Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • Cozmin1007

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Spania
  • Masina: Ampera
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2014

  • Mesaj Privat
salutare, am si eu o problema la o corsa mai veche, model maxim 2001 cutie automata, in 1,2,3 si R merge bine, cand se trece pe D nu mai schimba vitezele, iar in bord clipeste martorul S, iar de 2 zile a picat si kilometrajul (nu mai indica), in treapta D cand e cuplata se aude un zgomot dinspre cutie (un bazait). a mai patit cineva asa ceva? unde as putea sa umblu/sa inlocuiesc sa rezolv problema. Problema este ca sunt in tenerife si aici toti mecanicii fug ca de dracu de cutiile automate, adica nu am nici o sansa sa o repar la un service. deci ceva idei?
Skip ads

  • ionutzamfir

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2014

  • Mesaj Privat
salutare, de ieri sunt posesorul unui corsa 2001 motor 1.2 (Z12EX) easytronic iar dupa ce am citit cele 45 pagini constat ca am facut o mare eroare in achizitionarea acestui model. La mine cutia schimba toate vitezele si automat si manual pana la 4. Cand trebuie sa schimbe 5 motorul se tureaza se invarte "F" cateva secunde pe display si pe urma schimba la fel si cand revine la treapta 4 (indiferent ca este pe automat sau manual).
Luni sunt programat la reprezentanta opel din Slobozia pentru un test.
Pana atunci tensiunea cat casa Smile
  • ebz77

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Daca mergi la service incearca sa vezi ce erori apar la cutia de viteze si ce pareri isi dau mecanicii de la reprezentanta. Incearca sa le postezi aici inainte de a schimba ceva la cutie. Posibil sa fie doar o dereglare a pozitiei unui motoras sau o problema cu pozitia actuatorului. Daca F-ul nu persista, problema nu pare a fi asa de grava.
Asteptam raspunsul dupa ce te intorci de la reprezentanta.
  • Cozmin1007

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Spania
  • Masina: Ampera
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2014

  • Mesaj Privat
deci este vb de corsa B din 1997, daca stie cineva ce se poate face
Skip ads

  • Fyl
  • *
  • 8 mesaje
  • din 08 Mar 2007
  • Astra 2007 Z13DTH
  • Bucuresti
  • Fyl

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2007

  • Mesaj Privat
chiar daca nu-i legat de Corsa poate il ajuta pe Stefan Radu (si pe altii):

si eu am o Astra H 1.3 CDTI cu Easytronic cumparata (de noua) in 2007 din Bucuresti (nu dau aici numele dealer-ului la care am si facut toate reviziile), recent ajunsa la 160.000km, tot recent (saptamina trecuta mai exact) am schimbat tot kit-ul de ambreiaj plus volanta ...

'modelul' de Easytronic este intr-adevar Magneti Marelli si are 2 vase de expansiune, unul in care intra lichid standard de frina DOT4 si celalalt in care intra un ulei mai special SAE 75W (nu acelasi care intra in cutia de viteze propriu-zisa) ...

cei de la service fiind 'obisnuiti' cu 'vechiul' Easytronic care avea 'nevoie' doar de DOT4, cam o data la 2 ani il schimbau doar pe acesta (cu tot procesul de aerisire si recalibrare) ...

saptamina trecuta am mers in service pt. un banal scirtiit care se manifesta doar cind masina statea pe loc si in N (deci ambreiajul nu era cuplat) si in M1/A1 cu piciorul pe frina (ambreiaj la punct de contact) si s-a presupus (din fericire cu dreptate) ca era vorba de rulmentul de presiune asa ca am decis schimbarea kit-ului cu totul (dupa ce l-au dat jos si am vazut volanta am schimbat-o si pe aia, deh, dupa 7 ani si 160.000km nu era o mare surpriza cu toate ca masina nu facuse niciodata vreo figura la schimbat viteze sau sa tremure in mers) ...

ca sa dea jos cutia de viteze au descoperit ca trebuie sa dea jos si cele 2 vase de lichid/ulei asa ca au ajuns sa descopere pt. prima data ca si vasul cu ulei 75W trebuie purjat, completat si aerisit ... si cum nu aveau nici ei (si nici vreun alt dealer din Bucuresti) tipul respectiv de ulei (nu stiu codul GM pt. el, era vreo 270RON litrul daca mi l-ar fi adus ei) in stoc care sa nu fie expirat (!) le-am sugerat sa caute echivalentul de la Fiat (deh, motorul e Fiat, Magneti Marelli sint tot italieni, Easytronicul asta se intilneste si pe modele Fiat) ...

nici dealerii Fiat nu aveau asa ceva in stoc, pina la urma am gasit la un magazin de lubrifianti un ultim litru si asa am completat cu Petronas Tutela CS Speed ( Fiat 9.55550-SA1, cod 15081616, 67RON/litru, ajunge 1 litru, mi-au si ramas dupa aerisire cam 400ml) ...

si mie mi s-a spus ca un kit de computer Easytronic plus actuator trece de 1500 euro si ca (inclusiv din experienta lor in service) daca oricare din ele da semne de slabiciune poate crapa de tot chiar si in timpul recalibrarii iar cum masina nu mai e in garantie ei nu-si mai asuma responsabilitatea ( what? ) asa ca ma bucur sa so far so good chiar si cu acel ulei schimbat pt. prima data dupa atitia ani si km. (bine, eu am un stil mai lejer de condus, de ex. abia acum 3 luni am schimbat placutele de frina originale din fabrica la 153.000km)
  • StefanRadu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Moldova
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Fyl, merci de sugestie o sa vad si eu care e treaba cu lichidul si ce mi-au turnat aia de la service, poate ma ajuta la ceva....
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ce a inceput ca un experiment s-a terminat cu un succes deplin.
Resoftarea ECU Easytronic de la Astra H Z16XEP cu soft de Corsa C Z12XE a functionat !
Nu aveam prea mari sperante dar acum sunt numai zambet.
Astazi am facut proba...am scos cuplele de la ECU easytronic si le-am pus la cel resoftat .
Mi-a aparut F in bord. Am pus Op-Com ...citit erori

P1734 - Adaptarea punctului de contact - nu este realizatã
(00) - Prezent

P1735 - Punctele de sincron pentru trepte - nu sunt învãþate
(00) - Prezent

P1572 - Semnal ABS activ(PWM) - tensiune mare
(05) - Prezent

Am intrat la programare am refacut geometria cutiei ( invatare puncte sincron, invatare viteze, adaptare punct contact ambreiaj )
si hopa apare N in bord. Cred ca aveam pulsul 180 , fara gluma.
Am sters erorile...primele doua nu au mai aparut. A treia da, si am realizat de unde e. Masina mea nu are ABS, iar in ECU Easytronic e codat alt VIN de Corsa care are ABS. Se poate scrie noua serie de sasiu si scapa de aceasta eroare.
Am pornit si proba. Totul OK.
Multumiri @callin pentru piese, @dan costea pentru reprogramare si mie pentru perseverenta Smile)
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Nu cred ca VIN-ul are de a face cu ABS da sau nu. Mai degraba ceva cu Program Variant Configuration.
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Are legatura...
Bin-urile pe care le-am luat cand le-am deschis in editor Hex am vazut seria de sasiu a masinii de pe care a fost facut dump-ul.
Nu am vrut sa modific cu seria mea de sasiu pentru ca nu mai iesea suma de control a fisierului ...md5 sha
Cert e ca daca pun calculatorul vechi al masinii dispare eroarea.
In schema ECU Easytronic e legat cu un fir de calc. ABS. Eu nu am asa ceva.

Daca o sa scriu seria mea de sasiu in ECU Easytronic o sa dispara eroarea . ECU asta resoftat se asteapta ca firul respectiv sa fie acolo ca pentru o masina cu ABS.
In rest la program variant configuration ABS e not present
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Cum zici tu, atunci si eu ar trebui sa am erori la Corsa. Pentru ca e acelasi VIN si am pus ABS, deci erori peste tot la BCM si cutie? Ca nu e vreuna prezenta.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Atunci de ce dispare eroarea cand pun celalalt ECU Easytronic al masinii?
E clar ca nu e imperecheat cu restul...
  • PanteaDani

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Buna Ziua baieti ...
Nu de mult am achizitionat un opel corsa 1.2 easytronic din 2001. Dupa doua luni de mers , masina a cedat sau mai bine zis cutia easytronic in timpul mersului a aparut F in bord si sa oprit,dar a doua zi dimineata a pornit fara probleme din a 2 cheie si am mers cu ea jumate de ora dupa care gata din nou in bord F. Service iar codul de eroare a fost 1700 nu comunicau compurile intre ele .....
Am 21 de ani este prima oara cand intalnesc asa masina tampita comandata de trei motorase, dar totusi m-am pus eu personal sa o repar .
Problemele gasite au fost carbunii de la actuator ..ce apasa ambreiajul iar unul dintre cele doua motorase deasupra cutiei cand l-am desfacut a curs ulei din el... practic rotorul facea baie in ulei iar carbuni fiindca s-au sfaramitat in combinatie cu ulei s-a format o pasta omogena pe tot colectorul si locasul periilor..
Al treilea motoras arata impecabil, ....cele doua mai ales cel cu ulei au fost reparate montate .(A disparut cheia de service si F)
DAR PROBLEMA este ca pun contactul blincaie N in bord -apas frana si trebuie sa o tin apasata pana nu mai clipeste N (2 min) pentru a porni altfel nu face nimic. E .. Porneste merg cu ea , dar automat nu merge cum trebuie schimba din treapta 1 -4-3 si ramane cuplat pe 3 altadata simt ca 4 este treapta 2 defapt pe manual incerc sa le schimb la anumite turatii si cateodata merge perfect schimbate 1-2-3-4.
Care ar putea fi cauza si am uitat sa mentionez ca pana se opreste din blincait tot se adue actuatorul de la ambreiaj cum face stanga - dreapta si tot asa se opreste deodata cu luminita N din bord )))

HELP ! va rog frumos nu stiu ce sa ii mai fac poate trebuie aerisita instalatia din nou.... Acum ma pregatesc sa o aerisesc dar va astept sa imi da-ti si voi va rog un raspun
Skip ads

  • PanteaDani

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Si am uitat sa mai mentionez cupleaza foarte greu ..adica altadata urca in turatii de o ia zbenga pana sa cupleze si dupa deodata smuceste si merge ... (((
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Odata umblat la carbuni si ansamblul de schimb viteze dat jos ...trebuie Op-Com dupa montare si aerisit, reinvatat geometria cutiei, vitezele, punctul de contact ambreiaj..calibrat senzorul de pozitie ambreiaj Cu cineva care stie despre ce e vorba dureaza 10min.
Asta daca si tu ai lucrat corespunzator la schimbarea carbunilor.
Specifica daca la demontare era pe N sau in viteza si ai pus cu surubelnita tu pe N.
Inainte de a apare F cum schimba? Normal?
Verifica temeinic contactul de frana daca e bun.
  • PanteaDani

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2014

  • Mesaj Privat
De cand am schimbat carbunii cu F nu mai am probleme nu mai apare
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
@PanteaDani cand ai montat la loc actuatorul ambreiaj ai cuplat cum trebuie pompa de ambreiaj pe tija actionata de motoras?
Mai fa aerisirea ambreiajului cu inca o persoana la volan si contact pe II ...astepti pana nu mai clipeste N apoi dai pe A... apoi pe N , iar pe A iar pe N si in acelasi timp desfaci aerisitorul cu cheie de 7 . Pui pe aerisitor un furtun bagat intr-un vas cu Dot 4. Repeti manevra cu A... N pana nu mai iese aer.Cu un Op-Com era mult mai usor.
Aici sunt intalnirile clubului.
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Discutii libere Timisoara
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=43520
Posteaza si acolo poate e cineva prin zona cu Op-Com si poate sa te ajute. Mentionez ca trebuie sa ai bateria buna pentru programare ...consuma ceva curent motorasele.
Daca nici dupa aerisire nu merge cum trebuie trebuie Op-Com neaparat.
Sa auzim de bine!
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Sau nu...?
  • myd18

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2002 1.2 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor. Am si io un opel corsa din 2002 1.2 16v cu cutie EasyTronic. stiu ca pare greu de crezut da are doar 48000 km ii adusa din Germania in 2010 de la sora mea care a avuto de noua doar pt. orasi. Am citit despre cutia asta toate 45 pagini sa vad ce si cum. Habar nu aveam ca la ambreaj ii trebe lichid de frana "din ce am citit DOT 4" si asa azi m-am hotart sa ma uit si io la el, am desfacut capacu recipienutului iar in borcanas este cam jumate dar ii negru si fara propietati. Citind pe aici am vazut ca uni zic sa nu ii dai drumu la tot "si nici nu stiu pe unde poti sa ii dai drumu" si sa tragi cu siringa din borcanasi si sa complectezi si pe urma dupa ceva km sa repeti operatinea. Intrebearea mea ar fi: Cum ziceti ca ii mai bine sa ii dau drumu detot la lichid? Astat daca are pe unde? sau Trec la metoda siringa? Smile Si daca ii dau drumu de tot cam cat lichid intra?
Inaca nu am avut probleme cu celebru "F,, deocamdata dar ma ingrijoraza acel lichid negru.
Va multumesc si astept un raspuns de la voi.
Toate cele bune.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Fa metoda cu seringa.
Scoti tot din borcans fara grija. Stergi bine borcanul cu o carpa uscata nu cu altceva.Pui curat.
Pui contact pe II apoi calci frana si dai de pe N pe A de mai multe ori.
Mergi iar la borcan si daca s-a murdarit lichidul de frana DOT4, il scoti iar cu seringa tot, pui iar curat....contact pe II si de pe N pe A.
Repeti operatiunea pana ramane lichidul curat.
Spor la kilometri fara F .
In caz de ceva suntem aici cu sfaturi.
  • myd18

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2002 1.2 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc pt. sfat azi am fost pe la cateva servisuri din Petrosani si au zis ca nu se baga. La unu singur m-a zis exact ce m-ai zis si tu cu siringa. Romaneste dar sper ca sa aiba efect. Smile
Deci cand fac N A nu trebe sa fie pornit motoru doar contactu pus pe poziti II.
Lichidu ce am luat este : ATE DOT4
Sa se opreasca ploaia si ies sa vad ce fac ca nu am garaj.
Multumesc mult catastefan pt sfat.
Revin cu ce am realizat:)
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR