Parola noua?


La cum ai explicat, sunt de acord cu tine. E mai mult decat o curatare, avand in vedere ce se intampla daca impiedici procesul si cum se comporta masina in timpul lui. Insa, fizic daca ne gandim, eu nu cred ca este o regenerare in toata puterea cuvantului.
O intretinere buna (cel putin pentru mine).
acum 2 ani curatat rezervorul de motorina -mizerie mare--iar anul trecut doar verificat(lacrima in interior)
Filtru de motorina doar GM(Purflux) sau Purflux
Ulei -mobil 1 turbo diesel truck 5w40
Antigelul schimbat la 2 ani sau 60 000 km
Lichidul de frana 2 ani sau 60 000 km
lichid de servo -2 ani(ai vine timpul in primavara)
filtru de aer -mann cu pizla la el si suflat de 3 ori pina la intervalul de schimb
La z13dt turbina de unde ia aerul si cum il baga in motor?Are wastegate si turbina cu geometrie variabila?
Aseara am avut o disctutie aprinsa cu un prieten despre cum utilizam noi motoarele. Fiind vorba de o Astra G 1.7 CDTI si un Golf 4 1.9 TDI. Ambele motorizari fiind turbo-diesel. Nu mai tin minte de la ce a inceput, dar miezul problemei a fost cand mi-a spus ca eu condul opelul putin ca turat. Asta insemnand ca schimb treptele la 3000 rot/min, iar el schimba la 2200 rot/min. Pareri peste pareri cum ca eu forjez motorul. Very Happy Stiu ca este o comparatie cam aiurea fiind intre 2 motoare de la 2 marci diferite, dar e vorba de modul de utlizare a motorului turbo-diesel.
Voi ce parere aveti?
http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=26484



Multumesc, unit aici.
edit by StefanTolos
Wink
02-Mar-13 5:16:11 PM
Mda, am citit pe aici si am vazut ca multi recomanda mersul cu turatii peste 3000 (chiar 4000!) Hm pai daca cuplul maxim al masinii este la 2200 cum sa merg cu 4000!?Cu ce viteza sa circul...la 3000 in a 5 -a am 130km/h.Eu merg cu schimbatul vitezelor pe la 2000-2200 , dimineata pornesc la drum imediat (conform sfatului producatorului) avantajul meu este ca nu am cum sa o forjez imediat pt ca am ceva de mers pana ies de pe stradute iar motorul se incalzeste normal.Cat despre depuneri si defectarea turbinei...nu stiu ce sa spun. Am masina din semnatura de la 0km(ma rog 7km) si nu am condus decat asa ...turatii de 4000, pai dati voi 4000 si vedeti daca va place cum se aude acela nu este un regim normal de functionare indelungata.Sa revenim la depuneri, dupa 5ani de utilizare am observat o mica crestere a consumului (nu scotea fum) cumulata cu o mica scadere a performantei + aprindere bec in bord (renumitul "elicopter").Dupa o mica cautare pe forum am gasit cauza...m-am apucat si am curatat EGR+conducte.Era ceva depunere dar nu exagerat cum am vazut la altii.Dupa tratament pacientul si-a revenit. ...turbina ei bine la turbina ,acum, dupa 6 ani am vazut un pic de ulei pe la admisia aerului. Am zis ca sunt ceva probleme cu turbina si am cautat pe forum, din pacate nu am gasit mare lucru asa ca am desfacut conducta + furtunasul de vacuum si le-am curatat. Turbina era ...curata avea un joc normal al axului (0.5-1mm) asa cum recomanda toata lumea. Se pare ca problema era de la colierul slabit...In aceiasi ordine de idei am fost la ITP zilele trecut si inginerul de acolo mi-a recomandat , pentru curatarea motorului, sa merg vreo 2km cu viteza a 2-a cu 4000rpm cam o data pe luna asta pentru cei care circula numai prin oras .Eu circul zilnic cam 120km in afara si 50km in oras, cred ca sunt un pic avantajat din acest punct de vedere. Ca o concluzie cred ca trebuie testat inainte cum e mai bine pentru masina fiecaruia, daca ai probleme des cu consumul,fum...e clar incearca sa-ti schimbi stilul de condus daca nu atunci cred ca e ok.
Nu sunt "guru" totul este doar din experienta proprie plus multe intrebari in stanga si in dreapta (pe la service-uri, forum)
mentionez ca in afara de bieletele antiruliu un pivot si 2 furtunase pe la motor, nu am schimbat altceva la masina si am ajuns la venerabila varsta de 243500km foarte reali.
...si inca ceva, sper sa nu fiu criticat prea tare ...o parere in plus ce mai conteaza
@nmu - Fiecare cu ideile lui si stilul lui. Am Astra G 1.7 dti si in principiu schimb treptele la 3000 ture pentru ca asa mi s-a parut cel mai potrivit dupa sunet si simt. Evident , am incercat si varianta sub 2500 sau peste 3000 dar aveam senzatia ca-mi chinui masina .
Ionapostol...masina mea are cuplul maxim la 3500....deci condusul se face in functie de motorizare si cum vrea fiecare ...la 2000-2200 tu deja conduci ,,la consum minim,, nu cum e mai bine pentru masina..crede-ma, am si eu diesel si stilul tau nu mi se pare corect decit din punctul de vedere a schimbarii vitezelor intre 2000-2200 pina se incalzeste motorul.. mai departe eu nu sunt de acord cu tine..asta e parerea mea stricta si personala.
@tase
Masina ta din semnatura n-are cuplu maxim la 3500rpm, acolo are puterea maxima. Cuplu maxim e intre 2000-2750rpm.
Ca si la pacientii bolnavi la fel si la masini, daca le dai ceva ce nu le convine se imbolnavesc . Din moment ce motorul se comporta si functioneaza exceptional fara fum,consum marit,zgomote,...eu cred ca e un semn ca este exploatat cum trebuie. Acum stiti si voi "1000 de bordeie 1000 de obiceie". Cum am mai zis daca conduci intr-un anume fel si ai probleme cu motorul oarecum des, atunci cred ca trebuie sa-ti schimbi stilul .Turatii mari inseamna si solicitari mari= uzuri mai rapide...oricum nu cred ca e o mare deosebire intre mersul cu turatii reduse fata de turatii mari dpdv al uzurii, deja despicam firul in 4. Ce sa zic ramane de vazut cine repara mai mult si mai des la motor. din ce am vazut peste tot, inca nu e foarte clar cum e mai bine...stiti voi la fel cu emisiile nocive ale antenelor GSM de telefonie ba ca fac cancer ,ba ca nu fac. Nu cred ca o sa stabilim noi acum ceva, daca era ceva simplu atunci cred ca scria clar producatorul in cartea masinii ca trebuie sa facem ori asa ori asa.
Y20DTH - Schimbat la maxim 2500 turatii, mers subturat, consum mai mare, fum si masina lesinatata* abea trage.
Y20DTH - Schimbat la 3000 turatii, masina si-a revenit are ceva vlaga, nu mai da cu fum si consumul e decent.

*Masina lesinata - Demaraj mai puturos ca de obicei.

Asta e in cazul meu.
clau70 a scris: @tase
Masina ta din semnatura n-are cuplu maxim la 3500rpm, acolo are puterea maxima. Cuplu maxim e intre 2000-2750rpm.
Se poate dar vad ca si viteza este trecuta 200km/h si eu am mers cu acul lipit in partea dreapta a ceasului....si cu turatia limitata la 4800RPM si in fisa tehnica (de unde ai luat tu informatiile ) scrie mult mai putin......eu zic ,ca nu ai dreptate
Nu confunda cuplu cu puterea sau cu turatia maxima. Cuplu maxim de 280Nm se atinge intre 2000-2750rpm, puterea maxima de 120CP se atinge la 3500rpm, iar turatia maxima poate ajunge si la 4800rpm dar puterea scade. In concluzie, poti accelera pana la 4800rpm, dar cuplu si puterea maxima le atingi in intervalele mentionate.
Mai jos ai datele despre motorul Z19DT.

Motorcode: Z19DT
Laufzeit bis: MNr. LL17126571 bzw. RL17129339
Bauform: R4 OHC
Ventilanzahl und Antrieb: 8, Zahnriemen
Bohrung: 82,0 mm
Hub: 90,4 mm
Volumen: 1910 cm3
Verdichtung: 18,0 : 1
Leistung: 88 kW (120 PS) / 3500 min-1
Drehmoment: 280 / 2000 - 2750 min-1
Kraftstoffsystem: Common Rail, Bosch EDC 16 C9
Abgassystem: AGR, Dieselpartikelfilter, Oxidationskatalysator
Turbolader: Typ unbekannt
Besonderheiten: E-Gas, Tempomat
Ölfüllmenge (Liter): 4,3

Motorcode: Z19DT
Laufzeit ab: MNr. LL17126572 bzw. RL17129340
Bauform: R4 OHC
Ventilanzahl und Antrieb: 8, Zahnriemen
Bohrung: 82,0 mm
Hub: 90,4 mm
Volumen: 1910 cm3
Verdichtung: 18,0 : 1
Leistung: 88 kW (120 PS) / 3500 min-1
Drehmoment: 280 / 2000 - 2750 min-1
Kraftstoffsystem: Common Rail, Bosch EDC 16 C39
Abgassystem: AGR, Dieselpartikelfilter, Oxidationskatalysator
Turbolader: Typ unbekannt
Besonderheiten: E-Gas, Tempomat
Ölfüllmenge (Liter): 4,3
Ideea este ca, atunci cand urci in turatie sa schimbi viteza, acul turometrului, la schimbare, sa cada pe turatia de cuplu. La Z17DTH, pistonul are cursa mica, deci prin urmare are cuplul sus, turatie mai mare. De aceea se recomanda cel putin la acest tip de motor un regim de turatie mai ridicat, corespunzator turatie de cuplu 2300. Nu acelasi lucru se poate spune si despre familia Z19 si Z13 care are cuplul la o turatie de 1700-2200, ceea ce este total diferit. Noua generatie de motoare de 1,7, euro 5, are turatia de cuplu la acelasi 2300... Undeva aici pe forum, prin bunavointa unor colegi, exista grafice de cuplu si putere pentru motoarele de la Opel, care vor face lumina privind regimul de turatie. O zi buna!
De acord cu tine ca trebuie sa conduci in zona de cuplu maxim, care difera de la o motorizare la alta. Z17DTH nu are cursa pistonului scurta, e 86mm iar alezajul 79mm, ca si la cele euro5. De ex A17DTR (125CP) are cuplu 280Nm/2000-2750rpm, iar A17DTJ (110CP) are cuplu 260Nm/1800rpm.
Aproape orice motor diesel din lume are cursa mai mare decat alezajul. Cursa mare inseamna raport de compresie mare si moment motor (cuplu) mare.
Motorul meu este y20DTH si eu schimb undeva intre 2000 - 2300 in oras ca nu folosesc turbina ea fiind cu geometrie fixa si isi face simtita prezenta dupa 2500 rot/min. De mers constant in oras merg undev intre 1500-1750 viteza 4 sau intre 1750-2000 viteza 3 pentru ca la aceste rapoarte am viteza aproximativa de 50-55km/h. Afara merg undeva intre 2500-3000 viteza 5 adica undeva intre 110-140 km/h. Eu asa mi-am dat seama ca este potrivit pentru masina mea si asa o simt eu.
Depasirile le fac intotdeauna cu turometrul peste 2500rot/min pentru ca acolo am turbina activa si trage de rupe.
Ca si amanunt, cuplul maxim la mine este la 1920rot/min.
Acum fiecare stie cum este mai bine pentru masina lui si mai ales ca nu sunt doua masini care sa mearga la fel chiar daca sunt cu aceasi configuratie. In rest ulei si filtre la 10000km si motorina doar din pompe cunoscute: Gazprom, Rompetrol, Mol si Petrom.
P.S. Am vazut niste bazaconii pe aici ca schimba unii la diesel la 3000 rot/min sau chiar 4000rot/min si stau si ma minunez... se cred la formula 1 sau chiar nu tin la masina aia... plus de asta in oras inseamna ca lor nu le trebuie decat 2 viteze maxim 3 atunci de ce au mai facut astia 5 si chiar 6 viteze la cele noi.
Eu schimb peste 3500 rot/min doar afara si mai ales cand sunt in depasiri unde daca trebuie schimb si la 4500rot/min dar asta nu tot timpul altfel as rupe motorul in doua mai ales ca am si chiptuning...
Si eu merg prin oras cu a 4-a la 58km/h si 1.700rpm-1.800rpm. La fel, schimb vitezele cand ajung la cuplu maxim, adica la ~2.400rpm.

Inafara, la drum intins nu merg sub 2.500rpm (am motor mic si nu se duce bine decât daca folosesc turbina) dar prin localitati merg in general cu a 5-a la 1.600rpm-1.700rpm si 62-64km/h.

Motor ISUZU 1.7TD si turbina cu geometrie fixa, cuplu maxim la 2.200rpm-2.400rpm si boost de la 2.500rpm.
@mikyboy
Orice turbina functioneaza atata timp cat functioneaza si motorul pt ca e antrenata de gazele de evacuare (chiar si in relanti), deci si la turatii mici o folosesti, numai ca nu la randamentul maxim.
Spui ca turbina isi face simtita prezenta si e activa dupa 2500rpm. Atunci, cum de ai cuplu maxim la 1920rpm?

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou