Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • danlazar

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2013

  • Mesaj Privat
am reusit si eu sa scot acest surub de golire radiator cu oarecare greutate in vederea schimbarii antigelului si m-am lovit de o cu totul alta problema....antigelul g12 este ambalat intr-un PET de !Kg! cum fac dilutia daca apa demineralizata este data in litrii iar antigelul in kg?cum pun cantitati egale din fiecare ?cine poate sa ma ajute in aceasta chestiune in aparenta banala dar de fapt importanta ptr ca maine voi pleca la drum si vreau sa nu-mi fac griji in aceasta privinta avand in vedere ca acolo unde merg nu am garaj si masina va sta in strada multe ore.
Craciun fericit tuturor!
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Matematic, 1litru de apa cantareste 1 kg. Acum probabil in cazul antigelului apar mici variatii dar oricum neglijabile. Consideri cantitatea de 1kg de antigel ca ar reprezenta aproximativ 1 litru.
  • Banderica

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua ! Am o problema de cateva saptamani cu sonda de temperatura la masina mea. Situatia e in felul urmator : la prima cheie dimineata , indiferent daca sunt -13 grade sau -2 grade afara , ventilatorul de racire porneste la turatie maxima, am schimbat 2 sonde pana acum (de la producatori diferiti) si problema nu a disparut. Alta chestie e ca daca ma duc la service sa imi stearga eroarea de pe calculator merge 2-3 zile normal masina si apoi problema reapare (ventilator la turatie maxima de la prima cheie) ca sa nu mai spun ca de caldura in habitaclu nici nu se poate vorbi. Va multumesc anticipat pentru raspunsi si scuze daca am gresit cu ceva.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Verifica contacte mufa, fire, contacte ECU. Poate fi si din valoare presiune freon eronata, vezi si mufa aia de pe radiator AC.
Skip ads

  • Aditza58

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua! Am si eu o intrebare "de baraj" ...... am un Opel Agila 1.0 xe si as vrea sa'i schimb antigelul (pe care nu la'm schimbat niciodata de cand am luat masina (2011) si nici nu stiu daca a mai fost schimbat vre'o data Rolling Eyes .....
1. nu gasesc bushonul de golire al radiatorului, iar cel de umplere nu'l am ... am numai vasul de expansiune, ... cum sa procedez? Shocked
Multumesc anticipat! .... scuze de deranj.
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
SUnt moedele care nu au buson de golire, probabil asa e al tau. Ca sa-l golesti tre sa scoti cel cel mai de jos furtun de la radiator. De umplut bagi pe la vas expansiune.
  • Aditza58

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Mda, sper sa se aeriseasca prin vasul de expansiune !? Rolling Eyes
  • geodan0

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Meriva 2004 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2011

  • Mesaj Privat
vezi ca ai in dreapta jos la radiator un robinet de golire se impinge si se rasuceste putin
scoate capacul de la vasul de epansiune si lasa butonul de la climatizare pe rosu la maxim asta ptr golire. Umpli pe la vas dupa ce ai inchis robinetul de la radiator si apesi furtunul gros sa scoti din aerul din instalatie. O sa mai completezi dupa ce mai faci ceva drumuri si se mai aeriseste natural.SPOR!
Skip ads

  • Aditza58

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Merci! Idea ... l-am gasit ... bine ascuns ... ma pun pe treaba Arrow
  • adrianexim

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 1997 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2014

  • Mesaj Privat
are cineva o poza cu busonul/robinetul de scurgere al antigelului? m-am uitat si nu il gasesc, am o corsa C z10xe, am inteles ca e jos in partea dreapta (bine ascuns) si e de plastic, dar tot nu il gasesc. Ma ajuta si pe mine cineva cu o poza ?

si cam cati Litri intra la 1.0 - 4,30L? 2L antigel, 2 si un pic apa demineralizata?

  • nelutupop

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Salut baieti. Am si eu o intrebare am o cirsa c din 2001 motor z10xe , o am de trei ani nu am avut nici o problema cu ea pana acuma, pe gerul asta de sarbatori am constatst k nu mai baga caldura ( doar o abureala asa) si aculde la apa nu se ridica delok. Este de vinatermostatul? K nu ma pricep la asta. Multumesc
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Posibil sa fie termostatul! Vezi daca radiatorul incepe prea repede sa se incalzeasca. In mod normal radiatorul si implicit furtunele cu care e racordat la instalatia de racire a motorului trebuie sa fie reci pana cand temperatura lichidului de racire ajunge pe la vreo 80 grade. Din acel moment lichidul incepe sa treaca atat prin radiator cat si prin caloriferul de incalzire habitaclu. Termostatul se deschide tot mai mult si stabilizeaza temperatura la 88 grade.
Mai verifica si daca ai presiune (se intareste furtunul cel gros de la radiator).
Skip ads

  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Mai mult ca sigur ca termostatul, are uzura si nu mai inchide bine numai ca daca sa circulat mult asa este posibil ca caloriferul sa fie infundat pentru-ca circuitul sa facut prin radiator si in calorifer sant depuneri. PS circuit- radiator este separat de circuit- calorifer incalzire ,
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@mariustintea, cum adica "circuitul radiatorului este separat de cel al caloriferului incalzire"? Sunt interconectate, ca doar folosesc acelasi amestec apa-antigel! Acest amestec circula prin ambele circuite concomitent cand comutatorul din bord e dat pe caldura. Termostatul dirijeaza pe care circuit baga debit mai mare. El se deschide mai mult cand temperatura creste si dirijeaza un debit marit spre radiator. La temperatura mica, sub cea nominala a termostatului, tot debitul trece prin caloriferul de incalzire habitaclu. La un moment dat termostatul se deschide. E un proces gradual, cu pozitii intermediare ale termostatului. Deci nu sunt chiar asa separate circuitele!
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Poate nu stiu eu sa ma fac inteles sau principiu nu este asa. deci ....prin calorifer, cand este dat pe deschis comutaturul, lichidul circula tot timpul pe cand prin radiator circula numai dupa ce deschide termostatul.Binenteles daca deschide termostatul lichidul circula concomitent prin amandoua numai ca acum pe frigul acesta termostatul sta mai mult inchis racirea, se face prin calorifer.@Lyonel ai dreptate numai ca ma derutat acesta **cand temperatura lichidului de racire ajunge pe la vreo 80 grade. Din acel moment lichidul incepe sa treaca atat prin radiator cat si prin caloriferul de incalzire habitaclu** .Un an fericit
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
E corect ce spui. In realitate insa, asa cum am observat la masina mea, furtunul cel gros de la radiator incepe sa se incalzeasca inainte de a ajunge apa la 88 grade. De aceea am zis ca deschide "in jur de 80". Putem vorbi intr-adevar de doua circuite distincte (radiator si calorifer), asta e ideea...
Multumesc pentru urare! Un An Nou cat mai bun, iti doresc tie si tuturor colegilor din Club Opel!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Scuze pentru postarea consecutiva dar trebuie sa indrept o afirmatie pe care am facut-o mai sus, referitoare la temperatura la care deschide termostatul.
Acum vin de-afara. Am verificat din nou, multumita lui @mariustintea care a ridicat un semn de intrebare, foarte elegant, la cele spuse de mine, cum ca incepand de pe la vreo 80 grade lichidul de racire incepe sa cicule atat prin calorifer cat si prin radiator.
Ei bine, dupa vreo 2 km parcursi de la serviciu pana acasa si ceva turatii ca sa pot intra in parcarea inzapezita, afara fiind 0.5 grade, am vazut ca apa ajunsese la 80 grade. Aducandu-mi aminte de discutia de mai sus am zis sa verific daca s-a incalzit furtunul gros de la radiator: era rece! Am asteptat pana a inceput sa se incalzeasca si m-am uitat la bord: erau aprox.88 grade...temperatura de regim!
Pana sa se incalzeasca furtunul acela am vazut ca vasul de expansiune era cald bine, la fel si furtunul ce vine de la throttle si cel dedesubtul vasului, mai putin cel ce pleaca din vas spre radiator. Motorul degaja si el caldura si cred ca m-a pacalit candva chestia asta. Cert e ca termostatul deschide la 88, nu la 80 grade. Merci @ mariustintea!
  • danlazar

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Avand probleme in trecut mi-am format un bun obicei de a trage cu ochiul la indicatorul de temperatura si am observat ca la scurt timp de la plecare ventilatorul din habitaclu baga caldura din ce in ce mai bine chiar dupa cateva sute de metrii,fapt ce ma mirat stiind ca termostatul deschide la 88 grade !dar am gasit imediat explicatia fireasca si anume ca: circuitul de incalzire din habitaclu este conectat inaintea termostatului,(direct in circuitul motorului)! dupa circa 5 km temperatura ajunge la 88 grade dupa care urmeaza o scadere mica a temperaturii deoarece antigelul din radiator incepe sa circule prin motor racindul.la scurt timp, antigelul ajunge din nou la 88 grade si va ramane acolo tot timpul daca nu sunt probleme la celelalte componente ale circuitului de racire.
fiind prima ocazie pe anul acesta ,profit de ocazie sa va spun La multi ani! si va urez tuturor opelistilor un an mai bun cu cat mai multi km la bord fara evenimente nedorite!
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
"dupa circa 5 km temperatura ajunge la 88 grade dupa care urmeaza o scadere
mica a temperaturii
deoarece antigelul din radiator incepe sa circule prin motor
racindul.la scurt timp, antigelul ajunge din nou la 88 grade si va ramane acolo tot
timpul daca nu sunt probleme la celelalte componente ale circuitului de racire."

Exact !
Momentul deschiderii termostatului poate fi aflat vizualizand indicatorul
temperaturii lichidului de racire.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Pana la urma ai avut dreptate @PL500, garnitura de la robinetul de golire radiator este O-ring. Am cumparat robinetul cu totul:
Garnitura vechiului robinet era aplatizata, s-a vazut in ce hal pe pagina anterioara. A cedat definitiv improvizatia cu banda de teflon si pica iar. Acum schimb robinetul.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR