Parola noua?


Incerc sa raspund pe aceasta cale unui coleg care mi-a trimis pm.

Ne vom referi la consum ulei si nu la pierderi (simeringuri, sonda presiune cele mai intilnite).

Cauze :
Ovalizare cilindri / uzura segmenti / pierderi pe la supape
-masina are multi km
-nu a fost schimbat ulei la timp sau folosit unul slab/inadecvat
-intervale lungi de schimb ulei + folosire solutii curatare = desprindere coji care au obturat canale ungere
-intervale lungi de schimb ulei = formare depuneri care au obturat canale ungere
-distributia a sarit un dinte sau montata gresit, pistoanele au lovit in supape
-mers cu valva EGR blocata inchis = a crescut temperatura de ardere in cilindri
-distributia neschimbata la timp (tacaneala) = ovalizare ghid supapa
-baie ulei sparta / senzor ulei spart si mers fara ulei
-presiune ulei mica (cuzineti uzati, regulator presiune ulei blocat, ulei foarte subtire, sorb infundat, pompa ulei uzata)
-incet dar sigur apare datorita tunning motor (chipuire)
-mers indelungat cu debitmetru defect (masoara o cantitate mai mare decit cea existenta) sau fara el

Remedieri :
-ptr. pierderi mici folosire de ulei mai gros, de genul 5W50, 10W60
-curatare egr si verificare sa mearga usor
-segmentare dupa caz si alte pistoane, alezare la urmatoarea cota de reparatie
-inlocuite supape si ghiduri
-inlocuire cuzineti daca presiunea ulei este mica

Voi mai completa, momentan am altele pe cap.


Ultima modificare facuta de catre dancuciureanu la Joi 03 Jul, 2014 8:25 am, modificat 1 data in total
La urmatorul schimb de ulei voi folosi unul putin mai gros, si voi incerca si alta marca (Castrol, sau Liqui Molly). Momentan folosesc Mobil 5W40. Am mai citit unele posturi pe acest forum cu privire la uleiul Mobil, si au mai fost soferi de Opel care se plangeau de Mobil. E ciudat faptul ca in primii 1500-2000 de Km masina consuma aprox 50 ml, insa, cu cat uleiul se inegreste, consumul ajunge la 250ml la 1000 km. Si mi se pare ca uleiul se innegreste destul de repede (dupa 2500 de Km este deja aproape negru). Oricum vara asta sigur voi baga un ulei cu vascozitate 5w50. Ii rog pe cei care au Corsa C, sa scrie la acest topic consumuri asemanatoare de ulei, sau cum le-au rezolvat, daca le-au rezolvat
Am mai citit unele posturi pe acest forum cu privire la uleiul Mobil, si au mai fost soferi de Opel care se plangeau de Mobil.

Prostii , baga iarna Mobil1 0W40 si vara numai daca "esti in calduri" Mobil1 5W50, in rest merge super si 0W40 !
Cu acest ulei nu ai ce completa, se face schimb la 7,000-10,000km si gata. Oricum poti sa stai in cap si tot nu te cred ca dupa primii 5,000km nu creste consumul de ulei Laughing , poate fi cu specilicatie GM si LL ca dupa astia 10,000km merge dar uleiul e apa chioara !
Dupa ce am cumparat masina, am schimbat uleiul la Service Opel. Au pus un GM semisintetic 10W40 (aveam buget mic dupa ce am cumparat-o). L-am tinut 8 luni, in care am facut aproape 7.000; 3000 fiind facuti la drumuri lunigi(peste 6 ore de mers continuu); restul, drumuri scurte de max 30 min. L-am schimbat acum o luna si nu am vazut nici o scadere a nivelului(verificand la fiecare 2 saptamani nivelul), habar nu am daca a consumat sau nu. Consumul de ulei este influentat sigur de drumurile care le faci si de felul cum mergi. Am Mobil1 acum, o sa il schimb si pe el tot pe la 7.000. Deviza mea: Uleiul schimbat din timp mareste viata motorului. Ce-i care mi-au schimbat uleiul mi-au propus Mobil 10W40, "pt ca masina are peste 100.000". Nu stiu daca am gresit ca am acceptat acest ulei. Poate ma lamuriti voi. Merci
suleacosti e cam gros 10W40 iarna. Motorul tau nu are nimic, pune Mobil1 0W40 si sa vezi ca si sunetul lui se schimba.
d_claudiuus pune un Mobil1 5W50 si ai sa vezi ca iti scade consumul de ulei.

Nemtii schimba uleiul la 15,000km si in functie de service pun tot felul de porcarii. Un ulei bun curata depunerile facute de celelalte uleiuri slabe, de asta se inegreste repede. Dupa ce vei scapa de ele vei constata ca uleiul se mentine o perioada mai indelundata curat si iti va scadea consumul. Toate depunerile solvate de ulei ii schimba proprietatile, adica se subtiaza mai repede si de asta cum s-a inegrit cum creste consumul.
Daca ai gasi asa ceva ar fi numai bun sa faci o spalare motor :
http://www.mobil1.com/USA-E...leage_10W-40.aspx
http://www.mobil1.com/USA-E..._5000_10W-40.aspx
Nu folosi cumva solutii de curatare, o sticluta care se toarna in motor ! Poate desprinde coji care sa iti obtureze canalele de ungere.
Merci dancuciureanu. Din pacate cei care au schimbat uleiul au pus si o solutie de curatat, lasandu-l sa mearga 3 min la relantiu. Offfff, am acceptat asta fiind putin speriat (pentru ca pe bushonul de ulei era ceva spuma si mi-au spus ca trebuie pusa o astfel de solutie). Am citit ceva pe forum despre spuma asta, insa .... cred ca de la ulei era problema. Acum sper ca lucrurile sa evolueze ok, sa nu am parte de "coji". Pe viitor am sa fiu mai atent si sa nu mai iau decizii influentate de moment. Merci dancuciureanu.
Ieri am avut o surpriza cam neplacuta cu dstriduitorii astia autorizati de piese.Acum stiu ca mai bine o sa merg numai la reprezentata.A fost vorba de garnitura de la capacul de ulei .Am vrut sa o schimb pt ca im pierdea usor ulei pe acolo.Am comandat-o ,a venit si cu intirziere.Avind in vedere ca schimbam si garnitura am zis sa fac si schimbul de ulei.Apropo eu am pus 5w-40 Hvoline sper ca este bun.La schimbul garniturii stüpoare nu se potrivea de nici o culoare. M-am dus inapoi si cu seninatate imi spune ca trebuia sa comande una originala dar ca dura 2 zile.Partea proasta ca si banii nu i-am primit inapoi.Paguba mea.Acum comand de la servis alta noua.Inca o intrebare este n Evil or Very Mad ormal ca o corsa de 1000cm3 sa consume 7,5 l benzina prin oras
asa zic si eu ca merge excelent cu 0W40 mobil1 si merge marfa iar sustin idea ca cine zice ca nu consuma masina lui ulei indiferent de uleiul folosit e vrajeala curata .or fi poate dar sub nici o forma corsa
am o problema cu indicatorul de ulei de la bord..pompita aia rosie, dupa ce merg cu masina 10..20 min cand o las pe liber ..la 800rpm ..becul ala palpaie..(nu ramane aprins) de cateva ori si se stinge intr`un final . care ar putea fi problema? am un corsa din 2002 cu motor 1000cc in 3 pistoane.. Doar ce am facut schimb ulei cu mobil1 5w40 , am schimbat si filtru de ulei , sonda de ulei.
1. Sonda cu probleme
2. Ai depuneri pe circuit ungere, cazuri frecvente datorita uleiului de slaba calitate schimbat la 15-30,000km dupa moda germana.
si cum as putea sa rezolv problema asta?
daca se face
mi`a mai zis un mecanic din ct de aici cand i`am povestit probl cu beculetu asta,.... ca nu e pompa de ulei aliniata cum trebuie ..cand s`a umblat la distributie sa se schimbe nu a montat`o exact (adev e ca de cand am umblat la distributie face asa ...) ...sfaturi?
am fost la mecanic zilele astea ..diagnosticul : lantu de distributie uzat vai de el .. axul la poma de ulei uzat ..si 2 supape strambe .. de asta tacanea motor si se aprindea beculet ulei ..toata reparatia m`a costat 600ron cu tot cu piese si manopera
Buna am si eu o problema.Am un Corsa din 2001 si i-am facut schimbul de ulei.Nu stiu ce ulei a avut inainte asa k am bagat Mobil 5w40.Treaba e ca consuma prea mult ulei,adica cam la 200-250km parcursi trebuie s completez cam cu 300g de ulei.ma apropiu de al doilea schimb de ulei de cand o am si pana acum pe langa schimb am mai bagat cam 4l si ceva. Care ar putea fi cauza?Fum negru nu scoate.Please help ca ma costa mai mult uleiul decat benzina:))
Cati km are masina rulati ?
uleiul ales este bun,ai pierderi pe undeva observi pata de ulei pe sol dupa o stationare mai indelungata ? 4L ai mai adaugat ? mult extrem de mult verifica motorul vizual vezi la filtru,la baia de ulei daca ai pierderi daca totul este uscat atunci trebuie segmentata sau in functie de km parcusi schimbat set motor.
Masina are acum 139000km.Pierderi de ulei nu am ,motorul e uscat si nu e nici o pata.Si chestia e ca nici dimineata la prima pornire nu scoate fum.Si da cam 4l am mai adaugat.Ma gandeam ca poate e uleiul prea subtire.Vreau sa incerc 10w40.Multumesc pt raspuns.
Salut
Buna,
Am si eu un opel corsa C 1.01 din 2001.De ceva timp mi s a aprins "motorasul "acela in bord.Am fost la service,miau facut un test in urma caruia a rezultat ca as avea probleme cu sonda lamda bank 1 senzor 1.Am comandat sonda (380 ron) mi au schimbat o dar problema a ramas aceiasi adica : cand pornesc masina parca se ineaca motorul,nu cresc turatiile mai mult de 2000,in mers nu se accelereaza chiar daca pedala e " in blana".Singura explicatie care am primit o dupa ce am platit o gramada de bani cica ar fi problema de nu stiu ce senzori.Va rog ajutati ma ,daca este cineva care ma poate sfatui.Mentionez ca dupa schimbarea sondei s a aprins din nou acel beculet in bord(e un motoras sau asa ceva ).Va multumesc.
Buna si eu mai patesc ceva asemanator, de obicei cand schimb din a 4 in a 3 sau dak merg constant cu aceeasi viteza imi scade turatia la 1000 si cu pedala jos d tot nu merge.Am fost cu ea la diagnoza si mi-a spus ca e un sensor de la injectoare .Nu mai am hartia pe care era scri dar o sa o caut si o sa iti spun poate ai si tu aceeasi problema.Si beculetul cu motorasul aprins e de la Check engine parca
beculetul ce il ai pe bord aprins , o fi martorul de bord (cred)....nu stiu ce arata, dar arato o gramada. eu am avut acel bec aprins cand mi s-a bulit electromotorul...mai multe detalii, nu stiu.

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou