Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Mifares nu stiu cat banc a facut, insa stiu ca dieselul nu are sonda lambda decat de cativa ani, putini, deci nu prea are legatura cu mitul motorului rece la diesel care e de cand turbo pe masina...
Skip ads

  • Mifares

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Oricum, imaginea mea despre motorul diesel, printre primele, este cea din copilarie cand porneau dimineata camioanele si autobuzele: mergeau cate juma' de ora la ralanti. Dar totusi alea nu aveau turbo, n-aveau calculatoare ...
Acum banui ca s-au schimbat multe fata de cele din anii '70.
Nu stiu exact cum este mai bine (nu cum se recomanda) dar motorasul meu se simte mai bine incalzit treptat in trafic. Pentru restul parerilor citesc si eu pe aici Cool
  • maximus meridius decimus

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Mifares a scris:Da, este corecta partea cu catalizatorul. Daca motorul este rece mai mult timp - incalzire la relanti - catalizatorul va fi afectat pentru ca nu functioneaza la temperatura optima, deci apar depuneri, este ineficient si nici nu va avea efect prin sonda lambda in optimizarea amestecului aer/carburant.

aco_008, cred ca mecanicul tau a facut un banc: sigur ca se face presiune si cu motorul mai rece. Chiar cata vreme este rece, uleiul este mai vascos si presiunea este chiar mai mare - zic eu, sper sa nu fi facut un banc Wink acu depindeunde ajunge uleiul ala mai vascos Embarassed

Wink aha...poate ca acest raspuns e suficient ...deocamdata
Multumesc
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
dupa toate discutiile de mai sus ar fi bine sa ne luam masini cu motoare pur electrice pt ca acestea nu trebuiesc incalzite si pot lucra la fel de bine si la turatii mari dar si mici.

Pana la urma eu totusi voi sta cateva minute sa se incalzeasca motorul pt ca la mine pompa de injectie face figuri daca pornesc si plec,ca sa fiu mai explicit se manifesta astfel : pornesc mot. si daca vreau sa plec in urmatoarele secunde si nu astept 3-4 min,nu se mai aude cloncanitul tipic al pompei de injectie ,se aude ca si cand ar pompa in gol ,adica acel sunet specific se aude mai infundat , asta timp de 1-2 secunde apoi cateva secunde bune merge bine apoi iar apare; cand plec de pe loc si o tin constant in treapta 2 de ex. si cam 1500rpm cand se aude pompa naspa se simt ca scade putin din putere ca niste smucituri usoare (aceleasi smucituri se pot simti daca se merge in treapta V cam la 90km/h si se calca acceleratia si se lasa cam de 4-5 ori pe secunda,sau ca atunci cand incepi sa ramai fara motorina).E daca stau sa se incalzeasca putin acest fenomen nu imi mai apare.
Sper ca am fost cat de cat explicit

P.S vectra b y20dth
Skip ads

  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Eu personal pornesc masina si plec cand am chef, dupa 5 secunde sau dupa 10 minute. Motorul nu se uzeaza de azi pe maine, fie ca il incalzesc treptat in trafic fie ca il incalzesc la relantiu. Iar cand e sa fie gata motorul, sa fim seriosi, cumperi alt motor la pretul a 4 jante de aliaj echipate cu 4 cauciucuri noi. Iar asta nu o faci in fiecare an.
  • maximus meridius decimus

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Poate nu m-am facut inteles, ma intereseaza strict afirmatia producatorului si cat este de reala. Clar ca nimeni nu va sta sa incalzeasca motoare dimineata in 2010, sigur ca raportul timp pierdut/costuri suplimentare si uzura obtinuta in n' ani nu se justifica.
Multumesc celor care au incercat sa ma ajute cu un raspuns. Very Happy
  • All4Opel

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Dragilor eu nu mai inteleg nimic din cifrele mentionate pana acum pe acest topic...stiu doar ca am o Astra G-Caravan, 1.7CDTI, decembrie 2008, transmisie manuala...invatati-ma si pe mine cum sa merg cu ea ca sa nu dauneze turbinei...adica la cate turatii sa ajung in prima treapta, la cate turatii intr-a doua si tot asa...eu nu prea ma pricep si de aceea va rog insistent sa ma informati si pe mine...eventual daca sunt si alti posesori ai acestui model contribuiti cu ''litere de lege''.... Rolling Eyes
  • Mifares

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2009

  • Mesaj Privat
No, pai la mine, cat este motorul rece nu o calc sa intre turbina - clar.
Apoi in treapta 1 si 2 iarasi nu mi se pare normal sa folosesc turbina, poate doar cateodata prin oras sa intre in treapta 2. In rest cu motorul cald eu schimb pe la 3000 maxim 3500 rpm.
1. Dupa cuplul maxim: La mine cuplul maxim este intre 1800 si 2300 (parca). Daca schimb ceva mai repede vitezele o fac in asa fel ca treapta de viteza superioara sa pice in acest interval de turatii, minim.
2. Dupa turbina: Daca merg mai turat, deci foloseste turbina din plin, schimb in asa fel incat treapta de viteza in care intru sa se incadreze in zona de turatie in care turbina este in sarcina.
Exerseaza cele 2 variante, fii cu urechea pe motor si iti vei da seama cum sa il calci.
Skip ads

  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Eu tin cont de 3 reguli:
-cand motorul e rece nu turez masina mai mult de 2000 rpm
-cand motorul e cald schimb intotdeauna peste 2500 rpm
-cand urmeaza sa te opresti si numai ce ai "calcat-o" mai lasa motorul sa mearga la relanti inca 1 minut (ca uleiul sa raceasca turbina).

Restul e can-can.
  • All4Opel

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc baieti...voi tine cont si de metodele voastre de mers desi mie nu prea imi place sa merg cu motorul turat...nu-mi place cum se aude...dar in fine...daca asa ii place diesel-ului...oricum mai astept si alte pareri... Wink
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
NALF, treaba e simpla... motoarele au turatii pana in 4500-5500 la diesel si pana la 7000-9000 la benzinare. Atata timp cat folosesti turatiile pana sa intri in zona rosie, nu e o problema.

Intorcandu-ne la diesel, acest motor va avea depuneri mai mari decat un benzinar. Aceste depuneri vor afecta bunul mers al masinii. Tocmai de aceea se merge mai turat, pentru ca se va creea o presiune mai mare iar depunerile respective ies afara (sub forma de gaze) mai repede si nu apuca sa se depuna pe traseu pe diferite piese care ulterior sa iti transforme masina intr-un melc care pe langa faptul ca nu o sa aibe decat o viteza (adica incet) o sa si fumege mult.

Si nu in ultimul rand, acestea sunt sfaturi, la urma urmei tu mergi cu masina ta asa cum vrei. Daca tii masina mai mult de 2 ani, as vrea sa revii cu un post si sa ne spui ce probleme ai cu masina si cum ai ales sa mergi cu ea.
  • All4Opel

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Deci sunt sincer si va spun ca eu merg normal pana in 2200 rpm pana in treapta a 4-a si de-abia in treapta a 5 ma ridic cu ea la 3000...3000 si ceva rpm dar asta inseamna sa ai peste 130 km/h si in bucuresti nu prea ai unde...sau doar in depasiri ma mai ridic cu ea la peste 3000 dar doar pentru ca mi se pare ca merge prea turat...insa la cate am citit pe acest forum voi incerca sa imi schimb stilul de mers pentru ca nu vreau sa bag mainile in buzunar pana la coate si pacat de masinutza ca are doar un an de zile...deci sa recapitulam...cand emotorul rece pana in 2000rpm; cand e motorul cald peste 2500rpm...
Skip ads

  • All4Opel

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Inca o intrebare Embarassed ...cat se modifica consumul la un asemenea stil de mers pentru ca astra mea nu are computer de bord si nu pot vedea consumul mediu sau instant?
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Ar trebui sa scada putin pentru ca te mentii in zona de cuplu.
  • All4Opel

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Si eu care credeam ca va creste Embarassed ...ce inseamna sa nu stii Rolling Eyes dar cum niciodata nu e prea tarziu sa inveti ceva nou... Surprised
  • All4Opel

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Eu plec dimineata la serviciu in jurul orei 5:30 si obisnuiesc sa pornesc masina cam cu jumatate de ora inainte pentru ca deocamdata nu am garaj si e frig rau, iar ca sa se incalzeasca inauntru dau rotita de caldura la maxim, ventilatorul la trei si directionez aerul ori pe geamuri, ori pe geamuri si picioare...este ceva rau in asta ca pornesc masina cu jumatate de ora inainte de a ma pune in miscare?
  • All4Opel

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
ovidiutm a scris:Eu tin cont de 3 reguli:
-cand motorul e rece nu turez masina mai mult de 2000 rpm
-cand motorul e cald schimb intotdeauna peste 2500 rpm
-cand urmeaza sa te opresti si numai ce ai "calcat-o" mai lasa motorul sa mearga la relanti inca 1 minut (ca uleiul sa raceasca turbina).

Restul e can-can.
Ce inseamna la tine cand motorul este cald?
  • ovidiutm

  • Mesaje scrise: 3,502
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Atunci cand lichidul de racire (antigelul) este la 90 grade se poate numi ca motorul este la temperatura optima de functionare si uzura la turatii mari este una normala.

Cat despre intrebarea ta daca este sau nu sanatos sa lasi masina sa mearga in gol jumate de ora... sincer, eu am lasat masina pornita azi dupa masa circa 70 minute Smile si in afara de considerente de mediu nu cred ca aibe ceva. Dar avand in vedere ca am platit o taxa de mediu de 1700 euro am de gand sa ma si folosesc cumva de banii aia. Razz Intr-o duminica, am pornit-o cu gandul sa o dezghet (nu aveam de plecat niciunde dar era foarte frig afara) am fumat o tigara si am intrat in casa cu gandul ca ies peste vreo 10 minute sa opresc motorul. Pfuai, mi-am adus aminte peste vreo 3 ore ca motoru meu inca mergea... Smile

Serios acuma, parerile sunt impartite dar ceea ce am observat e ca nu a venit unu' macar, sa spuna ca s-a stricat ceva la motor din cauza faptului ca lasa masina sa mearga in gol, mai mult de cateva minute.
  • Mifares

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2009

  • Mesaj Privat
ovidiutm a scris:.... si in afara de considerente de mediu nu cred ca aibe ceva. Dar avand in vedere ca am platit o taxa de mediu de 1700 euro am de gand sa ma si folosesc cumva de banii aia. ....


Superba motivatia ta! Pe chestia asta o sa o las si eu mai mult, doar am platit taxa de 1200E Laughing
Personal, la ralanti nu cred ca pateste nimic daca merge, doar faptul ca are loc o uzura inutila, adica masina nu produce nimic, nu merge, dar se uzeaza.
...a si faza pe care ai spus-o, cu protectia mediului Cool
  • Bobby-NOS

  • Mesaje scrise: 289
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1995 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Mifares a scris:Oricum, imaginea mea despre motorul diesel, printre primele, este cea din copilarie cand porneau dimineata camioanele si autobuzele: mergeau cate juma' de ora la ralanti. Dar totusi alea nu aveau turbo, n-aveau calculatoare ...
Acum banui ca s-au schimbat multe fata de cele din anii '70.
Nu stiu exact cum este mai bine (nu cum se recomanda) dar motorasul meu se simte mai bine incalzit treptat in trafic. Pentru restul parerilor citesc si eu pe aici Cool

hmm Evil or Very Mad o sa postez un mic videoclip cu 1.7 td-ul meu,sa vezi cum porneste dimineatza in -20 Evil or Very Mad
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR