Parola noua?


  • sey
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 07 Jan 2008
  • Locatie: Constanta
Am o vectra b 2001 diesel 2.2 motor. Pana sa vina frigul am observat ca pornea mai greu dimineata (cca 3-4) secunde contact nu miam pus probleme atunci dara acum odata cu frigul dimineata porneste dupa contact vreo 30 de secunde poate si mai mult, cateodata procedeul repetat, asta inseamna trecere la remedierea problemei imediat deoarece nu vreau sa schimb vreun electromotor asea ca prima problema super cunoscuta schimbat bujii. Cumparat bujii noi, verificat bujii vechi, dus inapoi bujii noi. Bujiile vechi functioneaza toate. Trec mai departe dar aici ma incurc umpic releul de pornire sau releul de bujii sau mai stiu eu ce alta denumire unde poate fi gasit, locatia sa exacta, si un mod de verificare solicit de la vreun cunoscator, banuiesc ca este electronic asea ca se exclude modalitatea cuplat fire baterie pe dansul si asteptat sa faca clanc cum se putea face la modelele mai vechi! Si eventual pareri despre ce altceva ar mai putea avea! Poate cineva cu aceaiasi problema.
Pe scurt : are bujii bune , are compresie , nu pierde presiune la semeringurile de la injectoare , are furtunele de tur retur schimbate, bateria buna (in cazul in care o omor de tot, o redresez).
Mentionez ca odata pornita dimineata apoi porneste "la sfert de cheie".

Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos

14.03.2011 19:47:32
Mai intii masoara pe una din bujii daca ai 12V.
Trage capota si in dreapta spate cam in dreptul volanului ai o cutie cu 8 locasuri, in ea pe mijloc parca era pus el, seamana cu un releu normal., are 8 pini din care 2 mai mari. Mai era si o siguranta vezi sa nu fie ea.
  • sey
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 07 Jan 2008
  • Locatie: Constanta
Dap ai dreptate gata lam gasit, este cel mai mare dintre toate releele , are striatii pe toate partile probabil pentru a degaja caldura mai repede iar carcasa sa este confectionata cel mai probabil din aluminiu dar cum il verific daca este bun. Siguranta de care vorbesti este in tabloul de sigurante ? cum o gasesc, ce semn are indicatia de pe spatele cutiei de sigurante ? nu am cartea autovehiculului .
  • sey
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 07 Jan 2008
  • Locatie: Constanta
dinspre instalatia masinii in bujii nu vine curent deloc pe nici una din bujii , dar bujiile sunt bune, leam verificat batraneste la baterie si functioneaza incandescenta !
poti veni la intilniri,sint baieti care au tis-ul si te pot ajuta cu multe,chiar si cu o diagnoza.da tipul motorului sa ma uit si mai vb
Mergi la intilnire, daca se incalzeste siguranta este buna, el 99,99999% defect.
Motor are DTR sau DTH, sunt singurele Y22. Poate are cineva un releu identic si faci o proba, in Iasi asa facem la intilniri Laughing .
pin
1,2 - iesirea de 12V la bujii
7 - masa
6,9 - comanda de la ECU.a nu se masura decit cu in ap de masura.
8 - este +12V care vine de la un releu la punerea contactului.
3 - 12V constant care vine de la o siguranta de putere.posibil sa fie in blocul de sigurante la motor sau in masina.trebuie sa fie de cel putin 40A,dc nu gresesc,poate mai mare.nu pot sa pun poza din tis cu pinii.dc poate dan ar fi bine.

  • sey
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 07 Jan 2008
  • Locatie: Constanta
tipul motorului y22dtr. bujiile sunt bune. am verificat releul si nu functioneaza, acum astept sa imi aduca cineva un releu de la o masina asemanatoare pentru o proba sa nu mai am si alte probleme. un magazin (online) de unde iau releu asta? lam gasit la cateva magazine si este in jur de 230 lei. se gaseste altundeva mai ieftin ?!
http://www.clubopel.com/viewforum.php?f=47
Salut! aceeasi problema am avut si eu la ea, la fel ca si tine am schimbat o gramada, pana cand mi-a spus cineva sa ii cumpar o supapa de unic sens care se pune pe conducta de motorina inainte sa intre in filtrul de motorina si de atunci nu am mai avut probleme, porneste la sfert. casta 35 ron una, bine ar fi sa ii pui 2 si pe tur si pe retur si iti garantez ca nu o sa mai ai probleme cu pornirea asta. anunta-ma si pe mine dc este.
  • sey
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 07 Jan 2008
  • Locatie: Constanta
odata cu venirea caldurii masina porneste "la sfert" indiferent cat timp sta. cu cat se raceste afara catusi de putin masina porneste din ce in ce mai greu, si cum era asta iarna la 4-5 grade fara spray de pornire in filtru nu pornea deloc. are bujii, releu noi, am verificat si ii vine 12v la bujie, am filtrele schimbate nu are semne ca nu ar avea compresie, pur si simplu nu stiu ce are. nu esti primu de la care aud de supapa de sens, nici o problema o sa ii pun 2 pe tur retur, dar te rog sa imi spui si mie ce rol au, nu ce face supapa de sens , asta cunosc si eu ci ce face concret pe masina mea, ai trecut la remedierea problemei fara sa imi spui defectiunea, te rog fii mai explicit. este cumva de la pompa ?! sa aibe problerme pe partea de amorsare, intradevar 70 ron si scutesti intre 1800 si 4000 roni cat costa o reparatie la o pompa bosch la unu dintre serviceurile ploiesti sau bucuresti.
La mine eroare p1635, eroare care spune ca am o problema cu circuitul de preincalzire.
Verificat buji, trece curent prin ele, verificat preincalzirea filtru de motorina, trece curent, releul nu stiam sa-l verific, imprumutat de la un coleg de pe forum releul lui care sigur era bun, eroare ramane la fel. Concluzie undeva am un scurt.
Eroarea p1635, sau mai bine zis becul galben cu motor pe el, daca se stinge dupa ce pornesti si accelerezi, inseamna ca ai o bujie(sau mai multe ) arse, daca nu se stinge(cum era la mine, e mai grav)
In prima zi am scos fisa de la prima bujie, la fel facea, (nu se stingea becul ca si cand ar fi arsa), tot asa pana la ultima(verificata si trecea curent prin ea) Very Happy - unde becul galben s-a aprins, apoi la accelerare s-a stins, deci acea bujie era problema, am inlocuit-o si nu mai am probleme.
Poate te ajuta!
Sper ca am fost de inteles Very Happy

LE: Imi pornea asta iarna repede, mergea pret de 5 sec, apoi se oprea, dadeam la automat 10-15 sec pornea, acum cu toate bujiile bune, nu mai face, dar dupa 5 sec tot tinde sa moara pret de 2 sec, apoi isi revine, de la ce o fi Question
@sey..ar mai fi senzorul de temperatura,acel senzor detecteaza daca temperatutra mediului ambiant a scazut sub < sau = de 3 grade C,numai atunci declanseaza bujiile...
spun asta, pt ca am studiat in fiecare dimineata,se aprindea bujiile temp. era de 2 grade sau 2.5grade..daca era 3.5-4 grade, nu se mai aprindea simbolul de bujii..
  • sey
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 07 Jan 2008
  • Locatie: Constanta
nu am nici o eroare pe calculator, nu am nici un bec de eroare in bord, bujia indica ca functioneaza normal si acuma si asta iarna, pe langa asta tu nu ai citit mai sus cand am zis ca am verificat bujiile la modu dat afara si pus pe baterie si tananana se incing, verificand astfel incandescenta. cu senzoru de temperatura nu stiu care e treaba ca la mien indiferent de temperatura cupleaza buiile, dupa arpo 2 ore de functionare opresc motoru scot fisele si verific la punerea contactului , deci curent in bujii ajunge, era sau nu releul vinovat nu mai stiu, ideea este ca acuma am un releu nou primesc curent dar tot face figuri, ideea cu supapa de sens o verific de indata ce gasesc una.
lamuritima si pe mine cu circuitul de preincalzire, cum functioneaza ? are vreo siguranta ceva ? mai multe detalii
Dragi prieteni cu 2.2 ul . eu an tot 2.2 , in studierea mea despre acesta masina am constatat urmatoarele. NU stiu daca e vb de dezamorsare sau nu la modul porniri la rece chiar daca . Dar ceva suspect se intampla . Culmea merg cu masina se incalzeste , dupa ce s-a incalzit o i-a la sfert . Acu pe vremea sta las-o vr-o 4-5 ore si porneste-o . Pe bord nu se aprinde martorul , dau cheie in 20-30 secunte porneste Smile . Aceslasi lucru numai cai pun contactul ca nebunu la misto de 10-15 ori il pun il iau si tot asa fara sa sea prinde becu de buji , masina o i-a la sfert Smile . Acu detectati-mi si mie problema , eu banuiesc ca e ceva la pompa de nu deschide , o supapa
ceva de nu-i da drumu la motorina . Electrovalva ceva , de dezamorsat nu e ca mi-am pus supapa unisens si futun transparent asa ca e altceva. Pompa de injectie dar ce si de unde si nu e defect mare ca nu ar mai porni . O supapa dar care?
  • sey
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 07 Jan 2008
  • Locatie: Constanta
se pare ca ai aproximativ aceiasi problema ca mine. raspunsul celor de la opel (reprezentanta) la mine suna in felul urmator "pompa de injectie se dezamorzeaza, are probleme pe partea de amorsare, reparatia costa intre 1800-4000 ron" , nu suna foarte frumos, inca nu am supapa de sens montata, am cumparat-o si astept instructiuni despre cum se monteaza de la cunoscatori, mentionez ca sunt dispus sa cumpar furtun,coliere,etc, dar nu vreau sa tai vre-un furtun original al masinii, eventual cumpar altul sau nu stiu dar o solutie astept, si unde anume ar fi cel mai bine sa o montez, ianinte sau dupa filtru.
imi cer scuze ca topicul a pornit de la ceva si s-a ajuns la altceva dar si eu am inceput de la ceva si am ajuns la altceva...
mai am cateva curiozitati cum ar fi : masina teoretic ar trebui sa aibe pompa de motorina care traghe motorina din rezervori si o trimite in pompa de injectie si respectiva care ridica presiunea si o trimite la injectoare. tipul acesa de masina are pompa de injectie care face amble lucruri? de aceea spun cei de la opel de probleme la partea de amorsare ? deoarece eu gandesc ca daca ar avea ambele pompe cea de motorina care trage motorina din rezervor si o trimite spre cea de injectie nu ar lasao sa se dezamorzeze. astept un raspuns.
daca tot am ajuns asea departe in discutie poate este cineva care cunoaste functionarea pompei bosch de pe y22dtr (vectra 2.2), componente si ce fac fiecare, poate reusim macar asea sa depistam vreo supapa defecta sa nu fim nevoiti a solicita o reparatie cat o masina Smile. deoarece in speta ajung la conlcuzia ca altceva nu ar avea ce sa fie de pe masina , ramanand singura pompa de injectie. si va rog cand postati incercati sa postati cat mai explicit deoarece mecanica nu este punctul forte in care ne putem juca cu cuvintele folosindule sub alte sensuri greu de inteles apoi de altii mai putin cunoscatori. va multumesc anticipat si astept reaspunsurile voastre cat mai curand sa nu ajung in situatia de a "repara" o pompa cu un mic defect.
Pompa de alimentare se afla in pompa de injectie. Referitor la supapa unisens,se gaseste in orice magazin de piese si costa intre 15-20 lei. Eu ,la masina mea,am montat supapa dupa filtru de motorina. Ar mai ramane sa-ti verifici,eventual sa-ti schimbi furtunasele de la retur. Spor la treaba.
Acceiasi problema am si eu!
Am vectra b 2.2 tdi Y22DTR. Studiu de caz pe care l-am facut dupa ce am citit forumuri intregi cu aceasta problema.
Daca masina o las cu botul la vale nu am probleme la pornire, daca o las cu botul la deal nu mai porneste.(se intampla la pornirea la rece)
Este clar ca instalatia se dezamorseaza. Ca sa o pornesc folosesc sprei starter pe galeria de admisie si o ia. Cel mai probabil cred ca este pompa de alimentare care din cate stiu se afla chiar in rezervor. Mentionez ca inca nu am rezolvat aceasta problema dar a devenit destul de stresanta si vreau sai pun capat. Este interesanta si varianta cu supapa unic sesns pe turul la motorina desi nu prea sunt deacord cu ea, este o improvizatie.
Am sa ma interesez sa vad cat costa aceasta pompa si cred ca am so schimb, sper sa rezolv problema!
@DumyD, pentru problema pornirii ciudate am schimbat tot ce era de schimbat, furtunase retur, filtru, garnituri la filtru, buji, curatat sorbul din rezervor, iar situatia nu s-a imbunatatit.
In cele din urma am luat un filtru doar cu intrare si iesire si l-am pus in locul carcasei si filtrului original. Mers perfect 10.000 km, apoi m-a mancat sa pun un filtru second. Situatia a revenit. Am facut rost de un filtru nou. La fel, situatia a revenit.. Pana la urma am pus tot un filtru de metal doar cu intrare si iesire. Dezavamntajul este ca nu mai incalzeste motorina la temperaturi mai mici de -5 grade. Insa porneste si merge perfect.

In concluzie, mai mult ca sigur trage aer pe la oringurile carcasei de filtru, pe acolo pe unde intra conductele.
Am o senzatie ca tot pe seama acestui fenomen(pornirea) se ajunge la defectarea pompei de motorina, partea mecanica.

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou