Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • Blackwater

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2011 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Aceleasi simptome le-am avut si eu, pina la urma s-a dovedit a fi chiuloasa fisurata. Daca mergeam cu pina in 120km/h nu pierdeam antigel dar nivelul in vas era usor crescut. Cel mai mult se manifesta in sarcina, in sensul ca urcam o panta destul de abrupta iar cind ajungeam in virful ei trageam imediat pe dreapta fara sa opresc motorul. Nivelul antigelului in borcan era aproape de buson si scadea pe masura ce ma uitam la vas. Daca la drum intins treceam de 120km/h gaseam antigelul imprastiat peste tot.
Am schimbat tot ce se putea schimba inclusiv o garnitura de chiuloasa, dar n-am scapat... a trebuit sa inlocuiesc chiuloasa.

Multa bafta.
Skip ads

  • ag 89 gby

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Arges
  • Masina: Zafira 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2011

  • Mesaj Privat
sandu romeo a scris:Salutare tuturor!Am o Zafira cu motor Y20DTH,si am avut aceasta problema pana azi.Am urmarit discutiile voastre pe forum si m-am gandit ca intr-adevar e garnitura de chiulasa piscata.Simptomele masinii erau:La o turatie de peste 3000 rot.apa din vasul de expansiune cu presiune de aer era scoasa pe la baza capacului vasului si improscata pe motor-am completat la antigel de m-am saturat cati de 28lei am dat pe litru (Nota:Antigelul din borcan era curat fara urme de ulei,de negreala).Am schimbat vasul de expansiune cu unul nou-nimic,la fel,am cumparat apoi si capacul cu supapa de la vas si tot degeaba.Am incercat sa elimin variantele mai ieftine ca apoi sa ajung la CHIULASA.Mergand la service-ul de la mine din GL.am explicat situatia mecanicului si el a spus din prima ca problema e TERMOSTATUL.L-a scos,l-a bagat intr-o craticioara care o aveau in service,cu apa,au ajuns la temperatura de fierbere pe resou,apa,si a constat ca se deschidea numai aprox.2mm,motiv si pt.care se forma presiunea f.mare in instalatia de racire.La temp.ridicata(90)se dilata lichidul si trebuie sa deschida termostatul pt a raci apa prin radiator.La mine deschidea f.putin,m-a pacalit deoarece eu puneam mana pe radiator dar el era cald deoarece intra un pic de antigel cald in el si astfel ma indus in eroare.Asta a fost rezolvarea-Schimbarea termostatului(145RON)si multa bucurie pe sectorul financiar al familiei.Am fugarit masina numai in 3500-4000 ture si totul a fost perfect.Multumesc pt.toate sfaturile pe care le dati pe forum,sfaturi si indicatii foarte utile-am facut multe lucruri la Zafiruta mea fara a apela la ajutorul service-urilor.De aceea am vrut si eu sa postez problema si rezolvarea mea poate pot fi de folos si altora.Salutari din Galati.As vrea un sticker cu CLUB OPEL-unde pot gasi?



salut aceeasi problema cu vasul si aruncarea apei o am si eu dar nu am avut timp sa ii schimb termostatul dar aceeasi boala si tot odata si masina o am zafira Y20DTH da promit k il schimb si va anunt
merci
  • anonym.boy89

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2001 Y20TH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2011

  • Mesaj Privat
just_me_ella17 a scris:
fnf bogdan fnf a scris:Verifica cum ti-am spus , vizual , si vezi cat de mare presiune face !

Fum alb da dimineatza la pornire ?

mda...scoate un fum alb dimineata la pornire ...si vizual am verificat ....uleiul e bun , nu e spuma pe joja , eacelasi nivel.....de tinut turata pe loc am tinut-o . nu-mi trece de 90 de grade si pe loc nu da apa afara , se pare ca doar in sarcina.am iesit ieri pe autostrada , i-am dat 175 si mi-a aruncat aproape 2l de apa . Cand am ridicat capota pe retur, adik pe furtunul ala care iese din motor nu-mi venea deloc apa , abia dupa 1 min si ceva a inceput iar sa curga in vas.....asta e , am completat si am inchis iar vasul.ideea e ca eu am mai bagat si niste solutie de lipit radiatorul.e posibil sa fie asta infundat si sa nu circule calumea. mecanicii cica nu k atunci mi-ar fierbe apa.. nu stiu ce sa mai zic


Salut!
Un prieten la un bmw seria 3 a facut aceasi greseala ca a ta...a pus rumegus dinala sau cum ii spune sa astupe eventualele fisur, pori de pe sistemul de racire si a avut numia probleme din acel moment ii fierbea, pierdea apa pana a schimbat radiatorul si nu a mai avut nici o problema. Sper sa te ajute...Bafta!
  • PH-13-ADJ

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1994 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Salutare. De cateva luni am achizitionat o vectra a cu motorul 1.7td de isuzu, cod tc4ee1. Mi s-a intamplat deja de doua ori ca furtunele sa cedeza la temperatura mare si am observat ca se creaza o presiune foarte mare in circuit atunci cand ajung in jurul valorii de 100 de grade. Abia la 98-100 de grade imi declanseaza ventilatorul pe treapta I, iar pe a doua nu am auzit-o niciodata.
Nedumerirea mea este referitoare la presiunea din circuit. Am observat ca imi impinge furtunele de pe tevile unde sunt montate. Dar presiunea foarte mare se creaza numai la temperaturi mari. Dacã merg la drum intins si acul imi indica 95 de grade sau sub nu e nici o pb.
Azi am mai observat un lucru. Am ajuns acasa cu temperatura 100 de grade, fara sa imi intre ventilatorul. Problema a fost ca nici rafiatorul nu era prea fierbinte. Dupa ce am oprit motorul, la cateva minute am pus mana la radiator si acesta degaja puternic caldura. Oare sa nu fie in ordine ceva cu termostatul?
Imi cer scuze pentru lungimea msg meu, dar credeti-ma ca am teama cateodata, mai ales daca urc la munte, sa nu imi plesneasca alt furtun pe drum... Astept parerile voastre. O seara buna Smile
Skip ads

  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema asemanatoare la acelas tip de motor x17dt numa ca la mine niciodata na depasit 95grade si o singura data pe o canicula in oras aglomerat mi-a scos presiunea prin supapa de la capacul de la vasul de expansiune.Deci la mine problema e ca dupa ce apa trece de vreo 92 grade termocuplanta porneste dar in circuitul de racire creste presiunea, scade nivelul in vas si daca desfac busonul apa navaleste in el.Am incercat sa merg cu el nestrans ca sa nu mai faca presiune si mi-a dat apa pe afara.Uleiul e ok nu creste nu scade nu face spuma in schimb antigelul imi scade.La drum lung e ok ,apa sta undeva pe la 89-90
  • lauriluri

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Salutare. Am un Opel Astra 1,7 diesel (cred ca y17dti) din 2001.E de fapt masina lui maica-mea doar ca m-a rugat sa va cer niste lamuriri. De catva timp ii cam disparea antigelul (foarte putin si incet,dar sigur) si obisnuia sa controleze nivelul antigelului. Insa acum 2 zile cand l-a controlat,surpriza,vasul era plin de ulei. A dus-o la un mecanic care la prima impresie a zis ca ar fi racitorul de ulei fisurat si uleiul s-a amestecat cu apa de aceea era ulei in vasul de antigel. Voi ce spuneti? Se poate sa fie altceva decat racitorul spart? S-a uitat si la ulei iar acesta nu avea urme de apa in el.
  • adryian26

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut domnilor.
Dupa ce am citit tot topicul ,tot nu am gasit o solutie la problema mea.Adica:de cateva zile ,dupa un drum de TURDA-MURES imi tot arunca afara furtunul de la termostat ce intra in radiator si nu stiu de ce?Am schimbat termostatul, temp in bord 90 grade, presiune pe instalatie e normala( nu creste,nu scade nivelul din borcan , nu borboroseste cand il deschid si la rece nu imi urca nivelul in borcan).Dim la pornire nu scoate fum alb,nivelul uleiului e la fel de la schimb la schim si nici spuma nu se vede pe joja.E nasol ca de fiecare data sa tot ridic capota si sa pun furtunul la radiator la loc ( plus antigel aruncat degeaba)
Este vorba de un Opel Astra 1.7 dti din 2000
Daca ma poate ajuta cineva cu un sfat.
Multumesc anticipat.
  • adryian26

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema.Busonul de la vasul de expansiune a fost de vina.L-am inlocuit si m-a costat doar 15 ron.
Skip ads

  • myrceatd

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2012

  • Mesaj Privat
aceeasi problema cu presiunea mare in instalatia de racire.am schimbat tecile de la injectoare,garnitura de chiuoasa,planat chiuloasa si degeaba.tot are presiune mare.acum am mers cu ea nu mai are presiune in vas dar a inceput sa-mi curga antigel pe la pompa de apa cred.curge in stanga unde este distributia.banuiesc ca de aia nu mai are presiune in vas ca a cedat pompa.poate sa-mi spuna cineva din ce cauza mai face presiune daca am facut tot ce se putea mai putin sa inlocuiesc chiuloasa care e destul de scumpa?
  • dorin_tm

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2007

  • Mesaj Privat
rusu alexandru a scris:
rusu alexandru a scris:
rusu alexandru a scris:
shaftt24 a scris:si de unde stie el ca nu e chiuloasa?chiloasa fisurata se vede doar la laborator!una sigura ati zic!cand motorul ajunge la 90 de grade desfa capacul!tre sa ai o presiune mica adica il desfaci incet daca.face bulbuci atunci cu siguranta e presiune mult prea mare in motor
la fel si dimineata..desfaci capacul..si nu are voie sa fac bulbuci..ai sa vezi ca daca e presiune in motor si la rece..nivelul antigelului va creste daca desfaci busonul...asta daca e chiuloasa sau garnitura!
it multumesc de sfat,dar am incercat si asta si nu face bulbuci.daca desfac capacul la rece nu face presiune.nici daca il desfac la juma de ora dupa ce fac un drum cu ea de 200 km la 120 la ora.ce mama ei sa aiba

deci,punctual:
-am schimbat capacul,termostatul si pompa de apa
-nu face presiune la rece
-nu face presiune daca desfac capacul la juma de ora dupa ce merg cu ea
atunci?

poti sa dai o solutie


Garnitura de chiulasa a fost !
- puteai sa-mi spui de problema asta inainte sa-mi vinzi masina
... munte cu munte se intâlnesc , darmite om cu om
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am o problema care ma bantuie la circuitul de racire.....presiune pe instalatie e normala( nu creste,nu scade nivelul din borcan , nu borboroseste cand il deschid si la rece nu imi urca nivelul in borcan),nu scoate fum alb,nivelul uleiului e la fel de la schimb la schimb si nici spuma nu se vede pe joja.Problema ca anul trecut urcam pe munte pe soseaua spre Babele,motor turat,temp antigel 90 grade,iar in spatele meu un tip cu un ford ma clacsona de mama focului sa opresc ca im cuge tot antigelul pe sub masina.Am oprit si ce sa vad... lipsa 5 litri antigel din cauza unui furtun care mi-a sarit din radiator.....(asta sa imtamplat in 200m)...pus furtun la loc,pus inca un colier,pus 5 l de apa pe care dumnezeu ia lasat in masina(apa am pus-o dupa ce sa racit motorul).Bun am zis bine ca ma salvat tipul din spate ca daca nu era el aveam un motor calat la 20km de Sinaia si vreo 5km de Piatra Arsa in padure.Acum cateva zile imi sare un colier de la radiatorul de caldura si pierd tot antigelul in masina pe mocheta...am zis ca e presiune mare in instalatie,am verificat si la un prieten,pare sa aiba la fel ca mine persiune dupa ce se incalzeste motorul....(ca orice vas cand i se desface busonul face un fas)nu stiu de ce imi arunca furtunele,imi e teama sa mai fortez motorul cand are 90 grade temp,Inca mai am ulei in instalatie de cand am schimbat termoflotul.....acum am facut o improvizatie cu o supapa de presiune la 1,5 bar,care e conectata la vas expansiune,iar atunci cand creste presiunea peste 1,5 bar sa iasa prin supapa ..Ce credeti,e ok ce se intampla,e ok cu supapa de presiune...?Astept pareri,sfaturi...multumesc.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu este prea ok cu acea supapa decat ca o solutie temporara...
parerea mea este ca se treage fie de la garnitura de chiulasa fie de la chiulasa in sine.
Skip ads

  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Imi poti spune si de ce garnitura de chiulasa sau chiulasa?Oare are legatura cu uleiul care il baga in vas ?Poate sa formeze presiune si pe la oringurile de la injectoare?
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Stie cineva cate atmosfere (bar)pot ajunge sunt in vasul de expansiune cand motorul e incins(90 grade).Vreau sa raspunda cineva care stie concret ...nu din auzite...multumesc...UIte ca am gasit ceva acum pe net...sper sa fie corect ce scrie aici. http://ro.wikipedia.org/wik...dere_intern%C4%83
  • gheorghita marius

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Am intampinat azi iar o problema la mașina mea.cand a urcat antigelul la 95 de grade a pornit termocuplele dar mi-a aruncat tot antigelul pe la capacul de la vasul de antigel.nu stiu ce poate sa aiba.
  • Mihai1205

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2010

  • Mesaj Privat
myrceatd a scris:aceeasi problema cu presiunea mare in instalatia de racire.am schimbat tecile de la injectoare,garnitura de chiuoasa,planat chiuloasa si degeaba.tot are presiune mare.acum am mers cu ea nu mai are presiune in vas dar a inceput sa-mi curga antigel pe la pompa de apa cred.curge in stanga unde este distributia.banuiesc ca de aia nu mai are presiune in vas ca a cedat pompa.poate sa-mi spuna cineva din ce cauza mai face presiune daca am facut tot ce se putea mai putin sa inlocuiesc chiuloasa care e destul de scumpa?


myrceatd,ai gasit pana la urma rezolvarea problemei?
si eu am schimbat tot ce se putea schimba pe traseu de apa,planat chiulasa,teci, radiator+furtune noi,termostat,capac vas.nu a mai ramas ecat sa schimb chiulasa in sine sau motorul cu tot.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pompa de apã....
  • Mihai1205

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2010

  • Mesaj Privat
catastefan,are 6000 km de cand am schimbato.
  • marik17

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Sal.
In urma schimbarii motorului la Astra G Y20DTH am constatat ca baga ulei in vasul de expansiune (s-a mers turata 7 km cu 4500 de ture) si face si presiune. Am spalat vasul cu diluant . Problema este ca baga si presiune mare in vasul de expansiune. Cand accelerez se ridica apa si da afara cu capacul scos,cu capacul pus vad ca face spuma in interior (probabil ca am uitat sa clatesc vasul de diluant) si creste si nivelul. Ulei vad ca nu mai baga dar nici nu am mai forjat-o . Temperatura sta la 90 (a crescut o singura data la 95 ,mers doar in treapta 1 la o inmormantare ) . Mentionez ca pompa de apa am pus o de noua pe motor iar termostatul il am de la motorul vechi deci functional (asta in cazul in care nu s-a stricat in 15 zile de stationare sau nu a fost montat corespunzator). Ventilatoarele vad ca functioneaza,caldura baga. Acum ma gandesc daca mecanicul nu a montat ceva bine (nu mai stia exact cum vine circuitul de apa iar dupa cateva ore a zis ca si-a dat seama cum vine ) sau este garnitura de chiuloasa sau chiuloasa dusa. Sper sa nu fie garnitura sau chiuloasa ca la cat mi-au cerut la service-uri mai bine schimb iar motorul si ies tot pe acolo ).Ceva idei de la cei ce au patit asa ceva?
Stima
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR