Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • bradea alina

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Buna,multumesc tuturor celor care mi au raspuns.Azi am fost din nou la un alt service(au un tester mai performant) si i au gasit "buba".Cica ar fi senzorul de turatii si debitmetrul de aer.Am facut comanda si astept sa mi aduca piesele.Pretul unui debitmetru e circa 450 ron(ptr cei interesati).Si cum ieri am lasat 820 ron in alt service in zilele urmatoare mai urmeaza sa las altii 800 ron.Un weekend fara probleme la toti detinatorii de corsa.
Skip ads

  • umblaretz

  • Mesaje scrise: 975
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2008

  • Mesaj Privat
imi pare rau ptr problemele tale dar in general lumea procedeaza altfel : citeste pe forum despre problema , cauta o persoana de pe forum care sa o ajute si in ultimul caz service-ul . sper ca ai rezolvat problemele caci ai cheltuit o gramada de bani .
  • bradea alina

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc mult,ai dreptate ,dareu am aflat prea tarziu de acest forum.Oricum de acum incolo o sa studiez foarte mult acest forum.Si eu sper sa se rezolve problemele,insa doar luni voi fi sigura.O sa revin cu noutati.Esti dragut si -ti multumesc mult(ptr ca la prima faza am crezut ca nu o sa ma ia nimeni in seama).
  • virgil35

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Cititi erorile si postatile aici si va dam o mana de ajutor.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
bradea alina invata sa citesti si la Agila dar exista functia Cautare care te ajuata mult.
Ai de citit:
Coduri eroare si diagnoza Agila Z10XE, Z12XE
Dupa ce ai citit cod dai o cautare dupa el si postezi in zona respectiva sau aici, te ajutam sa nu ramii fara bani aruncati dupa parerea "mecanicilor".

chaos21 valabil si pentru tine ce am scris mai sus. La tine motorul consuma ulei ca a fost forjat, te uiti la teava de esapament si daca este plina de funingine atunci treaba este sigura.
  • chaos21

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Merci mult de informatii.Miercuri in 27/08 am schimbat uleiul si am bagat Mobil10W40.Am facut cam 500 km si nivelul a ramas tot acolo.Funingine pe toba nu am e aproape curata.Acum sa vad daca mai am probleme.Merci inca o data
  • irinutzz

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 1.0
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
chaos21 poti sa imi dai si mie "hartia" Question
  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Salut,
Consum de ulei aveam si eu aprox. 350 ml cu Mobil 5W40. Am schimbat vara pe 5W50 si s-a redus consumul considerabil, in jur de 150 ml/1000 Km. Acum am bagat Castrol 5W40, am bagat in motorul cald si 5% Metabond,asta e a doua tratare, iar uleiul sta pe joja linistit. Motorul toarce frumos, plus ca motorul e foarte curat. M-am uitat din nou dupa ce am folosit Aral, pe la axa cu came, si motorul e cu mult mai curat cu Castrol. Sunt multumit de Castrol. Nu stiu cat de buni sunt aditivii tip Metabond, insa trebuie bagat doza mica si motorul trebuie sa fie cald, iar difeenta se simte. Daca nua s fi avut consum de ulei, nu as fi folosit Metabond.
De asemena, la rece mi-a disparut in totalitate orice fel de bataie de tacheti, batae care o aveam cu Mobil 5W40, si mai ales cu Aral 5W50.
Skip ads

  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

Pentru cei care au Corsa C cu motor de 1 litru, va rog sa scrieti concret daca ati avut consum de ulei la motor, si l-ati rezolvat prin diverse metode (aditivi, semeringuri, valve, segmentat, etc). Va rog sa scrieti la concret, (care a fst consum si cat este actual, dupa rezolvare) si costuri. Multumesc anticipat.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
d_claudiuus vad ca esti panicat. Pune o poza cu toba ta de esapament, da cu un servet pe ea si mai fa o poza.
Problema mare la aceste motoare 1 si 1,2L e ca lumea le forjeaza de parca Corsa e masina sport, schimba uleiul dupa ureche, intervale lungi si nu se uita la joja. Astfel apare uzura la segmenti si supapa/ghid. Cel mai des pica segmentii la ele. Supapa nu are ghid care sa fie inlocuit sau simering, se face alezare si se monteaza supapa mai groasa conform cotei de reparatie. La fel si la segmentii,se masoara alezaj si se comanda dupa cota. O alezare ar fi aur dar cine o face ? Alezarea este pentru a face cilindrul sa revina de la forma ovala la una circulara.
  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am sa pun poza cat de curand. Am mai dat odata cu servetel sa curat toba, dar e neagra de nu se vede nici o diferenta. As strange bani daca as stii ca poate sa-mi rezolve cineva consumul de ulei. Ideea e ca eu n-o forjez, cred ca masina asta n-a vazut atata grija de cand a iesit pe portile fabricii. Nu sunt un vitezoman, imi place sa merge lejer si sa ma simt bine la volan, de-aia si conduc excesiv de mult (40.000 de km pe an). De cand o am (de aprox. 60.000 de km) niciodata nu am depasit 10000K la schimburile de filtre, am schimbat bujiile de 2 ori iar ulei am pus ce am gasit mai scump (Castrol 5W40, Mobil synt S 5W40, Aral Higtronic 5W40). Ulei consuma la fel, mai putin cu Aral 5w50 dar tacane urat daca afara sunt sub 16 grade. Nu ma ingrijoreaza neaparat consumul de ulei, ma ingrijoreaza ca n-am posibilitate sa iau alta decat peste vreo 3 ani, si nu as vrea ca asta sa ma lase, asa ca tre sa trag de masina asta. Problema e ca imi si place, si visez la un Corsa D de 90 cai, diesel.... Ma gandesc totusi ca daca pun ulei superior calitativ depunerile astea nu sunt chiar asa de rele, ca la uleiuri proaste, iar motorul ar trebui mentinut cat de cat, cu actuala uzura, un timp mai indelungat fara sa se uzeze mai mult, respecant intervalurile de schimb si vascozitatile corecte in f. de temperatura. Cred ca am sa incerc si un Valvoline MaxLife semisintetic, si daca masina se comporta la fel, atunci o sa raman pe castrol adus din germania, 5W40 si fie ce-o fi mai departe. Voi pune poze, sa vezi cum arata. Oricum, sunt convins ca ai vazut si mai rele Smile... Mersi de ajutor
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Poti pune ce ulei vrei tu ca nu rezolvi nimic.

Uzura este la motor. Problema la Corsa e ca unii o viseaza masina sport si o ucid efectiv plus ca nu fac intretinerea corespunzatoare. Aici nu ma refer la tine ci la cel care a avut-o inaintea ta.

Varianta 1: in care nu consuma prea mult ulei si dupa ce se demonteaza se constata ca nu trebuie alezat nimic + ovalizare in cote ar fi:
-inlocuire segmenti cu cota standart
-inlocuire saiba etansare tija supapa
-rectificat scaun supape
Pe linga astea mai ai o goaza de garnituri si suruburi, atentie mare ca multi "mecanici" uita ca surubul se inlocuieste cind scrie asta in TIS. De asemenea trebuie truse speciale care multi nu le au.

Varianta 2: in cazul in care alezajul cilindrului nu mai este in cota 0 adica 72,485-72,495mm se face rectificare la urmatoarea cota (de fapt se aduc cilindrii la aceeasi cota toti si se scoate ovalizarea), se pun pistoane si segmenti pentru noua cota de reparatie, exista 5 cote de reparatie.
In cazul in care se gaseste uzura si la "ghid" supapa se face rectificare si se monteaza supape mai groase cu 75um sau 150um.

Varianta 1 este in cele mai multe cazuri inclusiv (sper) al tau cu 150ml/1000km. Varianta 2 este in cazul motoarelor care maninca foarte mult ulei, a sarit distributia si supapele au lovit in piston sau s-a spart baia de ulei si ai mai mers putin pina cind te-ai uitat in bord (sau ai auzit cum bat tachetii si ai avut atita creier in cap sa opresti). In cazul in care mergi cu baia sparta ca animalul iti cumperi motor ca totul e distrus si costa prea mult reparatia.

Avind in vedere ca aia nu au putut sa-ti rezolve o distributie fara aventuri post-operatorii (nu mai spun ca a fost dupa ideile lui Nea Vasile) eu zic sa te abtii sa mai apelezi la ei.
Skip ads

  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Deci, o vand...
Nu m-apuc sa mai bag inca 1000 de euro in ea pt ca nu se merita. Sa zicem ca Repar motorul, dupa care inevitabil o iau de la capat, astept sa pice debitmetrul, senzor cranckshaft, schimb amortizoare, bucse, tre sa-i schimb discurile de frana, dupa care o iau de la capat, incepand de la tzeava de esapament, etc... O masina asa mica nu merita atatia bani.
Eu am ingrijit masina foarte bine, si totusi avand in vedere lucrul acesta, in 60.000 de km consumul de ulei a crescut cu aproape 200 ml la 1000 KM. Deci motorul se va duce de tot. Mie mi se pare anormal ca la 157 de mii de km sa segmentezi un motor. Nici la Dacii nu am auzit de asemenea probleme, si am vazut eu cine are Dacie nu le menajeaza deloc, au 200.000 de km si nu au consum de ulei.

Cred ca o sa am rabdare pana-n primavara si am sa cumpar alta (imi fac o refinantare), si mai mult ca sigur am sa schimb si marca.
Adevarul e ca asta e un forum foarte bine pus la punct, iar la sectiunile Probleme tehnice ai ce citi. Nu am gasit atatea probleme pe nici un alt forum reprezentativ pentru alte marci de masini. Oare OPEL chiar se ridica la standardele nemtesti?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cea mai indicata solutie ar fi sa o vinzi si sa cauti una cu teava de esapament perfect curata (spui ca e noua efectiv). Totusi tu facind 40,000km/an iti recomand Agila sau Corsa cu Z13DT
Cu marca Opel gresesti in apreciere si la VW Polo si Lupo ca sa vorbim de aceeasi clasa lucrurile stau la fel ba chiar mai rau. Motoare lor pe benzina sunt ceva mai gurmande de asta le pica des EGR, la Opel doar Z14XE si Z16XE mai fac asa ceva daca sunt forjate si intretinere slaba. Intra pe VWforum si ai sa vezi ca in cele citeva pagini de discutii si citiva membri gasesti destule probleme.
Nu stiu daca ai vazut in Germania cum corsarii pleaca cu scirtz de la semafor si pe autobahn le alearga cu 150-180, ei schimba uleiul (ce mai ramine din el) la 15 sau 30,000km. Din aceste cauze ele sunt uzate si degeaba romanul o intretine, boala inceputa merge numai inainte.
Am desfacut destule motoare Z10/12XE de pe Agila si Corsa. Ca numar de motoare obosite cele de pe Agila nu erau asa multe ca la Corsa, tocmai datorita segmentului diferit de utilizatori.
Depunerile din motor spun multe despre starea, exploatarea si intretinerea lui.
Motor cu depuneri excesive, consuma putin ulei, teava esapament afumata :

Motor cu depuneri foarte fine (aluminiul este doar colorat), intretinere corecta :

Motor fara depuneri, aluminiul efectiv luceste ca la diesel, intretinere de om nebun (eu Laughing ) :


Unii spun ca aceste depuneri nu influenteaza cine stie ce. Fiecare cu idea lui... Ultimul motor desfacut (prima poza) avea dupa cum se vede depuneri excesive. La schimb uleiul nou are detergenti care sa curete motorul (daca e de calitate) si astfel multe gunoaie ajung in sita sorb si o obtureaza, debitul de ulei este aproape zero la pornire si in functionare este insuficient cea ce duce la uzura. A frecat omul de s-a plictisit sa scoata mizeria, am definitivat noi ca deja el obosise si facea rabat la calitate. Cam asa arata capacul culbutori dupa 1 ora de inmuiat si frecat (grosul a fost luat cu surunelnita) :

Am tot pus un link extraordinar de bun http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html Exact la inceput ai :
What the heck was Black Death?
Black death for the 21st century
What does sludge look like?
Curing sludge

Mie motoarele Z10XE si Z12XE mi se par foarte fiabile si fara batai de cap, primul este perfect pentru mers preponderent urban aglomerat si al doilea este super la extern.
  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Motorul meu arata mai bine ca in a doua poza postata de tine, am vazut cand l-au desfacut pentru distributie. Capacul de la axa cu came n-are nici o depunere, nici cand l-au desfacut, nici acum. Daca dau ca degetul pe interior, atat cat incape degetul pe la capacelul pe unde bag ulei, nu ramane nimic pe deget. Stiu ce inseamna sludge, nu am asa ceva in motor, si nu am avut nici cand am cumparat-o. Daca EGR-ul ar fi defect, cam cat ulei ar consuma masina din cauza EGR-ului? Metionez ca n-am nici o eroare inregistrata de ECU.

Ma rog, asta e. Oricum sunt interesat de un motor diesel CDTI de Opel, dar daca banii vor fi suficienti voi schimba pe 1.9 TDI VW. Masini mici nu voi mai cumpara. Asta a fost buna ca sa incep sa simt o masina, ca incepator.
Multumesc mult pentru timp si atentie din partea voastra.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
EGR nu este neaparat vinovat de consum ulei. Treaba este exact invers, consum ulei = depuneri la EGR si blocarea lui. Mersul cu el blocat inchis cauzeaza ridicare temperatura ardere amestec in cilindri si automat oxidare ulei + uzura motor.

Motoarele noi de gen CDTI sunt common rail, tehnologie relativ noua si buna dar la fiabilitate sta mai prost. Gasesti destule despre ele pe acest forum si nu numai. Injectoarele sunt marea lor problema.

Daca nu iti trebuie masina mare iti recomand in continuare Agila sau Corsa, o alegere buna dar mai scumpa ar fi un diesel de Agila B.

Vrei masina mare dar atentie ca si consumul e mai mare, este numai pentru drumuri lungi, recomand :
-Astra, Vectra, Zafira, Meriva, cel mai bun ar fi vechiul motor Y20DTH
-VW care vrei tu, cele 1,9TDI sunt bune in general, mai pica injectoarele dar sunt ok.
  • d_claudiuus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2015 B13DTE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Inca o intrebare: uleiul Mobil Clean High Milleage 10W40 se poate folosi in mod indelungat, sau doar pe o perioada scurta de timp, pentru curatirea motorului?. Ma gandesc sa incerc uleiuri semisintetice, sa mai limitez consumul de ulei, si ma gandesc la Mobil 1 High Mileage sau la Valvoline MaxLife, amandoua semisintetite 10W40. Acestea pastreaza intervalul de schimb la 10.000 de KM? N-o sa mai vedem noi in Romania temperaturi de -20 de grade, incalzirea globala isi face simtita prezenta, asa ca 10W sunt OK si iarna...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Uleiurile High Mileage 10W40 sunt pentru temperaturi exterioare de peste 15grd, altfel iti vor bate tachetii, sa rezolvi cu el consumul nu ced ca vei reusi.
  • zsolth83

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Am un Corsa C din 2001, in 170.000km care consuma aproape 1 litru de ulei la 3000km. Mi se pare exagerat de mult si o problema care nu poate fi trecuta cu vederea.
As dori sa stiu daca a mai avut cineva aceeasi problema si cum a rezolvat-o. As dori sa fiu putin in tema inainte sa ma duc la mecanic.
Fum nu scoate deloc pe esapament si nici nu vad ulei in lichidul de racire. Singura problema care o vad e pata neagra de la esapament care ramane pe beton daca stau pe loc, dar ma gandesc ca asta apare si de la fumul curat la o masina fara probleme.
Cineva mi-a spus anul trecut ca ar trebui schimbate simeringurile de la valve si am fost la un mecanic, dar motorul nefiind niciodata desfacut mi-a recomandat ca inainte de asta sa incerc cu alt tip de ulei si anume 5W40 fata de 10W40 care il foloseam pana atunci, pt ca are punctul de fierbere mai ridicat si s-ar putea sa se rezolve problema. Dar nici o ameliorare.
S-a mai confruntat cineva cu problema asta? Se poate rezolva cu un anumit tip de ulei sau vreun aditiv (Duralube, Metabond) ?
Mai mentionez ca dupa ce am luat masina am schimbat distributia, dar nu am avut timp sa vad daca consuma ulei inaite de asta. Poate sa fie si de la schimbatul distributiei in cazul unei greseli a mecanicului?
Va multumesc!
  • zsolth83

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2008

  • Mesaj Privat
am uitat sa mentionez ca am motor de 1L Z10XE
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR