Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
buna ziua!
de curand mi-am montat jante pe 15' 7j plus cauciucuri 195/60/15.
inainte am avut 175/70/14 si iarna 175/65/14.
am observat o crestere de consum cam de 1,5%
cu 175/65/14 aveam o eroare de km cam de 10%
acum cu 195/60/14 am eroare de 5-7% masurat cu gps.
intrebarea mea: pt cei care au jante mai mari decat din fabrica dar au cauciucuri echivalente,cam cat a crescut consumul si cat a scazut viteza maxima sau demarajul?
Skip ads

  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,277
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
am avut 175.70.13 si acum am 195.50.15.echivalent=o.am consumul marit cu 0.5%max.demaraj insesizabil zic eu.viteza max creste.
  • raducrisstian

  • Mesaje scrise: 500
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Vad ca e veche discutia insa nu am vrut sa mai deschid alta...
Eu am acum pe Astra G 195/60 R15 si vreau sa trec la 205/50 R16. Raza rotii nu se modifica (chiar scade putin) insa se mareste putin latimea rotii (205 fata de 195). De aici cred ca ar trebui sa ma astept la o crestere de consum... dar cat de mare? Cineva tot de pe forum care a facut aceasta mutare spunea ca ar fi crescut consumul cu vreo 2L la 100km. Chiar asa de rau sa fie?
De exemplu tatal meu are pe Astra G 175/70 R14 si are acelasi consum ca la mine. Ambele motoare sunt Y17DT.
Rog pe cei care au mai facut chestii din astea sa intervina...
  • ag10tit

  • Mesaje scrise: 345
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Eu am pe timp de iarna 185/65/R14 iar pe timp de vara 185/65/R15.Diferenta de consum la mine e foarte mica,asta poate pentru ca iarna masina consuma un pic mai mult fiind motorul rece.In schimb in privinta demarajul eu am simtit diferenta.Cu rotile pe 14 masina e mai sprintena.Asta simt eu si din cate stiu e normal sa fie asa,cu rotile mai mici ai demaraj mai mare!
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,457
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu, din punctul de vedere al consumului, demarajului, etc, te intereseaza 2 chestii:
1- perimetrul rotii (adica raza, ca restul din formula sunt constante)
2- latimea rotii

1. Perimetrul
Cu cat perietrul e mai departe de cel standard, cu atat vei simti o modificare a demarajului (daca perimetrul e mai mare, pierzi din sprinteneala) si o diferenta fata de ce iti arata bordul (vitezometrul iti considera numarul de rotatii pe care le face roata, ca nu are cum sa ghiceasca ce gume ai). O roata supradimensionata poate sa duca si la cresterea consumului
2. Latimea gumei
O roata mai lata iti va oferi o stabilitate mai buna si un confort mai mare (de exemplu o roata mai lata poate sa acopere in intregime o gropita in asfalt, si sa nu intre in ea) sacrificand insa nitel din demaraj si nitel din consum
Iarna masina iti consuma mai mult deoarece motorul se incalzeste mai greu.

Acuma, cu cat creste consumul, depinde si de numarul pe care il ai la pantof.
  • mitluc

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@ag10tit, daca verifici compatibilitatea rotilor o sa ai marea surpriza sa constati faptul ca eroarea admisa la roti este de + sau - 2,5%, dar la tine este de 4,19%, ai un diametru mai mare decat cel normal de 25 mm. Daca ai marit janta, ar fi trebuit sa micsorezi balonul anvelopei, o anvelopa cu 185/60/15, ar fi dat o eroare doar de 1,17% cu doar 7 mm diferenta.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eram dator cu un raspuns.
demarajul a scazut un pic,consumul a crescut cu vreun litru maxim.
referitor la tolerante admise,depinde si cat de bine indica vitezometrul.ma refer la masinile mai vechi.la mine cu 195/60/15 eroare scazuse pana la 2%.cu 170/70/14 aveam cam 7%.
verificat cu gps.
  • daniel_aoe

  • Mesaje scrise: 650
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Hai sa terminam cu mitul GPS-ului
GPS-ul are o marja de eroare de apox 5- 10%. Asa este setat pentru comercial. Sistemul a fost facut pentru armata SUA (unde are eroare de 0.000...% : fostul program "razboiul stelelor din 1980 - 90) si datorita costurilor de intretinere a fost facut si comercial cu o alta marja de eroare, care depinde cum vor "muschii armatei SUA". Nu cred ca ce arata GPS-ul este relevant, mai ales la viteze si la aflarea unui punct precis de destinatie. Cum am mai spus, toleranta este de aprox 5-10%
Folosesc asa ceva, si in marja de 5-10% pentru viteza sunt sigur ca nu indica corect, si nici destinatia, in sensul ca m-a lasat mai departe cu 50-100 metri de locul precis indicat. Mi s-a intamplat si in Austia, Germania, Italia, asa ca daca puneti problema de soft, va inselati, asa trebuie sa mearga el in modul comercial. Ce merge perfect la el este ora (satelitii au ceas nuclear cu ce mai mica eroare)
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Tu vorbesti despre calitatea dispozitivului, nu de calitatea sistemului GPS in principiu. Calitatea dispozitivului e data de numarul de sateliti pe care-i poate accesa, de algoritmul pe care il foloseste pentru procesarea datele primite si de calitatea hartii. Receptoarele de gen SIRF3 au deja erori de doar cativa centimetri. Problema cea mai mare e cea a calitatii hartilor si asta e ceea ce te lasa pe tine la 50-100m de locul indicat, nu receptorul. Asta nu are legatura cu masurarea vitezei, care se face prin masurarea distantei parcurse intr-o unitate de timp si care, datorita calitatii receptoarelor moderne, face ca eroarea sa fie sub 1km/h. Evident, pentru ca se citeste din secunda in secunda, nu poti masura decat viteze constante. Pentru masurat acceleratia iti trebuie un receptor care citeste satelitii de cateva zeci de ori pe secunda, de genul celor gasite in accelerometre.
  • adi_iacob

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Daniel_aoe stie ce vorbeste, pentru o localizare in teren sunt necesari la receptie 4 sateliti, cu cat mai multi cu atat calcule mai rapide si localizare mai exacta . Acea eroare implementata se cheama degradare selectiva, si te impiedica sa faci home made o miniracheta balistica pe care sa o folosesti impotriva cuiva, utilizand un banal GPS portabil. Yes indeed, numai armata SUA si 2 sau 3 aliati au acces la semnalul nedegradat, de fapt il poate receptiona oricine numai ca e criptat si receptorul GPS nu il poate procesa. Daca ati trece de mai multe ori prin acelasi loc de iesire de pe autostrada cu aceeasi viteza ati observa ca GPS-ul odata indica cu eroare de 2-3 metri la 120 la ora, altadata cu 100 de metri sau mai mult eroarea. Depinde si de puterea de calcul aflata in spatele receptorului GPS, dar am observat eroarea asta si pe Garmin-uri mai vechi, si pe LG-uri asa si asa, si pe pe Tomtom ultima generatie (930 Traffic, 940 a aparut da inca nu e la vanzare). Dar in general, daca mergeti constant GPS-ul se poate dovedi de incredere la aflarea reala a vitezei.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
cu gps am masurat km/ora.
am mers si la borne km verificate de metrologie si eroarea era aceiasi.in 2 km eroare de 100 m.asta inseamna 5%
erorile de pozitionare pe gps apar din cauza hartilor.
gps folosit este un mioa701 cu sirf 3.
intradevar trebuie pastrata viteza constanta pentru o buna masurare.
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Daniel, in umila mea opinie, sunt de parere ca este foarte importanta calitatea antenei GPS. Eu am pe masina un FS cu antena externa, in exteriorul masinii. La "cold start" trebuie sa astept un pic mai mult, pana gaseste satelitii, insa dupa aceea eroarea este mica. De ordinul a ~1-3 metri, depinde de semnal, locatie. Uneori poate fi chiar sub 1 metru.
Pe de alta parte, si soft-ul (hartile) GPS intra in ecuatie. Daca e scris cu picioarele, te pune imediat in offside.

Sunt de parere ca la viteza constanta, fara schimbari de directie si obstacole, iti va raporta o valoare cat mai apropiata de adevar. Doar daca ai semnal bun si receptie la cat mai multi sateliti. Ideea e ca iti calculeaza cati metri pe secunda ai parcurs, dat fiindca aparatul face "fetch" continuu la sateliti. Asa ca eroarea poate proveni din soft. Desigur ca exista o eroare si in cazul GPS-ului, insa eu o consider tolerabila, neglijabila.
Gandeste-te: aparatul GPS calculeaza continuu coordonatele la care se afla, stabileste distanta parcursa de la ultima coordonata primita, dupa care o raporteaza in timp. Astfel, calculeaza viteza, si poate determina pe o harta unde se afla. Daca e cineva priceput in soft-urile GPS, e invitat sa raspunda.

Ceea ce spui tu mi se pare exagerat, dar nu imposibil. In comert poti gasi GPS-uri industriale cu precizie foarte buna. Un prim exemplu, GPS-urile destinate expeditiilor montane, care au antena foarte buna si precizie pe masura. Conteaza mult calitatea si puterea antenei.

Celor cu GPS-uri din comert (PDA, PNA), le recomand o antena externa. Cea interna este slabuta, in foarte multe cazuri.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR