Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Nu cred ca poti schimba tachetii fara sa dai chiulasa jos,iar ca sa dai chiulasa trebuie demontata distributia!
Skip ads

  • emoboy

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Deci ca sa schimb distributia trebuie sa:desfac cureaua de accesorii,rolele,=>sa blochez arborele=>sa desfac fulia sa(cu filet invers)=>flansa=>sa dau jos baia de ulei dupa ce dau jos esapamentul=>sa scot capacul si sa inlocuiesc tot kitul?Sper sa ma corecteze cineva daca gresesc sau sa ma completeze daca imi scapa ceva.p.s:Am deja 163.000km dar motorul trepideaza putin la ralanti,iar zgomotul nu este foarte puternic(nu pacane tare sau sa zornaie lantul).Era sa uit,flansa arborelui trebuie schimbata neaparat si ea sau doar daca prezinta uzura(ca nu o am in kit).
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Corect ce ai scris,la care flansa te referi?daca la fulie nu trebuie schimbata decat daca prezinta uzura!
Nu uita sa schimbi semeringul la arbore!
  • emoboy

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Admir voinata voastra de a scrie cat mai multe pagini dar in una nu scrie exact cum trebuie schimbata distributia;))(ca sa fiu carcotas..).Acum on-topic mai am o intrebare:Suportul de la motor din stanga(de la baterie)trebuie scos de acolo(am vazut intr-o pagina)?p.s simeringul de la arbore il am(il incadrasem in kit)
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ca sa scrii cum se schimba distributia faci un intreg roman la motorul asta.
Suportul motor dreapta (stanga cum te uiti la motor) cel de la baterie sau filtru aer trebuie demontat si motorul suspendat.
Daca vrei sa faci singur inlocuire distributie sfatul meu e sa te asiguri ca ai toate sculele inclusiv trusa KM si sa rogi un prieten mai priceput sa te asiste. Este foarte multa munca si de piguleala mai ales la baie care e lipita.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
emoboy a scris:Admir voinata voastra de a scrie cat mai multe pagini dar in una nu scrie exact cum trebuie schimbata distributia;))(ca sa fiu carcotas..).Acum on-topic mai am o intrebare:Suportul de la motor din stanga(de la baterie)trebuie scos de acolo(am vazut intr-o pagina)?p.s simeringul de la arbore il am(il incadrasem in kit)

pai inseamna ca n-ai citit tot. ai aici destul de multe detalii.
Pui mana si instalezi TIS si te uiti acolo sau si mai bine ar fi sa-ti cumperi manualul Haynes pentru masina ta caci te ajuta foarte mult. Apoi cumperi tot ce-ti trebuie ca si kit. Ai in haynes niste detalii despre cum poti inlocui trusa KM, dar eu recomand sa-ti cumperi trusa caci nu e scumpa si ajuta mult munca (in haynes faci niste adaptari insa e deja destul de greu cu trusa, n-are sens sa te complici si mai mult pentru 200lei, plus ca te tine o viata si cand nu o mai vrei o poti vinde sa-ti recuperezi din costuri).
Apoi iei un prieten si te apuci de lucru, insa documenteaza-te bine si ai grija sa fii pregatit pentru toate, eu am folosit spre exemplu un elevator si o macara girafa pentru a tine motorul ridicat, altii au pus lemn dedesubt. Oricum e mult de munca si daca nu stii foarte bine ce faci iti trebuie cineva sa se priceapa, eu si cu 2 prieteni mecanici tot am montat si demontat de 2 ori surubul de la distributie caci nu eram sigur de aliniere...
  • Audioslave

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Salutãri,

Am tot cautat, dar nu am gãsit lista completã de piese pentru schimbul de distributie. Pana acum am asa:

    Kit distributie lant pentru motor 1.3 CDTI (include lant, patine, intinzator, pinioane, flansa)
    Simering arbore cotit
    Garnitura distributie
    Pompa apa
    Ulei + filtre
    Antigel + apa distilata
    Curea accesorii

Ce imi lipseste? Garnitura capac chiulasa se schimba tot acum? Curatarea admisiei + egr se face mai usor daca e data jos distributia?
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
nu ai treaba cu chiuloasa, nu prea are legatura admisia cu distributia... e si mia incomod de umblat cu distributia data jos caci iti lipseste un brat de la motor, si tre sa fii mai delicat.
Iti mai lipseste suburub de la arborele cotit, e bine sa ai unu de rezerva, multi l-au refolosit, insa nu vrei sa fii tu ala care nu poate sa-l refoloseasca, eu zic ca cam la a 3-a strangere trebuie schimbat. si-ti mai lipseste masticul pentru baia de ulei (cauta pe aici ce recomanda domnul dan cuciureanu, parca reintz.....).
eu n-am schimbat pompa de apa si nici cureaua de accesorii, era buna, a scartait putin la inceput, am pus putina apa pe ea si s-a asezat repede la loc.
si ti-ar mai prinde bine niste benzina ca daca tot dai baia jos e pacat sa nu o faci luna...
si o cheie manometrica, dar vezi sa mearga in ambele sensuri caci eu am avut surpriza sa nu mearga, si cum surubul e cu filet pe dos n-am reusit sa strang cu ea decat ochiometric, si cu putina indemanare caci am vazut cam cata forta imi trebuie cu un surub pus la strung...
a si iti mai trebuie neaparat trusa de cale (vezi ca in haynes pentru motorul asta zice cum se poate improviza una) si o cheie pentru arborele cotit (asta e universala).
Skip ads

  • Audioslave

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc de lamuriri, ar fi trebuit sa menționez ca nu o schimb eu personal, o duc in service. Voiam sã știu ce mai pot schimba o data cu distributia.

Am adaugat Silicon ( Victor Reinz ) Silicon, Gama de temp. -50°C - +300°C °C, antracit la lista de mai sus, mulțumesc incã o datã.
  • emoboy

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Am reusit si eu sa ii schimb distributia.
Pasii au fost urmatorii:
1)Se da uleiul si antigelul jos(are un surub pe undeva la radiator)
2)Se desface evacuarea de la catalizator(acolo sub baie e un colier sudat pe teava)sau daca aveti noroc puteti sa o dati pe toata jos(eu nu am reusit)
3)Se desfac suruburile de la baie(nu mai stiu dimensiunea cheii dar in fine) si cele al suportului de la volanta
4)Se ia una bucata cutit/surubelnita(sau orice este ascutit) si se bate usor cu ciocanul pana se dezlipeste siliconul(aici trebuie sa ii rezervi cateva ore)
5)Suspendati masina de roata dreapta si o scoateti(cu tot cu aparatoarea din plastic)
6)Puteti scoate filtrul de aer si intinzatorul de la cureaua de accesorii implicit cureua
7)Luati un shpiral de 6mm(sau un pic mai mic) si il infigeti sub volant ude aveti o gaurica
8)Luati o cheie torx si rotiti de fulia arborelui(aici va trebuie o a doua persoana care sa impinga spiralul sau ce aveti in sus ca sa intre in volant)
9)Acum puteti desface acel surub(CU SENS INVERS)
10)Suspentati motorul pe un bustean si scoateti suportul de langa baterie
11)Dupa ce desfaceti si pompa de apa se desfileteaza toate suruburile capacului de la distributie se poate da jos,iar de sub masina puteti incerca sa scoateti si baia de ulei.
12)Se blocheaza si axul cu came cu o unealta speciala(vedeti mai jos)
13)Se scoate lantul si pinioanale(se studiaza uzura)
14)Se schimba intinzatorul,lantul,cele doua pinioane si patine
15)Acum se poate pune noul lant pe pinioane astfel incat partea din dreapta a sa sa fie intinsa(motorul se roteste in sensul acelor de ceasornic cum va uitati la el)
16)Acum faci totul invers.
Nota:Ar trebui sa dati cu silicon VICTOR REINZ baia imediat dupa ce ati dat-o jos pentru a se usca pana va trebui montata(asa acesta va actiona ca o garnitura si nu se va mai lipi baia),..bineinteles trebuie curatata si ea si motorul de siliconul vechi.
Eu NU am folosit trusa KM(cine vrea poate sa isi ia) si am folosit:Truse torx YATO,surubelnite,un cutit,o trusa cu chei speciale,busteni,un cric hidraulic...
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
acum paote nu te superi pe mine, m-am uitat la poza cu unealta si vad ca e din Haynes, nu cumva scria acolo ca se bocheaza si camele si volanta in acelasi timp? Very Happy
Caci cand desfaci surubul de la virbochen risti sa misti camele si sa nu le mai puin la loc decat cum mult chin.
oricum ai cam toti pasii si cred ca va prinde bine la lume...
  • Alex_cjr88

  • Mesaje scrise: 131
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 1.3 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Am rezolvat motorul . Se pare ca baietii de la marele service nu mi-au shcimbat distributia am dat 18 mil degeaba si mi s-a rupt si axa cu came. Aveam distributia originala iar intinzatorul era polizat sa nu se vada sigla GM dar se vedeau coditele la litere. Din cauza lor am pierdut in jur de 40 mil pentru a reface motorul calumea. Stiind ca am distributia schimbata au ramas tachetii ca bat dupa ce i-am schimbat pe toti INA noi 16 buc cand a verificat distributia aveam 1cm lantul mai lung si intinzatorul la maxim cand a desfacut totul era original din fabrica neschimbat. Dute fugi ia distributie completa garnituri curea accesorii pompa apa si schimba tot . JUMBO SERVICE se numeste service-ul SA VA FERITI DE EI . Daca mai aveam factura ii desfiintam... Numai fac nimic la masina fara sa fiu de fata.
Numai zic de suruburi rupte in motor la baia de ulei jos si baie lipita cu poxipol sau ceva nasol de tot + suruburi sficuite si filete stricate pentru ca nu s-a lucrat dinamometric. S-au chinuit baietii sa repare toate greselile facute de (marele service) 2 zile pana nu au faacut totul ca la carte ( scos filetele din motor facut filet calumea shcimbat suruburi curatat tot sschimbat pus la punct motorul lucrat numai dinamometric nu s-au lasat nota 10 pentru ei am stat cu ei tot timpul si am vazut cum au lucrat. (un service mic 2 mecanici foarte priceputi si tipicari).
Skip ads

  • Audioslave

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2011

  • Mesaj Privat
A schimbat cineva distributia la autoa? Ce service din Bucuresti recomandati pentru schimb distributie?
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
EDS, vezi ca au sectiune la publicitate, nu-s cei mai ieftini dar sunt buni. sau vezi ca sunt si sectiuni de serviceuri, eventual intreaba pe acolo.

alex, vezi ca e sectiune de forum pentru Serviceuri. fa-le topic si punele adresa, tot ce poti ca sa fuga lumea de ei si sa apara si in indexarile google cand i-o cauta cineva pe net.
  • emoboy

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2012

  • Mesaj Privat
scorpio18 a scris:acum paote nu te superi pe mine, m-am uitat la poza cu unealta si vad ca e din Haynes, nu cumva scria acolo ca se bocheaza si camele si volanta in acelasi timp? Very Happy
Caci cand desfaci surubul de la virbochen risti sa misti camele si sa nu le mai puin la loc decat cum mult chin.
oricum ai cam toti pasii si cred ca va prinde bine la lume...

Daca vibrochenul este blocat nu are de ce sa miste axe cu came.Dar exista riscul sa se rupa unealta cu care ai blocat arborele(si axele cu came fiind blocate)fortezi in lant si in pinioane.In fine fiecare face ce vrea,eu credeam ca asa e mai bine.Completare:Sa nu uitati sa schimbati simeringul de la arbore cand o sa montati distributia!Recomand bineinteles si cartea Haynes inaintea de a va apuca de demontat.
Apropo kitul de distributie din fabrica ar trebui sa fie GM,nu Confused ?Ca eu am gasit kit INA nou pe masina cu exceptia intinzatorul(singura piesa schimbata de mine ca toate erau noi) care avea resortul blocat.Si nu inteleg de ce inginerii au facut pinionul mic sa fie presat de flansa(fier pe fier) poi daca se slabeste surubul de la fulie(strans desigur la 240Nm)? WTF?
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
pai are cum sa se miste, exact cum ziceai si tu, e prins prin presare si cand strangi/desfaci poti misca lantul.
Surubul ala nu are cum sa se desfaca daca ai pus pasta blocanta si l-ai strans cum trebuie. Eu citisem alte forte pentru strangere pe la 150Nm. oricum filetul fiind pe dos prin invartere el ar trebui sa se stranga, asa ca nu vad cum ar putea sa se slabeasca singur.
si oricum cand blochezi arborele, il blochezi doar sa stii ca e pe pozitie, oricum contra tii cu cheia de vibrochen (cheia care vine prinsa in 2 dintre suruburile rolei de la accesorii, asa cum scrie si in Haynes). deci nu prea are ala cum sa se rupa caci e doar de ghidaj, daca l-ai tinut doar in ala ai fost norocos.
  • LeonteMihai

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2011

  • Mesaj Privat
stie cineva vreun service bun unde pot schimba distributia la z13 ? in COnstanta
  • LeonteMihai

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2011

  • Mesaj Privat
cat de importanta este firma kitului? sunt diferente de calitate?
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Eu as recomanda kit-ul original,acum faci cum vrei.
Cand am schimbat eu,in cutia kit-ului GM piesele erau INA,pe motor tot la fel.
  • claucorsa

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2008

  • Mesaj Privat
salut!
dupa carte ar cam fi si la mine timpul de schimbat distributia (148 000). din cei care ati schimbat distributiile, cum se prezentau lantul, patinele, intinzatoare ? era o uzura vizibila?, sau cand v-ati hotarat sa schimbati kit-ul ce simptome avea masina? ce zgomote?
poate repet intrebari puse de altii, imi cer scuze..... insa la masina mea nu se aude nimic suspect, nici o bataie, nici un zgomot metalic..
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR