Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Sa vezi in valori reale ce vede pe airbag pasager si sa schimbi becul din bord.
Skip ads

  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Mersi. O sa ma uit miine si o sa postez aici cu poza
  • vili_iasi

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2012

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Perfect, deci s-a rezolvat?!?

Deocamdata, insa trebuie sa vad, cind voi avea timp, ce este in neregula cu firele/conectorii de la airbag lateral pasageri
  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
DB77AAA revin cu poze cum am zis
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
0.8V tensiune sistem? ECU neprogramat? E ceva tare in neregula acolo.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca are ceva scurt pe calculatorul de airbag...
  • szian

  • Mesaje scrise: 1,173
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Si cum pot verifica calculcatorul de airbag unde are scurt ?
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Salut

Vin si eu cu o problema pe care o am de cand am schimbat scaunele cu unele de Signum din piele. Starea initiala a masinii:

- scaune de stofa, pretensionerul de la centura cu o singura mufa, nu mi se aprindea bec in bord cand nu aveam centura, totul functiona OK

- scaune de piele electrice si memorie puse acum, pretensionerul cu 2 mufe in ambele scaune, cel de la sofer ma avertizeaza cand nu am centura pusa

Problema acum intervine in momentul cand cineva se asaza pe scaunul pasager, se aprinde becul de airbag si am eroarea U2050-05 SOD(seat occupancy detection) high voltage or open circuit. Daca acel cineva se ridica de pe scaun, in 3 secunde becul se stinge.

Din citirile mele cu OpCom pe computerul de airbag, seat occupancy detection nu este activat, dar nici nu il pot activa pentru ca acest computer de airbag este locked. Pot decat sa scot atentionarea de centura de la sofer si atat.

Intrebarea este:

- este senzorul de ocupare scaun pasager stricat ?
- daca este stricat, de ce nu am mereu eroarea, ci doar cand se asaza cineva pe scaun ?
- din ce am vazut in TIS exista 2 tipuri de circuite in scaun , pt cele care au SOD si pt cele care nu au. Cele care nu au asa ceva, pinul dinspre mufa din care ajunge la ecu de airbag ajunge la masa printrun dreptunghi cu o sageata pe diagonala si anume B2_A76 din TIS. Cele cu seat occupancy detection din fabrica ajung in B1_A76 care pe langa pinul din mufa pt semnal, si masa, mai are o alimentare din FR27 de 12v.
Din ce am citit pe net, high voltage inseamna ca semnalul este dat la voltage (scurt pe 12v), pt ca low voltage ar insemna scurt catre masa.

Am vazut pe youtube diferite filmulete cum se rezolva la BMW aceasta problema cu senzorul din scaun pt prezenta, cu o dioda si 2 rezistente, este aplicabil si la vectra ? A facut cineva asa ceva pana acum? Este frustrant, in momentul cand cineva sta pe scaunul pasager, tot sistemul de airbaguri nu functioneaza din cauza asta. Si, mai mult, mi-e foarte scarba sa ma apuc sa desfac vechiul scaun sa vad ce fel de detectie de pasager are sau cum e legata , si apoi sa-l desfac pe asta din piele (nu stiu cat de bine o s-o fac incat sa nu stric nimic in el) si sa fac schimbul.
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Calcultorul tau de airbag e configurat pentru X configuratie(ce ai avut initial pe masina). Acum ai Y configuratie. Erorile pot veni nu neaparat de la un anume ceva defect ci de la configuratia nasoala. In cazul tau, am senzatia ca amandoua.
Nu poti modifica configuratia din airbag. Cel putin in teorie, el odata scris pe masina si configuratie, se blocheaza.
Poti sa iei calculatorul de airbag de la donatoarea de scaune daca nu a fost cu volanul in partea gresita.
Poti sa rescrii cu programator calculatorul tau, practic il virginizezi si apoi il faci cum vrei.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Asta stiam cu ecu de airbag, am impresia ca el se asteapta de la scaun sa primeasca un semnal simplu de detectie ( conform tis , SOD este de 2 tipuri, de fapt este scaunul cu SOD si cel fara, dar si cel fara are firul respectiv tras la masa printr-un desen dreptunghiular cu o sageata pe diagonala, care nu stiu ce inseamna, si e notat cu B2_A76), iar in schimb primeste un semnal mai complex, de la noul scaun , care are SOD (un modul in scaun, cu alimentare din FR27, fir de semnal , si fir de masa), iar asta din cat eam citit e capabil sa dea si greutatea pasagerului care sta pe scaun, in functie de asta sa deployeze airbagul mai incet sau mai tare.

Cred ca singura si unica e varianta este sa desfac scaunul vechi si sa vad unde duce firul respectiv , si sa fac transplant la ce gasesc acolo pe scaunul nou. Mi-ar fi fost insa de ajutor sa stiu ce semnal scoate modulul asta de SOD din scaun
  • catalin_delmar

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut....am tot citit pe forum despre nishte fire sub scaune pt senzori airbag..... Pe unde am citit nu aveau tipul mashinilor in semnatura....eu am o tigra 1,4 cu problema....martorului aprins permanent....precizez k mashina a stat pe bara 1 an, iar acum a aparut aceasta problema....am shi eu ceva mufe pe sub scaune, ca nu m-am uitat....,
k alta problema teoretic nu ar trebui sa fie....
  • Emanuel R.

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 1997 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Salutare! Sunt nou pe aici si nu stiu daca am postat unde trebuie....O problema aduc in fata tuturor si sper sa o putem rezolva. Am schimbat de curand volanul cu un altul,model mai nou (este vorba despre un corsa B din 97' ,x12sz) cumparat din dezmembrari de pe o masina model mai nou din 2000 identica cu a mea.de cand am schimbat volanul,mi-a ramas aprins martorul de airbag, desi am conectat corect firele la noul airbag.am fost cu masina la un tester, baiatul respectiv mi-a spus ca nu imi poate sterge acesta eroare. ce e de facut? cum pot stinge lumina de airbag? multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri!
Skip ads

  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
pune inapoi vechiul volan vezi daca se stinge ... daca da .. la noul volan trebuie sa ii ei inelul de comanda al volanului ..daca are .. nu am idee cum e format volanul la corsa b
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
La airbag daca te apuci sa schimbi cu ceva mai nou, e de preferat sa ai testerul tau. E mai eficient.
Cred ca airbagul de pe Corsa B ultima generatie care e la fel cu ala de Corsa C, cel de la sofer, difera fata de cele de prima generatie ca si mod de lucru. de aici si eroarea care nu se poate sterge.
  • Emanuel R.

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 1997 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Interesanta varianta adusa de @kinderasu despre inelul de comanda(la asta nu m-am gandit),dar problema e ca nu mai am volanul vechi si nici nu mi-l mai doresc! Cat despre ce spune @DB77AAA, cred ca vorbeste din punctul de vedere al unui specialist si trebuie sa-l iau in considerare.daca mai are cineva o parere e binevenita. voi incerca toate variantele posibile sa nu mai vad beculetul ala rosu aprins! Multumesc prieteni pentru raspunsuri!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:
Cred ca airbagul de pe Corsa B ultima generatie care e la fel cu ala de Corsa C, cel de la sofer, difera fata de cele de prima generatie ca si mod de lucru. de aici si eroarea care nu se poate sterge.
Sincer,eu n-am inteles,care e treaba cu "modul de lucru".Airbag-ul sofer, din punct de vedere electric,este o rezistenta(filament) de aproximativ 2,3-2,7 ohmi(a se vedea specificatiile tehnice),ce se arde instantaneu la impulsul dat de calculator.Becul poate sta aprins in doua situatii,cind rezistenta circuitului este mai mare decit cea acceptata(prag) de calculator sau mai mica decit cea acceptata de calculator.A verifica un circuit airbag(se respecta regulile specifice),tine de pregatirea si rutina specialistului...!
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pe mașinile mai noi sunt cu "dual stage" uneori.
La unele modele mai vechi, odata luatã eroarea... se șterge numai cu tester.
Nu mai rețin exact cum e la Corsa B.
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Emanuel R. a scris:Interesanta varianta adusa de @kinderasu despre inelul de comanda(la asta nu m-am gandit),dar problema e ca nu mai am volanul vechi si nici nu mi-l mai doresc! Cat despre ce spune @DB77AAA, cred ca vorbeste din punctul de vedere al unui specialist si trebuie sa-l iau in considerare.daca mai are cineva o parere e binevenita. voi incerca toate variantele posibile sa nu mai vad beculetul ala rosu aprins! Multumesc prieteni pentru raspunsuri!

Un inel de comanda simplu e in jur la 50 lei .. cel cu comenzi e in jur de 70 Smile
poti face o incercare sau mai degraba pui o poza cu noul volan .. poate poate o dibacim
  • Emanuel R.

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 1997 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2014

  • Mesaj Privat
https://www.google.ro/search....html%3B640%3B480 AICI AVETI VOLANUL VECHI SI AICI VOLANUL NOU https://www.google.ro/search....html%3B756%3B600 MULTUMESC TUTUROR PENTRU IMPLICARE!
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Nu vad nimic din pacate dar din ce observ dupa search ai pus volan de astra G ?!sau corsa C daca ai pus unu din asta incearca cu un inel de comanda pt volan de astra g sau corsa C e unul si accelasi! vezi care e mai ieftin:) si nu mai scrie cu CAPS Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR