Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
La aproape toate diesel-urile pe care le-am condus, am observat ca nu se turau mai mult de un anumit nr de ture. Cica are limitator. Si de protectie la turbina nu am auzit veci.
Skip ads

  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Toate dieselurile care sunt in apele lor se tureaza pana pe rosu..
  • robyvol33

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Super si interesant subiect .Eu find un fost "benzinar"acest subiect ,cel putin partea de la inceput (prima pagina),mi-a prins super bine
Multumesc Wink
  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
- Y20DTH curatat pe galerie si EGR acu cativa mii de km...a murit turbina din cauza nefunctionarii EGR si tijei din admisie, gripate de jeg. mecanicul a zis ca din cauza mersului pe la 2000 s-a adunat jeg si operatia de curatare trebuie repetata.

pret: 1.5 mil.

- peugeot 307HDI cu DPF al maica-mii: am plecat in bulgaria cu el si in orice treapta nu vroia sa urce peste 2700. am oprit intr-o parcare si i-am dat de vreo 10 ori rosu pana a iesit ultimu gram de negreala din ea. in spatele masinii s-a format un nor imens de praf negru. dupa tratamentul asta brutal, a mers de n-a avut aer... Very Happy.

pret: un pic de inspiratie.

dupa toate astea, am tras singur concluzia ca dieselul trebuie alergat, ca filtrul de particule e o mare mizerie si ca motorina romaneasca e zeama de varza.

toate bune si dati-i talpa!
Skip ads

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,538
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
aco_008 a scris:Toate dieselurile care sunt in apele lor se tureaza pana pe rosu..

Eu am vrut sa verific asta si la 5200 de ture am avut senzatia ca a intrat intr-un fel de frana de motor (asa se resimtea). Limita rosie incepe la 5500. Pe loc nu am incercat sa o forjez...posibil sa treaca pe zona rosie, dar in mers nu a vrut , am incercat de mai multe ori.
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
La mine la 5200 incepe zona rosie.
Exact asa se manifesta, intra intr-o frana de motor, e limitarea.
  • sebi4fc

  • Mesaje scrise: 1,576
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Se taie alimentarea, exact cum zica cineva mai sus protectie pentru motor.
  • nmu

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Ma bag si eu prin discutiile voastre despre intretinere si utilizare pentru ca sunt incepator si vreau sa exploatez corect motorul . Una buacata Astra G CDTI 1.7 (Z17DTL). Turatia optima pentru schimbarea vitezelor este 2500-3000? Daca merg in localitate cu 50 km/h cu a 3-a este corect? Daca merg sub 2000 rpm adica pe la 1800 rpm (de la treaptra a 3-a in sus) este sanatos pentru motor?
Poate vi se par intrebari stupide, dar tot ce am condus eu in viata mea a fost un Logan 1.6 benzinar si din cate am citit sunt diferente mari intre benzina si motorina.
Multumesc frumos Smile
Skip ads

  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Eu iti recomand sa schimbi pe la 2800-3000rpm. Dupa schimbarea vitezei ajungi pe la 2200rpm cea ce este foarte bine pentru motor. Daca mergi constant la 1800rpm nu se intampla nimic..dar daca trebuie sa accelerezi fortezi motorul. Recomandat este sa ai intre 2200-2500rpm ( indiferent de treapta de viteza ) iar la schimbarea vitezei urci spre 3000rpm.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Si eu iti recomand tot 3000 rpm. Vad ca la C320 T CDI cutia automata schimba tot acolo. Asta nu pe sport. Deci considera ca acolo e maximul de confort si fiabilitate.
  • nmu

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru indrumari. Eu nu schimbam la 3000rpm ca mi se parea ca turez prea mult motorul Smile fiind invatat sa conduc benzina.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Vad din ce in ce mai multi, pe fel si fel de forumuri, cum se plang ca le pica la mult iubitul dizelache … ba ambreiajul … ba volanta … ba turbina … ba injectoare … ba raman fara ulei … ba babaababa.

Eh … toata treaba asta se intampla pentru ca sunt prosti si nu stiu sa-si conduca masina, pentru ca sunt fomisti si merg mereu la consum … pentru ca nu stiu ce-i aia DPF si regimul lui de regenerare.

Dar nu-i nimic … e fiind GURU in toate … va voi explica, dragi dizelisti, cum sa va conduceti masinile sa nu mai ajungeti cu ele in service-uri si sa va dati banii economisiti din consum pe piese.

So … incepeme da?

1. Plecarea de pe loc si cum sa Nu *** ambreiajul.

Da tati … stiu ca dieselul are cuplu maaaare si ca pleaca usor de pe loc. Doar ridici ambreiajul si s-a pus in miscare nu?. Beeeeton … E misto tare. Eh uite asa futi ambreiajul. Fii barbat si calca si tu pedala aia din dreapta cand vrei sa pleci de pe loc daca nu vrei sa dai de la 800 de euro in sus pe kit-ul de ambreiaj.

2. Schimbatul treptelor de vizita si cum sa Nu***turbina.

90% din posesorii de diesel cu care am mers schimba treapta pana in 2000 rpm … adica nici nu intra bine pe turbina ca hop ii da treapta a 6-a si merge la 1200 rpm cu 50 de km la ora.

Eh … aici ***turbina. In primul rand turbina aia este facuta sa optimizeze amestecul aer / combustibil … adica daca te folosesti de ea in loc sa schimbi viteza inainte de a intra in functiune, draga economule, un amestec mai eficient adica o ardere mai eficienta … adica consum mai mic. Adica calca si tu pedala aia pana in 3000 rpm si o sa vezi ca turbina tine mai mult si consumul scade. Nu zice nimeni sa o calci ca un cioban … NU … dar fara turbina … motorul nu functioneaza in parametri normali si nu dezvolta puterea aia scrisa in carte. Este ca si cum nu folosesti deloc potentialul masinii.

In plus … vei infudan DPF-ul …. daca ai.

Apoi … cand ajungi acasa, daca ai mers mai grabit si ai forjat putin motorul, este ok sa lasi masina pornita putin pe loc – pana intr-un minut – sa lasi turbina sa se raceasca. Cauta in manual sa vezi ca scrie treaba asta …

3. Intretinere si cum sa Nu *** motorul.

Este bine de stiut ca toate motoarele Turbo Diesel au consum de ulei … unele mai mic altele mai mare … So … din cand in cand casca ochii la nivelul uleiului si nu te baza numai pe senzori pentru ca aia au si ei momentele lor proaste.

4. DPF … si cum sa nu dai 1000 de euro pe unul nou.

Mai toate dieselurile dupa 2006 incolo au DPF … adica Diesel Filter Particle sau pe romaneste Filtru de Particule nene. Mai exact este un filtru care curata gazele care ies pe toba sa nu fumegi ca tractoru. Mai multe despre el cititi aici ca sa nu-mi bat gura degeaba …

Ca orice filtru … toate DPF-urile astea se ïnfunda” la un moment dat si ca orice senzor defect va face masina sa mearga prost si sa consume mult.

De ce se infunda? De la motorina proasta si de la mers in oras la turatii joase.(vezi mai sus)

Eh … in momentul in care ajunge la o anumita limita de incarcare DPF-ul intra in regenerare si nu TREBUIE SA OPRESTI MOTORUL. Daca opriti motorul in timpul regenerarii se anuleaza procedura si dupa vreo 3-4 anulari de genul asta va trebui schimbat DPF-ul.

So … ce este de facut… Daca vedeti ca DPF-ul intra in regenerare (unele au senzor altele nu) si motorul trage mai prost, se aude altfel sau aveti un consum instantaneu nebun … Nu opriti motorul si dati-i in gura pana isi revine, vreo 30 – 40 de minute de mers ca nebunu ca DPF-ul sa se curete. Cel mai bine ar fi pe autostrada … dar din moment ce nu avem merge si prin oras.

Daca mai sunt … le puteti adauga.

De la un "GURU in toate" asteptam mai mult decat astfel de cuvinte. Te rog sa te abtii pe viitor ( Edwin )
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
So, cred ka e destul de clar, pe intelesul la toti.
  • gena09wow

  • Mesaje scrise: 467
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2018 B14 NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2011

  • Mesaj Privat
in manual ,apropo de citit ,scrie ca sa se schimbe treptele de viteze cat mai repede !
este corect ?
motorul diesel este unul ''lenes''.
mai repede inseamna sa nu ajungi la turatia minima de intrare in actiune a turbinei?
OPEL ASTRA H 1,3 CDTI model 2006
  • potorac ionut daniel

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 17CDTI-z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2007

  • Mesaj Privat
nu vreau sa gresesc dar cred ca dupa regenerare trebuie schimbat din nou uleiul si filtrul de ulei pt. ca intra motorina in motor. daca gresesc sa ma corecteze cineva
  • marin70

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salut. Citat: "Eh … in momentul in care ajunge la o anumita limita de incarcare DPF-ul intra in regenerare si nu TREBUIE SA OPRESTI MOTORUL. Daca opriti motorul in timpul regenerarii se anuleaza procedura si dupa vreo 3-4 anulari de genul asta va trebui schimbat DPF-ul. " Trebuia sa scrii -nu- cu litere mari. S-ar putea ca unii sa citeasca mai repede si sa nu observe decat: TREBUIE SA OPRESTI MOTORUL. Sper ca n-am deranjat si ca m-am facut inteles. Eu am citit tot, chiar daca n-am filtru de particule.
  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,732
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
@cangri, desi ai fost un pic "necioplit", draga guru, ai zis bine ce ai zis. Cam asa se exploateaza motoarele astea. Si am simtit-o pe pielea mea (mai ales la turatia la care e bine sa schimbi).
Altfel, personal, consider ca termenul de "regenerare" pentru DPF este unul pretentios si aproape incorect. Vorba unui prieten mecanic: "Ce ba frate, e ficat sa se regenereze?"...

Drumuri bune!
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
@cangri: Nu cred ca am inteles toate glumele tale.
@potorac ionut daniel: Nu iti fie teama, nu trebuie sa schimbi uleiul, motorina ajunge in evacuare, nu in motor. In DPF (este ca un fel de toba pe teava de evacuare) exista un injector de motorina care ridica temperatura in el, astfel incat funinginea depusa (Carbon) sa arda si sa fie evacuata.
@adware _man: care este termenul corect ?
  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,732
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
nu stiu, poate auto-curatare, sau auto-eliminare depuneri... ceva
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
autocuratare poate lasa impresia ca este o operatie facultativa (poti sa te speli pe maini, sau poti sa nu o faci). La DPF este o operatiune indispensabila, "regenerare" are un inteles mai puternic, daca impiedici regenerarea, moare. Cam ca ficatul.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR