Parola noua?


revin cu o problema cu speranta k o sa explic mai bine simptomele.Am un astra g 2004 , motor de 2000, y20 dth, si am o problema cam dificila ....demna de dosarele x. Ce se intampla de fapt
-se formeaza presiune in instalatia de racire doar atunci cand ii dau peste 120 si imi arunca apa afara.
in prima faza am zis k imi scapa pe la furtun.Am schimbat colierele, degeaba,.... am observat totusi ca vasul este ud pe marginea aia a lui si de aceea tind sa cred k o da pe la supapa.
Am fost pe la gtt si au tinut masina pe elevator cu dop cu presiune spun ei..... degeaba... nu curge nimic pe nicaieri.se pare k se intampla asa doar cand este in sarcina...
-temperatura pe bord nu trece de 90 de grade.....
ce sa mai zic , nu mai stiu ce sa fac si unde sa ma duc .....toti se uita la ea , o tureaza putin si nu zic nimic , dau din cap
-va mai spun k furtunul ala de la termostat e tare beton....
Astept sugestiile voastre si sper sa ma ajutati. Va multumesc mult
Presiune se formeaza tot timpul. Busonul de la capacul vasului de expansiune permite sa iasa presiunea (adica aer si apa/antigel) de la o anumita presiune in sus tocmai pentru a nu se acumula o presiune pe instalatie si sa faca bum vreun furtun.
Sa inteleg ca problema asta apare numai daca mergi mai tare de 120 km/h?
Pai in afara de autostrada peste 120 e peste limita legala, mergi mai incet! Very Happy Serios vorbind, mi se pare ca face compresie prea mare si de aici problema cu apa care da pe alaturi... dar asta e de asteptat la motoare cu km multi si o uzura pronuntata....
presiunea in vasul de expansiune este normala
just_me_ella17 a scris: revin cu o problema cu speranta k o sa explic mai bine simptomele.Am un astra g 2004 , motor de 2000, y20 dth, si am o problema cam dificila ....demna de dosarele x. Ce se intampla de fapt
-se formeaza presiune in instalatia de racire doar atunci cand ii dau peste 120 si imi arunca apa afara.
in prima faza am zis k imi scapa pe la furtun.Am schimbat colierele, degeaba,.... am observat totusi ca vasul este ud pe marginea aia a lui si de aceea tind sa cred k o da pe la supapa.
Am fost pe la gtt si au tinut masina pe elevator cu dop cu presiune spun ei..... degeaba... nu curge nimic pe nicaieri.se pare k se intampla asa doar cand este in sarcina...
-temperatura pe bord nu trece de 90 de grade.....
ce sa mai zic , nu mai stiu ce sa fac si unde sa ma duc .....toti se uita la ea , o tureaza putin si nu zic nimic , dau din cap
-va mai spun k furtunul ala de la termostat e tare beton....
Astept sugestiile voastre si sper sa ma ajutati. Va multumesc mult



Mai este un caz asemanator pe astraclub !
Si se pare ca , cauza , ar fi garnitura de chiuloasa !
Verifica si uleiul !
Supapa elimina presiunea tot timpul dar fara sa dea apa afara . Tie iti face presiune foarte mare de la o anumita turatie nu tine neaparat de viteza cu care mergi !

Verifica uleiul si pune pe cineva sa o tina turata si verifica vizual ce se intampla in vasul de expansiune dar cu motorul la temp. optima 90 grade !

Bafta !

PS: Problema asemanatoare am patito si la Dacie fara sa bage apa in ulei ! Crestea apa in vasul de expansiune si bolborosea foarte rau , semn ca presiunea din cilindrii ajungea in instalatia de racire !
Garnitura era foarte putin ciupita !
ovidiutm a scris: Presiune se formeaza tot timpul. Busonul de la capacul vasului de expansiune permite sa iasa presiunea (adica aer si apa/antigel) de la o anumita presiune in sus tocmai pentru a nu se acumula o presiune pe instalatie si sa faca bum vreun furtun.
Sa inteleg ca problema asta apare numai daca mergi mai tare de 120 km/h?
Pai in afara de autostrada peste 120 e peste limita legala, mergi mai incet! Very Happy Serios vorbind, mi se pare ca face compresie prea mare si de aici problema cu apa care da pe alaturi... dar asta e de asteptat la motoare cu km multi si o uzura pronuntata....

da apare doar dak ii dau peste 100 110.Nu e asta chestia k in afara de autostrada nu am unde sa merg , ideea e ca mai tarziu sa nu am alte probleme din cauza asta.Masina e din 2004 si are 150 km asa scrie pe bord cel putin...
fnf bogdan fnf a scris:
just_me_ella17 a scris: revin cu o problema cu speranta k o sa explic mai bine simptomele.Am un astra g 2004 , motor de 2000, y20 dth, si am o problema cam dificila ....demna de dosarele x. Ce se intampla de fapt
-se formeaza presiune in instalatia de racire doar atunci cand ii dau peste 120 si imi arunca apa afara.
in prima faza am zis k imi scapa pe la furtun.Am schimbat colierele, degeaba,.... am observat totusi ca vasul este ud pe marginea aia a lui si de aceea tind sa cred k o da pe la supapa.
Am fost pe la gtt si au tinut masina pe elevator cu dop cu presiune spun ei..... degeaba... nu curge nimic pe nicaieri.se pare k se intampla asa doar cand este in sarcina...
-temperatura pe bord nu trece de 90 de grade.....
ce sa mai zic , nu mai stiu ce sa fac si unde sa ma duc .....toti se uita la ea , o tureaza putin si nu zic nimic , dau din cap
-va mai spun k furtunul ala de la termostat e tare beton....
Astept sugestiile voastre si sper sa ma ajutati. Va multumesc mult



Mai este un caz asemanator pe astraclub !
Si se pare ca , cauza , ar fi garnitura de chiuloasa !
Verifica si uleiul !
Supapa elimina presiunea tot timpul dar fara sa dea apa afara . Tie iti face presiune foarte mare de la o anumita turatie nu tine neaparat de viteza cu care mergi !

Verifica uleiul si pune pe cineva sa o tina turata si verifica vizual ce se intampla in vasul de expansiune dar cu motorul la temp. optima 90 grade !

Bafta !

PS: Problema asemanatoare am patito si la Dacie fara sa bage apa in ulei ! Crestea apa in vasul de expansiune si bolborosea foarte rau , semn ca presiunea din cilindrii ajungea in instalatia de racire !
Garnitura era foarte putin ciupita !


mda , dak ar fi doar garnitura nu ar fi problema asa mare , dar dak e chiulasa fisurata si nu se mai poate face atunci ar fi mai grav.din cate am auzit garnitura ar fi de tabla si cik nu ar trebui sa aiba cine stie ce probleme ...acu nu stiu ce sa fac , sa o desfac sa nu o desfac....
Verifica cum ti-am spus , vizual , si vezi cat de mare presiune face !

Fum alb da dimineatza la pornire ?
fnf bogdan fnf a scris: Verifica cum ti-am spus , vizual , si vezi cat de mare presiune face !

Fum alb da dimineatza la pornire ?

mda...scoate un fum alb dimineata la pornire ...si vizual am verificat ....uleiul e bun , nu e spuma pe joja , eacelasi nivel.....de tinut turata pe loc am tinut-o . nu-mi trece de 90 de grade si pe loc nu da apa afara , se pare ca doar in sarcina.am iesit ieri pe autostrada , i-am dat 175 si mi-a aruncat aproape 2l de apa . Cand am ridicat capota pe retur, adik pe furtunul ala care iese din motor nu-mi venea deloc apa , abia dupa 1 min si ceva a inceput iar sa curga in vas.....asta e , am completat si am inchis iar vasul.ideea e ca eu am mai bagat si niste solutie de lipit radiatorul.e posibil sa fie asta infundat si sa nu circule calumea. mecanicii cica nu k atunci mi-ar fierbe apa.. nu stiu ce sa mai zic
Eu sunt de parere ca ar fi garnitura , si e cam normal sa iti dea in forta ! E ciupita foarte putin , cred , ma dau cu parerea , si poate din cauza asta nu a ajuns inca in ulei !

Da chiuloasa jos si verific-o dar cel mai bine daca faci operatia asta si schimb-o !

Sper sa iti fi fost de folos !
just_me_ella17 a scris:
...ideea e ca eu am mai bagat si niste solutie de lipit radiatorul.e posibil sa fie asta infundat si sa nu circule calumea. mecanicii cica nu k atunci mi-ar fierbe apa.. nu stiu ce sa mai zic


Ai bagat solutie de lipit, s-a infundat circuitul, s-a incins motorul, s-a dus garnitura.
Probabil va trebui planata chiulasa Rolling Eyes
Primul pas: Serviceurile Opel au un dispozitiv (scula) prin care pot verifica daca garnitura de chiulasa este ok sau nu fara a demonta nimic.
Mikki a scris:
just_me_ella17 a scris:
...ideea e ca eu am mai bagat si niste solutie de lipit radiatorul.e posibil sa fie asta infundat si sa nu circule calumea. mecanicii cica nu k atunci mi-ar fierbe apa.. nu stiu ce sa mai zic


Ai bagat solutie de lipit, s-a infundat circuitul, s-a incins motorul, s-a dus garnitura.
Probabil va trebui planata chiulasa Rolling Eyes
Primul pas: Serviceurile Opel au un dispozitiv (scula) prin care pot verifica daca garnitura de chiulasa este ok sau nu fara a demonta nimic.


poi cum s-a incins dak mie temp pe bord nu mi-a crescut peste 90 niciodata de cand am masina...in fine o sa ma duc si o sa le zic iar sa-mi verifice intr-un fel sau altul dak am probleme cu garnitura
Sfatul meu e sa verifici mai intai termostatul inainte sa dai jos chiulasa....il poti baga in apa fiarta sa il vezi cum lucreazasau iei unul nou -e doar 30 -50 ron unul nou la Eduard 33 si vezi care e treaba....poate nu mai deschide...sau deschide insuficient.Iar cu solutia de lipit se rezolva relativ usor cu otet ....
Parerea mea, schimba termostatul, e posibil ca el sa fie miezul problemei!

vali zak a scris: Iar cu solutia de lipit se rezolva relativ usor cu otet ....

Stiu ca sunt putin offtopic dar eram curios, la o fisura mica in radiator daca bag otet in vasul de expansiune nu mai curge? Cam cat otet?
otet?are caracteristici si ph ca acidul..deci rurata....nare cum sa astupe!sau.....
vali zak a scris: Sfatul meu e sa verifici mai intai termostatul inainte sa dai jos chiulasa....il poti baga in apa fiarta sa il vezi cum lucreazasau iei unul nou -e doar 30 -50 ron unul nou la Eduard 33 si vezi care e treaba....poate nu mai deschide...sau deschide insuficient.Iar cu solutia de lipit se rezolva relativ usor cu otet ....


ideea e ca l-am mai schimbat odata ....dar pe cutia celui nou scria ca deschide la 95 de grade .nU prea vaad cum ar deschide el calumea in conditiile in care temperatura de pe bord nu trece de 90 iar el deschide la 95.....L-as da jos pentru cateva minute si as merge fara, dau repede o tura pe autostrada si ma intorc si il pun la loc.Ce se poate intampla....Stii cumva la cat ar trebui sa deschida termostatul...apropo dak nu am precizat, furtunul care face legatura intre termostat si radiator e tare rau...
Sunt termostate Bosch, Behr, si mai e o marca italiana...etc, unele deschid la 88 unele la 92, iar altele la 95.Poate sunt si la alte valori dar nu stiu eu... In principiu se pune ceea ce recomanda manulul de reparatii pentru masina ta. Daca tot zici ca apa ta nu se ridica mai mult de 90 (inseamna ca sonda termocupla cupleaza ventilatorul si nu lasa sa urce mai sus) ar trebui sa iei un termostat care deschide la 88. Recomand Behr, Bosch sunt multe contrafacute. Si schimba si furtunul ala ca daca nu ma insel s-a rupt insertia si acum se umbla ca un cartabos Very Happy si risti sa ti se sparga cand ti-e lumea mai draga!
Daca era termostatul blocat ii fierbea motorul ! NU are cum sa fie de la termostat , temperatura a spus ca ii sta ok !
ovidiutm a scris: Sunt termostate Bosch, Behr, si mai e o marca italiana...etc, unele deschid la 88 unele la 92, iar altele la 95.Poate sunt si la alte valori dar nu stiu eu... In principiu se pune ceea ce recomanda manulul de reparatii pentru masina ta. Daca tot zici ca apa ta nu se ridica mai mult de 90 (inseamna ca sonda termocupla cupleaza ventilatorul si nu lasa sa urce mai sus) ar trebui sa iei un termostat care deschide la 88. Recomand Behr, Bosch sunt multe contrafacute. Si schimba si furtunul ala ca daca nu ma insel s-a rupt insertia si acum se umbla ca un cartabos Very Happy si risti sa ti se sparga cand ti-e lumea mai draga!


cum a spus si bogdan temperatura e ok deci..... nu stiu dak ar fi ceva cu termostatul.o sa incerc oricum sa fac o proba fara el, sa-l dau jos de tot . sper sa nu se intample nimic:D
Termostatul se poate bloca pe inchis si la fel de bine se poate bloca pe deschis. Urmarile sunt diferite, nu credeti?
ovidiutm a scris: Termostatul se poate bloca pe inchis si la fel de bine se poate bloca pe deschis. Urmarile sunt diferite, nu credeti?

mda ... tocmai de aia am zis k o sa incerc sa fac o proba si fara termostat. sper sa nu bulesc nimic

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou