Parola noua?


Hai ca scrie pe undeva in topic, 3l antigel G12 si 3l apa distilata/demineralizata, se face amestec de 50%.
Merci, sa fiu sincer mi-a fost lene sa citesc.
sal,
am probleme cu radiatorul la agila de 1.0 dupa un accident in sensul ca este crapat in partea superioara langa locul unde se prinde in caroserie
Acolo sunt doua crapaturi de 2-3 mm dar suficiente ca sa iasa antigelul.
Se poate lipi acel plastic sau ce este? Radiatorul este produs in polonia de GM si pe el este scris Valeo MC1421
Va rog un sfat sau daca stie cineva ce tip de material este cel de la partea sperioara (polipropilena policarbonat etc)
Multumesc anticipat

In primul rand va doresc tuturor Craciun fericit !sarbatori fericite !
Am un opel agila din 2001 . am cumparat -o in luna octombrie ,are 80000km si nu am avut probleme pana acum cand a venit frigul .am mers 1000 km fara probleme . acum se manifesta in felul urmator : nu se ridica deloc temperatura la bord ,nu am caldura in habitaclu , aerul introdus de ventilator este rece chiar cu motorul pornit pe loc . dupa circa 10 min. insa porneste ventilatorul . am deschis capota si am observat ca atat furtunul de sus cat si cel de jos de la radiator sant reci . cand pornesc motorul ramane aprins beculetul de deasupra indic.de temperatura (masinuta cu cheita).acum dupa cateva drumuri scurte ,sub 5km,s-a stins dar ramane aprins cel din dreapta lui ,are o forma de rubinet .dupa parerea mea cred ca e termostatul blocat pe inchis . va rog foarte mult daca se poate sa ma ajute cineva pentru ca e iarna is mi-e frica sa plec cu ea la drum asa . ninel cristea ,cu multumiri !
@cristea ninel multumim de urari, la fel si tie. Nici nu se pune problema sa scoti masina in aceasta situatie. La tine sunt din cate descrii cateva lucruri ciudate tare, care se cam bat cap in cap. Pe circulatia mica a sistemului de racire nu vad de ce sa nu ai caldura in habitaclu. Apoi, daca furtunele sunt reci la radiator, de ce sa porneasca ventilatorul de racire? Atunci inseamna ca la tine termocupla nu este la radiator ci in alta parte. Alta explicatie nu am. Ai din cate se pare coduri de eroare stocate si va trebui sa vezi ce anume este. Totusi admitand un termostat blocat inchis nu inteleg lipsa caldurii din schimbatorul de caldura. Tu pana acum ai verificat acest sistem de racire? Ai antigel de care trebuie, adica G12 roz sau portocaliu? Ai nivel corect in vasul de expansiune? Antigelul din vas este curat sau prezinta mizerie? Mai ai cureaua de agregate in regula? Poate pompa ta sta degeaba ca nu are cine sa o miste, sau poate a picat saraca. Caldura in masina se deschide din primul comutator in pozitia rosu, adica maxim dreapta, maxim caldura. Nu ma indoiesc ca stii, dar cine stie, intreb. Daca nimic din toate astea, da jos antigelul, vezi ce iese din circuit si daca ai solzi metalici atunci ai pus-o. Ai circuit infundat din cauza folosirii de antigel neadecvat. Desfaci termostatul si il verifici vizual, eventual il cureti si apoi testul cu apa fierbinte si termometru. Trebuie sa inceapa deschiderea cam la 88*C. Nu merge, altul si gata. Verifici furtune, pierderi. Daca se impune o spalare a circuitului atunci trebuie facuta, in functie de cum arata ce scoti din sistem. Verifici starea capacului vasului de expansiune sa fie curat si valva de pe el in regula. Nu stiu care ar fi ordinea corecta dar la cum te prezinti eu zic sa o iei metodic. Adica vezi intai ce coduri s-au stocat, vezi starea exterioara a sistemului de racire si pe urma treci la treaba laborioasa cu termostatul si schimb antigel. Am dubii cu pompa. Eu cred ca daca nu te incumeti cam miroase a service. Bafta totusi.
Multumesc pentru indrumari .am verificat antigelul , are culoarea verde ,este foarte curat si are nivelul bun in vasul de expansiune .masina este din Franta si nu a schimbat nimeni antigelul .eu am schimbat filtrul si uleiul . m-am gandit ca e de la ei si e bun .am sa pun altul ,portocaliu sau roz .
astazi am facut urmatoarele :am pornit motorul si l-am tinut aprox. 1\2 ora la relanti . bineinteles dupa 5min. a pornit ventilatorul .indicatorul de temp. de la bord era jos la minim . am decuplat ventilatorul si in 10 min .a inceput sa urce temp. la bord .a urcat pana la 90 - 95 si s-a oprit acolo .asta s-a intamplat dupa 1\2 ora cu motorul la relanti si cu mici accelarari .afara erau -3grade . am pus mana pe cele 2 furtunuri de la radiator si erau fierbinti .am oprit motorul ,am cuplat din nou ventilatorul si surpriza , desi cu motorul cald , la pornirea motorului acesta n-a mai pornit .totusi ramane aprins un beculet ,acela care indica o defectiune,in dreapta sus a indicatorului de temperatura .acum am inceput sa cred ca termostatul nu inchide bine .de aici incalzirea foarte greoaie a motorului .cand acul era la 95 am avut si caldura in interior .chiar foarte bine . cred ca voi schimba termostatul ,ramane insa problema cu beculetul care dupa niste vecini binevoitori ar indica ceva la motor .motorul insa merge bine ,porneste din prima chiar si pe gerul asta .o fi un senzor sau altceva . cred ca se impune si o testare cum ati recomandat si dumneavoastra .pentru inceput voi cumpara un termostat si restul dupa sarbatori .
Pentru aflarea codului de eroare, citeste aici:

http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
O intrebare scurta si la obiect: se potriveste oare termostatul de la Corsa 1.2 16V Z12XE. Simplul fapt care ma motiveaza sa intreb aceasta intrebare, este ca termostatul pentru Agila vine DOAR si cu capac, iar cel pentru corsa vine si singur.
Diferenta de pret este uriasa: 115 lei pentru ansamblul capac termostat garnitura Opel Agila, iar 30 de lei pentru ansamblul termostat + garnitura Opel Corsa, acelasi motor.
Termostatul este la fel pentru Agila A si Corsa C cu motoarele Z10XE, Z10XEP, Z12XE, Z12XEP si este cu carcasa. Preturile sunt intre 65 si 110lei. Asteapta citeva zile si iti spun mai multe, posibil sa se poata scoate din carcasa de aluminiu, rabdare putin.
Din intimplare, am desfacut termostate la ambele tipuri de masini (acelasi motor).
dupa demontarea tevii de agent racire motor de pe capacul pompei , se apasa concomitent pe clemele de fixare a tremostatului (aflate in interiorul carcasei termostat), se rotesc (in orice sens) si prin slabirea apasarii, se extrage termostatul.
se curata scaunul de asezare a supapei termostatului inainte de montarea unuia nou, se inlocuieste garnitura termostat.
Succes si " La Multi Ani!" Smile
Sorin Deac are dreptate, se poate inlocui numai termostatul si fara corpul de aluminiu, dimensiunile par normale si deci usor de gasit pe producator. Nemtii il inlocuiesc total datorita oxidarii in timp a scaunului care e din aluminiu.
Azi am primit termostatul complet Behr potcovit peste tot cu made in germany la 70lei. Pe frigul asta nu am chef sa stau la curatat scaune si alte cele. La mine in citeva luni a ajuns sa stea la 82 si ocazional 84grdC. Am sa va fac poze cu dimensiunile care trebuie sa le aiba capsula, la achizitie e mai elegant sa le ai decit sa demontezi si sa vezi ca ala ti-a dat alta minune.
dancuciureanu a scris: . La mine in citeva luni a ajuns sa stea la 82 si ocazional 84grdC.

Asta ce inseamna ? e de rau ? trebe schimbat termostatul? sau doar curatata puntea? ca nici la mine nu urca peste 85 decat foarte rar
Daca temperatura in bord nu arata 88 adica putin sub linia de 90 pot fi:
-probleme de contact senzor temperatura, referinta 5V proasta, contacte ECU etc. dar foarte rar
-ceas bord la care limba sta aiurea (se face diagnoza)
-termostat bolnav
-scaun etansare puternic oxidat (mers cu apa in radiator)

La mine a inceput incet sa scada (aveam bat 88 ) si am verificat cu tester, acum am 82grdC si cu asta basta, ceva a scapat din ceara (?)
Poze cu termostatul:



Am marcat cu galben unde se apasa pentru extragere din corp si scaunul de etansare.
La mine sigur nu este coroziune sau oxidare ca am desfacut motorul relativ recent si nu erau oxizi plus ca numai G12 a avut. Am ales versiunea mai scumpa cu termostat complet ca sa fiu linistit, un Behr la 70lei.

Proba termostatului se face in ibric pe foc, abia cind apa fierbe cu bule mari el se va deschide (asta in lipsa unui termometru), cind ai bule mici el este inca inchis. Termometru nu am ca testerele sigur sunt la dracu' sa le ia, va faceam si alte masuratori...


Ultima modificare facuta de catre dancuciureanu la Joi 08 Jan, 2009 10:31 am, modificat 1 data in total
Salutare,

Din pacate, cm am constatat dupa desfacerea termostatului, cel de la Agila, NU se potriveste cu cel de la Corsa. Am cumparat termostatul frumos de Corsa, bucuros ca am scapat cu 28 de lei, dar dupa ce a desfacut mesterul (care mi-a zis inainte ca vezi, baiete, ca s-ar putea sa nu se potriveasca, sunt chiar mari sanse).
Apoi mi-a comandat termostat de Agila cu 140 de lei (mai Dane, nu stiu tu de unde cumperi piesele pentru Agila, zi-ne si noua, te rog mult) si eram norocosi ca am gasit, pentru ca a sunat peste tot si NU erau termostate de Agila in Cluj.
Ar fi o chestie foarte utila sa ne dai si adresa site-ului web de la magazinul respectiv, sa ne scapi de hotii astia ordinari care vand piese auto aici la noi in Cluj.

As adauga la cele scrise de Dan, ca termostatul de la Agila este in 2 trepte, cum mi-a explicat mesterul asta, prima data se deschide o parte mica (metalul acela rotund din varf, se vede in prima poza postata de Dan), apoi numai se deschide si a doua parte adica metalul rotund de jos.

Rectific....
Aveti dreptate, m-am uitat pe http://www.unixauto.hu/UnixOnline si Corsa si Agila au miezul termostatului identic. Ceea ce au incercat sa-mi vanda nu era sigur pentru Opel Corsa C sau orice similar. M-am uitat si WagonR+ul are termostat de Tico.
In toamna cand au inceput frigurile am bagat repede antigel ca sa nu apara probleme nedorite ,fiind constient ca trebuie doar un anumuit tip de antigel recomandat de producator si care este mentionat in cartea masinii.Problema e ca nu am cartea de la masina pt ca am luat-o second-hand si va rog sa va uitati in cartile voastre ca sa imi dati un raspuns bun de mos craciun ala care a trecut.
La Multi Ani de noul an
uita-te in topicul dedicat racirii....G12 parca....portocaliu sau rosu
multumesc mult
Atentie mare la in cazul in care in bord temperatura nu mai este la 88grdC.
Poate fi de la instrument, el se decalibreaza si indica fals. In plus proba cu testerul este buna dar sa nu te grabesti ca acul are inertie mare, asa am luat eu a doua oara teapa. Dupa inlocuire termostat si aerisire tot jos pe la 82-84 era acul, poate putin mai sus dar deja cred ca era autosugestie. Dupa 3 zile si destui km am tras concluzia ca nu era de la el de fapt, indicatia e falsa. Verificat cu tester si am observat ca inertia acului este si de 4grdC, temperatura urca repejor la 92 si acul abia incepea sa plece de la 88, cind a coborit la 88 acul era la 90 si abia atunci s-a gindit sa coboare...si tot asa. Deci foarte usor poti gresi daca te grabesti.
Am scos bordul si dupa citeva incercari cu laptopul linga mine am reusit sa pun acul unde trebuie, chestia e ca temperatura motorului in mod real nu e chiar asa fixa, ea variaza de fapt putin intre 88 si 92 in functie de turatie, ventilatie.
La schimbare termostat se pierde 1-1,3l antigel.
Azi am fost si mi-a schimbat un mecanic semeringul de la arborele cotit, cel cu probleme, si m-a sfatuit ca la fiecare 2 saptamani, sa desurubez si sa strang la loc capacul de la vasul de expansiune de la masinutza. Astfel, mi-a explicat mecanicul ca eliberam presiunea care este rezultata din aerul din instalatie.
O intrebare Dane: ca sa schimbi termostatul, musai trebuie sa dai jos si bara - spoilerul - din fata sau nu? Mecanicul alalalt, care m-a taxat cu 200 de lei manopera pentru schimbat termostatul zice ca neaparat trebuie si cat s-a chinuit cu asta el...
Azi am fost si mi-a schimbat un mecanic semeringul de la arborele cotit, cel cu probleme, si m-a sfatuit ca la fiecare 2 saptamani, sa desurubez si sa strang la loc capacul de la vasul de expansiune de la masinutza. Astfel, mi-a explicat mecanicul ca eliberam presiunea care este rezultata din aerul din instalatie.

1. sper ca a desurubat fulia mica tinind contra macar cu o scula improvizata si la montare (aici alt cintec cu simeringul dar poate nu l-a maltratat) se tine iarasi contra si se stringe cu 150Nm+45grd.
2. chestia cu presiunea (aer pe instalatie) se face la primele drumuri scurte sau 10km ca sa scapam de aer si mai punem antigel, in rest e abureala a la Nea Vasile.

O intrebare Dane: ca sa schimbi termostatul, musai trebuie sa dai jos si bara - spoilerul - din fata sau nu? Mecanicul alalalt, care m-a taxat cu 200 de lei manopera pentru schimbat termostatul zice ca neaparat trebuie si cat s-a chinuit cu asta el...

Nu se da bara jos si te-a jupuit la 200lei.
1. se da jos (2 clips) admisie aer
2. se desfac 3 suruburi corp termostat (daca se schimba si corp mai este unul singur care tine teava de corp)
3. se defac 2 suruburi care tin teava care merge de la radiator la termostat, ele sunt prinse de suportii de atirnat motorul
Ai cu rosu marcat la termostat si galben cele doua care prind teava :

Toata treaba dureaza 30min chiar si pe lapovita cum am prins eu. Pe linga mai intra cam 1 ora aerisit complet instalatie, vorba vine complet ca ea mai suge inca aprox. 300ml din vas a doua zi.
Eu mai mult de 40-50lei nu as fi luat la asa ceva dar...
Sunt chestii foarte simple, iti trebuie numai citeva chei bune, spirit tehnic si ceva indrumari care sper sa le gasesti pe aici.
Eu la sfirsitul lui februarie voi trece prin CJ, daca doresti iti pot aduce 2 truse YATO torx (T si E) din bazar, poate sunt si la voi.
Exista operatiuni foarte simple (scule sa ai) care le faci singur, in rest info stii si tu...TIS...EPC...si evident sectiunea Agila unde doar unii sunt mai "comunicativi" posteaza info si pentru altii.

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou