Parola noua?


Acest post se doreste a fi un index, un dictionar care sa ne ajute pe toti sa gasim mai usor informatiile relevante pe forum

Pentru a-l construi si a-l intretine, va rog sa ma ajutati, dandu-mi link-uri catre discutii pe care le considerati relevante
Procedura va fi urmatoarea: voi postati mesaje cu link-uri relevante (va rog sa specificati si categoria in care intra) si sugestii, eu le voi procesa periodic si voi adauga noile informatii in primul mesaj


Componente
EGR
verificare/curatare
verificare/curatare EGR pentru motoarele Z10XE, Z12XE
verificare/curatare EGR pentru motoarele Z14XE/Z16XE/Z16SE
verificare/curatare EGR pentru motorul Y17DT
Curatare si reconditionare valva EGR - motor Y20DTH
EGR Curatare/verificare la Y20DTH

Simptome
Masina trepideaza la franari bruste
Bataie arbore cotit
Mi-a murit bateria
Opel Astra Punte de diode
Lumina bord si faruri fluctueaza Opel Astra


Simptom:

Astra 1.7DTI, nu trage, se tureaza greu. Poate fi debitmetru, alt debitmetru sau EGR


Ultima modificare efectuata jE la Joi 28 Jun, 2007 2:25 pm, modificat de 5 ori in total
Sper ca topicul asta sa nu creeze confuzie mai mare decat este acuma. Merita incercat totusi. Smile

Simptom:

nu trage masina, se tureaza greu Arrow debitmetru sau EGR

Debitmetru Y17DT:

Debitmetru de aer - astra 1.7 dti

DEBITMETRU ASTRA G 1.7 DTI/2000

Simptom:

- nu mai merge servodirectia,
- fluctueaza lumina din bord si farurile,
- se aprinde becul din imagine:



Arrow alternatorul (punte diode+releu)

Mi-a murit bateria

Opel Astra Punte de diode

Lumina bord si faruri fluctueaza Opel Astra
Simptom:

Joc mare la schimbatorul de viteze sau intra greu in a doua

Timoneria si schimbator - verificare, inlocuire, reglare
Ambreiaj pe cablu:

scartaie pedala de ambreiaj
Curatare EGR la Y22DTR
Pornire greoaie motor (sau nu porneste deloc):

Pornire greoaie motor Y20DTH
Pornire greoaie la rece Y17DT
Probleme pornire
Motorul nu porneste, electromotorul invarte


[edit] Mersi!
Simptom:

Nu se accelereaza

Posibile cauze:

Clapeta injectie (Throttle body) - http://www.clubopel.com/vie...are+throttle+body

ECU (Nu se accelereaza deloc, sau pierdere totala acceleratie) eventual cu probleme la pornire (motorul se scutura si moare), Eroare Senzor acceleratie (desi componentele au fost inlocuite)
http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=35162
Diagnosticare/citire coduri eroare fara interfata:
Testul AGRAFA
Testul PSEUDO-AGRAFA

Interpretare coduri:
Site 1
Site 2 (doar OBD2)

Interfata WinALDL (OBD1):
ClubOpel link
Outside link
Simptom :

masina are becul aprins in bord exhaust emission
consuma benzina

Posibile cauze :

sonda lambda defecta


Ultima modificare efectuata StefanTolos la Sam 10 Jul, 2010 7:47 pm, modificat de 2 ori in total
Simptom:

- Motorul tremura/trepida puțin la pornirea de pe loc
- La schimbatul vitezei se împiedica puțin, mai ales la turații mari

Diagnoza:
- Cod eroare 1555 (mai multe probleme pot genera acest cod)
- Se merge cu debitmetrul deconectat apoi conectat... nici o diferența sau ce putin nu in bine cu debimetrul conectat

Remediu:
- Verificare aer fals/filtru aer
- Schimbat debitmetrul (pentru siguranța se poate împrumuta un debitmetru numai de proba) ca e cam scump.
OPEL VECTRA A 1.6 52 KW model 1994

SIMPTOM
- motor fara vlaga la turatii mici
- se tureaza foarte greu
- se porneste greu la rece
- bubuituri la accelerare si concomitent zmucituri in transmisie

DIAGNOZA
- fulia la vibochen este foarte uzata, ea regleaza avansul

REMEDIU
- fulie noua (originala e 350 ron, la SH o scoti sub un milion)
Simptom: martorul aprins,pornire la rece normala iar dupa ce se incalzeste motorul nu se accelereaza mai mult de 3000,scoate fum la greu,viteza maxima 70km/h,nu trage. Defect sigur: senzor crankshaft( arbore cotit) propria experienta opel omega 2,2 dty-2001.schimbat senzor defect disparut.
Y20DTH SIMPTOMA:

Intre 2000 si 3000 rpm se "pune in nas" (nu se mai accelereaza) si apare check engine iar dupa ce scade turatia sub 1000 rpm becul se stinge

REZOLVARE:

Curatare sorb motorina din rezervor, conductele de tur/retur si inlocuire filtru motorina.
Curatare valva EGR si admisie.

Daca sunteti in trafic si nu ajungeti in viitorul apropiat sa faceti aceste operatii bagati un aditiv de curatare injectie diesel in motorina (atentie la specificatiile de pe flacon cu privire la cantitatea de amestec) si mergeti cu motorul cat mai turat (>3000 rpm) pana cand dispar simptomele.
Este posibil ca atunci cand o turati pe loc sa scoata fum negru insa este normal sa se intample asa.
Z18xe Simptoma:

Acul de la temperatura apei din motor nu creste, sau creste putin si la drum putin mai drept pica

Rezolvare:

Se schimba termostatul si daca este cazul si carcasa in care sta el.

In parcursul de 6 ani am schimbat 3 masini z18xe zafira( masina mamei),vectra si astra toate cumparate Sh la toate a fost nevoie de a se schimba termostatul asa le-am cumparat cu el defect deci este o problema comuna in opinia mea. Recomand a se schimba si antigelul. A se folosi antigel de calitate ( ar trebui sa fie de culoare rosiatica-rozulie).
Tocmai am postat acelaș defect că și colegul, cu termostatul... Poate ceva mai complet dar în principiu acelaș lucru. De menționat că benzinarele cam suferă de termostat mai tare decât dieselurile.

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou