Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • crion82

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2014

  • Mesaj Privat
salut,
am vazut cel putin 2 persoane care au aceeasi simptoma ca a mea pe corsa 1,2 benzina Z12XE, si i-am bagat VALVOLINE 10W40. E adevarat ca am mers ca nebunu' cu 160Km/h pe autostrada, si putin cam turat in oras, ca imi place cum suna motorul, dar consumul de ulei e enorm. Iar rezervorul m-a tinut 450 Km (40 Litri de benzina).
Consum enorm de ulei (aproape 1 l la 1000km) fara pete sub masina si fum alb/albastru.
Dar nu am vazut care a fost solutia la aceasta problema.

oare schimbarea marcii de ulei o sa rezolve?
Ma duc vineri sa bag GM 10W40 sa vad cum se comporta.

O zi buna
Skip ads

  • mihai_b18

  • Mesaje scrise: 441
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2009

  • Mesaj Privat
mie imi suna a segmentare.....
  • crion82

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Am uitat sa spun ca are 170.000km si consum de vre-o 9% in oras....pe aici am vazut ca unii chiar scot 6,5%...o performanta notabila!

legat de SEGMENTARE (ce cuvant mare!) am anticipat si am cerut pret la piese si am asa:
garnitura chiulasa = 90 RONI
set garnituri supape = 120 RONI
set segmenti de ungere = 440 RONi
ulei 5l GM = 75 RON
total = Minim 725 RONI numai piesele
la manopera sa vedem...

dar cei care au avut asa ceva, tot prin segmentare au rezolvat? Intreb, deoarece ca nu am mai vazut sa revina careva pe forum dupa ce a postat problema si sa zica cum a rezolvat, poate era de la alceva.
oricum vineri o bag in service si incepe treaba la ea.
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Dar toba de esapament e curata sau plina de funingine?

Apropo, Corsa mea merge doar cu 0w40 si a depasit 200k km. Ulei consuma in limite normale iar toba e curata.
Mecanicul mi-a recomandat si el 10w40 ca are km multi dar uite ca nu e necesar. Folosind ulei asa subtire am ungere rapida si iarna. Mult mai rapida decat daca as fi avut 10w40.
Skip ads

  • crion82

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2014

  • Mesaj Privat
pai esapamentul e negru pe interior si vre-o 2 mm pe exterior.
fac vineri test de compresie pe cilindri si vedem ce are....
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Un test de compresie o sa fie relevant. Asteptam rezultate.
Ca mergi turat nu e rau deloc ...cuplul maxim e la 3500 rpm la motorul asta.
La 160 pe autostrada garantat papa ulei mult tare...dar presupun ca a fost doar un test sa vezi cat merge.
Segmentii nu trebuie luati inainte. e posibil sa fie doar cei de ungere ancrasati...
  • gioconnors

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2013

  • Mesaj Privat
mi se pare asa ... de mecanici de dacie teoria asta ca daca e vechi motorul baga ulei mai gros !ce treaba are ? daca el a fost conceput pt 5w40 !masina mea are 210k si am bagat de la 100k doar 5w40 si a fost si este si acum perfect !ia un litru ,un litru si ceva la 8000 de km de can o am .exceptie cand am mers la drumuri lungi in turatii mari (cateva mii pe autostrada )cand a sarit consumul .
  • mihai_b18

  • Mesaje scrise: 441
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Colegu' @gioconnors daca tu zici asta despre ulei, mai ai multe de invatat.........
Skip ads

  • gioconnors

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2013

  • Mesaj Privat
asa o fi ,stimate coleg , dar nu cred ! eu n am vazut in manualul masinii ca dupa 200k sa bagi ulei mai gros.motorul e plin de orificii pe unde circula uleiul pt o ungere perfecta,canale si orificii care au fost concepute pentru o anumita vascozitate . cred ca daca motorul papa ulei trebuie vazut de ce si avut ca ultima optiune o segmentare ,in nici un caz bagat ulei mai gros .schimbat semeringuri supape in primul rand caci pe acolo se pierde in primul rand ulei ,dar nu una doua segmentat motor .daca motorul porneste usor inseamna ca are compresie buna si segmentii is buni deci clar semeringuri supape. un mecanic abil poate sa faca asta si pe deasupra motorului scotand capacul culbutori ,ax cu came ,tacheti ,etc si umblat pe acolo, nu pe la chiuloasa.dar cum mecanicii abili sunt rari...Inainte de a ne grabi la o segmentare din cauza consumului de ulei , ar trebui in opinia mea facuta o compresie . odata desfacut motorul ma indoiesc ca o sa mai fie in parametri din fabrica , in urma operatiunii de segmentare . asta e opinia mai multor mecanici cu care am stat de vorba,oamnei cu experienta , total dezinteresati ,care stiu ce vorbesc si ce fac si asta e si parerea mea (eu nefiind mecanic , n am o cheie dinamometrica si o interfata,in dotare Smile ) dupa ce am studiat putin probl asta .nu o fi buna ... asta este, toti suntem buni la vorbe Smile ma repet; este doar parerea mea
  • crion82

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2014

  • Mesaj Privat
salut,
am revenit din mini vacanta si am vorbit intre timp si cu mecanicul (care e om de incredere ) si mi-a zis:
1- ulei gãsit in motor 1L din 4L cat am bãgat (ca intre timp am mai completat eu cu restul pe care il aveam in bidon) => consum ulei 3L / 1000 km
2- simering arbore cotit schimbat ca arunca ulei pe acolo
3- test de compresie fãcut => 2 cilindri nu dau bine (nu știu sa va zic valorile...dar mi-a zis ca practic nu sunt bune și ca sunt slabe rãu)
4 - bujiile erau curate dupa 1000Km pe cei 2 cilindri care au dat rãu la compresie, si arse pe ceilalți 2 care mergeau
5- uleiul s-a depus cu timpul pe capacul de chiulasa si arata ca un nãmol care trebuie curãțat.
6- rãmâne sa desfacã chiulasa vineri sa vedem ce mai gãsește pe acolo, dar cred ca va trebui motor schimbat (dupã ce zice asa la prima vedere)

Consecința acestor probleme, zice mecanicul => reviziile nu au fost fãcute la timp, pentru ca mașina pe care am luat-o eu a avut proprietar o femeie de 40 ani......timp de 170.000Km. Si eu am greșit ca am mers pe intuiția mea când am cumpãrat mașina si nu am fãcut un banal test de compresie !
Îmi pare rãu ca nu sunt la service sa fac poze si sa le pun, dar ma zbat sa vad cum fac.

O zi buna
  • crion82

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2014

  • Mesaj Privat
In plus de segmentare mai trebuie si distributie.
  • crion82

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2014

  • Mesaj Privat
am rezolvat cu segmentare si schimbat distributie+semeringuri supape.
rezultat:
- scazut consum la 7,5 in oras (am mers putin mai turat).
- nu mai papa ulei (deocamdata)
- motorul toarce foarte bine
- cost total in jur 2500 RON cu tot cu manopera.
- nu simt o crestere notabila a cuplului sau puterii decat la turatii joase. Innainte motorul dadea sa moara la plecarea de pe loc, iar acum trage bine la plecare. In acceleratie e la fel, dar consuma mai putin!
O zi buna
Skip ads

  • bursuc gica

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Corsa 2001 19Q77437
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2014

  • Mesaj Privat
si a mea cam tot asa consuma
  • Khrysty@n

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Va salut!

Am mai postat in diferite arii ale forumului, sperand sa obtin ajutor, insa de 3 luni imi bat capul cu problema asta.

Acum aproximativ 1 an mi s-a ars bobina de inductie la al meu Opel Corsa C de 1.4 16V. Am cumparat una de la dezmembrari, care dupa spusele celui de acolo era tot de 1.4 (e posibil sa-mi fi dat una de 1.2? La Opel mi s-a cerut 1500 ron pe una noua de 1.4), am pus-o si-a stins eroarea singura, motorul mergea perfect din nou.

4 luni mai tarziu dupa problema asta mi s-a oprit motorul fix in momentul unei depasiri (constatare -> pompa de benzina arsa). Am cumparat una de la acelasi parc de dezmembrari auto (nu a garantat ca e de 1.4, se poate potrivi si de 1.2 pe 1.4? Exista ceva limitari in acest sens?), si am pus-o pe masina, totul frumos, fara nicio problema. De atunci au trecut peste 40.000km fara alte probleme. In prezent masina are 200.000 fara 1.000.

Dupa aceasta, masina nu a mai fost multa vreme in posesia mea, iar de curand, am revenit in locul din stanga, si am constatat cu stupoare ca nu mai e aceeasi masina. Masina consuma in jur de 7% afara, si in jur de 11-12% in oras, acceleratiile dupa 110 sunt foarte greoaie, iar masina nu ia mai mult de 160, sub nicio forma. Masina se accelereaza, se duce pana in zona rosie, insa nu ia mai mult de 160, asta dupa un timp foarte lung (1-2 minute), iar de pe la 130 incepe chinul.

Distribuia a fost facuta recent (curea, role, pompa apa), in urma cu 20.000km, iar acest lucru ma duce cu gandul ca nu a fost pusa la punct bine, si e decalata cu 1 sau 2 dinti. Masina de asemenea, manifesta un sunet "electric" (asemanator cu al unui aspirator) in jurul a 2500 ture, care se modifica odata cu turatia (dispare dupa 3000-3200 RPM). Un test de compresie ar fi relevant? Ar trebui schimbata doar cureaua (fara role)?

Pana acum am curatat clapeta de acceleratie, EGR-ul (extrem de blocat, a stat 4 ore in decarburol pana si-a dat drumul), bujiile, filtrul de aer, filtrul de benzina si nimic (parca s-a ameliorat putin treaba), dar inca masina nu e cum era ea inainte...

Va rog frumos, cei care stiu sa-mi spuna daca bobina de inductie si pompa de benzina provin de pe un 1.2, se pot monta pe un 1.4, si daca acest lucru dauneaza performantei motorului. De asemenea, cat ar trebui sa aiba un 1.4 16V compresia? Sapt viitoare probabil ma duc sa ii fac compresia sa vad treaba asta ca deja niciun mecanic nu i-a dat de cap. Sad

Va multumesc anticipat si astept pareri.
O seara placuta!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bobina de inductie difera intre 1,2 si 1,4L, efectiv mecanic nu vine, alta mufa etc.
Avand in vedere EGR blocat clar ca papa ulei, nu trage ca ai catalizatorul imbacsit.
  • Khrysty@n

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
@dancuciureanu, multumesc frumos de reply.

EGR-ul a fost blocat, dar l-am curatat acasa. A stat in jur de 4 ore in decarburol ca sa se poata debloca. Dupa asta am fost la tester, si mi-a spus ca EGR-ul functioneaza. Masina NU a consumat ulei deloc nici inainte nici dupa. Am un condus foarte sportiv, dar intre schimburi, care de obicei le fac la 5.000 - 7.000km abia daca ia 400-500mL. Au trecut aprox 5.000km de cand am curatat EGR-ul, si i-am dat destula forja, dar inca tot nu vad nicio schimbare in bine. Daca ar fi fost catalizatorul, eu zic ca s-ar fi desfundat intre timp.

Pompa de benzina de 1.2 si 1.4 sunt compatibile intre ele? M-ai lamurit cu bobina, mai ramane sa stiu cu pompa, cum sta treaba.

Am uitat sa mentionez, doua aspecte... Masina smuceste foarte tare la turatii joase, sau la mers cu turatie constanta, ex merg in trafic la 1500RPM, in a doua, dau sa bag in prima treapta, intra, dar masina e moarta 2-3 secunde, daca apas acceleratia. Se aude o schimbare in sunetul motorului (o zdranganeala, ca niste suruburi in ceva recipiet metalic), dar nu se tureaza deloc si nici nu ia viteza, apoi brusc te lipeste in scaun (nu se accelereaza uniform).

Daca merg cu turatie si viteza constanta (ex. 2300RPM), si o apas brusc, toata tremura, zdranganitul ala se manifesta din nou, iar pana nu ajung la 3000-3500RPM, nu are deloc vlaga sa traga cum tragea inainte.

De asemeea, masina are o pornire foarte greoaie dimineata. De pornit, porneste din prima dar trebuie sa tin la demaror in jur de 2-3 secunde sa o ia, apoi se duce in 3.000 RPM pentru 1 secunda, inainte sa revina la 1200. Cand se incalzeste, porneste bine, la sfert as zice. Doar cand e rece face asa, iar acest lucru nu este influentat de temeperatura de afara.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pompa de benzina este identica Z10XE->Z18XE.
Referitor la pornire grea posibil dezamorsare, apasa pe valva din capatul rampei de injectoare si vezi daca ai presiune cat de cat, evident dupa o stationare de macar 5 ore. Cauze ar fi valva, filtru benzina prost montat sau teu fisurat, nu au pus garniturile la pompa cand au montat (asa ai avea dezamorsare si presiune mica, se vede la test).
Curata throttle, vezi ca este tutorial.
  • Khrysty@n

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos din nou @dancuciureanu, pentru ajutor.

Filtrul de benzina are 1.500km (de cand am avut problema cu toate astea am schimbat 4 filtre de producatori diferiti). Referitor la valva, de unde se poate vedea? Exista dati in care porneste bine, exista dati in care dau la automat 2-3 secunde pana o ia, apoi se tureaza la 3000RPM pentru inca 2-3 secunde inainte sa revina la 1300RPM.

Azi am facut un drum in afara orasului (~20km), si am ramas socat. Aproape 180 s-a dus masina, se accelereaza bine dupa 120 incolo, nu mai manifesta probleme de accelerare in treapta a cincea. Ce sa mai inteleg?

Throttle este curatat de 5.000km. A fost curat si inainte de operatiune.
  • Khrysty@n

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Alte pareri?

Masina si-a mai dat drumul, insa tot nu e aceeasi masina... De la ce poate fi problema de apare si dispare asa brusc?
  • Khrysty@n

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Problema a revenit, insa de data asta si mai urat... Sad

Nu mai am probleme cu lipsa de putere la turatii joase, si medii, insa peste 5000RPM, abia mai urca in orice treapta... Daca sunt in treapta a patra e ca si cum as mentine viteza constanta, desi eu sunt cu pedala apasata la fund. In treapta a cincea, daca ajung la 5000RPM tot cu pedala la fund, scade viteza, cum a ajuns la 4000RPM incepe iarasi sa accelereze bine.

Am fost la tester, nicio eroare. Am fost si la un test live, insa culmea, nu s-a manifestat problema la momentul respectiv, toti parametri afisati pe tester, fiind OK... Sad

De la ce poate fi, ma dispera deja? Sad
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR