Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • raul25

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2001 Z 10 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2010

  • Mesaj Privat
un bov ceva pe acolo poate ar face mai multe minuni, inafara de cresterea pretului, chiar de la inceput cand am urmarit topicul, ma gandeam la un compresor mecanic + BOV, mult munca esecuri multe furtune crapate sarite, probabil un motor distrus si un infim nr de caluti in plus, prin costuri mari, compresorul turbina trebuie atent aleasa nu iei una de avion si o montezi pe motor de 1,0l
toate cele bune si sa speram ca anul ce vine gasiti voi o solutie, este o delectare sa va urmaresc
Skip ads

  • ovidiu_nemteanu

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
raul25 a scris:un bov ceva pe acolo poate ar face mai multe minuni, inafara de cresterea pretului, chiar de la inceput cand am urmarit topicul, ma gandeam la un compresor mecanic + BOV, mult munca esecuri multe furtune crapate sarite, probabil un motor distrus si un infim nr de caluti in plus, prin costuri mari, compresorul turbina trebuie atent aleasa nu iei una de avion si o montezi pe motor de 1,0l
toate cele bune si sa speram ca anul ce vine gasiti voi o solutie, este o delectare sa va urmaresc


Daca te referi la experimentul rusesc .........imaginile postate sunt anterioare finalizarii, ulterior montandu-se si un bov. In text scria .. parca.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ce era de intuit s-a si intamplat .... aparute ca niste moristi ciudate mai mult folsite pentru sunetul de supersonic scos decat pentru ANDURANTA ,altii au dezvoltat ideea si o firma engleza anunta ca va pune cat de curand in productia de serie compresorul electric.Atuurile motorului electric sant faptul ca in mai putin de 0,35 sec de la 5000rot/min acesta ajunge la 70.000rot/min (oare?) cresterea cuplului fiind anuntata ca ......dramatica .Urmeaza si alte calitati ale sistemului printre care la 1.2 cilindree cu acel compresor poti avea performante de 2.0,redurerea poluarii......si altele care vor mai fi descoperite pe parcurs,dar ajungem la inceputurile furtunoase ale discutiei noastre si culmea se pretaza exact la ce intreba cel care a descis discutia...se preteaza in special la motoarele cu cilindree mica cresterea de putere fiind de 40% interesant cred eu. Culmea este ca am gasit articolul cautand...un compresor mecanic pentru masina mea
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Eu ma intreb de ce nu s-au montat atunci din uzina turbosuflante pt aceste motoare mici.40% din puterea motorului mi se pare mult prea mult,mai ales ca si raportul de compresie este aproape la limita maxima.Este usor sa faci presiune in cilindrii,insa ar trebuii sa se treaca la alt tip de injectie benzina.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Exista turbina pe A14XER motor provenit din Z14XEP care este identic cu Z12XEP asta vine din Z12XE si el la randul lui din X12XE
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Pe motoare mai mari ,sunt de acord cu turbina pt ca,castigul de putere este semnificativ,iar la proiectare se tine cont de raportul de compresie astfel incat fara turbina ,aceste motoare E5,probabi ar regresa probabil cu mult sub performantele aceluiasi motor E4 sau E2.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Unde?cat costa?modalitati de livrare ..... vor urma cat de curand.Am un 1.6 16v Nissan 87.000km. pretabil la un asemenea experiment pentru ca e submotorizata pentru caroseria respectiva iar o crestere de la 101 cp la un 140 cp pare tentant,intre timp continuam sapaturile ,m-ar ajuta mult si ce stiu altii despre procurarea unei asemenea jucarii.Mai mult de 500-700E nu vreau sa investesc.
  • ovidiu_nemteanu

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Unde?cat costa?modalitati de livrare ..... vor urma cat de curand.Am un 1.6 16v Nissan 87.000km. pretabil la un asemenea experiment pentru ca e submotorizata pentru caroseria respectiva iar o crestere de la 101 cp la un 140 cp pare tentant,intre timp continuam sapaturile ,m-ar ajuta mult si ce stiu altii despre procurarea unei asemenea jucarii.Mai mult de 500-700E nu vreau sa investesc.


Nu vreau sa te dezamagesc, dar nu cred ca vei gasi in Romanica noastra ceva la banii astia. Daca vrei sa ma crezi am telefonat la vreo 20 firme de dezmembrari din toata tara sa gasesc un compresor mecanic.... NIMIC... nici pomeneala.
Eu mai cred in varianta compresorului electric, in limita principiilor pe care le-am explicat in postarile anterioare. Nu ma intereseaza sa cresc puterea totala a motorului masinii mele ( la fel de submotorizata ca si in cazul tau) ci doar sa imbunatatesc raspunsul la regimurile tranzitorii (accelerarea in principal) unde realmente masina se comporta deficitar . ( motot 130 cp la o greutate de 2000 kg cu doua persoane la bord). Exact cum scria cineva un compresor electric cu comanda secventiala ar rezolva problema - motorul electric asigura o crestere foarte rapida a presinii aerului injectat in motor, dar este limitat ca timp de lucru ... de ordinul secundelor. Consumurile se ridica la 200 - 300 Amperi, ceea ce este o mare problema, greu de gestionat... dar se poate.
Acum lucrez la o noua turbina ( de data asta chiar va fi o turbina adevarata - este foarte elaborata, am studiat toata iarna chestia asta) pe care s-o rotesc la cca. 20.000 - 30.000 ture ( nu stiu inca cu ce ... ori mecanic ori cu motor electric alimentat la vreo 48 volti - ambele solutii nu sunt simple ... putem discuta un forum intreg ). Vreau sa obtin minim 0,3 bari boost, care dupa calculele mele ar rezolva problema mea. Am cautat in Romania motoare electrice care sa raspunda la cerintele proiectului .. din pacare nu am gasit. NU SE MAI PRODUCE NIMIC IN TARA ASTA .... DOAR DISCUTII STERILE, BALACAREALA SI BARFA PE FORUMURI ASA ZIS SPECIALIZATE.
Daca reusesti si gasesti ceva interesant , te rog sa ne informezi si pe noi. Oricum imi pare bine ca topicul inca mai functioneaza si mai sunt persoane interesate de subiect.
Stima la toata lumea.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nici eu nu conduc sportiv dar consider o rezerva de putere necesara in situatii mai delicate,nu vreau sa schimb multe de la acel motor este in stare noua si nu vreau sa-l distrug iar un tuning de 300 E care sa dea cei 5-8% posibili unui motor aspirat nu ma prea incanta daca nu gasesc acea turbina pe care o prefer pentru simplitate si din comoditate recunosc oricum voi mari avansul la deschidere in distributie cu un unghi mic dar suficient cat sa se simta la repriza (cu o scadere de 5-10km/h din viteza maxima un 180 ajunge) si voi mai pune un kickdown care sa minta calculatorul ca e nevoie de putin mai multa benzina in acel regim ...adica investitie un switch,o rezistenta si 5m de cablu...fara filtre minune,tobe galagioase etc.
Despre a face eu cu mana mea acea tubina,nu pot deoarece contravine pricipiilor mele ,am modificat motoare,montat turbine,marit turbine,decomprimat ,schimbat sisteme de franare,evacuare,racire....etc dar toate au fost cumparate iar rezultatele obtinute pe masura ,de aceea am convingerea ca trebuie sa apara curand ceva suficient de fiabil ,la un pret acceptabil si atunci voi pune si acea masinarie.
P.S. Mai astept ..momentan nu-mi vad capu de treaba in perioada concediilor o sa am timp suficient si pentru mine.....
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
@dancuciureanu A14XER nu are turbina, A14NEL si A14NET au.

@mecaNIK ce te face sa crezi ca daca deschizi mai devreme supapele de admisie vei avea reprize mai bune si viteza maxima mai mica? Cum ai dedus asta?

Ce te face sa crezi ca in momentul in care apesi acceleratia la capat amestecul e prea sarac si imbogatirea lui va creste puterea?

Eu spun ca e fix pe dos in legatura cu toate cele 3 afirmatii ale tale.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
cristidb ...acelasi lucru care i-a facut si pe motoristii de la Honda sa creada,sa cerceteze si sa produca asa cum au facut si alti motoristi distributia variabila,adica sa nu mai faca un compromis fix intre caracteristicile de cuplu ale motorului la turatii joase si maxime ci sa sa obtina ambele variante in functie de regim,referitor la lipsa de combustibil este citita dupa urmele lasate pe bujii care indica un amestec sarac,consumul e multumitor chiar f bun problema e ce faci cand bizonul de 55 to te inghesuie.Vezi indienii cherokee sant buni ca stiu sa citeasca semnele dintr-un motor dupa doar 24 de ani de munca numai in acest domeniu,si poate 500 de motoare reconditionate ,mai citeste,mai repara,modifica la cererea clientului,fa experimente cu motor documentatie si stand de masurare fii tu responsabil de ce fac cei ce-ti contesta deciziile...si o sa fii primit in sfatul batranilor.
Pe banii mei ma joc ,cu ce vreau cu cine vreau ...atat timp cat vreau, daca sant urechi deschise sa invete bine daca nu ,nu si gata.
Daca vrei sa jucam popa prostu zi si tu...are vreo influenta jocul supapelor in performantele motorului sau doar se aud si atat?
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pai deschizand mai devreme adimisia ai un overlap mai mare. De ce ar imbunatati asta reprizele si ar scadea viteza maxima? Adica daca totul e bine si motorul beneficiaza de modificarea asta ar creste putin puterea maxima si ar scadea cuplul la turatii mici ca si cu axe cu came sport. Nu? Asta in teorie, ca in realitate s-ar putea sa iasa un rahat si sa nu imbunatateasca nimic, ca mai orice modificare facuta pe genunchi.

Eu stiu ca in open loop, cu acceleratia apasata, ECU e reglat standard cu amestec bogat, daca tu ai vazut ca sunt bujiile albicioase si ai amestec sarac... La mine a fost saracit putin amestecul in regimul asta la remapare pentru ca era prea bogat standard. ECU standard are reglaje mai safe, adica avans mai mic, amestec mai bogat in sarcini si turatii mari.
Skip ads

  • raul25

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2001 Z 10 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2010

  • Mesaj Privat
impins de disctiișe voastre am decis sa cumpar o evacuare de X10XE, o turbina, acuma ramane doar sa gasesc una care sa nu imi crape motorul si un radiator de racire, motorul meu este Z10XE, acuma daca cunoasteti mai amanuntit turbinele, un sfat mi-ar fi de real folos
precizez sunt foarte afon in ceea ce priveste turbina, cunosc principiul de functionare si modul de montare
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Invata intai despre motoare si discutam,fara contraziceri inutile atat timp cat nu stii ce se petrece acolo insiruirea unor termeni pe care nu-i intelegi nu compenseaza lipsa de pregatire,prima data am iesit din lagarul socialist sa lucrez la o reprezentanta din afara in 84 daca tu faci incercari in spatele blocului e altceva ... nu baga toti mecanicii in aceeasi oala,mai repet odata pe banii mei ma joc cum vreau cu masina mea.
  • raul25

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2001 Z 10 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2010

  • Mesaj Privat
cred ca m-ai inteles gresit, am fost chiar impresionat de ce vreti sa faceti voi, am discutat cu multi mecanici aspectul, toti au zis ca nu se merita castigul de putere este mic, dar ma incapatanez vreau sa demonstrez contrariul, poate ma poate ajuta cineva su date despre turbina pe care o pot folosi ceva cod, dimensiuni...
pe langa faptul ca raman recunoscator dau o bere rece daca ne-om vedea
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
raul25 nu te supara dar nu era vorba despre tine,daca citesti mai sus intelegi despre ce era vorba.Referitor la modificarea motorului in general iesi mai ieftin sa cumperi ceva gata conceput sa functioneze asa atunci cand e vorba de modificari majore,la doua fire si un switch ce vreau eu sa fac nu este cazul iar asta o fac din comoditate si lipsa acuta de timp.In cazul tau nefiind pus in tema despre ce urmeaza sa faci este si mai dificil oricum pe banii si timpul tau tu decizi in ultima instanta,dar bine ar fi sa calculezi bine bugetul si ceea ce vrei sa obtii ca sa nu ai surpriza unui pret prea mare ori a unei performante prea mici fata de asteptari.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Mai bine le faceti sa mearga pe apa. In ce stadiu sunteti cu lucrarile ca de vreun an tot cercetati problema si faceti modificari pe banii vostri?

Ia zi mestere, la motorul tau ala pe care vrei sa-l modifici , cat e ridicarea supapelor, cate grade sunt deschise supapele de evacuare si cate cele de admisie si cand se deschid ele, sau care e suprapunerea standard? Ai masurat? Ai datele?
Cum ai calculat noile unghiuri care iti vor aduce un plus de putere dar in acelasi timp o viteza maxima mai mica?

Eu recunosc ca nu am studii de mecanica, dar am mai desfacut si eu un surub, am mai citit cate ceva... am asa o vaga idee ce si cum. Tu ce studii ai si ce ai fost cand ai lucrat prin reprezentantele alea din vest?
Uite eu n-am intalnit niciun mecanic care uitandu-se asa la un motor sa zica: Frate daca mut eu distributia de la semn la motorul asta o sa am niste reprize mai bune si o sa iasa din kkt bici.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
cristi .... intrunesti cele 3 conditii sa te rog frumos sa-ti vezi de arogantele tale in alta parte aici era vorba de defazarea fina a momentului deschiderii supapelor de admisie,ti-am explicat despre distributia variabila si de ce a aparut ea,iar tu ma intrebi de inaltimea la care se ridica supapele....si modalitati de masurare.
1. n-ai habar de cum functioneaza in cele mai mici amanunte un motor
2. nu citesti cu atentie si nici nu intelegi inainte sa raspunzi
3. nu esti tu in masura sa ma numesti pe mine mester si nici nu cred ca ti-am oferit spre achizitionare vreun motor care functioneaza pe apa atat timp cat nu exista un termen de finalizare o idee poate fi verificata si imbunatatita oricat .
Rog un moderator sa opreasca avantul tineresc al nestiutorilor ori generatiei copy/paste pentru ca orice subiect deschis de oameni care incearca sa inteleaga ceva e imediat parazitat de indivizi care nici macar n-au de-a face cu meseria asta ,logica ori cei 7 ani de-acasa,riscati sa se deterioreze incet incet nivelul tehnic al discutiilor totul cazand in mistouri,jargoane si alte romanisme ieftine.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Aceasta discutie se inchide pana Duminica ,pentru calmarea apelor.
Acest mesaj se va considera un avertisment pentru toti participantii dialogului inadecvat care incepe sa aiba loc aici,nu sunt judecator deci nu dau dreptate la nimeni ,cel mai intelep se retrage .
Daca dupa redeschiderea subiectului ,se vor reveni la vechile obiceiuri, se vor primi suspendari pentru aceia care vor participa la dialogul inadecvat.

O zi buna in continuare.

  • ovidiu_nemteanu

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
StefanTolos a scris:Aceasta discutie se inchide pana Duminica ,pentru calmarea apelor.
Acest mesaj se va considera un avertisment pentru toti participantii dialogului inadecvat care incepe sa aiba loc aici,nu sunt judecator deci nu dau dreptate la nimeni ,cel mai intelep se retrage .
Daca dupa redeschiderea subiectului ,se vor reveni la vechile obiceiuri, se vor primi suspendari pentru aceia care vor participa la dialogul inadecvat.

O zi buna in continuare.


Ce ati patit stimabililor? Hai sa lasam ambitiile marunte si sa ne vedem de treburi. Ne-am adunat aici sa schimbam opinii si sa invatam unii de la altii. Cei care sunt mai bine informatii au experienta si eventual lucreaza in domeniul mecanicii auto cred ca ar trebui sa - i invete si pe ceilalti, iar daca nu au timp s-o faca, macar sa indice sursele de informare adecvate. Si eu am mai avut contoverse, dar am cautat sa argumentez documentat, nu numai prin opinii personale - trimiterile la astfel de argumente autorizate pot contribui la stingerea acestui gen de "conflicte".
Apropos de documentatie va indic un material foarte interesant - cautati exact sub aceast titlu : Corky_Bell_Maximum_Boost. Veti gasi multe raspunsuri la ce va intereseaza in materie de supraalimentare.
Cred ca sistarea topicului pentru o saptamana a fost inoportuna, mai ales ca nu am fost toti implicati in mica controversa. Am mai parasit un forum din cauza "arbitrajului" inadecvat, sper sa n-o fac a doua oara, mai ales ca se uita un mic amanunt - NOI SUNTEM CEI CARE INITIEM SI DEZVOLTAM TOPICUL, ASTFEL CA PROVIDER - UL SA-SI POATA REALIZA SURSELE DE PUBLICITATE.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR