Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • thrill

  • Mesaje scrise: 875
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
cred ca ai termostatul blocat pe deschis .. din ce spui tu !
vezi aici -->

https://www.clubopel.com/vie...ghlight=termostat

si aici

https://www.clubopel.com/vie...ghlight=termostat

cred ca se poate lipi/inchide.. topicul.
Skip ads

  • doru2304

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 1.4 Twinport, Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Maºina este produsã în aprilie 2007
OPEL Astra Classic, Hatchback, Z14XEP, 1364cmc, Royal Blue.
Revizia am fãcut-o la 10240 Km (1 an).

Am o micã problemã:
- Imediat dupã revizie am verificat nivelul la ulei ºi totul era OK (sau poate, pentru cã uleiul era mai deschis la culoare, nu am observat).
- Acum la 16500 Km nivelul este semnificativ mai mare decât maximul de pe jojã. Din acest motiv am cãutat pozele fãcute în timp ºi am încropit acest istoric.

Oarecum în paralel se mai întâmplã un fenomen ºi anume scãderea lentã a nivelului la lichidul de rãcire. Scãderea a început încã din perioada iernii. Am completat pentru cã deja scãzuse destul de mult.

Pentru detalii complete vezi fiºierele ataºate.

Care este pãrerea voastrã ?
Surplusul de ulei care se vede pe jojã poate dãuna? Sã extrag acest surplus?

Scãderea nivelului lichidului de rãcire este normalã?

Mulþumesc anticipat pentru rãspunsuri.

Evolutie nivel ulei motor
Evolutie nivel apa racire motor
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,088
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Nu vreau sa iti dau eu vestea proasta dar cu fumul cum stai?
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,072
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
ceea ce exista surplus pe joja este ceea ce-ti lipseste din vasul de expansiune!
1-nu mai rula cu masina,risti sa avariezi motorul!
2-verificare in service a garniturii de chiulasa si eventual locurile pe unde s-a strecurat lichidul
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
spume in ulei?ar fi normal in daca intra antigel in ulei.
cum mama naibii la masina de 12k km s-a dus garnitura de chiulasa?
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Poate e doar pompa de apa.
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Imi pare rau sa-ti spun asta, dar tot ce ai scris tu mai sus, duc spre garnitura de chiuloasa.
  • doru2304

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 1.4 Twinport, Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Uleiul pare a fi OK la consistenþã ºi culoare ºi nici nu prezintã fenomenul de "spumare".

Am verificat atent ºi lichidul de rãcire, nu are nici un fel de urme vizibile de ulei.

Fum nu scoate nici un gram, nici chiar cu motorul turat puternic la 5000 rot./min.
Doar apã (condens) apare pe þeava de eºapament.

Mã gândesc sã nu fie decât o purã coincidenþã între cele douã fenomene: scãderea nivelului lichidului de rãcire ºi nivelul mare al uleiului.

Dacã vã uitaþi mai atent la nivelul uleiului imediat dupã revizie cred cã a fost mare chiar din acel moment.
Dar pentru faptul cã era ceva mai transparent nu am bãgat de seamã ºi nici în pozã nu apare foarte clar.
M-am alarmat abia acum la peste 16000 Km când fiind mai închis la culoare am vãzut cã este clar peste limita maximã.
Am cãutat poze din urmã ºi am pus informaþiile cap la cap.

Îmi vine greu sã cred cã o maºinã nouã dupã 10000 km poate avea probleme cu garnitura de chiuloasã.
Maºina a fost folositã omeneºte cu toate restricþiile din perioada rodajului (max 3200rot./min. pânã pe la 5000 Km).

Ce mã preocupã este: Dacã afecteazã acest nivel mare al uleiului funcþionarea motorului ?
Am mai cãutat informaþii pe net ºi am înþeles cã este la fel de rãu ºi dacã nivelul uleiului este peste maximul jojei.

Pierderea lichidului de rãcire nu mi-o pot explica încã.
Oricum la 9000 Km când nivelul apei era deja un pic scãzut, nivelul uleiului era în coborâre spre stagnare (în februarie, la ieºirea din iarnã).

Astãzi o sã extrag surplusul de ulei.
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
poate doar e o coincidenta si au pus animalele din service mai mult ulei.
dar totusi unde dispare apa?tine vasul de expansiune sub observatie.
vezi eventuale pierderi de antigel.verifica mocheta din fata.
toate presupunerile noastre sunt absurde la o masina de 10k, dar tinand cont ca e facuta pt europa de est...
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Doru, avem motoare asemanatoare (aproape identice). Eu am tot completat antigel de-a lungul timpului. Scadea putin, dar sigur, mai ales in regim de turatie. Imi curgea pe la pompa de apa. Am scris pe forum. Sfatul meu e sa tii o geana pe pompa, pana iese masina din garantie. Nu de alta, dar sa nu scoti bani din buzunar dupa aceea. Am inteles ca e destul de intalnita problema la Z12XEP/Z14XEP.
Asta, in privinta antigelului.
Joja arata la fel si la a mea. Ma refer la ultima poza.

Daca ai timp, du-o in service si roaga-i sa o verifice. Sau uite-te sub fulia pompei de apa. Pe acolo curge. Asta, daca pica varianta garniturii de chiuloasa (ai spus ca nu ai spuma si nici ulei in vas).
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,072
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
coincidenta nu prea!poate la ulei...
la apa ai sigur o problema pe undeva...
ceea ce ma intriga cel mai mult este "pasiunea ta pt fotografii" adica, lasi nivelul de lichid scazut TOATA vara doar de dragul de a posta un indiciu clar de defectiune!
lichidul de racire se mai evapora si el ,dar la un interval mult mai mare si in cantitati mult mai mici.
inteleg ca masina este in garantie dar un 100 g de lichid puteai sa completezi si tu,nu sa o lasi mult sub nivel!
fapt ce poate (sper sa ma insel) duce la defectiuni mult mai grave...
sfatul meu este:completeaza de urgenta cu lichid si stai cu ochi pe circuitul de racire,asa cum au spus si colegii.ai o problema si trebuie rezolvata in service,daca masina este inca in garantie.
  • doru2304

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 1.4 Twinport, Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2007

  • Mesaj Privat
mihai_39 a scris:Doru, avem motoare asemanatoare (aproape identice)....
Daca ai timp, du-o in service si roaga-i sa o verifice. Sau uite-te sub fulia pompei de apa. Pe acolo curge.


Mihai, marcheazã, te rog, pe imaginea ataºatã unde e pompa de apã ºi cam care ar fi zona unde apar urme de lichid.
Mulþumesc!

Octav, nu am completat cu apã imediat ce am observat o micã scãdere a nivelului în februarie, pentru cã m-am aºteptat ca la revizie (în aprilie) sã sãsizeze/completeze ei. Nu au fãcut-o, iar pânã am gãsit antigel identic cu cel din motor (pânã am ajuns iar la reprezentanþã) a mai trecut ceva timp. Oricum nu am mers cu vasul de expansiune gol.
Cantitatea de antigel completatã a fost de aproximativ 200 mililitri.



Skip ads

  • doru2304

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 1.4 Twinport, Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2007

  • Mesaj Privat
mihai_39 a scris:Doru, avem motoare asemanatoare (aproape identice)....
Daca ai timp, du-o in service si roaga-i sa o verifice. Sau uite-te sub fulia pompei de apa. Pe acolo curge.


Mihai, marcheazã, te rog, pe imaginea ataºatã unde e pompa de apã ºi cam care ar fi zona unde apar urme de lichid.
Mulþumesc!

Octav, nu am completat cu apã imediat ce am observat o micã scãdere a nivelului în februarie, pentru cã m-am aºteptat ca la revizie (în aprilie) sã sesizeze/completeze ei. Nu au fãcut-o, iar pânã am gãsit antigel identic cu cel din motor (pânã am ajuns iar la reprezentanþã) a mai trecut ceva timp. Oricum nu am mers cu vasul de expansiune gol.
Cantitatea de antigel completatã a fost de aproximativ 200 mililitri.



  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Doru, am atasat imaginea. Bulina rosie indica pompa de apa, cea albastra locul pe unde curge antigel, iar cea verde e throttle body (n-are nici o legatura cu problema ta; e doar un reper, daca vei dori vreodata sa o cureti Smile ).
Arunca o privire in locul bulinei albastre. E mai dificil, cel putin la mine, pentru ca fulia si cureaua obtureaza accesul. Ar trebui sa fie o pasta alb-rozalie, daca ai scurgeri acolo. Eventual, poti baga mana si inspecta, cand e motorul oprit si rece. Se scurge pe sub fulie, nu observi foarte usor, daca nu stii.


  • doru2304

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 1.4 Twinport, Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2007

  • Mesaj Privat
1. În privinþa uleiului:
Am scos din ulei. Acum este cu o diviziune sub maxim.
Ce nu înþeleg eu, este de ce tot se mânjeºte joja la partea superioarã.
Acum o sã pot vedea dacã creºte sau scade nivelul în timp.

2. Nivelul la lichidul de rãcire:
Nu sunt urme de pierderi de lichid absolut deloc pe lângã fulia pompei de apã.
Totul este "curat lunã".
Am mai vorbit cu un prieten care are maºinã identicã cu a mea ºi spune cã ºi el a completat de 2 ori în timp de 2 ani nivelul la antigel.
La voi, cei cu motoare identice, chiar nu scade nivelul la apã în timp ?! În 2 ani de exemplu, nu a-þi completat deloc ?
ªi apropo, lichidul de rãcire se schimbã vreodatã sau doar se completeazã ?

Mulþumesc mult pentru rãspunsuri!

extragere surplus ulei motor
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bulina albastra este pusa gresit, pe acolo foarte rar curge. Curgerile sunt pe la presetupa pompa, nu se vede absolut nimic daca nu se da fulia jos. Pe tablita aia rotunda din inox, dimensiune cam 12mm de sub fulie daca vezi urme de sare atunci schimbi pompa. Si la mine (motorul este 95% identic) erau pierderi mici si mai completam pina cind a cedat brusc in fata blocului. De cind am schimbat pompa nu lipseste nimic din vas.
Pompa tine 60,000-150,000km, cazul meu la 104,000 a cedat definitiv, mihai_39 are o masina destul de noua dar a picat si la el.
Sfatul meu este sa ceri inlocuirea pompei daca masina este in garantie ca este riscant sa mergi cu ea asa. Eu cind am schimbat distributia aveam pompa noua cumparata dar aia veche neavind joc sau huruiala am pus-o la loc. Am facut cam 4,000km prin Bulgaria, Grecia si am avut un noroc chior sa ma tina si sa cedeze in fata blocului. Curgea din ea ca la robinet nu alta. Stiu ca CT este un mecanic care stie aceste motoare bine, mai bine te duci la el si il pui sa demonteze si sa vada daca curge pe la presetupa. Dupa asta monteaza totul la loc si sa stii ca nu se vede nimic, iei o mina de praf si arunci in zona respectiva, te duci la reprzentanta si ceri inlocuire, sa desfaca in fata ta si sa vada si ei.
Uite o poza, slaba dar alta nu am, este marcat cu galben.

  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze, am pus bulina albastra un pic mai jos. Asa este. Dan a spus foarte bine asta. Totusi, pe acolo am observat eu scurgerea, fara a da fulia jos. In cazul meu, 47.000km. Probabil a curs foarte putin de-a lungul timpului. De-asta poate nu se observa nimic acolo, daca asta e problema.

In masura in care poti, ia o camera foto si fa niste poze. Baga aparatul sub fulie si vezi daca poti face o poza cat de cat ok, din care sa iti dai seama daca e sau nu in regula. E o idee.

Deci, eu am tot completat cu antigel de-a lungul timpului. Imi aduc aminte ca demult l-am intrebat pe Dan despre asta si mi-a spus ca s-ar putea sa fie pompa de apa, sa curga foarte putin in timp. Mi s-a parut straniu. Acum i-am dat dreptate. Pompa era. Ca si in cazul tau, cam atat imi scadea si mie nivelul antigelului.

Acum mi-am adus aminte ca am o poza cu pompa originala (GM). Mea culpa.
Sa iti faci o idee pe unde curgea. Putin, dar sigur, cel putin in cazul meu.


  • doru2304

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 1.4 Twinport, Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Am fãcut deja niºte poze. Nu se vede chiar sub fulie, dar o sã mai insist ºi în altã zi...
Am ataºat rezultatele cele mai reuºite.
O sã þin sub observaþie nivelul la apã. Deocamdatã în timp de o lunã nu a mai scãzut.

Mihai, ºi zici cã acum dupã ce ai înlocuit pompa de apã nu mai pierzi deloc apã? Câþi Km ai mai fãcut de la eveniment?
Mulþumesc mult pentru pozã. Dacã o ai ºi la rezoluþie mai mare sã ºtii cã e binevenitã. Embarassed





Instrucþiunile pentru mãsurarea nivelului la ulei precum ºi impactul folosirii maºinii cu nivelul în afara limitelor
sunt indicate chiar pe caroseria maºinii.

  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Din pacate am facut poza cu telefonul, care nu e grozav.
Se scurgea pe la presetupa. Acum o luna am schimbat-o. Cred ca am facut ~1000km de atunci, ca n-am mai avut drumuri lungi. Pare-se ca nu mai scade nivelul, de atunci.

Sa-ti faci o idee, timp de un an am completat 1 litru de antigel. In jur de 12.000km. Nu-mi faceam prea multe griji, pana intr-o dimineata cand am sesizat un zgomot de rasnita, din zona curelei de accesorii. Atunci am observat scurgerea. Probabil mai puteam rula cu ea, dar nu am riscat.
  • claudiuflorin

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Buna seara. Va scriu in ideea de a inlocui lichidul de racire (antigelul) la masina. Am un z12xe si nu stiu cati litri de antigel si cati litri de apa sa pun la schimbara lichidului de racire. Ce tip de antigel sa cumpar? Pun numai antigel sau il diluez cu ala distilata? Multumesc anticipat.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR