Parola noua?


Ma bate gandul sa fac un schimb de la vectra mea b2 2001 Y20DTH la o vectra b2 2001 1.6i.
Masinile au aproape aceleasi dotari (mai dotata a mea) si aproape acelasi nr de km (mai putini a mea).



A mea mai are folie omologata pe spate, pompa de injectie in garantie, bucse spate schimbate.
Voi ce ziceti? Dati-va cu parerea...niste sfaturi. Sa cer diferenta? Sa fac schimbul? Se merita? Sau sa-mi pastrez masina mea pe care o stiu si in care am bagat ceva banuti.
Motivul schimbului ar fi ca a inceput sa-mi fie frica de masinile pe motorina (sunt mai costisitoare), si alt motiv ar fi ca anul trecut cand am luat masina aveam de facut cel putin un drum de aprox. 500 km pe saptamana si mai multa foiala in oras.
Piesele la diesel-ara sunt mai scumpe. Daca faci schimbul s-ar putea sa fie nevoie sa schimbi unele piese la cealalta, piese pe care la a ta sunt deja schimbate. Ex: elemente de directie, suspensii, distributie. La piese, impozit si asigurare vei plati mai putin la cea pe benzina ca e mai mic motorul. Consumul de combustibil e in favoarea motorizarii diesel. La a mea, motor Z16XE e intre 6-11 L/100Km. Inmulteste consumurile cu preturile aferente fiecarui tip de carburant si vezi cat platesti pe 100 de km parcursi. Astea au fost parerile mele.
Cam cat ajunge distributia la z16xe? Ai condus cumva si un diesel motor y20dth sa-mi spui parerea pe care ti-ai facut-o? In afara de consum ce alte dezavantaje ar fi la benzinara?
La capitolul putere, nu exista nici o diferenta; ambele au 101CP. La capitolul cuplu, 2.0 DTI are 220Nm parca si 1.6 16v are 150Nm. Printr`o remapare, 2.0 DTI ajunje la 126Cp si 280Nm, iar 1.6 16v ajunge la cca. 120CP si 175Nm, deci avantaj diesel oricum ai lua`o.
Apoi se mai pune si problema consumului unde diesel`ul iese iar in avantaj la nr. de litri (la modul cum creste pretul motorinei, in curand nu va mai fi nici o diferenta la pretul pe 100km parcursi). Intretinerea este mai ieftina la benzinara (experienta proprie cumulat cu informatiile de pe forum).
Eu te`as indruma spre 2.0DTI pt. ca are ceva mai mult cuplu si motorul duce mai mult decat un 1.6 16v. Nu intelege gresit, 1.6 e un motor bun, dar parerea mea e ca este cam mic pt. o Vectra; de aici rezulta ca va lucra mai mult timp la turatii inalte, deci se va uza mai repede.
alex_arhire a scris: Apoi se mai pune si problema consumului unde diesel`ul iese iar in avantaj la nr. de litri (la modul cum creste pretul motorinei, in curand nu va mai fi nici o diferenta la pretul pe 100km parcursi).

Deocamdata ies mai bine la diesel: pretul motorinei apropiat de cel al benzinei si consumul mai mic la 2.0 DTI. Aici ai dreptate in curand nu va mai fi diferenta...ce scoti la consum dai la pretul motorinei. Si asta ar fi un spect de luat in seama.
alex_arhire a scris: Nu intelege gresit, 1.6 e un motor bun, dar parerea mea e ca este cam mic pt. o Vectra; de aici rezulta ca va lucra mai mult timp la turatii inalte, deci se va uza mai repede

Asa am gandit si eu despre motorul de 1.6 dar deja 1.8 este mult mai gurmand.
daca ai mult drum prin oras eu si nu parcurgi distante lungi eu zic ca 1.6 e suficient pentru ca daca dai o cautare vei gasi ca si 2.0 consuma chiar mult cand e rece, adica pe distante scurte.
M-am uitat in garajul tau si masina ta arata f. bine mai ales combinatia de piele crem cu negu la interior e super. Totdeauna mi-am dorit interior de piele crem. La exterior masina arata la fel de bine si dupa cum spui tu ca ai schimbat multe pe la ea nu stiu care ar fi motivul sa o dai. Eu sunt benzinar convins si motorul de 1,6 e destul de bun pentru consum dar nu as face schimbul de care zici. Pune poze cu cealalta masina poate ne convingi de ce vrei sa faci acest schimb. Avantajele sunt si de o parte si de alta.
Amandoua masinile sunt destul de puturoase. Totusi, avand in vedere ca 2.0DTI ajunge la 90% din putere la 2800RPM iar 1.6 la 4500RPM, 2.0DTI e mai indicata celor care fac depasiri la turatii mici. Pentru a face o depasire sigura cu un 1.6, accelerarea ar trebui indeputa cel putin de la 3500RPM. In schimb, 1.6 are avantaj in oras: silentios, agil (raspuns imediat al acceleratiei, greutate mai mica), consum mic. Cat despre intretinere, dieselul este inca avantajos.

Care masina o recomand? Depinde de ce faci cu masina. Daca o folosesti peste 80% in oras, recomand benzina. Altfel, recomand sa ramai la a ta.
pif a scris: Pune poze cu cealalta masina poate ne convingi de ce vrei sa faci acest schimb. Avantajele sunt si de o parte si de alta.















Astea sunt singurele poze pe care le am...trebuia sa ne intalnim sa studiem masinile.
Nu vreau sa va conving pentru ca nici eu nu sunt convins Very Happy .
dodo_13 a scris: Cat despre intretinere, dieselul este inca avantajos.

Cu cat citesc mai mult din ce ati scris voi ajung la concluzia ca mai bine imi pastrez masina pentru ca tocmai am bagat niste bani in ea si nu stiu ce ma asteapta la cealalta si n-as vrea sa o iau de la inceput. Mai meditez dar cred ca nu are rost schimbul.
pastreaza vectra ta este mai dotata, motor mai fiabil
DJ34KLA a scris: pastreaza vectra ta este mai dotata, motor mai fiabil

Cred ca o pastrez ... sunt prea indragostit de ea s-o dau Very Happy . Si oricum diferenta pe care as lua-o nu ar acoperi nici macar banii bagati in masina nu mai vorbim de dotarile pe care le are a mea in plus fata de cea pe benzina.
Am un coleg care are o Vectra 2001 cu motor de 1.6.E un motor mic, bun ptr oras.Si eu cred ca faci bine sa iti pastrezi masina.Cu motorul de 1.6, daca s-a circulat cu viteze mai mari de 12-130 km/h s-a circulat la turatii mult mai mari (deci uzura mai mare) decat cu motorul de pe masina ta.In ceea ce priveste faptul ca dieselul consuma mai putin decat benzinarul de 1.6 este irelevant.Pretul motorinei este mai mare iar diferenta de consum nu se simte daca mergi 10.000-20.000 km pe an.
Daca iti ofera o diferenta considerabila, da-o la schimb , cu diferenta de bani, montezi o instalatie gpl si iti mai pastrezi o rezerva de bani pentru eventualele reparatii, cel putin eu as face asta, pentru ca in ultima perioada merg mai mult in oras.
Daca stam sa analizam cele doua masini, a ta este mai dotata, dar intretinerea oleaca mai scumpa decat la cea pe benzina, in rest masinile sunt cam la fel.
Atentie, la cea de 1.6 cand vei porni aerul conditionat, va fi mai puturoasa decat cea pe benzina.
Daca nu pici la intelegere cu el, trimite-l la mine Very Happy Very Happy ....... glumesc, e prea departe.
Asa ca idee...cam care ar fi o diferenta de bun simt Very Happy ? Oricum banul daca il ai nu-l pastrezi pentru eventuale reparatii si cand cade ceva iar trebuie bagata mina adanc in buzunar. Nu stiu ce sa fac...dar parca m-am obisnuit cu masina mea si mi-e sa nu fac o alegere de care sa-mi para rau apoi.
Ca posesor de vectra b - 2001 1.6 16v - z16xe iti spun ca daca as fi in locul tau nu as renunta la 2.0 dti.
1. dotari mai multe la masina ta
2. consum mai mic ( in Buc. a mea ajunge si la 12%)
3. cu remapare ai 126 cp, la 1.6 16v se ajunge la max 110cp
4. ai un super interior
5. stii ce ai - nu stii ce iei
Rectific, ce vrei tu sa faci e sa dai pe tuti si sa iei pe mandi, e cam aceiasi masina, cu mici plusuri pentru a ta.
Nu e nici o evolutie, nici o involutie.
Mi se pare avantajos pentru tine o diferenta de 1000 euro minim, cu 600 pui gpl, si restul pentru situatii neprezazute, dar trebuie sa iei in consideratie si chinurile actelor.

Personal as schimbao pe a mea cu un gts sau signum benzina binenteles, Very Happy, dar ar merge si o vectra hath din 2001 de 1.6 + inca 1000 coco
M-am hotarat raman la masinuta mea - dupa cum spune si Marius T. - stiu ce am, nu stiu ce iau. Very Happy
Va multumesc tuturor celor care ati postat la acest subiect.
Felicitari pentru decizie.
Nu am vrut sa intervin pana acum, se stie ce as fi recomandat.
Cred ca s-a saturat lumea de mine ridicand Y20DTH-ul in slavi.
Tu mai ai un mare avantaj: ai trecut deja de cea mai nasoala problema - pompa de injectie.

Si Marius T a zis foarte bine - nu dai vrabia din mana pentru cioara de pe gard...
cum ma dartagnan sa dai frumusetea asta de vectra, mai ales acum cand i-ai pus si jante de 16 si da super...
gandestete ca motorina mai gasesti si pe la tir-uri cu 25-30 mii lei, tot euro4, deci clar un avantaj
f buna decizia,
Felicitari pt decizie!
Totusi,am o intrebare.De ce vroiai sa faci schimbul?Ai o problema cu masina ta,sau pur si simplu vrei sa faci o schimbare?Nu inteleg,de ce ai vrut sa faci acest schimb,ai o masina foarte buna si ai schimbat pompa de injectie,eu chiar cred ca ieseai in minus,daca renuntai la Vectra ta.Motoarele au caracteristici apropiate,cand vine vorba de putere si a ta e mult mai dotata.

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou