa cu piesa dupĂ£ ce-Ă® extragi din locașurile dĂ®n chiulasa?
SiguranțĂ£ nu au decĂ¢t Ă®n interior, e minuscula și seamĂ£nĂ£ cu un inelus se sĂ¢rmĂ£ otelita care Ă®n stare libera (demontatĂ£) are diametrul mai mare decĂ¢t interiorul corpului tachetului iar montata sta intr-un șĂ£nțuleț strunjit pe ineriorul corpului Ă®mpiedicĂ¢nd totuși capul mobil sa iasĂ£. La tragerea de cap cu patentul siguranța se comprima (din cauza profilului teșit al locasului) pe șanțul strunjit pe exteriorul capului și iese odatĂ£ cu acesta. Sunt doua cazuri care te pot supara:
1. Capul tachetului iese atunci cĂ¢nd vrei sa scoți tachetul din motor, fĂ£rĂ£ restul tachetului (corpul care conține pistonasul și supapa de umere cu ulei a corpului tachetului;
2. Reușești sa scoți tachetul Ă®ntreg dar nu Ă®i mai poți scoate capul din cauza ruginii sau reziduurilor.
Ambele au rezolvare și scrie deja cum se face.
SiguranțĂ£ nu au decĂ¢t Ă®n interior, e minuscula și seamĂ£nĂ£ cu un inelus se sĂ¢rmĂ£ otelita care Ă®n stare libera (demontatĂ£) are diametrul mai mare decĂ¢t interiorul corpului tachetului iar montata sta intr-un șĂ£nțuleț strunjit pe ineriorul corpului Ă®mpiedicĂ¢nd totuși capul mobil sa iasĂ£. La tragerea de cap cu patentul siguranța se comprima (din cauza profilului teșit al locasului) pe șanțul strunjit pe exteriorul capului și iese odatĂ£ cu acesta. Sunt doua cazuri care te pot supara:
1. Capul tachetului iese atunci cĂ¢nd vrei sa scoți tachetul din motor, fĂ£rĂ£ restul tachetului (corpul care conține pistonasul și supapa de umere cu ulei a corpului tachetului;
2. Reușești sa scoți tachetul Ă®ntreg dar nu Ă®i mai poți scoate capul din cauza ruginii sau reziduurilor.
Ambele au rezolvare și scrie deja cum se face.
piranda
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 1998 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2008
- Mesaj Privat
Multumesc PL500 si Lyonel, am desfacut ieri conform indicatiilor de aici, am gasit 2 cu arculetele rupte care au fost inlocuiti cu altii noi, dar tot mai am o bataie de tacheti probabil de la culbutori (piesa care apasa pe supapa si tachete nu stiu exact cum se numeste), nu stiu cum se verifica uzura lor, poate cupa are adincitura prea mare (uzura) axele cu came arata bine fara zgarieturi probabil nu este suficienta presiune de ulei desi becul se stinge instant si la cald si la rece, urmeaza sa verific daca sorbul este infundat multumesc inca o data pentru ajutor.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Poate va ajuta si discutia aceasta cu ceva.
Probabil sa scris fie pe aici - nu am apucat sa citesc tot romanul.
https://www.clubopel.com/rez...12XE&sa=Cauta - P0340 Z12XE
Dar totusi mai am o intrebare - la care am ceva dubi - cum vine asezata saiba.
Saiba aceea cum vine asezat corect cu raza crestata inspre spre pinion sau invers.
Cateodata - Detaliile fac diferenta.
Ultima modificare facuta de T.ion la Dum 30 Oct, 2016 6:19 pm, modificat de 2 ori in total
Probabil sa scris fie pe aici - nu am apucat sa citesc tot romanul.
P0340 - Camshaft position sensor circuit malfunction
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1897347 - P0340
Technical service bulletins Field Remedy: 2430
Subject: Timing chain repair kit - Repair kit incomplete / After installation DTC P0340 is set
https://www.clubopel.com/vie...p=1897616#1897616
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1897347 - P0340
Technical service bulletins Field Remedy: 2430
Subject: Timing chain repair kit - Repair kit incomplete / After installation DTC P0340 is set
https://www.clubopel.com/vie...p=1897616#1897616
https://www.clubopel.com/rez...12XE&sa=Cauta - P0340 Z12XE
Dar totusi mai am o intrebare - la care am ceva dubi - cum vine asezata saiba.
Saiba aceea cum vine asezat corect cu raza crestata inspre spre pinion sau invers.
Cateodata - Detaliile fac diferenta.
Ultima modificare facuta de T.ion la Dum 30 Oct, 2016 6:19 pm, modificat de 2 ori in total
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
piranda a scris:Multumesc PL500 si Lyonel, am desfacut ieri conform indicatiilor de aici, am gasit 2 cu arculetele rupte care au fost inlocuiti cu altii noi, dar tot mai am o bataie de tacheti probabil de la culbutori (piesa care apasa pe supapa si tachete nu stiu exact cum se numeste), nu stiu cum se verifica uzura lor, poate cupa are adincitura prea mare (uzura) axele cu came arata bine fara zgarieturi probabil nu este suficienta presiune de ulei desi becul se stinge instant si la cald si la rece, urmeaza sa verific daca sorbul este infundat multumesc inca o data pentru ajutor.
Te asteptam cu rezultatul dupa demontarea sorbului.
t4 tdi
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2014
- Mesaj Privat
Am si eu o agila z12xe si cred ca ar trebui sa ii schimb distributia...
http://www.youtube.com/watch?v=7dNiS4eNlM0
http://www.youtube.com/watch?v=O_RoP9pqK1w
ce parere aveti?
In al doilea filmulet am filmat tachetii,iar dupa cum se vede la unu dintre ei am joc mare (acesta e singurul cu joc) e normal?
Iar ceilalti sunt tari nu au joc deloc...este normal si acest lucru?
Si in primul filmulet se vede cum motorul din cand in cand are o mica intrerupere...de la ce ar putea fi? (clapeta e curatata si erori nu am)
http://www.youtube.com/watch?v=7dNiS4eNlM0
http://www.youtube.com/watch?v=O_RoP9pqK1w
ce parere aveti?
In al doilea filmulet am filmat tachetii,iar dupa cum se vede la unu dintre ei am joc mare (acesta e singurul cu joc) e normal?
Iar ceilalti sunt tari nu au joc deloc...este normal si acest lucru?
Si in primul filmulet se vede cum motorul din cand in cand are o mica intrerupere...de la ce ar putea fi? (clapeta e curatata si erori nu am)
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Parerea mea ( ...personala dealtfel ) motorul arata jalnic de parca ai mers numai cu uleiuri contrafacute si schimbate la 30 000km. Gen Castrol si neaparat 10W40 ca asa recomanda mecanicul!
Ai depuneri de calamina ( sau ``moartea motorului``) ceva mai mult ca o locomotiva. ( si aici pot sa iti arat poze )
Nu vreau sa vad ce e in baia de ulei! Acolo este mlastina!
Si primele simptome de presiune scazuta care sa fie oare? Tacheti sunt hidraulici si intinzatorul lantului tot hidraulic. Deci zgomot de tacheti si de distributie. Tu le ai pe ambele.
Fa ceva cat inca arborele cu came si rolele arata bine. Pe bune....daca iti fac o poza la motorul meu spui ca abia a iesit de pe linia de productie!
Cati km are ?
Ultima modificare facuta de catastefan la Dum 30 Oct, 2016 8:20 pm
Ai depuneri de calamina ( sau ``moartea motorului``) ceva mai mult ca o locomotiva. ( si aici pot sa iti arat poze )
Nu vreau sa vad ce e in baia de ulei! Acolo este mlastina!
Si primele simptome de presiune scazuta care sa fie oare? Tacheti sunt hidraulici si intinzatorul lantului tot hidraulic. Deci zgomot de tacheti si de distributie. Tu le ai pe ambele.
Fa ceva cat inca arborele cu came si rolele arata bine. Pe bune....daca iti fac o poza la motorul meu spui ca abia a iesit de pe linia de productie!
Cati km are ?
Ultima modificare facuta de catastefan la Dum 30 Oct, 2016 8:20 pm
t4 tdi
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2014
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Daca are peste 120 000 - 150 000 schimba distributia pe original....si in acelasi timp dat jos baia de ulei si sorbul ....curatate la sange....si tachetii dati jos si curatati si revizuiti. ( de schimbat ....doar cei uzati )
Chiulasa trebuie si ea curatata la partea superioara fara a da mizeria pe gaurile de scurgere a uleiului.
Vizavi de uleiul mai sus mentionat....la 16 Ron litrul....stii vorba aia? `` Cat dai... atata face``
Chiulasa trebuie si ea curatata la partea superioara fara a da mizeria pe gaurile de scurgere a uleiului.
Vizavi de uleiul mai sus mentionat....la 16 Ron litrul....stii vorba aia? `` Cat dai... atata face``
t4 tdi
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2014
- Mesaj Privat
Inainte sa foloseasca kross folosea mobil ceva mai subtire si ii consuma...iar cu acesta nu i.a mai consumat si l-a folosit in continuare....in general merge si subturat cu masina si cred ca si asta e o cauza pentru dezastrul din motor...
Tot ce mi-ai spus ca trebuie sa fac in afara de distributie este greu de facut sau pot face acasa?
Si daca ar putea cineva sa imi recomande un mecanic priceput in judetul Brasov as fi recunoscator..
Toate cele bune!
Tot ce mi-ai spus ca trebuie sa fac in afara de distributie este greu de facut sau pot face acasa?
Si daca ar putea cineva sa imi recomande un mecanic priceput in judetul Brasov as fi recunoscator..
Toate cele bune!
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
t4 tdi
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2014
- Mesaj Privat
Masina are 195.000 km.
Domnule Dan imi puteti spune cat costa toate piesele pentru z12xe cu pompa de apa cu tot...
Si daca cunoasteti pe cineva cu adevarat priceput in judetul Brasov sau in apropriere....
Si daca stie cineva de la ce ar putea veni acea intrerupere la relanti...ar putea fi egr?
Va multumesc!
Domnule Dan imi puteti spune cat costa toate piesele pentru z12xe cu pompa de apa cu tot...
Si daca cunoasteti pe cineva cu adevarat priceput in judetul Brasov sau in apropriere....
Si daca stie cineva de la ce ar putea veni acea intrerupere la relanti...ar putea fi egr?
Va multumesc!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- nba25
- **
- 181 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2007 1.7 CDTI
- Vulcan
nba25
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Vulcan
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
putem extinde titlul si pentru A12XER de pe Opel Corsa D, tinand cont ca motorul face deja probleme, avand o anumite vechime si kilometri la activ!
am studiat problema cu schimbarea distrubutiei la acest motor, intrucat din cauza problemelor, respectiv o posibila garnitura de chiuloasa arsa trebuie sa trec si prin etapa distributiei si am vazut ca pentru schimbare iti trebuie alt chit de calara (iti trebuie 2 componente in plus) respectiv Camshaft Sensor Disc Setting Tool EN-49977-200 și Inlet Camshaft Adjuster Tool EN-49978.
Am gasit si un filmule pe internet foarte explicativ, dar problema ramane achizitionare acestor 2 componente care sunt destul de scumpe si pentru o operatiune care o faci foarte rar nu renteaza!
A schimbat cineva garnitura de chiuloasa sau de distributie la acest tip de motor, daca da unde si cat a costat?
am studiat problema cu schimbarea distrubutiei la acest motor, intrucat din cauza problemelor, respectiv o posibila garnitura de chiuloasa arsa trebuie sa trec si prin etapa distributiei si am vazut ca pentru schimbare iti trebuie alt chit de calara (iti trebuie 2 componente in plus) respectiv Camshaft Sensor Disc Setting Tool EN-49977-200 și Inlet Camshaft Adjuster Tool EN-49978.
Am gasit si un filmule pe internet foarte explicativ, dar problema ramane achizitionare acestor 2 componente care sunt destul de scumpe si pentru o operatiune care o faci foarte rar nu renteaza!
A schimbat cineva garnitura de chiuloasa sau de distributie la acest tip de motor, daca da unde si cat a costat?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Se face si motorul tau dar in Bucuresti https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=141996
Ai dreptate cu investitia in trusa cale si in plus nu ai experienta. O poti cumpara si vinde sau inchiria dar scoti banii greu mai ales ca esti din Vulcan.
Voi face prin 'decupare' un subiect la sectiunea Corsa D, putintica rabdare.
Ai dreptate cu investitia in trusa cale si in plus nu ai experienta. O poti cumpara si vinde sau inchiria dar scoti banii greu mai ales ca esti din Vulcan.
Voi face prin 'decupare' un subiect la sectiunea Corsa D, putintica rabdare.