c0rsar
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2014
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,915 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,915
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
c0rsar
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2014
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,915 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,915
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Nicu Z
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2015
- Mesaj Privat
c0rsar
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2014
- Mesaj Privat
c0rsar
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2014
- Mesaj Privat
Multumesc lui @catastefan, un om de nota 10, care fara sa ma cunoasca s-a oferit sa ma ajute si m-a ghidat pas cu pas.
Info: Daca cutia a fost trecuta manual pe "N" si axul se afla "insurubat" la capat OP-Com (sau alt tester) nu se poate conecta la ECU de la cutie.
Dupa ce am montat actuatorul la loc si am aerist, OP-com nu inregistra nicio eroare pe cutie dar F in bord .
In lipsa de optiuni, am dat invatare parametrii cutie (care genera un mesaj cu ceva 0x17) si invatare puncte sincron ( genera: sequence error). In urma lor a ramas stocat eroarea "punctele de sincron nu sunt invatate" P1735.
Am demontat ansamblul de schimbare viteze iar la unul din motorase am gasit pilitura si mizerie multa. Am curatat bine, carbunii pareau ca ating, am remontat dar din pacate la fel, operatiile esuau, eroarea P1735 si o exceptie: erore de motor P1728 dar care a disparut (not present) la o recitire.
Am demontat din nou iar cu mufele bagate si cu ansamblul scos am dat "invatare parametrii cutie" si "invatare puncte sincron" astfel am constatat ca doar motorasul care actiona furca pe verticala functiona, celalat nu s-a miscat nici un milimetru (ar fi trebuit, nu?)
Se pare ca a mai fost demontat o data acest ansamblu deoarece la garnitura dintre el si cutie avea si silicon iar motorasul cu probleme are urme de demontare (semne de ghidaj, "fereastra" de la siguranta indoita, etc.... desi carbunii par originali)
Partea proasta este ca nu am carbuni cu insertie de cupru (poate gasesc maine la vreun bazar) si par mult mai greu de inlocuit decat cei de la actuator.
Se pare ca rotorul trebuie scos si are o "fereastra" cu siguranta. Deasemenea in interior, langa carbuni mai are si o placuta cu un cip Daca cineva imi poate da un sfat este bine venit . Revin pe masura ce reusesc ceva.
Info: Daca cutia a fost trecuta manual pe "N" si axul se afla "insurubat" la capat OP-Com (sau alt tester) nu se poate conecta la ECU de la cutie.
Dupa ce am montat actuatorul la loc si am aerist, OP-com nu inregistra nicio eroare pe cutie dar F in bord .
In lipsa de optiuni, am dat invatare parametrii cutie (care genera un mesaj cu ceva 0x17) si invatare puncte sincron ( genera: sequence error). In urma lor a ramas stocat eroarea "punctele de sincron nu sunt invatate" P1735.
Am demontat ansamblul de schimbare viteze iar la unul din motorase am gasit pilitura si mizerie multa. Am curatat bine, carbunii pareau ca ating, am remontat dar din pacate la fel, operatiile esuau, eroarea P1735 si o exceptie: erore de motor P1728 dar care a disparut (not present) la o recitire.
Am demontat din nou iar cu mufele bagate si cu ansamblul scos am dat "invatare parametrii cutie" si "invatare puncte sincron" astfel am constatat ca doar motorasul care actiona furca pe verticala functiona, celalat nu s-a miscat nici un milimetru (ar fi trebuit, nu?)
Se pare ca a mai fost demontat o data acest ansamblu deoarece la garnitura dintre el si cutie avea si silicon iar motorasul cu probleme are urme de demontare (semne de ghidaj, "fereastra" de la siguranta indoita, etc.... desi carbunii par originali)
Partea proasta este ca nu am carbuni cu insertie de cupru (poate gasesc maine la vreun bazar) si par mult mai greu de inlocuit decat cei de la actuator.
Se pare ca rotorul trebuie scos si are o "fereastra" cu siguranta. Deasemenea in interior, langa carbuni mai are si o placuta cu un cip Daca cineva imi poate da un sfat este bine venit . Revin pe masura ce reusesc ceva.
- catastefan
- *******
- 5,915 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,915
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
In timpul schimbarii vitezelor trebuie sa se miste ambele motorase
Care din ele este cu problema la tine? Cel cu roata dintata metalica?
Carbuni cu insertie cauti de electromotor si ii mai pilesti pana intra si culiseaza normal.
Pentru a scoate rotorul se scoate acea siguranta desi cred ca merg schimbati fara sa scoti rotorul....rupand plasticul de la spatele periei ( la final iti poti lipi la loc)
Placuta cu cip din interior este ``partea inteligenta `` a motorasului...cu ajutorul ei motorasul se misca la milimetru. Mecatronica curata!
Care din ele este cu problema la tine? Cel cu roata dintata metalica?
Carbuni cu insertie cauti de electromotor si ii mai pilesti pana intra si culiseaza normal.
Pentru a scoate rotorul se scoate acea siguranta desi cred ca merg schimbati fara sa scoti rotorul....rupand plasticul de la spatele periei ( la final iti poti lipi la loc)
Placuta cu cip din interior este ``partea inteligenta `` a motorasului...cu ajutorul ei motorasul se misca la milimetru. Mecatronica curata!
c0rsar
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2014
- Mesaj Privat
Nicu Z
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2015
- Mesaj Privat
c0rsar a scris:Mai detaliaza te rog. De ce ai dus-o? Aceiasi problema sau au stricat-o ei? :p
Cum adica porneste cu eroare? Pornesti pe N, dai pe manual nu pleaca (se misca) decat in viteza 4? Pedale de acceleratie/frana, eu unul nu inteleg.
Cum adica porneste cu eroare? Pornesti pe N, dai pe manual nu pleaca (se misca) decat in viteza 4? Pedale de acceleratie/frana, eu unul nu inteleg.
La pornire este in N si acesta palpaie. Tin apasat si de multe ori da eroare. Dupa mai multe incercari ramne pe N si pornesc motorul. Trec pe, A dar este in viteza a 4 .
La Opel galati, au incercat sa o faca sa invete vitezele. A mers pana la un punct numai ca la salvarea finala a dat eroare. Ridicat din umeri si trimis acasa.
- catastefan
- *******
- 5,915 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,915
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
c0rsar
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2014
- Mesaj Privat
Am schimbat carbunii la motorasul dubios. Bineinteles ca nu au fost ei cauza, la montarea la mufe (cu el in aer) la Invatare parametri si puncte sincron se misca doar cel pe verticala.
La aplicarea unui impuls de 12V pe pinii 1 si 6 (am respectat polaritatea) acesta s-a miscat.
Ciudat este ca pe pinii 1 si 6 la masina (mufa de la respectivul motoras) nu vine tensiune cand dau din OP-Com cele 2 operatiuni.
Ambreiajul functioneaza la testare.
Aceiasi singura eroare: lipsa puncte sincron.
Sunt fara idei....
Pornind de la problema initiala (lumini marsarier ramase aprinse dupa ce am dat pe N) .... daca este maneta de viteze? Acum apare "F" cand dau pe N si A si nimic (adica nu apare nimic) cand dau pe "R".
La aplicarea unui impuls de 12V pe pinii 1 si 6 (am respectat polaritatea) acesta s-a miscat.
Ciudat este ca pe pinii 1 si 6 la masina (mufa de la respectivul motoras) nu vine tensiune cand dau din OP-Com cele 2 operatiuni.
Ambreiajul functioneaza la testare.
Aceiasi singura eroare: lipsa puncte sincron.
Sunt fara idei....
Pornind de la problema initiala (lumini marsarier ramase aprinse dupa ce am dat pe N) .... daca este maneta de viteze? Acum apare "F" cand dau pe N si A si nimic (adica nu apare nimic) cand dau pe "R".
- catastefan
- *******
- 5,915 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,915
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
c0rsar
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2014
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,915 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,915
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
c0rsar
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2014
- Mesaj Privat
La invatare parametrii apare Time out 0X17 (fara a scrie error) si motorasul cu furca se plimba la nesfarsit sus/jos (pana dau back sa ies din cutie), iar la invatare puncte de sincron "sequence error" (nu m-am gandit sa fac un screenshot). La 0X17 cineva scria ca ar fi ECU pe la inceputul topicului, dar nu a revenit cu detalii si nici nu stiu daca este cod de eroare.
Are logica si tranzistorii daca este unul ars, dar sa nu genereze nici-o eroare?
Are logica si tranzistorii daca este unul ars, dar sa nu genereze nici-o eroare?
Nicu Z
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2015
- Mesaj Privat
c0rsar
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2014
- Mesaj Privat
Dupa 2 saptamani am rezolvat problema. Cauza a ramas necunoscuta si va spun de ce...
Dupa ce am gasit mizerie mare la unul din motorasele de la selector am curat si remontat. Din lipsa de experienta nu am stiut de viteza de marsarier care se cupleaza din o tija cu un mic decupaj aflata opus furcilor de selectare. Cand am scos sau reintrodus modulul cred ca am cuplat marsarierul si de aceia nu a mers in prima faza.
Hotarat ca ultima incercare inainte de platforma si Bucuresti sa verific ambreiajul, fapt ce impunea miscarea, am constatat ca masina nu mai era pe liber cum stiam. Dupa cateva ore de "sapat" am gasit marsarierul si l-am dat pe liber....
Intre timp, dupa ce am demontat absolut tot la actuator/motorase in zilele precedente, si cu modulele selectoare scoase masina nu pornea, am cumparat de la o corsa avariata cele doua module (multumesc tot lui @catastefan pentru ca el a gasit initial anuntul si mi-a dat link-ul).
Ca o ultima incercare si gandindu-ma ca daca ar fi ambreiajul masina nu ar fi rams in viteza, am montat modulele cumparate inainte sa desfac cutia si surpriza... N in bord cheie si a mers.
Am facut parametrizarea, invatare puncte sincron (a mers din a doua incercare cu masina nesuspendata) si totul merge ok dupa 3 zile.
Am doua erori:
P1572 - ( 8 ) ABS activ - semnal invalid (PWM) - Prezent
P0602 - ( 0 ) Defect intern de programare - Prezent
Ambele pe cutie si ambele ramase dupa ce am mers ceva cu ea dar nu observ probleme. Pe motor nu am erori stocate.
Datorita faptului ca modulele mele erau "facute bucati", plictisit si obosit am hotarat sa le reasamblez cand pot si sa le probez la urmatoarea problema
Concluzii trase:
Daca masina este debraiata manual si este dat axul motorasului de ambreiaj la capat, testerul nu se conecteaza pe cutie. Se da cateva ture inapoi si va functiona.
Atentie la viteza de marsarier, peste tot scrie ca masina sa fie pe N si marsarierul necuplat dar nu scrie unde se afla. (cei cu experienta vor rade )
Daca era cineva priceput la asta prin zona, rezolva in 4 ore si fara cheltuiala prea mare Totusi am satisfactia ca am reusit sa o fac eu (cu zero experienta in domeniu, totusi fan "how things works") dar nu asi fi reusit fara ajutorul acestui forum si al lui catastefan in special.
P.S. Cu o sugestie despre cauza erorilor ma poate ajuta cineva? A doua cred ca este datorata faptului ca nu este modulul masinii.
Dupa ce am gasit mizerie mare la unul din motorasele de la selector am curat si remontat. Din lipsa de experienta nu am stiut de viteza de marsarier care se cupleaza din o tija cu un mic decupaj aflata opus furcilor de selectare. Cand am scos sau reintrodus modulul cred ca am cuplat marsarierul si de aceia nu a mers in prima faza.
Hotarat ca ultima incercare inainte de platforma si Bucuresti sa verific ambreiajul, fapt ce impunea miscarea, am constatat ca masina nu mai era pe liber cum stiam. Dupa cateva ore de "sapat" am gasit marsarierul si l-am dat pe liber....
Intre timp, dupa ce am demontat absolut tot la actuator/motorase in zilele precedente, si cu modulele selectoare scoase masina nu pornea, am cumparat de la o corsa avariata cele doua module (multumesc tot lui @catastefan pentru ca el a gasit initial anuntul si mi-a dat link-ul).
Ca o ultima incercare si gandindu-ma ca daca ar fi ambreiajul masina nu ar fi rams in viteza, am montat modulele cumparate inainte sa desfac cutia si surpriza... N in bord cheie si a mers.
Am facut parametrizarea, invatare puncte sincron (a mers din a doua incercare cu masina nesuspendata) si totul merge ok dupa 3 zile.
Am doua erori:
P1572 - ( 8 ) ABS activ - semnal invalid (PWM) - Prezent
P0602 - ( 0 ) Defect intern de programare - Prezent
Ambele pe cutie si ambele ramase dupa ce am mers ceva cu ea dar nu observ probleme. Pe motor nu am erori stocate.
Datorita faptului ca modulele mele erau "facute bucati", plictisit si obosit am hotarat sa le reasamblez cand pot si sa le probez la urmatoarea problema
Concluzii trase:
Daca masina este debraiata manual si este dat axul motorasului de ambreiaj la capat, testerul nu se conecteaza pe cutie. Se da cateva ture inapoi si va functiona.
Atentie la viteza de marsarier, peste tot scrie ca masina sa fie pe N si marsarierul necuplat dar nu scrie unde se afla. (cei cu experienta vor rade )
Daca era cineva priceput la asta prin zona, rezolva in 4 ore si fara cheltuiala prea mare Totusi am satisfactia ca am reusit sa o fac eu (cu zero experienta in domeniu, totusi fan "how things works") dar nu asi fi reusit fara ajutorul acestui forum si al lui catastefan in special.
P.S. Cu o sugestie despre cauza erorilor ma poate ajuta cineva? A doua cred ca este datorata faptului ca nu este modulul masinii.
- catastefan
- *******
- 5,915 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,915
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
c0rsar
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Dambovita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2014
- Mesaj Privat
Da, are ABS iar cealalta nu avea
Deci...resoftare ECU cutie sau stau fara ABS.
Edit: De fapt masina are ABS, cred, nu da in bord, nu ingheata la frana. Gresesc?
Pentru cine vrea informatii despre diverse... Poti afla dupa introducere VIN dotarile de fabrica ale masinii.
http://www.catcar.info/opel/?lang=en
Deci...resoftare ECU cutie sau stau fara ABS.
Edit: De fapt masina are ABS, cred, nu da in bord, nu ingheata la frana. Gresesc?
Pentru cine vrea informatii despre diverse... Poti afla dupa introducere VIN dotarile de fabrica ale masinii.
http://www.catcar.info/opel/?lang=en