Parola noua?


Am uitat sa mentionez : la fel ca și la colegul atunci când se încălzește, mi se aprinde martorul de check engine și atunci începe să facă figuri.
Check engine=mesaj de eroare stocat in ECU
Citeste mesajul acela si spune care e.
Nu avem cum sa dam in bobi sau in bila de cristal.
Nu trebuie sa dai în cristal, am spus ce erori imi da: senzor arbore cotit eroare 92 respectiv senzor ax cu came eroare 19.
Nimeni? Nici o parere ?
Up!
salut. asa cum scrie si in titlu cand ploua afara nu porneste .prima data am observat acum 2 saptamani cand dupa o calatorie de vreo 700 km am ajuns acasa , am parcat in fata blocului pana a 2-a zi cand a plouat si am vruut sa plec cu ea dar nu a vrut sa porneasca in niici un fel dar nici nu am impin-so ca nu am avut cu cine.precizez ca am gasit o bujie uda am curatat-o dar toto nimic am dat la automat pana sa golit bateria. o las in parcare pana a 2-a zi cand nu a mai plouat si cand dau la automat ma si sperii ca a pornit mai repede ca de obicei caci atunci cand e motorul rece porneste un pic m,ai greu adica trebuie sa tin contactul pus cam 2 secunde dar atunci cum am dat la automat a pornit la sfert. astazi pe ploaia asat mohorata la fel am dat la automat vroia sa porneasca dar ceva o oprea parca ii taia scanteia am dat de vreo 3-4 ori si in sfarsit a pornit dar si atunci ca sa nu ii mai "taie aprinderea"( ca nu stiu cum sa ma exprim) am tinut-o din pedala (parca se aprindea si apoi venea apa in loc de benzina) aveti idee de la ce poate fi
Bobina de inductie si/sau fisa centrala (si/sau fisele spre bujii ) in 90% din cazuri dau efecte ce corespund descrierii. Ca incidenta tot in ordinea numita sunt de luat in calcul verificarile .
ok am inteles dar cand nu ploua de ce porneste la prima cheie ce e drept mai lunga aproximativ 2 secunde
Simplu: "fura curent" doar in conditii de umiditate atmosferica. Nu ajunge curent ( deloc sau insuficient ) la bujii , acestea nu dau scanteie , se uda si apoi ...
'Mofturile' astea in functie de starea vremii le cunoaste orice electrician auto.
ok am inteles tocmai acest lucru mi la explicat astazi cineva mai experimentat ca mine in mecanica si a zis ca mai e posibil sa fie si de la bobina de inductie dar nu stiu unde este pozitionata caci mai am una de la cel care mi-a vandut masina acum 2 ani si as vrea sa o schimb.si acum ca o intrebare off-topic cum imi dau seama ca sunt duse fisele de la bujii? multumesc
Iata un test naiv : Noaptea, in bezna totala, cu motorul pornit, fara nici o sursa de lumina, se ridica capota. Daca se vad 'licurici' acestia se straduie sa iti comunice ca fisele de la bujii si-au cam incheiat durata de exploatare. Se poate sa mai fie capacul de la delco fisurat. Capacul se demonteaza usor si se verifica vizual. La bobina de inductie in peste 80% din cazuri defectul se instaleaza intern si nu este nimic vizibil. De regula tot o fisa ( cel mai frecvent cea centrala ) provoaca mofturile bobinei de inductie. Bobina ar trebui sa fie sub 100 lei, noua. Fisele ( dar nu china ) pot sa se apropie vertiginos de 200 lei, noi. Capacul delco in jur de 50 lei, nou. Capacul si bobina pot fi si SH, din dezmembrari. Fisele nu. In timp, datorita regimurilor de temperatura si a tensiunilor mari isi pierd calitatile si nu mai functioneaza corect. E multa tehnologie in fisele originale : nu sunt pur si simplu un fir ( sub invelisul protector exista un microtub umplut cu praf de grafit cu o anumita dimensiune a particulelor si cu un anumit grad de densitate a lor ) de aceea sunt si atat de scumpe. Alt test naiv : cu motorul pornit se scoate cate o fisa . Impactul functionarii anormale, in 3 cilindri, trebuie sa fie identic pentru toate fisele. Se pot testa si cu un ohm-metru electronic, de precizie.
multumesc profesore am sa incerc cvele mentionate mai sus.stima
Salut...Am o Vectra A cu motor C20NE, masina a fost lasata in garaj timp de 1 an si jumatate, acum 2 luni am resuit sa pornesc masina cu o alata bateria...fiidca cea veche era dusa...Ieri mi-am luat bateria am mai bagat ceva benzina si aproape am omorat bateria cea noua incercand sa o pornesc, am scos furtul din injectoare sa vad dak baga pompa, dar abia baga pe reprize....apoi am incercat sa vad dak pompa are presiune pana sa treaca prin filtre si acolo baga putin mai mult dar am observat k baga benzina cu aer,o baga ca pe spuma. Ce ar putea fi de vina?
1-cureti tevile de benzina ca sant gelifiate
2-amortizezi pompa de benzina inainte sa pornesti
Multumesc de sfaturi...dar am resuit sa o pornesc, imediat dupa ce am postat am fugit si i-am mai dat 2-3 chei si a pornit. Dar am o alta problema cand pun contactul imi sta aprisa pozitia fata dreapta si spate stanga odata cu asta nici semnalizarea spate stanga
pare a fi un scurt,eventual verifica panoul de sigurante
Am verificat panoul, nu este nimic neregula...O da pe undeva la masa?
ceva scurt undeva,mai ales daca ai zis ca nu a fost folosita.posibil sa ai ceva fire roase de soareci Smile
salut,am un opel vectra a c16nz si nu-mi porneste decat cu avansul la maxim am schimbat cu alt delcou cu ala nu vrea deloc dar daca daca dau sal pun in pozitia la maxim ca celalalt delcou numai porneste deloc daca dau avansul cum era inainte da sa porneasca la mecanic am duso si mia tinuto in servis o luna de zile si mia zis ca e delcoul la alt servis la fel ,iar la un alt servis mia spus ca arn putea supape indoite acuma nu mai stiu pe cn sa cred si am cumparat si delcou acuma
cn ma poate ajuta

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou