Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • goldeye3002

  • Mesaje scrise: 448
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Azi am facut din nou schimbul de ulei, deja suna infiorator motorul, imi era mila. Am pus filtru de ulei Fram si ulei Mobil 1 5w40, de 5w50 nu am avut bani. Motorul suna muuuult mai bine, nu suna urat dupa ce se incalzeste, pana acum toate bune. Oricum am observat ca vascozitatea la castrol magnatec 5w40 la temperaturi inalte e mai mica decat cea de la Mobil 1 5w40, era un post al lui dancuciureanu parca. Inainte am avut filtru champion dar nu am observat nici o supapa de bypass iar comparat cu cel nou este identic.
Precizez ca filtrul vechi arata groaznic, contorsionat, strambat, parca nici nu mai trecea bine uleiul prin el. Ma gandeam de acum sa schimb filtrul de ulei la 5000km. Va voi tine la curent cu evolutia uleiului
Skip ads

  • szilid

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu are voie sa fie stramb, asta arata asa numai in cazul in care este filtrul mai mare. Filtrul schimb cand schimbi uleiul.
  • cronny

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema cu pompa de ulei...filtru de ulei este cel indicat in schimb se dezamorseaza pompa de ulei peste noapte, care ar putea fi problema am cautat dar nu am gasit ceva asemanator.Va multumesc anticipat!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sigur nu ai gasit ?
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11466
Skip ads

  • cronny

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2006

  • Mesaj Privat
pai filtru este exact cel care ai spus ca este indicat mahle OX 173 D.Inainte am avut filtru cu gaura dar de curand am facut schimbul de ulei si am pus filtru bun dar tot se dezamorseaza pompa.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Asta ai citit : Question
O alta cauza a dezamorsarii circuitului de ulei este supapa din corpul filtrului, se poate bloca cu mizerie. Pentru a ajunge la ea se va scoate tabla de pe evacuare, cea de aluminiu, dar cu mare grija deoarece suruburile sunt ruginite, mult degripant si rabdare si la sfirsit suruburi noi eventual cu vaselina ceramica.

Ca sa nu scoti tabla de pe evacuare o indoi putin si ajungi la surub.
  • richardd

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Alba
  • Masina: Corsa 2001 Z1OXE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2008

  • Mesaj Privat
am si eu problema aceasta ca si a ta se dezamorseaza pompa peste noapte si am schimbat pana acum 2 filtre crezand ca de la ele sunt.nu am rezolvat problema dar nu am avut timp sa desfac corpul filtrului sa vad de supapa aceea.daca ti-ai rezolvat problema curatand aceea supapa te rog sa scri pe forum sau orice alta cauza ai gasit.cat de curand am sa desfac corpul filtrului .timpul asta nu ne mai permite sa facem nimik personal si o lasam de la o zi la alta.

rog pe cei care au probleme daca si le-au rezolvat sa dea si raspunsul lor ca ne este foarte util noua .
  • cronny

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Nu am desfacut dar cand o sa fac si operatia asta te anunt.Drum bun!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pentru cei care vor sa desfaca :
Posibil sa mai fie o supapa actionata de tija de plastic negru care intra in catusul filtrant, nu am scos niciodata sa demontez ca sa fiu sigur. La curatare evitati folosirea de solutii puternice de genul decarburol ca are prostul obicei sa umfle cauciucul daca sta in contact mai mult de 5 minute.
  • richardd

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Alba
  • Masina: Corsa 2001 Z1OXE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2008

  • Mesaj Privat
dar atunci ce solutie ar fi cea mai indicata pt curatarea corpului?oare cat ar costa un corp de filtru cu aceste supape asta in cazul in care nu merge nici aceasta operatiune.?


vad ca este o problema destul de des intalnita aceasta cu dezamorsatul pompei peste noapte.dar sunt multi care nu stiu sa asculte motorul la pornire si merg asa cu ea.ce urmari are acest lucru in timp eu cred ca primul lucru este uzura la pompa de ulei in ax si uzura celorlalte piese ungerea facandu-se dupa cateva secunde asta inseamna ca motorul merge aproape pe uscat vreo 2 secunde.cea mai buna cale de a evita uzura pana la rezolvarea problemei ar fi ca atunci cand pornesti motorul dupa ce a stat mai mult de 8 ore nepornit este sa il lasi la relanti macar jumatate de minut fara sa accelerezi asa am citit eu undeva fiind sfaturile unui mecanic.

ar putea dan sa ne dea niste sfaturi cam ce ar trebui facut atunci cand pornesti motorul la rece.ce este mai bine sa faci.altii spun ca nu e bine sa o lasi la relanti ci sa pleci cu ea atunci fara sa depasesti 2000 de ture altii au alte pareri .parerea mea este ca mai bine o lasi la relanti macar sa astepti sa dispara caraitul acela al pompei pana isi ia ulei.am citit pe forumul opel ca si opel astra ar avea o problema cu pompa de ulei s-au plans unii de aceleasi simtome la ei fiind problema cu fulia si axul pomei de ulei.fiecare masina are slabiciunile ei.

cronny la tine de cand ai aceasta problema?eu cand am luat-o nu facea asa.doar de cand i-am facut schimbul de ulei la vreo 2 saptamani dupa a inceput distractia.filtrul deja l-am scos din calcul.am vreo cateva luni de cand persista problema cu unele zile in care chiar daca a stat si 2 zile nepornita nu mai facea asa apoi iar revenea problema.am observat ca in general cand este cald afara problema e mai relevanta.probabil fiind cald afara uleiul este mai putin vascos si avand o supapa care nu inchide bine curge mai repede prin ea nu pot sa imi explic acest fenomen ca eu la dacie nu am avut aceasta problema si motorul era foarte obosit cred ca si pompala fel.eu incerc sa circul cat mai putin cu ea pana imi rezolv problema.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ce am mai descoperit eu in timp:
Exista motoare la care schimburile de ulei s-au facut la 15-30,000km cu tot felul de rahaturi, apare astfel o groaza de depuneri tari, ca un nisip negru. Cind romanul incepe sa puna ulei de calitate si face schimbul la timp aceste depuneri vor fi curatate incet de agentii de curatare prezenti in uleiurile de calitate si ajung pe circuit dar mai ales in baie. Daca se folosesc solutii de curatare de genul engine flush ele efectiv se desprind in catitati foarte mari. Toate ajung in baie si in sorbul pompei de ulei de se pun pe sita, acolo efectiv e o capcana ca multe nu vor mai trece inapoi in baie prin gaura.
Verificati mai intii nivelul depunerilor, se scoate capac culbutori si se face inspectie, trebuie sa luceasca totul. Daca gasesti depuneri cu siguranta unele au ajuns in sita de la sorb si pompa se va amorsa greu ca nu are pe unde sa traga atita debit repede.
  • cronny

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Eu am avut problema asta la schimbul trecut dar aveam filtru de ulei cu gaura acum am pus filtru indicat de Dan si vad ca persista problema.
Skip ads

  • richardd

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Alba
  • Masina: Corsa 2001 Z1OXE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2008

  • Mesaj Privat
daca rezolvi ceva te rog sa scri cum ai rezolvat ca sa stiu cu ce sa incep din prima ca eu deocamdata am mult de lucru si nu am timp inca de ea ajung doar la ora 22 acasa si nu pot sa mai vad de ea.sunt curios care este cauza.ai grija daca desfaci tabla de la galerie sa ai chei bune si sa dai cu degripant mult inainte ca eu am stricat un surub si de aceea nu am mai desfacut-o trebuie sa imi fac mai mult timp de ea nu pe repezeala.vezi ca sunt ruginite si s-ar putea sa ti e rupa.
  • richardd

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Alba
  • Masina: Corsa 2001 Z1OXE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2008

  • Mesaj Privat
am dat corpul filtrului jos si am curatat supapa aceea indicata si cea de plastic dar tot nu am rezolvat problema cu dezamorsarea pompei .am probat cu ulei aceea supapa dupa curatare si tot se prelingea putin ulei.problema e ca aceea supapa este capsata in corpul filtrului si nu se poate inlocui decat tot corpul.nu stiu ce sa fac acum daca ar mai proba cineva aceea supapa sa vada daca scapa f putin ulei sau nu scapa deloc.nu as vrea sa dau banii aiurea pe corpul filtrului si sa nu fie nici asta.ce alte operatiuni as mai putea face?
  • tdk2006

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Se dezamorseaza pompa de ulei https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11466 vezi mesajul lui iso, ai filtru cu gaura.



intrebarea mea ar fii?...cit ma costa o noua pompa de ulei? ...multumesc
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am mai scris si la Agila acelasi lucru
Nu am intilnit pina acum pompa de ulei cu uzura, o ai in poza incercuita cu rosu.

Pompa de ulei este in capacul distributiei, in stinga se vede regulatorul de presiune ulei, piston si arc.
Ce am intilnit destul de des este mixerie in sorbul pompei care bloca orificiile sitei si astfel nu avea pe unde sa traga destul ulei. Astfel la pornire dureaza putin pina pompa reuseste sa faca presiunea necesara pe circuit si motorul tacane.
Pentru a elimina suspiciunile la schimbul de ulei se da baia jos, atentie ca trebuie scoasa evacuarea din catalizator si se da cu degripant pe piulitele alea 3. Garnitura se poate refolosi, se curata bine si eventual se pune foarte putin silicon special pentru garnituri auto. In baie veti gasi sorbul prins cu 4 suruburi, se scoate si se spala cu decarburol. Cind il veti agita se aud inauntru grauntele Laughing .
  • simi.simi

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2008

  • Mesaj Privat
salutare! vreau sa va intreb si eu ceva.... Cam cat costa o schimbare de pompa de ulei? Mana de lucru ma refer.... astept raspuns va rog!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ca pret 300lei daca se face ca la carte si asta sigur nu se va intimpla.
Pompa de ulei nu pica la aceste motoare, eu nu am vazut sau auzit pina acum de una busita. Ai vazut tu cu ochii tai ca este stricata ?
Daca nu te incadrezi in ce s-a scris pina acum sa cauti supapa de care spune alexa neculai aici -> https://www.clubopel.com/vie...1467&start=40
  • simi.simi

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2008

  • Mesaj Privat
da.. merci mult de raspuns.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Hai ca mi-am batut si eu capul cu "dezamorsarea" pompei. Ma suna cineva din Bucuresti ca si la el daca sta masina citeva ore primele doua secunde la pornire motorul face de parca nu are ulei, tacane si dupa care se linisteste dar dupa ce se incalzeste uleiul incepe tacaneala de distributie.
A schimbat uleiul, degeaba, a schimbat filtre cu si fara gaura inclusiv original GM si tot la fel facea. A curatat cit a putut interiorul filtrului de resturi de plastic si hirtie filtru si tot tacanea urit la pornire. Stabilim sa vina in Iasi sa-i schimb distributia, sa demontam inclusiv chiulasa numai sa scape de problema.
Am demontat distributia, corpul filtrului de ulei si am curatat bine, am bagat aer comprimat si spray de iesea jetul perfect pe celelalte gauri, curatat sorb, pompa ulei, regulator presiune, labirintul din capac distributie etc. In afara de mici mizerii totul era ok, chiar si motorul era curat de cite uleiuri a schimbat numai sa scape de tacaneala la pornire. I-am explicat cum functioneaza tot ce a intrebat si singurel mi-a dat dreptate cind a comparat cele doua intinzatoare, vechi si nou. Cel vechi avea arcul inmuiat si uzura la piston, pe acolo se pierdea ulei si numai in arcul slab patina nu era suficient impinsa primele secunde la pornire. Cit a mai frecat el in mina intinzatorul a vazut ca are si tendinte de gripare.
Foarte reticent accepta sa nu demontam chiulasa. Montam tot la loc (motorul nu avea amorsat circuit ulei, efectiv era aproape uscat), pornesc si NU A TACANIT DELOC ! Efectiv ii cade fata si nu-i vine sa creada. Mai asteptam, coborim masina, facem curat, schimbam apa cu antigel, mai da o cheie si numai lui i se pare ca iar tacane foarte putin la pornire. Iar pauza sa asteptam sa se "dezamorseze", da cheie si iar i se pare numai lui i se pare ca tacane, cred ca avea tacaneala de acum pe creier intiparita de cit l-a stresat. Se facuse noapte deja, ii spun sa plece linistit acasa si sa uite de pensiune, masina este buna.
Acum o ora m-a sunat si mi-a confirmat ca nu mai tacane la pornire desi a stat destul in parcare.

Deci inafara de depuneri, valve si altele o responsabilitate mare la tacaneala pornire o are distributia uzata si intinzatorul pe moarte.
Riscul este maxim in acest caz, lantul poate sari un dinte si motorul este praf!

Aveti mare grija cine va lucreaza la distributie, daca se schimba toate cum spune GM, daca au truse de KM, chei dinamometrice etc. si daca se fac operatiunile exacte din TIS plus altele care nu apar acolo.

Distributie Z10XE/Z10XEP/Z12XE/Z12XEP/Z14XEP
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR