Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • deleted-11511

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2007

  • Mesaj Privat
nu sta pe N, apare cateva secunde.
nu apare F.
ok, multumesc, va tin la curent.
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Frana o tii calcata cand dai pe N?
  • deleted-11511

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2007

  • Mesaj Privat
da.
am incercat dimineata 3 minute. m-am enervat si am plecat cu cealalta masina. nu am avut timp sa stau sa o gadil...
sper sa rezolv diseara...
  • toopeu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Bine v-am gasit
Masina: Opel Zafira B anul fabricatiei 2007 , Z18XER, easytronic , 108595 km reali la bord.

Mergand cu masina, am iesit de pe A2 in zona ARABESQUE pe artera spre Drumul Intre Tarlale. Nu retin exact in ce treapta de viteza era masina, cert este ca masina a trecut in relanti si a aparut in bord un semn clipind, de genul
________
|,,,,,,,,,,,,,,\ faceti abstractie de virgulele rosii;
|
|_______/
|
|
|
Eu l-am asociat cu un P - si am concluzionat ca masina a trecut in parking mode, desi unele persoane spun ca e foarte probabil sa fie F.
Am oprit motorul si am reincercat sa pornesc , acelasi semn in bord si masina nu porneste.
Am impins masina , pentru ca se putea impinge, si am ramas undeva pe partea stanga a drumului.
Dupa cateva telefoane am scos borna de la bateria am stat cca 20 minute si am reincercat .
Am avut N in bord , Am pornit, chiar am schimaabt si in R pentru ca era nevoie , Am mai mers cca 2 km si am vazut cum schimba singura A1 A2 A3 A4 sau descrescator , in functie de cum era nevoie sa merg. La un moment dat a trecut iar in mod "P" sau "F" nici acum nu pot spune ce este.
A mai avut cateva tentative de a trece din P in N , A1 cat am mai incercat eu sa o pornesc timp de 2 ore cat am stat si am asteptat platforma.
Am ajuns pe platfoma acasa. (Abia azinoapte am citit aici ca e o varianta cu deblocat actuatorul de la ambreiaj cu surubelnita).
Atunci seara m facut testul cu pedalele si am urmatoarele coduri de eroare
161300
012170
0501F0
014070
170000
065070
036504 - cu mentiunea ca pentru acest cod a fost o perioada checkengine aprins in bord, cam acum o luna , s-a stins dar nu am ajuns sa-l resetez.
000000 - final de lista

Adoua zi dimineata, am incercat iar sa pornesc - fix acelasi scenariu. AM scos borna de la baterie , am asteptat 10 minute , am reincercat
Masina nu mai afiseaza semnul P sau F dar se comporta la fel , nu porneste.
Am refacut testul cu pedalele, nu s-a modificat nimic, aceleasi coduri,
Astept un ajutor din partea voastra. Mentionez ca azi sau cel mai tarziu maine o sa intru in posesia unui opcom 1.45 cu interfata pentru opel construite pana in 2010 si astfel sa am acces la erorile stocate in ECU.
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Trebuie citite erorile de pe cutie. P1700-00 iti arata ca a fost solicitat aprinderea MIL prin CAN deci ai erori si pe cutie.
Cu metoda pseudoagrafa nu poti citi erorile decat de pe ECU motor. Deci neaparat tester.
Posibil sa fie carbunii de la motorasul actuator ambreiaj uzati.
Se verifica nivelul si culoarea lichidului din borcanasul Easytronic!
Daca citesti mai sus prin posturi vei afla ca pe actuator ambreiaj este un dop negru cu doua urechi . Se scoate dopul si apare capatul axului motorului se invarte usor de el ( fara a forta deloc daca nu merge ) in sens invers acelor de ceasornic. vreo 2 ture Contactul nu trebuie sa fie pus
Apoi pui contact pe II si daca apare N te pregatesti sa schimbi periile de la actuator.
Citeste aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=130084
  • toopeu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru primele opinii, cu sguranta revin cu erorile citite cu testerul. Am citit ieri si azinoapte cam tot topicul asta si alte cateva inclusiv tutorialul pentru inlocuirea carbunilor.
Preventiv, te rog sa-mi spui cam care sunt carbunii la care te-ai oprit in momentul de fata, inafara celor de raba mentionati pe un alt topic, care sunt carbunii care sa se potrivesca cel mai bine si bineinteles pentru o perioada cat mai lunga de timp.
Nu am stiut de faza cu axul actuatorului, aseara nu am identificcat capacul (era si intuneric) dar azi cand ajung acasa e primul lucru.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Marimea lor originala este de 6,3x6,3x100 am citit pe un site din UK,
Neaparat carbuni cuprati( rosiatici) nu negri....
Am mers cu ei in mana la un magazin de piese si am luat ce a fost mai aproape ca dimensiune apoi am polizat din ei si am subtiat tresa metalica pana s-au potrivit. Ideal de demaror sau alternator.

Aici este capacelul ..


  • toopeu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2015

  • Mesaj Privat
In pagina 54 a acestui subiect se face o mentiune la dimensiunea carbunilor (perii). dimensiunea este 6,3x6,3x10mm sau 6,3x6,3x100mm. Cred ca si de data asta ai scapat un zero in plus.
Multumesc.
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Graba 😆😆😆
  • toopeu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Detalii noi:
Am folosit tester KTS 540
la prima rulare pe cutia de viteza au existat urmatoarele erori
P1723 U2139 U2108 P1560 P1607
Dupa resetarea erorilor de pe cutie, a rams doar
P1607 Actuatorul ambreiajului. Dereglare /defectiune in functiune.
Pe ECU a ramas doar P1700-00.

Am incercat rotirea axului.
2 ture in sens invers aceleor de ceasorinic- nimic schimbat la bord - eroare P1608.
dat inapoi 1 tura. Nimic la bord , disparut eroare P1608, revenit la eroare P1607.
dat inapoi 1 tura , axul s-a mutat singur intro pozitie oarecare, la Bord initial A4, calcat frana schimbat in N din schimbator, la incercarea de a porni apare F.
Am incarcat sa aerisim lichidul de ambreiaj dar nu am reusit prea bine deoarece nu am gasit in KTS 540 aceasta facilitate.
Am urmarit comportamentul axului la punerea contactului , se misca si ramane intro pozitie aceeasi de fiecare data. In bord tot F.
Maine incercam aerisire cu op-com si poate o convingem sa iasa din mod F numai pentru a putea merge 2 km pana la service.
E clar ca trebuie desfacut actuatorul si vazut care e situatia periilor, etc.
Daca din detaliile prezentate mai sus cineva poate trage noi concluzii sau are alte opinii, le ascult cu placere.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Care este ultima eroare....?
  • toopeu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2015

  • Mesaj Privat
P1607 pe cutie
P1700-00 pe ECU
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ai PM!
  • toopeu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Happy End.
A fost demontat actuatorul. Au fost schimbati carbunii (periile) si rulmentul din capatul axului (era usor uzat si genera o miscare oscilatorie care e posibil sa fi provocat deteriorarea periilor - opinia unui specialist in repararea electromotoarelor.) Periile noi au fost adaptate din perii cuprate ale unei pompe de benzina (alegerea a apartinut tot specialistului care a analizat consistenta periilor existente).
Am aerisit circuitul hidraulic OP-COM. Tot cu OP-COM am reprogramat vitezele si reinvatat punctele de sincron (ambele cu rotile pe pamant). Verisunea de OP_COM ENG, versiune firmware interfata 1.39.
Multumesc mult.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Felicitãri și la multi km....!
  • valisor

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Am un Opel Zafira la fel ca la tau (1.8, cutie Easytronic), doar ca este din 2010 si cu 96000km la bord.

Deocamdata nu am probleme cu cutia, dar ma gandesc ca ar fi bine sa postezi unde ai rezolvat problema si care au fost costurile.

Multumesc,
Vali
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
E foarte posibil sa ai alta varianta de Easytronic .
Fa o poza la actuatorul ambreiajului....si posteaza
  • valisor

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Salut Catastefan,

Daca imi poti spune unde este actuatorul ambreiajului, fac poza diseara.

Multumesc si o zi buna,
Vali
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Iaca ai o poza a cutiei ....






  • crissbogdan

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008 12345
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor

Sunt nou pe aici am o corsa D coupe din 2008 1.2 easytronic.

Si am o mica problema de vreo saptamana, problema ar fi ca atunci cand schimba viteza se aude un zgomot, ca si cum ar trosni , ca si cum ai baga in marsalier zgomotul acela si se aude cam in toate treptele mai ales cand da inferioara. Cand ma opresc la stop si isi da inferioara din 3-2-1 trosneste in toate.
Am fost la un prieten la service am schimbat uleiul din cutie , am schimbat lichidul acela pt ambreiaj tot la fel face.
A pus tester pe ea absolut nici o erroare nimic 2 testere sau pus.

Aveti idee de la ce ar fi ? tipu mi-a zis ca ar fi normal din cauza uzurii dar totusi are 55.000km reali.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR