Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • Mifares

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2009

  • Mesaj Privat
ovidiutm ,
Intrebarea si datele sunt pur teoretice, doar pentru a fi niste date fixe.
La consumul pe care-l are masina (iarna, in oras mai mult, drumuri scurte - deh, concediu - a scos 5,8 - 6% ...maxim) nu imi faceam probleme de economie. Dar sunt mai curios si de asta am pus problema in acest mod.
Oricum, turbina la mine intra in jur de 2200rpm pe motor Isuzu, Y17DT si am inteles ca asa si este normal.
Cat despre facut plinul, circulat, masurat consumul poate doar mai la vara sa il fac. Pana atunci m-am gandit sa intreb aici, sunt destui care conduc si intr-un fel sau in altul, si multi au diesel dinaintea mea. Eu doar m-am procopsit cu el din august Very Happy
Skip ads

  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Referitor la partea de consum am vorbit per general, iar cand m-am adresat problemei tale in mod direct, am pus "@Mifares" in fata.
Cat despre turbina care intra abia dupa 2200rpm, nu prea vad cum e normal cand cuplu maxim ar trebui sa il atingi la 1800rpm. Da, puterea e data de turbina, iar cuplul provine din compresie si capacitate cilindrica raportat la masa masinii. Totusi, pe un grafic cele doua se intalnesc foarte aroape una de alta, daca nu cumva chiar se suprapun. Eu zic sa nu te mai iei dupa orice "cofetar" care se da mecanic.

Ia vezi ce specificatii are motorul tau:
http://www.manualeauto.ro/data/pdf/20.pdf
  • Mifares

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Datele le stiu, dar nu le pot interpreta ca nu-s chiar in tema (a se citi ca sunt paralel).
Deci sa-nteleg ca tu spui ca ar fi mai economic cu turbina decat fara?
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Categoric!
Skip ads

  • Mifares

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Multam fain de sfat.
La vara o sa o verific la consum, acum parca-i prea frig Smile)
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Omul m-a intrebat pur teoretic si asa i-am si raspuns cu mentiunea ca nu-i indicat. Mecanic e obligatoriu ca atunci cand turbina (intra) mai mult sau mai putin in functie de turatie si de pozitia pedalei sa-ti creasca consumul. Ca la diesel nu prea se simte la consum asta e. Dar la un turbo pe benzina daca ai putina benzina in rezervor garantat nu urci prea mult in turatii.

Eu am testat de mii de ori la a mea. Plec de pe loc tinand pedala apasata rezonabil tot timpul la aceasi pozitie si cand trece de 2000 explodeaza si cuplul si CONSUMUL.

Mai mult aer= mai multa motorina. Altfel nu se poate

Ovi, un singur exemplu iti dau. Un golf sdi vs tdi pe aceasi distanta si aceleasi viteze. Tdi-ul are mai mult cuplu si putere, dar ghici care consuma mai putin. nu vorbim de viteze extreme pe care sdi-ul nici nu le prinde Laughing

PS: baiatul care a castigat insignia a mers subturat Twisted Evil
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Si mersul subturat inseamna mai multa motorina, in incercarea de a merge motorul cat de cat rotund. Incearca sa mergi 100 km subturat (unii cred ca fac economie astfel) si spune-mi daca esti multutmit de consum.

Apropo, ia vezi pe "goagal" ce fac motoarele Bluemotion ale grupului VAG. Uite un articol de la un 1.6 TDI cu Bluemotion cam cat consuma.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Nu ca nu ma prea intereseaza consumul. E prea mica diferenta sa aibe vreo importanta. De aia am zis ca n-ar trebui sa faca asa. Doar pur teoretic. Laughing
la ECO Friendly e altceva, totul e optimizat pentru consum, de la pneuri la rapoartele cutiei si fac pariu ca si reactile turbosuflantei Evil or Very Mad
PS: ieri am vazut un corsa ecoflex Laughing


Ultima modificare facuta de tonytm la Lun 04 Jan, 2010 12:39 pm
Skip ads

  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
E cunoscut faptul ca motoarele diesel non-turbo si cu mai putini cai sunt motoarele care consuma cel mai putin si care au o viata foarte lunga, daca sunt exploatate corect.
  • lupul1969

  • Mesaje scrise: 571
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Meriva 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Ovidiutm are dreptate!
Dupa 16 ani de "benzinar", am mers 4 luni pana am aflat cum e cu turbina si consumul a fost cam cu 1 l/100 km mai mare la 1500-1800 rot/min decat la o turatie 2200-2800 rot/min.Verificat pe banii mei!De asemeni o valva EGR murdara sau defecta (echivalent sonda lambda la benzina) va creste consumul macar cu 0,5 l.
E simplu!Ochii sau banii!
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Fiecare intelege ce vrea si cum vrea. Turbina merge si cand esti subturat iar debitul de motorina-aer e controlat de pozitia pedalei, sunt prea multe variabile. Normal ca daca vrei sa ai aceiasi timpi de acceleratie si mergi subturat consumi mai mult (apesi pedala mai mult).
Dar daca vrei doar consum in jur de 3,5 L in afara localitatii eviti turbina.
Cum? nu apesi pedala mult si nu urci mult in ture.
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
3.5L ? Cu ce? Cu Signum-ul tai scoti atat?
Turbina incepe ciclul de functionare din momentul in care ai pornit motorul -asa ca nu poti evita turbina- dar pana pe la 1800 rot/min nu isi intra pe deplin in functii. Care e curios, sa faca un log in mers pentru a vedea valorile cerute de ecu si livrate de turbina la turatii atat sub 2000 cat si peste. Crescand viteza implicit debitul de aer pe admisie creste, de unde rolul debitmetrului ce da informatii la ECU, printre alte variabile cum bine zici.
Skip ads

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Na bun..ma bucur ca am lamurit-o Laughing Doar o singura adaugare, debitul pe admisie creste si in functie de cat de mult apesi pedala, adica poti avea o turatie mica sau viteza mica dar daca apesi pedala la fund turbosuflanta se va chinui sa-ti furnizeze debitul acela suplimentar de aer. Pentru asta s-au inventat turbinele cu geometrie variabila.
Si da am scos consumul asta pe o distanta cam de 30 km noaptea si drum liber folosind ce am zis mai sus. Bine....e imposibil sa conduci astfel tot timpul. ochii pe ecran si piciorul fin. Asa am si observat ce apetit la motorina are cand treci de o anumita turatie (2200-2300). Am mers si fara vacuum la turbo si turatia asta de 2200-2300 e chiar aceea unde motorul se plafoneaza.
  • maximus meridius decimus

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2009

  • Mesaj Privat
[''lasati mot sa se incalzeasca macar un min vara si 3 min iarna , la prima pornire , chiar si cele pe benzina, dar nu exagerati cu treaba acesta, adica nu mai mult de 10 min ca dauneza '']
Intrebare: de ce dauneaza daca il las sa mearga mai mult de 10 min...?
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Nu va ajunge in veci la temperatura optima de lucru si temperatura motorului mai mica de 85 de grade inseamna uzura mai mare, implicit consum dublu. Vorbesc de diesel, la benzina nu stiu cum e.
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Te cotrazic, va ajunge si la 90 grade dar dureaza mult si aici este uzura in timpul asta.
Unii spun ca la diesel nu e bine sa mearga prea mult motorul in relantiu din cauza turbinei caruia nu i-ar "place". Dar nu stiu sigur.

La benzinare, se incalzeste motorul mult mai repede.
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
"in veci" trebuia sa-l pun intre ghilimele.
Poti sa stai cu motorul la relanti cu conditia sa fie cald.
  • maximus meridius decimus

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2009

  • Mesaj Privat
pai ....in mers creste turatia motorului si implicit uzura poate egala cu motorul la relanti nu ? pe loc fortele sunt mai mici avand in vedere ca turatia este mai mica.
Ma gandesc ca e una cand aplici forta cu un ulei gros frecarile fiind mai dure ...si alta cand o aplici cu un ulei ajuns la o temperatura optima.
Nu ma pricep la motoare dar ...chiar vreau sa stiu despre treaba asta.
Poate din cauze ecologice ... Laughing
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Corect, si din cauze ecologice. Vei sta mult si bine sa incalzesti motorul la relanti, timp in care vei arde motorina degeaba.
  • maximus meridius decimus

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Nu ma intereseaza cata motorina se consuma, vreau sa stiu exact de ce nu se recomanda.
Eu tind sa cred ca e mai ok sa stea mai mult la relanti chiar daca se consuma mai multa motorina,pentru ca fortele aplicate pe un motor rece cu un ulei gros for fi mai mici la relanti decat in mers,implicit uzura.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR