Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • myd18

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Corsa 2002 1.2 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Caz rezolvat cu siringa. Cam asa arata lichidu vechi


Si asa cel pus de mine si dat o tura cu ia vrio 5 km:



L-am schimbat iara si din pacate a venit iar ploaia. Ma mai uit maine o tura la el si daca se face urat mai schimb o tura.

Mutumesc inca o data "catastefan,, si in caz de ceva revin si va zic si voua

Tot Respectu CLUB OPEL
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Treaba bine facuta...
Sa nu disperi nici cand o sa apara inevitabilul F.
Se rezolva ca orice alta problema...
  • cosmin_sorin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2014

  • Mesaj Privat
salut tuturor am si eu un opel corsa c 1.2 twinport 80 cp motor z12xep din 2005 cutie easytronic si mi.a aparut F in bord am urmatoare eroare P1607 Clutch actuador pocition control error no present
tin sa precizez ca masina fara lichid de frana pe conducta de la ambreaji suspendata in aer cu rotile fata porneste schimba dar cu un zguduit si un zgomot ciudat ca nu decupleaza ambreajul pentru ca este conducta fara lichid cum ai pun lichid si ai fac aerisirea apare F in botd si nu mai porneste .DE LA CE POATE FI
eu ma gandesc ca poate fi de la rurmentul hidraulic sau placa de presiune sau discul de ambreaji masina are 111 mii de km an bord va rog ajutati ma multumesc anticipat
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Nu mai porni...nu mai schimba viteze...
Umple borcanasul de la cutie cu lichid de frana DOT4
Pentru aerisire trebuie 2 oameni.
In poza e surubul de aerisire al ambreiajului. Trebuie o cheie de 7 parca.

Pe aerisitor se pune un furtun scufundat intr-un vas cu lichid de frana ca sa nu intre aer.
Se pune contact pe II .
Cel de la volan apasa frana si muta levierul de schimb viteze de pe N pe A de mai multe ori iar in acelasi timp cel de sub capota desface aerisitorul sa iasa aerul si in acelasi timp. Daca se goleste borcanul de pe cutie se umple iar.
Se repeta operatiunea pana cand pe furtun nu mai vine aer.
Eroarea poti sa o stergi scotand borna minus la baterie 20 minute. Atentie la cod radio!
Daca ai pe cineva cu Op-Com merge aerisit din program. Apoi se sterge eroarea si se face proba


Ultima modificare facuta de catastefan la Joi 19 Jun, 2014 5:29 pm, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • cosmin_sorin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2014

  • Mesaj Privat
multumes mult domnule catastefan acum ma duc sa incerc varianta dumneavoastra multumesc pentru sfat da am la dispozitie si un op-com
osa revin cu sa va zic daca a functionat
multumesc
  • cosmin_sorin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2014

  • Mesaj Privat
am umplut borcanasu cu lichid de frana dot4 iam facut aerisirea pana cand nu a mai esit nici o bula de aer am schimbat modurile N/A in tim ce persoana ce lanta erea la aerisire cand nu a mai esit nici o de aer a si aparut F SI ACEASI EROARE P1607 Clutch actuador pocition control error no present .DACA AI SCOT LICHIDUL DE FRANA DE PE CONDUCTA si este goala dispare F din bord multumes pentru sfat catastefan
am mai incercat odata si cu aerisirea din op-com si tot la el face .
eu ma gandesc ca poate fi blocat rurmentul hidraulic si din cauza asta apare f in bord Sad
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
La ce anume spui tu rulment hidraulic? Nu inteleg...
Se aude motorasul de la actuatorul ambreiaj cum face curse cand dai aerisire?
Daca dispare F din bord ce apare?


Ultima modificare facuta de catastefan la Joi 19 Jun, 2014 6:52 pm
  • cosmin_sorin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2014

  • Mesaj Privat
da motorasul fara lichid de frana sau cand ai fac aerisitea asi face cursa cap coada cu sa strans aerisirea apare F
rurmentul hidraulic i se mai zice rurment de presiune cel care apasa pe placa de presiune si face debraerea . la mine nu se mai face probabil e blocat ca eu am tot timpul ambreajul cuplat .sa zicem este pornita cum o am eu suspendata acum de fata o pun pe automat fara lichid pe conducta roata sa invarte daca pun frana moare motorul ca si cum nu sar decupla ambreajul
Skip ads

  • cosmin_sorin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2014

  • Mesaj Privat
cand dispare f din bord apare normal N.A.1.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Fa un scurt istoric cu inceputul pataniei. cand a inceput sa faca si manifestari. De ce o ai suspendata?
Cati km ai in bord? Nu cade rulmentul cu una cu doua....
Poate fi ceva la senzorul de pozitie al ambreiajului.
Ai demontat ceva pe akolo? Cuplele de la calculatorul easytronic?
Ai in meniul easytronic din Op-com touchpoint adaptation...dar nu te sfatuiesc sa te joci daca nu stii ce faci. Acolo se regleaza punctul de contact al ambreiajului.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pentru a face adaptarea punctului de contact ambreiajul trebuie sa fie aerisit...
  • cosmin_sorin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2014

  • Mesaj Privat
sa o lom cu inceputul masina este a fost cumparata in iarna are 111 mii km in bord eu am cumparato la 100 de mii toate bune si frumoase pana in tro seara cand veneam acas cu masina mergand linistit cam 50 km la ora si a aparut instant F in bord de turat se tura da nu mai se accelera am oprit motorul apoi am pus contactul ear si a disparut F-ul am mai mers cu masina circa 2 km am ajuns acas si in fata porti a aparut F ul ear am oprit motorul am pus contactul lam luat si lam pus de fro cateva ori si a disparut f ul dar la plecare de pe loc a carait ca si cum nu sar fi apasat ambreajul am bagato in garaji a aparut f si de atunci asa face .masina este suspendata de parte fata pentru ca mam bagat sub ea sa ai masor senzorul de turatie Crankshaft care are rezistenta la 916 de omi . cu fro 2 saptamani in nainte sa apara F a carait odata cand iam dat sa porneasca 2 secunde dar a pornit stopurile pe frana le am verificat.
am cumparat masina cu automata din obligatie de oare ce am un defect la picioare si sunt obligat sa conduc automata .multumesc mult pentru sfaturi
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
O intrebare mai am....dupa ce ai umplut borcanasul de la Easytronic cu lichid de frana DOT4 si inceput aerisirea venea cu presiune lichidul?
Mai fa o proba ca sa excluzi pompa de ambreiaj....pune iar lichid in borcanas , pune Op-Com intra pe Easytronic da aerisire...( daca e in engleza ...bleed hydraulic clutch ) si apoi desfa aerisitorul sa vezi daca vine lichid cu presiune mare.
Cand ti-a aparut prima oara F-ul aveai lichid in borcanas?
Daca totul e in regula si aerisit... din pacate ramane doar ambreiajul. Schimbarea kit-ului ajunge ca piese undeva la 2000 ron complet disc+placa+rulment http://www.serviceopel.ro/p...e-si-volante_31/3
plus manopera...
Chiar daca e dus doar rulmentul e bine de schimbat tot...dar asta tu hotarasti .
Sa ne tii la curent.

Crankshaft e in regula ....ca rezistenta trebuie sa fie intre 800 - 1200 ohmi.
  • cosmin_sorin

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2014

  • Mesaj Privat
da lichidul iese cu presiune si dupa ce iese lichidul se aude motorasul cum asi face cursa si dupa acea dispare F din bord
si din op -com daca ai dau sa asi faca erisirea iese tot cu presiune
cand a mi.a aparut F prima data aveam lichid in borcanasi erea ceva mai inchis la culoare da nu mult acum ramane de vazut ce voi face .osa va ti la curent in legatura cu rezolvarea problemei
va salut
  • ebz77

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Poate nu este cazul sa te grabesti cu schimbatul rulmentului de presiune si a tot kit-ului de ambreiaj. Eroarea care a aparut spune ca nu este pus la punct ambreiajul. Nu cred ca la 111 mii de km sa se duca partea mecanica a ambreiajului, asa cum a precizat si Stefan. Cred ca trebuie vazut in amanunt ce are partea electrica a ambreiajului... si aici ma refer la motorasul de la actuator in cel mai rau caz. E posibil sa fie nevoie sa se faca aerisirea si punerea la punct a ambreiajului, invatarea vitezelor, memorarea acestora, etc....totul cu OP COM. Important e ca persoana care face acest lucru sa stie ce are de facut.

Cu stima, Claudiu.
  • floryn_c90

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Meriva 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor. Am o Corsa C, 2001, 1.2 XE, Easytronic. O sa o iau de la inceput cu problema mea, si sper sa gasesc un raspuns. Dupa o lunga perioada de timp in care nu am avut nicio problema cu Easytronic, a aparut celebrul "F" in bord. Asta era acum 2 ani. Am schimbat carbunii de la modulul de ambreiaj, am facut toate adaptarile, totul OK. A mai mers fara nicio problema pana acum cateva luni. A aparut iara "F"-ul, si, dupa mai multe adaptari, aerisiri, schimbat lichid, a disparut. Am mai mers o saptamana apoi nu mai mers deloc. Dupa ce am dat modulul de vreo 5 ori jos, am renuntat si am decis sa o trec pe cutie manuala, defectul preconizand a fi la calculatorul cutiei. Am schimbat cutia, pedalier, schimbator, timonerie, etc, dpdv mecanic totul OK. Am facut programarile cu OP-COM din Automatic in Manual, in modulele BCM, ECU, totul OK.

Problema este urmatoare:- masina nu porneste de la cheie.

Am inteles ca trebuie un "strap" facut undeva la releul din mijloc dintre cele trei galbene, din cutia de sigurante.

Rezolvare temporara: Am tras un fir de la comanda electomotorului si am facut punte la borna + a bateriei ca sa vad daca porneste. Masina nu porneste, doar invarte la infinit, ca atunci cand nu recunoaste cheia imobilizerul.

Erori stocate:
- in ECU: P1615 - (0) Wrong vehicle ID from Body Control Module - Present
P1616 - (0) Wrong vehicle ID from Instrument Cluster - Present
- in BCM: U2101 - (A) V-Bus Maximum Configuration List Not Programmed - Present.

Codurile sunt toate cu Present, deci nu le pot sterge.
Problema este Comunicarea CAN dintre module, si banuiesc ca acest lucru este cauzat de mufa ramasa libera, care intra in modulul Easytronic.

Am pus langa masina cutia Easytronic, am introdus mufa si masina a pornit (direct la baterie), insa mergea foarte prost, ca si cand era in regim de urgenta, nu se accelera deloc si functiona parca in 3 pistoane.

Daca scot mufa, aceleasi erori P1615,P1615,U2101, si nu porneste in veci.

Am desfacut si bordul cu ceasurile si am verificat mufa+ dat cu spray de contacte prin toate mufele, inclusiv la motor.

Mentionez ca toate lucrarile le-am facut singur (sunt pasionat de mecanica) in conditiile in care manopera era cam scumpicica, de asemenea.

Am citit toate forumurile de doua ori, si in romana, engleza, chiar si rusa ( traiasca Google Translate Smile) ), insa nu am gasit ceva care sa ma ajute.

Daca a mai facut cineva acest "transplant" de cutie, si a reusit sa o duca pana la capat, sau cineva care a mai intalnit problema asta, as fi foarte recunoscator daca m-ati ajuta.

Astept o solutie ( chiar si PM ).

Cu stima! Florin
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
E o eroare de programare.....
- in BCM: U2101 - (A) V-Bus Maximum Configuration List Not Programmed - Present.
Cu ce programezi? Ce interfata? Ce firmware are si ce soft?
Intra pe ECU la Program CAN configuration si acolo muta de pe Easytronic...
Reverifica in BCM sa fie codat cum trebuie.
Reset si reprogram Instrumente.
Nu cumva ai dat reset la BCM?


Ultima modificare facuta de catastefan la Mar 24 Jun, 2014 7:06 pm
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Hihi, n-o sa-ti porneasca in veci. Ai interupt comunicatia V-bus intre ECU motor si BCM si bord. Rezolvarea e extrem de simpla si prezentata prin alte parti.
  • floryn_c90

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Meriva 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Catastefan - Am reprogramat atat in ECU cat si BCM tot din Easytronic in Manual. Posibil sa am o problema la BCM, deoarece nu imi salveaza intreg VIN-ul, doar jumatate. Ca si programari, am reusit sa fac totul cu OP-COM fw1.39, sw 08/2010. Imi poti zice procedura de reprogramare BCM? Eu nu i-am dat deloc reset, insa cred ca ar fi mai simplu sa ii dau reset si sa-l reprogramez de la capat. Ms mult.

liviu2004 - Este evident ca am intrerupt comunicatia CAN, insa eu nu gasesc unde s-a discutat rezolvarea acestei probleme. Imi poti spune mai exact?

Cat despre problema cu releul, am discutat cu cativa electricieni si parca imi e frica sa-i las sa faca experimente pe masina mea. O sa ajung vineri la masina sa mai mesteresc (o am la tara in garaj). Pana atunci caut solutii. Ms
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Iti dau pe PM.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR