Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Tu tinzi sa crezi si toti constructorii recomanda invers. Oare cine are dreptate?
Skip ads

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Dar daca stai la relanti timpul in care motorul e expus la acel ulei rece si gros e mult mai mare decat daca ai pleca dupa 2-3 minute. De aici rezulta o uzura egala in ambele cazuri asa ca doar pierzi motorina si timp.
  • claucorsa

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2008

  • Mesaj Privat
in primul rand la multi ani tuturor! sa aveti un an nou fericit si fara incidente. am urmarit cam toata discutia si mai toti cei care dezbat subiectul au motoare peste 1.7. marea mea curiozitate este daca toate indicatiile pe care le dati sunt valabile si pt diesel-uri mai mici (eu am un 1.3 cdti). ma refer la turatii in mers, incalzirea motorului si toate celelalte. eu exploatez corsa mea la fel ca pe un passat cu motor de 1.9. acum nu stiu daca e bine, dar o simt ca merge ok. poate fac ceva gresit. de asta as dori si parerile voastre ,ca sunteti mai informati ca mine. multumesc!
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
salut baieti

iarna cand temperatura scade sub 5gC si vreau sa merg cu masina ,o vectra b cu y20dth,astept cam 5-10 min ca sa se incalzeasca motorul pana pe BC imi arata un consum instant cam de 1-1,2 l/h.Fac acest lucru pt ca am auzit ca e bine sa se incalzeasca putin,iar mai mult pentru ca daca pornesc si plec ,motorul parca are 30cp,nu trage aproape deloc ,iar zgomotul pe care il face este demn de utilajele dintr-un santier,face urat de se intoarce si lumea pe trotuare.
Oricum fiecare va face cum i se pare lui mai bine ca este pt motor ca doar el suporta consecintele si costurile de reparatie,iar treaba este in felul urmator : daca ai noroc poate sa te tina motorul mult si bine chiar daca nu ti cont de nimic,iar daca ai ghinion iti cumperi o masina noua si ai mai multe probleme decat altele care au 10 ani, 150000 km si dati inapoi de vreo 3 ori.

P.S doar noi din tarile mai sarace tinem cont de aspestele din tot acest topic , nemti, francezii ,in general esticii se urca in masina cheie,se sting becurile ,pornesc iar daca nu le apare nimic in bord pleaca la drum fara sa se gandeasca ca este frig,ca este diesel,sa nu o tureze tare ca se strica turbo.......noi le stim mai bine.La ei pana merge merge, cand se strica la service, nu ca noi in fata blocului cu piese din dezmembrari si mecanici de aro si dacia.

Scuze de prea multa vorbarie Embarassed
Skip ads

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Foarte bine zis...ei iasa din curte si ii dau blana pe autostrada. In 3 minute e motorul la temperatura optima Laughing
  • maximus meridius decimus

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2009

  • Mesaj Privat
aco_008 a scris:Tu tinzi sa crezi si toti constructorii recomanda invers. Oare cine are dreptate?

Nu intodeauna sunt bine intentionati... Smile
Si in continuare cred ca daca plec cu un motor bine incalzit ( asta chiar cu un consum de motorina ) uzura va fi mai mica decat daca plec cu el dupa 3 min cand inca uleiul este ca ''mierea'' .
Ce vreau eu sa stiu exact este de ce nu se recomanda sa-l tin la relanti...asta e dilema, chiar daca producatorul recomanda,cu ce il afecteaza?
Ar fi o explicatie ca motorul nu se incalzeste uniform ?
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Adevarul e ca producatorul e avantajat o de uzura prematura pe care o va pune in carca utilizatorului pentru exploatare necorespunzatoare...
  • Mifares

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2009

  • Mesaj Privat
In manualul meu, aceasta recomandare de a pleca imediat dupa pornire si incalzirea in mers este la capitolul de condus/conduita ecologica. Nu generalizez, dar din manualul ce-l am pricep ca asta este recomandarea pentru protectia mediului...
Dar intorcandu-ne la oile noastre, am sesizat ca masina mea merge mai bine pe intreg parcursul zilei daca pornesc astept maxim 1 minut si plec in trafic. De fiecare data cand am stat 3-5 minute la ralanti dupa care am pornit la drum, motorul a fost mai zgomotos si se simtea altfel la mers.
Prin urmare acum plec imediat (adica nu pornesc si intre timp duc gunoiul Very Happy ) si prefer sa-l incalzesc treptat in trafic, fara a depasi 2000 rpm.
PS. ma gandeam ca neamtzu' daca vede ca scrie asa in carte, asa si procedeaza. Pentru el manualul se respecta, este litera de lege, doar noi suntem invatati sa despicam firu'n patru si sa cautam motive si motivatii.
Skip ads

  • maximus meridius decimus

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Nu despic firul in patru, doar vreau sa inteleg corect ce vrea sa spuna manualul
  • Mifares

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2009

  • Mesaj Privat
O, Maximus, stai linistit, nu m-am referit la tine. Eu doar am generalizat: asa suntem noi, romanii.
Neamtul este obisnuit sa isi vada de patratica lui, de ce este specialist. El urmeaza o procedura, procedura care nu o interpreteaza pentru ca daca asa a fost gandita de altii, asa este bine sa se aplice. (Ca o paranteza, la mine se lucreaza cu coduri de procedura, adica exact asa se urmeaza pasii si nu trebuie puse intrebari in alta ordine sau suplimentare.)
Ei, cand dam o procedura la roman el deja o analizeaza, mai taie din ea, mai adauga....interpreteaza in stilul propriu. Asa suntem noi Wink
Pana la urma sunt interesat si eu de evolutia discutiei de aici si citesc toate parerile.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Noi adaptam orice regula la conditiile precare din tara noastra. Ce-i bun la ei nu-i neaparat bun si la noi Evil or Very Mad
  • Mifares

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Si cam ce putem adapta la noi ca romani la pornirea unui motor?
Masinile sunt aceleasi, conditiile climatice aproape la fel, doar de calitatea uleiurilor am un dubiu iar de a motorinei nici nu mai vorbesc Smile
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
la diesel, se pleaca imediat de pe loc, dar, pana la atingerea temperaturii de functionare, se merge moderat fara a forta .
un diesel se incalzeste FOARTE greu la relati, in sarcina incalzindu-se mult mai repede.

eu fac asa ( iarna): deschid masina, o curat de zapada/gheata ( daca exista). cand e curata, o pornesc, stau max 10 secunde si plec de pe loc. in acest fel, in aprox 5 min incepe sa dea caldura . in 15 min deja temperatura e aproape 80 grade ( plec de pe veteranilor de langa SIR si la autostrada temperatura e sus). daca sunt sub 0 grade afara, mai mult de 85 nu urca nici moarta.

asa am facut de cand o am. ulei am pus doar castrol 5w40.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Si ai facut aproape foarte bine. Laughing
Producatorul mai recomanda ca atunci cand e foarte frig sa astepti cateva minute cu masina la relanti.

Eu zic ca mai important e cum oprim motorul. De exemplu eu astept cam 30 secunde la relanti inainte sa-l opresc. Daca merg drum mai lung si pe autostrada unde o fortez putin astept chiar mai mult. Ideea e sa lasam tot uleiul sa se scurga din zona turbinei pentru a nu se praji acolo si depune dupa ce oprim masina cand nu mai are nicio racire.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
daca e benzinar, las-o, ca e corect. la diesel, nu.

treaba cu opritul e mai mult decat corecta: daca ai mers cu ea in regim ridicat de turatii, se lasa macar 2 min la relanti. asta pt ca turbina ajunge la niste temperaturi foarte mari si cum racirea se face cu ulei, daca opresti motorul, turbina se raceste cu...nimic.
  • maximus meridius decimus

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Gasesc o logica la oprirea motorului sa ramana inca 30sec./1min. dupa ce a mers in ''forja'',dar la pornire inca nu gasesc o logica in afara de poluare si consum de motorina in plus, din contra eu o vad ca un lucru foarte bun, doar ca nimeni nu are timp sa porneasca cu X minute inainte de plecare sau sa consume motorina in plus crescand costul deplasarilor.
Nu sunt multumit cu un raspuns de genul ca ''asa scrie in carte'',''asa e bine'' sau ''eu asa procedez de n' ani''.
Cea mai logica explicatie pe care o am de la un amic este:
1.Motorul la relanti, din cauza turatiei mici, pompa de apa nu lucreza la parametrii optimi si nu incalzeste/raceste motorul uniform, moment in care au de suferit anumite componente ale motorului .
2. Ceva legat de turbo Smile dar aici m-a bagat putin in ceata.
Deci , sunt de acord cu tot ce s-a scris mai sus referitor la utilizarea motorului diesel mai putin cu aceasta functionare la relanti dar poate are cineva o explicatie mai clara si logica.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
1. daca motorul e rece ce sa raceasca pompa de apa? de incalzit motorul se incalzeste singur
2. aici e clar ca....ceata Laughing
Mai degraba as zice de catalizator saracu....cel putin la motoarele pe benzina pana nu se ajunge la temperatura optima iasa la noxe de-i in ceata si catalizatorul.

Nu stiu de ce esti asa convins ca daca pleci la 1 minut dupa ce-l pornesti distrugi motorul. Mai degraba daca stai distrugi catalizatoare, arzi motorina degeaba si pierzi timpul.
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Ok, nu am vrut sa scriu asta pt ca nu stiu daca pot avea incredere in cel care mi-a spus, desi e mecanic destul de bun.. da mai vorbeste gura si fara el Rolling Eyes
Dieselul rece lasat la relanti nu reuseste sa faca destula presiune in baia de ulei si astfel nu se face ungerea completa a turbinei.
De aici si interdictia de a accelera brusc si mai sus de 2500rpm cu motorul rece.
  • Mifares

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Da, este corecta partea cu catalizatorul. Daca motorul este rece mai mult timp - incalzire la relanti - catalizatorul va fi afectat pentru ca nu functioneaza la temperatura optima, deci apar depuneri, este ineficient si nici nu va avea efect prin sonda lambda in optimizarea amestecului aer/carburant.

aco_008, cred ca mecanicul tau a facut un banc: sigur ca se face presiune si cu motorul mai rece. Chiar cata vreme este rece, uleiul este mai vascos si presiunea este chiar mai mare - zic eu, sper sa nu fi facut un banc Wink acu depindeunde ajunge uleiul ala mai vascos Embarassed


Ultima modificare facuta de Mifares la Mie 06 Jan, 2010 8:43 pm, modificat de 2 ori in total
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
aco_008 a scris:Ok, nu am vrut sa scriu asta pt ca nu stiu daca pot avea incredere in cel care mi-a spus, desi e mecanic destul de bun.. da mai vorbeste gura si fara el Rolling Eyes
Dieselul rece lasat la relanti nu reuseste sa faca destula presiune in baia de ulei si astfel nu se face ungerea completa a turbinei.
De aici si interdictia de a accelera brusc si mai sus de 2500rpm cu motorul rece.


Corecta si partea cu turbina cu ungere slaba la relanti.
Deci cine mai vrea sa incaleasca motorul la relanti? Twisted Evil

Milfares...cauta pe forum sa vezi colegii care aveau probleme cu pompa de ulei la care li se aprindea martorul de presiune slaba doar la relanti.


Ultima modificare facuta de tonytm la Mie 06 Jan, 2010 8:43 pm
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR