Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
am gasit pe un subiect asemanator o poza cu partea la care am lucrat si eu...precizez ca motorul nu arata in nici un caz asa de prafuit si de murdar...nu inca...dar am facut niste sageti sa ma verific daca am marcat bine locurile pe care ar trebui sa le curat...sau daca aveti alte pareri va rog modificatile si trimiteti...si inca ceva. ce fel de spray de curatat sa cumpar?....am vazut ca gum-cutter se preteaza bine...sau WD40?sau cu altceva

Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cureti tot ce este articulatie si axul clapetei. Cel mai indicat ar fi sa demontezi throttle, sub clapeta vei gasi multa mizerie. Dupa ce prinzi experienta si curaj treci la curatat admisia, ai sa te sperii de ce vei gasi acolo.

  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
astazi cred ca intr-un interval de 5 km. am facut 10 opriri si reglaje ale cablului de acceleratie...cand era prea moale...si murea motorul cand era prea tare de ramanea turata...nu mai stiu ce sa zic...ce am observat e ca in momentul in care motorul este rece...motorul nu se tureaza deloc...nici nu-mi ramane acceleratia blocata...urca si coboara usor in ture..totul e ok...in momentul in care trec de partea "albastra" si creste temperatura motorului...incep si problemele...acum ma gabdesc daca senzorul de temperatura nu-mi face probleme...stiu ca el e la modelul asta de opel...tine loc si de "clapeta de soc"...tot el regleaza debitul de benzina la injector impreuna cu IAC...asa ca maine o sa ma duc la cei de la opel...nu e reprezentanta in adevaratul sens al cuvantului...e doar un dealer ce are si service...sa vad daca-i pot da ei de cap.


PS"pun pariu ca de vine va fi IAC-ul"
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
codul pe care l-am masurat eu e 22 si 35...astea doua...si eu banui IAC-ul, dar ar mai fi si senzorul de temperatura cred
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Poate fi senzorul de temperatura, se demonteaza si verifici rezistenta in pahar cu apa calda si termometru.
  • razvu77

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1995 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
da se poate decalibra si da valori eronate,si al naibii pervers nu am inteles exact cum dar reuseste sa pacaleasca ecu si nu apare la erori....cum a zis Dan numai masurat in paharul cu apa(incalzita si racita) cu un ohmetru
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
acum 15 minute am venit de la mecanic unde am stat, 4 ore...cred ca am invatat pe de rost programul ala referitor la defecte de motor...oricum cum am mers asa am venit...nimic nu am inteles, sau pana la urma timpul era de vina, am inteles ca erau mai multe valori de masurat si de verificat, iar al naibi masina nu dadea nici o eroare...nimic....i-o indus el, mecanicul, o eroare referitoare la temperatura, in sensul anularii senzorului de temperatura, dar motorul mergea la fel, fara nici o modificare, doar aparea in calculator, o scos mufa de la IAC iarasi nimic, nici o modificare, am inteles ca trebuia sa urce automat in ture, mai ales ca daca anulezi senzorul de temp. atunci calculatorul de de intels ca afara sunt - 40 de grade, si va dati seama ce turatii trebuia sa bage motorul. Ce-mi pare rau e ca nu am gasit un alt reguilator de relantiu sa poata face comparatie, oricum pe viitor asta trebuie sa caut si sa cumpar...sau mai bine vand masina Very Happy
  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,846
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
fa proba cu unu sh , oriucm e f posibil sa fie ecu cum am zis in primul post
Skip ads

  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
mecanicul imi spune urmatorul lucru, in momentul in care regulatorul este scos afara si curatat cu carburol (cu aia mi-o curatat celalalt IAC-ul), e posibil ca sa fie afectata nu stiu ce garnitura de cauciuc din interior, si aia sa-si modifice marimea si sa obtureze bunul mers al IAC-ului. Oare cum pot vedea daca e asa?


si acum intreb daca ECU e de vina, atunci nu ar trebui sa mearga anapoda toate?....ma-nspaimanta gandul ca calculatorul central sa fie de vina, ca atunci torn benzina si-i dau foc, ca bani de unu nou nu am
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
am observat pe un forum asemanator de la "fratii" chevrolet si daewoo....probleme referitoare la IAC si la remedierea lor, http://www.daewooclub.ro/fo...hp?showtopic=1422 si cei de acolo cica dupa ce au scos IAC-ul afara au curatat cu spray...si apoi astupa gaura unde vine IAC-ul si tureaza motorul sa se curete si galeria...eu nu am facut chestia asta nu m-am uitat nici in locasul unde vine IAc-ul sa vad ce-i......ce ziceti ar trebui sa incerc?


PS...oare daca cielo sau espero sunt frati cu opel....nu ar merge un IAC de la cielo sau espero la opel vectra?
  • razvu77

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1995 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
admisia nu se curata decat cu spray degresant sau data jos si curatata in amanunt...turand motorul fara IAC nu faci decat sa aspiri praf si alte mizerii acolo
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
inca nu am terminat tot topicul ala de la daewoo....dar ma intriga o chsetie noua...valva PCV.....dupa cum spun cei de acolo si asa are un rol destul de mare in buna functionare a IAC-ului...nu stiu oare vectra are aceasta valva...cica se afla undeva pe capacul culbutorilor si din ea iasa un furtun care merge exact la IAC...nu stiu despre ce-i vorba dar poate stie alcineva
Skip ads

  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Maine imi vine IAC-ul cel nou, Hella la pret de 130 RON, as dori sa-mi spuneti, instalarea si calibrarea lui cum se face, din cate stiu distanta intre varful conului si marginea axului (langa garnitura) trebuie sa fie de 28 de milimetri?...sau este alta dimensiune...iar in privinta setari...din cate stiu se face astfel:
- contact oprit
- in mufa de la calculator ECU se face scurt intre A si B, adica intre masa si mufa de diagnosticare
- se pune contactul dar nu se porneste motorul,
- calculatorul isi face testul de verificare ...daca e cazul da un cod de eroare,
- se opreste contactul
- se introduce mufa inapoi la calculator si apoi de porneste motorul si se lasa 2 minute de mers in relantiu

am zis bine?
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
am gasit o poza cu ce am spus inainte...

  • razvu77

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1995 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
eh...eu mi am rezolvat problema care s a dovedit a fi din cauza unui colier nestrans de la un furtun scurt care facea legatura de la admisie la IAC + am siliconat garnitura de cauciuc in locasul ei de la capacul de plastic care vine pe admisie(deasupra clapetei de acceleratie), deci i mi tragea aer fals...acum merge perfect
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
poti sa-mi pui o poza cu furtunasul acela sa vad si eu care e...poate o fi la fel...si o poza cu garnitura de la capacul de la filtru de aer
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
dupa apropae o sapt. de chin azi am rezolvat problema. Dupa cum banuiam minunea aia mica de IAC o fost buba. Asa ca azi dimineata am mers la baietii la service si am luat alta ..simens...160 ron...ieftin zic eu. Am schimbat-o la un mecanic de la ford, baiat bun, i-am dat cheie ...mergea ca o pisica...apoi i-am tras o tura de 15 km. in toate regimurile de turatie sa vad cum face ...si daca mai face urat. nimic. toate bune.

ca sa trag si o concluzie care am discutat-o acolo, faza era urmatoarea:de vechi ce era IAC isi c-am uzase bine de tot filetul interior, asa incat el c-am scapa usor relantiul...de acolo si trepidatiile ce le aveam inainte la relantiu..iar in momentul in care mecanicul l-a dat cu carburol...i-o facut filetul varza, astfel el era decalibrat bine, adica distanta aia maxima de 28 mm...la mine era de 50 mm...de aici si figura cu turatii mari alternate cu subturatii. Oricum e bine si pe viitor

in rest numai de bine si multumesc de ajutor.


P.S. "vorba cuiva...sa se-nvarta roata"
  • flo.114

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: iasi
  • Masina: Vectra 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2007

  • Mesaj Privat
daca tot ai amintit...unde este senzorul de temperatura..?
detin un opel Kadett caravan C16NZ...si indicatorul de temperatura din bord variaza f. mult(zic eu)
  • stefanhutu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1991 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2006

  • Mesaj Privat
confirm si eu faptul ca TPS-ul (potentiometrul clapetei) poate fi cauza. am avut problema asemanatoare pe c18nz si am curatat tot ce tinea de injector, clapeta, schimbat senzor de temperatura si n-am rezolvat nimic pana nu am schimbat TPS-ul cu unul nou. 145 ron de la opel shop la lizeanu. diferenta e ca mie mi-a dat eroare in bord:22 - low voltage la tps. mai devreme sau mai tarziu o sa-ti dea si tie o eroare 22 sau 23.
senzorul de temperatura merita sa-l schimbi ca e super ieftin 14 ron la promotor international p agricultorilor.
la tps nu prea ai ce face, ca e o bobina inauntru.
  • ctz
  • **
  • 66 mesaje
  • din 26 Jul 2006
  • Astra 2005 17DTH
  • Bucuresti
  • ctz

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2006

  • Mesaj Privat
vedeti si aici ....

https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=15998


la mine mai jos de 1600-1700 de ture nu scadea .... nu stiu daca e acelasi sistem dar incearca sa lovesti cu degetele indoite regulatorul ala si vezi daca zice ceva ....
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR