- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
-daca e chiulasa fisurata, asa e, fisura se dilata (se mareste) o data cu cresterea temperaturii.
-daca garnitura de chiulasa e piscata asa cum a fost la mine exact cat sa ia compresie in intalatia de racire - nu are de ce sa fiarba motorul. Asta e cazul meu.
-cat despre capacul de la vasul de expansiune, nu am spus ca busonul stricat face presiune... instalatia lucreaza sub presiune (parca 2,5 atmosfere) iar acel capac e facut ca la orice diferenta de presiune peste, sa elibereze aceea presiune (asta facandu-se si cu antigel, din pacate). Asadar, desi se intampla rar, cazul asta e posibil: capacului vasului de expansiune sa-i fie gata garnitura astfel eliberand mai repede surplusul de presiune (care practic nu e surplus). Nu te costa mult ca sa vezi treaba asta, faci schimb cateva zile cu cineva care are capacul asemanator si vezi daca asta e problema. Si asta ar fi cel mai fericit caz.
Motorul fiebe:
-in lipsa lichidului de racire
-in cazul in care nu se produce racirea datorita infundarii circuitului
-in cazul in care termostatul ramane blocat pe inchis (practic acelasi motiv ca si cel de deasupra)
-in cazul nefunctionarii termocuplei sau a sondei termoclupla.
-in cazul invadarii lichidului de racire cu ulei (caz in care cel mai probabil e garnitura de chiulasa, arsa)
-daca garnitura de chiulasa e piscata asa cum a fost la mine exact cat sa ia compresie in intalatia de racire - nu are de ce sa fiarba motorul. Asta e cazul meu.
-cat despre capacul de la vasul de expansiune, nu am spus ca busonul stricat face presiune... instalatia lucreaza sub presiune (parca 2,5 atmosfere) iar acel capac e facut ca la orice diferenta de presiune peste, sa elibereze aceea presiune (asta facandu-se si cu antigel, din pacate). Asadar, desi se intampla rar, cazul asta e posibil: capacului vasului de expansiune sa-i fie gata garnitura astfel eliberand mai repede surplusul de presiune (care practic nu e surplus). Nu te costa mult ca sa vezi treaba asta, faci schimb cateva zile cu cineva care are capacul asemanator si vezi daca asta e problema. Si asta ar fi cel mai fericit caz.
Motorul fiebe:
-in lipsa lichidului de racire
-in cazul in care nu se produce racirea datorita infundarii circuitului
-in cazul in care termostatul ramane blocat pe inchis (practic acelasi motiv ca si cel de deasupra)
-in cazul nefunctionarii termocuplei sau a sondei termoclupla.
-in cazul invadarii lichidului de racire cu ulei (caz in care cel mai probabil e garnitura de chiulasa, arsa)
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
..daca garnitura e fisurata ea tot tinde sa se mareasca la fel si chiuloasa ,,,stiu pt ca am avut acelasi caz..si nu a fost garnitura ci chiuloasa,am schimbat garnitura fara sa duc chiuloasa la laborator ..si tot asa facea..pana ce am verificat si chiuloasa si am gasit BUBA ...adica era o fisura mica care se deschidea in momnetul in gare motorul era forjat!apropo garnitura la anumite modele de motorizari e din PLACI DE METAL!
ps:am curatat la vremea aceea radiatorul bec era+2 busoane noi+litri de antigel aruncati de-an moaca
deci chiar daca e garnitura sau chiuloasa se repara!
Ultima modificare facuta de shaftt24 la Dum 07 Dec, 2008 9:35 pm
ps:am curatat la vremea aceea radiatorul bec era+2 busoane noi+litri de antigel aruncati de-an moaca
deci chiar daca e garnitura sau chiuloasa se repara!
Ultima modificare facuta de shaftt24 la Dum 07 Dec, 2008 9:35 pm
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
orice se repara!dar nu la reprezentanta..mai ales in timisoara unde nici macar nu vezi ce repara sau cat timp dureaza acea reparatie!
de cand am reparat chiuloasa acul sta la 90 de grade in oras 95 dupa care piaca inapoi la 90!iar nivelul de antigel este acelasi ca acum 3 luni
cea mai frecventa boala la opel~se duce garnitura sau chiuloasa,,si nici odata nu are o tepm constanta..adica au un sistem de racire prost facut!
de cand am reparat chiuloasa acul sta la 90 de grade in oras 95 dupa care piaca inapoi la 90!iar nivelul de antigel este acelasi ca acum 3 luni
cea mai frecventa boala la opel~se duce garnitura sau chiuloasa,,si nici odata nu are o tepm constanta..adica au un sistem de racire prost facut!
- Blackwater
- **
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
Indraznesc sa te contrazic in ce priveste sistemul de racire. Eu am masina de 3 ani si nu mi-a trecut niciodata apa de 95. Am urcat la un momentdat 8km pe un drum forestier in plina vara (mergeam la un schit caruia imi scapa numele momentan). Masina incarcata, 4 persoane plus bagaje, urcus greu cu treptele 1-2 si nu am avut nici cea mai mica problema. In primii 2-3 km eram un pic ingrijorat si stateam cu ochii pe ac ca pe butelie dar nu am avut nici un motiv de stress. Deci radiatoarele si electroventilatorul isi faceau datoria cu succes.
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
poi nu tia trecut de 95,dar faptul ca temp masini de obicei e de 85 si in sarcina urca la 95 cum tio explici!am adus in ww passat din 96 am facut 2 ore in plina vara in budapesta pana ca am traversat orasul si nici un grad na urcat mai mult de 90 apa!nici la drum intins nici bara la bara!
temp la masinile opel de care se zice ca e constanta defapt nu e constanta ,adica odata ce e in sarcina urca repede temperatura!asta doream sa precizez
temp la masinile opel de care se zice ca e constanta defapt nu e constanta ,adica odata ce e in sarcina urca repede temperatura!asta doream sa precizez
- Blackwater
- **
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
Nu vreau sa stirnesc o polemica dar mi se pare absolut normal ca la orice masina, fie el A8 din 2008, temperatura lichidului sa varieze in functie de regimul de lucru al motorului. Daca e in sarcina mare si viteza mica (deci autoventilatie ioc) temperatura sa creasca iar racirea sa se faca in cea mai mare parte cu electroventilatorul. Ca sa porneasca electroventilatorul, apa trebuie sa treaca de un anumit punct care poate fi mai sus sau mai jos, dar o variatie a acului in bord tot exista. Poate la passat termocupla declansa foarte repede dar lichidul oricum scade cu 2-3 grade, deci variatia acului tot trebuia sa existe, cel putin teoretic...
Bottom line, vreau sa spun ca racirea la opel face fata cu succes indiferent de regimul de lucru al motorului.
Bottom line, vreau sa spun ca racirea la opel face fata cu succes indiferent de regimul de lucru al motorului.
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
Fratilor, nu mai comparati motoarele de Opel cu cele de VW/Audi.
Cele de la VW/Audi sunt intradevar mai bune la mentinut temperatura constanta. Si iti spun si de ce Blackwater. Masina mea are 2 ventilatoare, unul merge tot timpul si este actionat electromagnetic iar celalalt pleaca doar cand primul nu face fatza si este actionat electric.
Cele de la VW/Audi sunt intradevar mai bune la mentinut temperatura constanta. Si iti spun si de ce Blackwater. Masina mea are 2 ventilatoare, unul merge tot timpul si este actionat electromagnetic iar celalalt pleaca doar cand primul nu face fatza si este actionat electric.
- Blackwater
- **
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
sincer la passat nu m-am uitat dar nici nu am auzit sa cupleze termocupla de cand o am!atata stiu ca sta acul la 90!abia acuma ca sa racit scade 1-2 grade dar in oras e 90 si vara si iarna,pe cand la opel imi oscileaza..ba e 88-90-92-95 nici odata nu sta la o anumita temperatura,88 imi arata cand e in regim normal..daca e solicitat urca si scade,am precizat de ww pt a da un exemplu la sistemul de racire!
- vali zak
- **
- 386 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 386
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
Eu am de la serviciu un passat din '06 care tine temperatura fixa,pe 90 dar am completat in 2 ani de cand o am aproape un litru(si nu are pierderi)lucru care pot sa spun ca nu l-am facut la astra mea...nici la cea pe care am avut-o.Iar GMV-ul cupleaza doar dupa ce o opresc,cand scot cheia si o incui .
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- vali zak
- **
- 386 mesaje
- din 26 Nov 2005
- Astra 2004 Y20DTH
- Bucuresti
vali zak
- Mesaje scrise: 386
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2005
- Mesaj Privat
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
- Blackwater
- **
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
E normal ca la o forja lunga in panta, nivelul antigelului sa creasca un deget/doua in borcan apoi sa-si revina destul de repede la nivelul normal ?
Ce am facut: am urcat o panta destul de abrubta si lunga, cu 110 km/h, in virful pantei am tras repede pe dreapta si am deschis capota. Nivelul antigelului in borcan era mai sus cam cu 2 degete peste limita marcajului, dar nivelul scadea in timp ce eu ma uitam la el. E normal ?
Ce am facut: am urcat o panta destul de abrubta si lunga, cu 110 km/h, in virful pantei am tras repede pe dreapta si am deschis capota. Nivelul antigelului in borcan era mai sus cam cu 2 degete peste limita marcajului, dar nivelul scadea in timp ce eu ma uitam la el. E normal ?
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat
- Blackwater
- **
- 116 mesaje
- din 27 Apr 2006
- Insignia 2011 Y17DT
- Germania
Blackwater
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2011 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2006
- Mesaj Privat
- sandu romeo
- *
- 23 mesaje
- din 29 Jul 2007
- Zafira 2002 Y20DTH
- Galati
sandu romeo
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2007
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!Am o Zafira cu motor Y20DTH,si am avut aceasta problema pana azi.Am urmarit discutiile voastre pe forum si m-am gandit ca intr-adevar e garnitura de chiulasa piscata.Simptomele masinii erau:La o turatie de peste 3000 rot.apa din vasul de expansiune cu presiune de aer era scoasa pe la baza capacului vasului si improscata pe motor-am completat la antigel de m-am saturat cati de 28lei am dat pe litru (Nota:Antigelul din borcan era curat fara urme de ulei,de negreala).Am schimbat vasul de expansiune cu unul nou-nimic,la fel,am cumparat apoi si capacul cu supapa de la vas si tot degeaba.Am incercat sa elimin variantele mai ieftine ca apoi sa ajung la CHIULASA.Mergand la service-ul de la mine din GL.am explicat situatia mecanicului si el a spus din prima ca problema e TERMOSTATUL.L-a scos,l-a bagat intr-o craticioara care o aveau in service,cu apa,au ajuns la temperatura de fierbere pe resou,apa,si a constat ca se deschidea numai aprox.2mm,motiv si pt.care se forma presiunea f.mare in instalatia de racire.La temp.ridicata(90)se dilata lichidul si trebuie sa deschida termostatul pt a raci apa prin radiator.La mine deschidea f.putin,m-a pacalit deoarece eu puneam mana pe radiator dar el era cald deoarece intra un pic de antigel cald in el si astfel ma indus in eroare.Asta a fost rezolvarea-Schimbarea termostatului(145RON)si multa bucurie pe sectorul financiar al familiei.Am fugarit masina numai in 3500-4000 ture si totul a fost perfect.Multumesc pt.toate sfaturile pe care le dati pe forum,sfaturi si indicatii foarte utile-am facut multe lucruri la Zafiruta mea fara a apela la ajutorul service-urilor.De aceea am vrut si eu sa postez problema si rezolvarea mea poate pot fi de folos si altora.Salutari din Galati.As vrea un sticker cu CLUB OPEL-unde pot gasi?
- clapamihai
- *
- 10 mesaje
- din 25 Jan 2009
- Vectra 1994 2.0.1
- Neamt
clapamihai
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Neamt
- Masina: Vectra 1994 2.0.1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2009
- Mesaj Privat
- shaftt24
- ***
- 813 mesaje
- din 18 Dec 2007
- Omega 2001 2200
- Timis
shaftt24
- Mesaje scrise: 813
- Locatie: Timis
- Masina: Omega 2001 2200
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2007
- Mesaj Privat