Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
FELICITARI! este monumental! De mult vroiam si eu sa ma distrez cu minunea asta de supapa si cu siguranta cand da caldura ma apuc. Mai frumos si detaliat descris ca aici, nu cred ca mai exista pe nici un forum din lumea asta.

As mai completa cu ceva, poate in legatura cu problema de mai sus, adica a avea mult fum negru (steag) mai ales la accelerare brusca. Astfel jenat, am fost cu masina la un service Bosch autorizat din cauza foartei mari emisie de fum negru la esapament datorat cu siguranta motorinei arse incomplet. In service au verificat/actionat 2 piese de la motor: una fiind clapeta de la turbo si o a doua necunoscuta, undeva in lateral in partea dreapta. Chestiunea e, ca dupa aia, surpriza placuta! Nu mai fumegam! Desigur una din aceste clapete, era poate blocata si mai mult ca sigur era cea din dreapta, necunoscuta.

De aia cred ca o astfel de curatare a EGR- lui e binevenita poate in acelasi timp si cu, curatarea tuturor altor dracoveni ca si clapete, supape, etc.
Skip ads

  • velu_cluj

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Simptomele mele erau urmatoarele: La un moment dat, cand eram la drum intins, nu acceleram, nu eram in depasire, ba dimpotriva, eram in usoara frana de motor, s-o aprins becul de service. Motorul o intrat in "limp", nu mai puteam tura decat pana la max 2.800 de ture, dar si asa motorul nu avea vlaga. Am oprit pe dreapta, taiat contact, si-o revenit. Dupa aia mai mergea bine (fara bec aspins), dar incepea sa faca din ce in ce mai des figura (beculet aprins, "limp"). O inceput sa scoata si fum la un moment dat, dar destul de aleatoriu, nu tot timpul. Cateodata aveam o "teava" de fum, de paleau de invidie astia cu Rabele. Altadata nu mai era nici un pic de fum. Dupa ce am curatat supapa EGR, nu o mai aparut nici un simptom din cele de mai sus. Motorul merge mai "rotund", nu mai sunt asa mari vibratii.
  • paultudor10

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
multumim pentru detalii.sincer te poti apuca de mecanica cu fruntea sus.cum da vara o voi curata si eu.pana atunci imi voi cumpara uneltele.
  • velu_cluj

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Sculele in sine nu-s mare lucru. Si daca ti le iei, oricum o sa le mai folosesti (cu cat ai dai in service, iei 10 seturi de scule). Succes, nu o sa fie mare lucru, o sa vezi. O sa mai postez in curand niste poze cu operatiunile de "intretinere" a supapei. Nu am mai avut probleme de cand am curatat-o, dar am mai verificat-o din cand in cand si cateodata merge mai greu. Cred ca in mod sigur are legatura cu calitatea motrinei sau cu uzura supapei. Respectiv, gazele arse recirculate depun pe pistonasul supapei o zgura destul de uscata (de la motorina noastra?), care in final duce la blocarea supapei. Ca si intretinere, este vorba de ungerea tijei pistonasului supapei (din cand in cand), ca si prevenire a griparii din cauza respectivelor gaze/depuneri. Aceasta operatie este simpla si se poate face fara demontarea supapei. Se da jos capacul de plastic al supapei cu acces direct la mecanismul secera si ciocan si la tija pistonasului. Se unge tija, de preferat cu un spray cu teava deaia mica, ca si o pasta de pix, ca sa fie ungerea cat mai directionata, se pune capacul de plastic la loc si gata. Fara nici un fel de scule, doar o surubelnita si curaj. Capacul de plastic se poate da jos destul de usor, eu cred ca si nemtii cand o gandit afurisita asta de supapa, au pus capacul ala de plastic (fara suruburi si alte cleme) ca sa se poata da jos usor, pentru operatia asta de ungere. Din pacate, mioriticii de la noi, nu pun prea mult pret pe aceste lucrari de intretinere (spray 15 RON, surubelnita 2 RON) si prefera sa inlocuiasca toata supapa (1.500 RON). Ungerea pistonasului se poate face acasa sau in orice service, dureaza max 5 - 10 minute. Diferenta este sau nu in buzunarul nostru.
Skip ads

  • nutzu00001

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Foarte bine colegu, dar nu uita sa precisezi ca este mai bine sa demontezi admisia ca sa o cureti ca in interiorul ei sun nijte paleti si se infunda cu aceasta funingine. Degeaba stergi din exetrior daca interiorul este plin. Este ca si cum ai spala majina pe afara si inauntru ar fi plina de mizerie:D
  • MarcaZizou

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Caut...cenzurat

Aici nu ai voie cu anunturi. Mersi pentru intelegere ( Edwin )
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR