Parola noua?


Off, de ce mi-e dat sa postez numai la "Probleme Tehnice"
Salutare colegi,
decurand mi a aparut o noua problema la cutia de viteze. (Astra g 1.7DTI an-2000)
Daca pana acum imi intra greu in tr.1 si trebuia sa accelerez si sa fac cateva pedale ca sa intre de cateva zile nu mai vrea aproape deloc, intra usor numai daca am o viteza de mers pe jos normal.(de multe ori sunt si clacsonat ca trebuie sa ajung la acea viteza, iar sa i dau pe a 2-a este fff subturat motorul si solicit mult ambreiajul).
Problema nou aparuta (3 zile) este ca daca incerc sa bag 1-a peste viteza de pas normal da sa intre usor numai ca incepe sa "caraie" cu ambreiajul in podea.
Am incercat s-o pacalesc cu mai multe pedale corelat cu accelerari, nimic tot "caraie" pana nu franez sa a ajung la o viteza fff mica.
Nici la mine nu intra intr-a 1-a decat daca am viteza mica , un pas alergator .
eu credeam ca este ceva normal. ma confrunt cu aceasi problema de ceva ani (vectra B) si nu am considerat asta o problema. stiam ca tre sa fi aproape pe loc ca sa poti baga tr.1...
ok,ok dar de ce mai nou si "caraie"-efect de roti dintate care nu se imbina bine
Sa fie de la cablul de ambreiaj slabit?Pedala este tare-nu am avut probleme....
asta se intampla si la mine si nu cred ca e o problema
pe mine la scoala de soferi ,instructorul m-a invata ca treapta 1 de voiteze este folosita numai la plecarea de pe loc ,asa ca daca roata se invarte mai bine bagi a2a,sau opresti de tot si bagi a1a
viteza fiind fff mica nu i poti de pe a 2-a ca fortezi aiurea ambreiajul.
Este aproape ca si cum ai pleca cu a 2-a numai ca masina curge un pic.
PROBLEMA mare este de ce "caraie"
Sa fiu mai explicit: Pornesti, bagi 1-a,pleaca fara sa accelerezi ea curge,normal, scoti pe liber apoi vrei sa bagi 1-a din nou.....si ea "caraie" Trebuie sa franez aproape de oprit ca sa intre fara sa "caraie"(nu mi se pare deloc normal)-Voua?
Voi ce credeti ca poate fi?
costicimpy a scris: viteza fiind fff mica nu i poti de pe a 2-a ca fortezi aiurea ambreiajul.
Este aproape ca si cum ai pleca cu a 2-a numai ca masina curge un pic.
PROBLEMA mare este de ce "caraie"
Sa fiu mai explicit: Pornesti, bagi 1-a,pleaca fara sa accelerezi ea curge,normal, scoti pe liber apoi vrei sa bagi 1-a din nou.....si ea "caraie" Trebuie sa franez aproape de oprit ca sa intre fara sa "caraie"(nu mi se pare deloc normal)-Voua?
Voi ce credeti ca poate fi?

E normal,nu are sincron pe treapta 1. E intalnita problema la mai multe modele,e din fabricatie asa.Nu o forta aiurea!
Regleaza timoneria si schimba ulei cutie cu original Opel.
dancuciureanu a scris: Regleaza timoneria si schimba ulei cutie cu original Opel.

Din moment ce de pe loc intra fara probleme,nu inteleg ce poate avea regaljul timoneriei cu lipsa sincronului la treapta 1.De obicei,dereglarea timoneriei se manifesta prin "caraieli" la introducerea in treptele superioare,senzatia de "agatare", prin "zdranganit"(joc la bucsele aferente),levier moale,joaca la punctul neutru(si nu numai),intra in alta viteza alaturata etc. F16 de exemplu nu are sincron la treapta 1,scrie si in manualul de service asta,tb sa pleci de la viteza initiala 0.In privinta uleiului,se recomanda inlocuirea lui la 200.000 km,chiar daca in manual scrie ca nu-i nevoie,apare shpan totushi de la folosire.Eu am bagat un Mobil 75w-90 sintetic si merge struna(pe F16),am inlocuit vechiul 80w-90(mineral).Intra mult mai usor in viteze,plus ca este si un ulei "long-life",ca sa zic asa.Nu scapa nimic pe la simeringuri,de un an asta.
Timoneria se regleaza, vezi si joc la nuca schimbator acolo pentru ca nu este unsa gasesti numai pilitura de plastic.
La F13, F17, F18 la schimbator ai o gaura de blocare pe pozitie, inca una la cutie, se stringe pe noua pozitie.
Ulei cutie la 30,000-90,000-180,000-300,000km. Uleiul original Opel este ceva mai subtire si ca pret mi se pare bun, de exemplu pe 19 40 182 am dat 18lei/L. Asta vara nimeni nu s-a plins de ciriiala, cum a dat frigul hop si ei....
Scuze de apsenta, am fost intr o delegatie zilele acestea.
DA, intradevar dancuciureanu are dreptate, caraie numai atunci cand motorul este rece.
Am mers mai mult prin oras si am observat ca dupa ce se incalzeste motorul intra in tr.1 mai usor si la o viteza mai mare.
In vara am ma completat intr un service cu 200-250g de ulei castrol 80W90, dar nu stiu ce ulei aveam inainte.
Trebuia sa l schimb pe tot? Are ceva daca l las asa?
OBSERVATIE:Am mers pe vara in 3 suporti de motor (250km) cel din fata (langa radiator) se rupsese.
Acum stiu sigur ca sunt dusi si supotul de la cutie(bucsa) si cel de sub baterie.
Intrebarea este daca are vreo legatura cu craitul la introducerea in tr.1 din mers la viteza mica.
Schimba suportii neaparat, pe urma tot uleiul de cutie (pui numai original) si reglezi timoneria, dupa asta vei vedea ca intra 1 si la 10km/h, asa ca aia care bat cimpii ca una alta sa mai taca.
Timoneria este prevazuta cu reglaj ca oricum nu vor fi 2 motoare identic pozitionate .... la tine acum iti dai seama in ce pozitie sta motorul, fa macar reglaj pina ai bani de suporti si ulei, asta ca sa nu busesti de tot cutia...
Scuze ca ma bag si eu in discutie , de cateva zile am observat ca dupa ce merg aproximativ o ora cu masina(in drumul spre serviciu care e de cam 20km) intra foarte greu in viteza 1 cand stau pe loc, cum a spus si costicimpy daca am putina viteza intra foarte usor .
A 2-a problema care apare la fel, dupa mers cam o ora prin mirificul Bucuresti este ca , caraie foarte tare cand vreau sa bag in marsalier .

Mentionez ca , nu am ce regla la timonerie din moment ce functioneaza ok , aceste probleme aparand dupa o utilizare foarte mare a ambreiajului .
Uleiul din cutia de viteze am vrut sa-l schimb insa mi s-a spus ca nu am buson de golire Shocked .

Deci ce ar mai putea ramane in discutie(placa de presiune, disc sau rulment , nu ? )

Multumesc !
ok, atunci am sa dau 2 gauri la curea si am sa schimb suporti, uleiul din cutie si sa vf. timoneria Shocked
Sper sa mai supravietuiesc dupa ac investitie Sad
  • zee
  • Membru bebe
  • 1 mesaje
  • din 27 Feb 2008
  • Locatie: Bucuresti
salutare am si eu o astra G 1.7dti din 2000 si am avut probleme cu cutia de viteze si am decis sa o schimb si am luat una sh si acum se intampla un fenomen ciudat ....la 3000 de ture in treapat a 5 am 100km/h.ce pot sa fac?
Cred ca ai cumparat o cutie de viteze pentru un motor pe benzina.
cred ca trebuie sa o schimbi iar.daca ai luat-o de la un parc de dezmembrari posibil sa ti-o schimbe.daca nu vinde-o pe asta si ia-ti alta pt diesel.
Nu te speria, nu e problema, doar ca unele cutii de viteza nu suporta treapta intai in mers, daca pe loc intra fara probleme atunci nu mai incerca sa bagi fortat in viteza
Daca sunt probleme cu cutia inseamna ca e dus timoneria.Eu am aceeasi problema la Corsa C.Am un coleg cu o Astra G si dupa problema asta i-a rams blocata intr-a 2-a.Nasol e ca trebuie sa dea cu spatele sa iasa din parcare.
Schimbatul vitezelor s-ar putea face fara a actiona pedala de ambreiaj daca vitezele celor 2 componente ar fi IDENTICE. De aici se intelege de ce tinde sa intre mai usor cand merge f incet decat cand stai pe loc: pentru ca daca stai pe loc rotile deci pinioanele NU se invart, pe cand volanta se invarte cu viteza de relanti. Daca te deplasezi cu o viteza care se imprime pinioanelor o rotaie identica cu cea a volantului la relanti, atunci teoretic se poate schimba chiar fara ambreiaj....Insa chiar si asa, fara sincroane ar trebui sa caraie putin, pentru ca dintii de la rotile dintate nu vor fi aliniati perfect.

Discutii similare

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou