Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • georsc

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2006

  • Mesaj Privat
terrymada a scris:Motorul 1,7 CDTI care a fost montat initial pe Astra G, are distributia pe curea. Atentie ca sunt 2 variante la motorul asta. !,7 CDTI de 100 CP si cel de 59Kw/80 CP. Amandoua insa au distributia pe lant. Ce vrei sa cumperi e cumva Alb, break si nu are bancheta din spate?Smile))


eu nu cred ca motorul 1,7CDTI de pe H este altul.
este identic cu cel de pe G.
mai exact cel de pe H a fost pus si pe ultimele G-uri
deci nu vad de ce ar avea cel de pe H distributie pe lant si cel de pe G pe curea.

cel de 80 de cai este Z17DTL. cu L de la low (putere redusa) si cel de 100 de cai este Z17DTH cu H de le High (putere sporita)

deci este acelasi motor dar o varianta mai nervoasa. asta rezulta de aici

-------------------------------
Numarul de identificare
Incepand din august 1981, toate modelele OPEL au fost marcate cu un numar de identificare format din 17 caractere, astfel:
WOL 0000 34 J 2 580 427
1 2 3 4 5 6
Legenda:
1. Mumarul mondial de identificare pentru OPEL
2. Nu are o semnificatie anume
3. Codul modelului
4. Anul fabricatiei (J = 1988, К = 1989 etc.)
5. Uzina producatoare:
1 = Russelheim
2 = Bochum
4 = Saragosa (Spania)
5 = Antwerpen II
6 = Antwerpen I
В = Firma Bertone (Italia) - (Kadet Cabrio)
А = Azambuia (Portugalia)
6. Numarul de serie al masinii
Seria motorului
Seria motorului indica tipul acestuia, principalele caracteristici si seria de fabricatie.
De exemplu: "C16NZ_02A12345"
Prima litera indica standardul antipoluare la automobilele cu catalizator:
C - Standardul EG 91/441/EW G, US"83
E - Standardul EURONORM EG 88/436/EW G
H - Standardul GM Holden "ADR 37"
S - Standardul Suedez "A 10"
X - Standardul EG 91/441/EW G, US"93/94
Urmatoarele 2 cifre indica capacitatea cilindrica (litri х 0,1)
Prima litera din grupul de litere care urmeaza indica raportul de compresie:
G - <8,5:1
L - >8,5...9,0:1
N - >9,0...9,5:1
* sau S - >9,5...10,0:1
X - >10,0...11,5:1
Y - >11,5:1

A doua litera din grup indica sistemul de alimentare cu carburant:
E – injectie multipunct
Z – injectie monopunct
V - carburator
D - diesel
A treia litera din grup (daca exista) indica versiunea de motor:
А – Pentru Egipt
В - IBC
C – Cu sistem de aprindere specializat (patent firma)
F - Behoerden
H – (Putere sporita)
I - Irmscher
J – Pentru Germania (АУ)
K - Komprex
L - (Putere redusa)
M – Pentru Orientul mijlociu (Ау-Ау)
P - (Putere sporita)
R - (Putere sporita)
T - Turbo
U – Pentru Uruguay
V – Model special
W – Pentru Venezuela
2 - Motor Famille II
Urmatoarele 2 cifre indica locul asamblarii motorului:
00 - Daewoo
01 - Russelsheim
02 - Bochum
08 - Ellesmere Port
14 - Kaiserslautern
19 - Aspern
20 - Szenzgotthard
25 - GM Holden
31 - GM do Brazil
Urmatoarele 6 cifre, sau o litera si 5 cifre, indica numarul de serie al motorului.
Tablita de identificare a automobilului.
Informatiile de pe tablita de identificare (Adrema) difera in functie de uzina producatoare:
• Russelheim: (Incepand din august 1986) Numarul de identificare, anul fabricatiei, codul uzinei.
• Bochum: Numarul de identificare, anul fabricatiei, codul uzinei.
• Antwerpen: Numarul de identificare, anul fabricatiei, codul uzinei.
• Saragosa: Numarul de identificare, numarul de fabricatie, anul si ziua fabricatiei.
Localizarea tablitei de identificare
Intrucat automobilul poate fi echipat cu diverse varianta de motoare, amplasarea tablitei difera. In principiu ea se afla in partea stanga a blocului motor, in zona jojei de nivel a uleiului.
Моdel Cod Forma caroseriei Cod GMUD
Corsa 91 2 usi - Sedan F 11
93 2 usi - Limuzina F 08
94 2 usi - Limuzina М 08
96 4 usi - Sedan F 19
97 4 usi - Sedan M 19
98 4 usi - Limuzina F 68
99 4 usi - Limuzina M 68
Kadet 33 2 usi - Limuzina C 08
34 4 usi - Limuzina C 48
35 3 usi – Combi C 15
36 5 usi – Combi C 35
37 3 usi – pentru handicapati C 70
38 3 usi – pentru handicapati (model special) C 25
39 4 usi - Sedan C 19
43 2 usi - Limuzina D 08
44 4 usi - Limuzina D 48
46 5 usi – Combi D 35
47 3 usi – pentru handicapati D 70
48 3 usi – pentru handicapati (model special) D 25
49 4 usi - Sedan D 19
Vectra 87 4 usi - Sedan М 19
89 4 usi - Limuzina М 68
Omega 16 4 usi - Sedan F 19
Senator 17 4 usi - Limuzina M 19
19 4 usi - Sedan N 19
29 4 usi - Sedan P 19
66 5 usi – Combi F 35
67 5 usi – Combi M 35
Ascona 81 2 usi - Sedan F 11
82 5 usi – Combi F 35
84 4 usi - Limuzina F 68
86 4 usi - Sedan F 69
83 5 usi – Combi M 35
4 usi - Sedan
87 5 usi – Combi M 69
Маrcarea automobilelor Opel
Numarul de identificare:
In apropierea usii din dreapta, sub mocheta.

Tablita indicatoare a tipului / uzinei:
In zona radiatorului.
Skip ads

  • terrymada

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Imi cer mii de scuze fata de colegi si sper sa nu fi avut consecinte dezinformarea mea, Din graba am spus ca amandoua motoarele au distributia pe lant. E TOTAL GRESIT. Au distributia pe curea. Motorul de 1,7 CDTI 59Kw/80 CP a fost montat initial pe caroseria Astra G pentru a fi testat ca fiabilitate si pt a se vedea impactul la cumparatori. Ulterior a iesit pe piata caroseria Astra H cu motorul de 80 cp dar si cel mai puternic, de 100 de Cp. Imi cer din nou scuze pentru dezinformarea pe care am facut-o din graba cu care am scris mesajul.
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Numarul de identificare al masinii mele este:WOLOTGF4845090394

esti amabil sa imi traduci si mie ce inseamna?Multumesc.
  • georsc

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2006

  • Mesaj Privat
dar de ce nu citesti cu atentie ce am postat mai sus. sunt sigur ca o sa te descurci
Skip ads

  • catanita

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Pânã la urmã, ca o pãrere avizatã , la cât se schimbã distribuþia la astra 1,7 cdti 80 cai ?
Vad ca pãrerile sunt împãrþite, iar reprezentanþele o þin pe a lor cã ar trebui schimbatã la 60.000 Km. Eu am luat masina de noua în leasing , am acum 58.000 km si nu stiu ce sa fac , sa o schimb acum sau, avand in vedere ca nu mai am ce garantie sa pierd ca am depasit 2 ani, sa o mai las pana spre 150.000 cum zice cartea service ?
Uzura in Romania este clar ca este alta la o masina fata de Gremania dar chiar sa reduci de la 150.000 la 60.000 mi se pare nejustificat.
Problema se pune daca risc ceva la motor daca nu o schimb acum.
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
dar ce legatura au drumurile cu schimbatul distributiei?, eu propun sa urmaresti "sfaturile" manualului.
sa vedem ce zic cei cu experienta mai multa Very Happy.
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
jE a scris:distributia, daca e pe curea, se schimba la 60.000 iar daca e pe lant, la 120.000...

Pe lant la 120k?!
Nu ti se pare ceva suspect aici?
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Desi acum am 72000km, deoarece am achizitionat un autoturism second hand, pentru linistea mea, am preferat sa o schimb.Am schimbat si placutele de frana fata-spate, iar toata povestea asta ma costat 1380 lei.Am auzit ca in Germania se schimba distributia la 150.000km sau 5 ani de folosinta.Din cate mi-au spus niste mecanici, datorita prafului, se uzeaza mult mai repede cureaua de distributie.Asa ca distributia se schimba la 60.000km.


Ultima modificare facuta de florin71 la Mie 29 Aug, 2007 10:42 pm
Skip ads

  • terrymada

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Chiar ma mir cum "mecanicii" isi dau cu parerea si cunosc mai bine anumite probleme decat producatorul...1,7 CDTI 59 kw , 80 CP, 150 000km sau 10 ani. Si nu va mai prostiti cu prafuri si alte tampenii...Smile discutam de o distributie.....nu de un filtru de aer...Smile)) Eventual s-ar putea trage concluzia ca in romania bate mai tare vantul si forta de frecare a curelei este mai mare decat in Germania, implicit ar trebui schimbata mai devreme:D Florine cat te-a costat totul,piese+ manopera? 13800 lei?!? Evil or Very Mad Sunt curios cum s-a montat motorul initial pe Astra H si apoi pe ultimele G-uri cand primele G-uri cu 1,7 CDTI sunt fabricate in 2003, iar productia H-ului a inceput deabia in 2004...... La iarna sarbatorim trecerea din anul 2007 in 2006?
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Din ce am aflat pe net. motorizarea CDTI a fost montata experimental pe G-uri in cursul anului 2003, pana prin 2004, cand acest motor a fost montat pe H-uri.Sigur, au crescut ulterior numarul de cai putere.Asta c-am din 2005 daca nu ma insel.
Dupa cum am mentionat mai sus, schimbarea distributiei si placutele de frana fata-spate, la reprezentanta Opel, cu manopera cu tot a costat 1380 lei.Piesele le-am vazut si erau originale, fabricate in Germania, la Rüsselsheim.
  • marius_cyp

  • Mesaje scrise: 263
  • Locatie: Italia
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Skywalker a scris:
jE a scris:distributia, daca e pe curea, se schimba la 60.000 iar daca e pe lant, la 120.000...

Pe lant la 120k?!
Nu ti se pare ceva suspect aici?


Cate stiu eu distributia pe lant nu se schimba ... am un prieten care a luat nou (din 1999) are 2.0 16v si nu a schimbat deloc pana acum are 270.000 km.

Este vorba de Astra G caravan, euro 2, 2.0 16v.
  • Podar Felician

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Scuzati ca ma bag si eu in discutie , dar asa stiu si eu ca distributia pe lant nu se schimba , daca ai norocul pe la 300 000 km incepe sa se slabeasca ,sau mai repede , depinde. Ce ma intereseaza pe mine si nu am reusit sa obtin nici o informatie , dar sper sa gasesc aici raspunsul . ( lantul de la distributie la motor dissel de 2.0 dti 16 v la astra are posibilitatea de a fi uns cu vaselina sau ceva solutie sau sta asa pana ce cedeaza ? ) daca cedeaza lantul a cedat tot motorul si poti sa il ti ca piese de schimb si sa iti iei altu
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Distributie lant Y20DTH
Nu se unge lantul, el tot timpul e scaldat in ulei.
  • dorello2005

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pana la urma la cati km se schimba distributia la Astra 1.7 cdti?
  • voyageros

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2003 Y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Ciudat eu am un Opel Astra G din 2003 1.7 CDTI (82 CP) si nu e pe curea ci pe lant. E varful de gama la modelul ei ...sa aiba asta importanta in montarea distributiei? (curea sau lant)
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
voyageros totusi ar trebui sa ai grija ca lantul la tine este facut din cauciuc sau pinza cauciucata si se cheama curea de distributie !
Deci z17dtl si z17dth vindute sub denumirea comerciala 1,7CDTI au distributia pe curea indiferent de varianta de echipare a masinii .

Masinile cu motorizari diesel au de regula multi km la bord iar in general primul proprietar le vinde intre 150.000 si 200.000Km - indiferent de numarul de ani pe care il are masina , ca doar neamtul este om cu capu pe umeri si isi ia masina cu motor diesel pentru ca are de facut naveta nu din motive balcanic - puerile gen : "am eu sursa de motorina ieftina" sau "asa are si vecinu" . Sint rare cazurile cind o masina diesel se vinde inainte sa "implineasca" 100.000Km .

Asa ca proprietari de diesel proaspat/vechi detinator de 1,7dti - 1,7cdti nu mai stati daca nu ati schimbat distributia, sariti si schimbati cureaua de distributie si rolele sa nu va plingeti in pumni mai tirziu . Daca v'ati facut socoteala ca un diesel e mai ieftin in exploatare ca un Otto atunci v'ati inselat ... un diesel isi scoate banii facind multi Km . 17dti/cdti sint motoare silentioase ce au consum f. mic atita tip cit sint intretinute corespunzator .
Ca fapt divers, pe cartile service de Germania distributia pentru motoarele in cauza se schimba la service Opel la 90.000Km - reali desigur .
  • voyageros

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2003 Y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Masina este Y17dt, cred ce ai scris , respectiv la km la care se vinde o astfel de masina. Eu am luat-o la 72000 (e o poveste intreaga) si in timp ce ai mei faceau actele prin oras eu m-am dus cu ea la service (la reprezentanta) sa o "consult". Fara sa-i spun nimic baiatului de la service am vrut sa vada daca spusele proprietarului corespund cu cele ale mecanicului. El, mecanicul, mi-a spus ca e distributie pe lant si mi-a comfirmat cele spuse de proprietar. I-am dat un bacsis si l-am rugat sa se uite serios la masina si sa-mi caute bube. In afara de toba care e cam "mancata" dar mi-a zis ca merge inca mult si bine n-a gasit mare lucru. Totul fusese schimbat la masina inclusiv distributia. Am stat ceva in service dar zic eu ca m-am ales cu o masina buna.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Din ce'mi spui nu pot decit sa trag o singura concluzie logica si anume ca omu' care ti'a vindut masina a fost vorbit cu mecanicosul din service , cu atit mai mult cu cit vinzatorul este samsar si se intilneste saptaminal cu mecanicul murdarit de spagi . Mecanicul ti'a spus exact ceea de i'a transmis samsarul ca trebuie sa'ti spuna ...
Departe de mine gindul de a'ti strica placerea achizitiei dar pe Astra G pina in 2004 numai motoarele y20dth si z12xe au fost "inzestrate" cu distributie pe lant . Mergi si schimba distributia spre binele bugetului familial ... ! Sau poate ai y20dth si nu stii . Laughing

... ooooo acum vad ca esti din patria samsarilor cainosi , Cluj ... Evil or Very Mad
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
iso a scris:
... ooooo acum vad ca esti din patria samsarilor cainosi , Cluj ... Evil or Very Mad

Noroc cu cei din galati. Wink
...carte service n-am, dar daca vrei neaparat pt tine asa, iti fac rost de una cu vreo 3 mil,,,,facturi la ce? la schimbul de ulei care poti sa-l faci in garaj? la placute de frana, la filtru de aer si motorina?
aripa dreapta fata a fost atinsa, inlocuita si revopsita..

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
voyageros tu ar trebui sa te hotarasti ce motor ai, ba scrii ca este Z17DTL ba Y17DT, oricum amindoua sunt pe curea deci uita de vrajeala cu lantul si nu mai pune botic la toti "mecanicii".
iso a dat un sfat bun, schimba ca altfel o sa plingi. Nu exista diesel din 2003 care sa aiba doar 72,000km, neamtul cumpara asa ceva numai daca face macar 40,000km pe an.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR