Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
salutare!citesc de cateva zile la topicu' asta cu speranta ca atunci cand voi ajunge la final sa trag o concluzie,negativa sau pozitiva...dar am ajuns la sfarsit si....nimic concret Neutral
producatorii acelor turbine electrice ieftine spun ca reduce consumul cu 10% si ca mareste puterea motorului cu 10% pana la 30%!in prima faza i-as crede,in legatura cu reducerea consumului!daca stau sa ma gandesc,motorul consuma mai mult in oras unde sunt multe plecari de pe loc si nu este un mers constant;dupa cum stim cu totii motorul consuma mult in treapta intai atunci cand pune masina in miscare,pt ca este solicitat;turbina aia electrica ajuta la turatii joase,ceea ce inseamna ca atunci cand pleci de pe loc si turbina este in functiune ajuta motorul..il "impinge" ..ii usureaza munca; iar la turatii mari turbina este ca o frana in calea aerului ceea ce inseamna mai putin aer mai putin conbustibil consumat!de aici ar rezulta ca ar scadea consumul masinii cu 10% cu conditia ca turbina electrica sa fie legata de senzorul de acceleratie,adica sa fie in functiune tot timpul,dar asta e doar parerea mea...
Skip ads

  • ovidiu_nemteanu

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
MDL a scris:salutare!citesc de cateva zile la topicu' asta cu speranta ca atunci cand voi ajunge la final sa trag o concluzie,negativa sau pozitiva...dar am ajuns la sfarsit si....nimic concret Neutral
producatorii acelor turbine electrice ieftine spun ca reduce consumul cu 10% si ca mareste puterea motorului cu 10% pana la 30%!in prima faza i-as crede,in legatura cu reducerea consumului!daca stau sa ma gandesc,motorul consuma mai mult in oras unde sunt multe plecari de pe loc si nu este un mers constant;dupa cum stim cu totii motorul consuma mult in treapta intai atunci cand pune masina in miscare,pt ca este solicitat;turbina aia electrica ajuta la turatii joase,ceea ce inseamna ca atunci cand pleci de pe loc si turbina este in functiune ajuta motorul..il "impinge" ..ii usureaza munca; iar la turatii mari turbina este ca o frana in calea aerului ceea ce inseamna mai putin aer mai putin conbustibil consumat!de aici ar rezulta ca ar scadea consumul masinii cu 10% cu conditia ca turbina electrica sa fie legata de senzorul de acceleratie,adica sa fie in functiune tot timpul,dar asta e doar parerea mea...


Partial adevarat ... Ar fi foarte multe de discutat ....Iata cateva considerente, care-mi vin la aceasta ora in minte, dupa o zi grea de munca. Daca ai citit inainte , eu am vrut sa vad de ce sunt in stare aceste suflante ieftine care se gasesc peste tot. Ce am realizat eu era mai bun decat se gaseste in comert pana in 100 euro. Sunt, realmente imbunatatiri la turatii mici, un raspuns ceva mai bun la acceleratii, inclusiv in trafic urban, posibil o economie la combustibil (.... dar cine s-o determine ....), nici vorba de marirea puterii motorului. Pentru asa ceva (adica marirea puterii) lucrurile se complica foarte mult. Sunt 3 probleme de rezolvat: 1.- turbina (trebuie sa fie turbina adevarata, capabila sa mareasca presiunea in galerie - cilindrii- sa se resimta in evacuare- pentru un motor pe benzina macar 0,7 - 1,0 bari), am analizat mai multe variante posibile, am studiat cam tot ce am gasit in domeniu. Si am testat in multe variante suflanta pe care am realizat-o - nu am mai postat nimic din lipsa de timp . . Cea mai buna solutie este o turbina centrifugala - se vinde asa ceva pe E-Bay dar motorul cu care este dotata nu-i bun de nimic. Ar fi vb despre o turbina Garrett modificata, sau poate este o facatura ca multe altele; 2.- motorul - nu se poate discuta de puteri mai mici de 3000 watt !!! asta ar presupune, la 12 v, curenti de 250 A. Ce presupune asta ... in primul rand o baterie suplimentara, conectata la un alternator suficient de puternic sa asigure toti consumatorii, sisteme de cuplare si comanda capabile sa reziste la asemenea curenti - si firele de conexiune sunt o problema. Dar mai sunt multe alte solutii una din ele ar fi sa se micsoreze curentii prin convertizoare cc-cc, sa creasca tensiunea chiar pana la 60 v, insa la puterile aste aceste echipamente nu sunt simplu de realizat si nici ieftine; 3.- algoritmul de functionare - softul daca vrei. Aceste sisteme electrice au un SINGUR si MARE AVANTAJ - raspuns de ordinul zecimilor de secunda, ceea ce le face net superioare sistemelor asa-zis clasice - turbosuflanta si compresor mecanic, ambele aflate in interdependenta cu motorul si in special cu turatia lui. Pentru a asigura functionarea intr-o varianta de algoritm acceptabila trebuiesc si echipamente de comanda/comutatie foarte performante si fiabile.
Cert este ca astfel de echipamente s-au realizat, se fabrica si echipeaza masini de mare performanta - se elimina timpii morti de raspuns a turbinelor clasice.
Ce se poate face la nivel de amatori si pasionati de mecanica/automobilism .... foarte multe... dar foarte greu. Asta incerc si eu acum in limita timpului disponibil din pacate total insuficient. Sunt aproape sa finalizez o noua turbina, mult mai elaborata decat suflanta facuta anterior, dar raman inca multe de rezolvat . Sper sa probez turbina in vara asta ... numai s-o probez urmand sa rezolv partea de alimentare si comanda.
Poate vrei sa ma intrebi de ce nu cumpar un kit din comert (am gasit pt. masina mea, turbocompresor complet echipat) pe care eventual sa-l montez la un atelier specializat? Dar atunci unde ar mai fi placerea pasionatului de mecanica, electronica si altele?
Te sfatuiesc sa incerci si tu chiar merita. Succes.
  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
eu ma gandeam ca daca motorasele astea la 12V nu da destula presiune un motor la 220V probabil ar putea ajunge la o turatie necesara ca sa asigure presiunea care trebuie si ca am putea sa marim tensiunea cu ceva de genul cum sunt "brichetele" alea care aprinzi aragazul cu ele.sunt unele "brichete" casre merge pe baterii de 1.5V si scot mult mai multi volti capabile sa te curenteze destul de tare!dar nu stiu daca are amperaju' necesar ca sa duca un motor,si mai are o buba si-anume ca nu are curent continuu...merge pe impulsuri,dar e de ordinul sutimilor de secunda timpul in care se opreste curentul (mai pe scurt zis tacane la fel ca si cuartzul )
In legatura cu bateria suplimentara cred ca s-ar putea rezolva si altfel : punem un alternator mai mare,o alta curea de accesorii sa se potriveasca la noul alternator si o baterie mai mare...de TIR sau camion...iar daca amperaju' este prea mare punem o rezistenta la fiecare senzor si tot ce cuprinde de electrica masinii astfel incat sa reduca amperaju' mare si sa faca motorul turbinei sa mearga bineinteles cu un convertor...probabil spun prostii dar e o idee...poate macar 10% de aici ajuta pe altcineva care are mai multe cunostiinte si iese ceva...
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
http://www.220.ro/auto/Astr...Funny/eEza2fMG7K/ e posibil ca efectul sa fie asta Very Happy
Skip ads

  • MDL

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2009

  • Mesaj Privat
revin cu o idee care mi-a venit in timp ce cautam rezolvare pt EGR-u' meu care-mi face motoru' sa mearga ca dracu,ca sa nu zic ca naibii Smile)))

daca punem o mica turbina sa sufle aer prin furtunasu' de la EGR?se mareste presiunea in galeria de admisie...daca iese ceva ? Very Happy se baga careva sa probeze?cineva care are turbina ca eu n-am,daca aveam incercam si va spuneam rezulatele!


@mekanik tare faza cu iesitu' axului pe toba Smile)
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@MDL: nu stiu daca e chiar simplu sa bagi presiune si mai mare pe o conducta care are deja si presiune si temperatura destul de mari.

Eu m-am gandit sa adaug aer la accelerare cu un sistem scos dintr-un aspirator auto (din ala ca o cutie mare galbena, rotunda). O sa revin daca reusesc ceva, vad cu usurare ca nu sunt singurul obsedat...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Intamplator am avut 2buc turbine de-astea electrice in mana chiar saptamana trecuta, le-am facut proba la baterie, unul era de VW (de pe un benzinar mic) si baga mai putin aer, celalalt era de BMW si baga notabil mai mult aer. Le-am testat cuplate la baterie, se auzeau ca un fel de suierat... in mod sigur se aud de sub capota cand sunt la turatie maxima. Nu erau ale mele, proprietarul nu stia cum sa faca sa le adapteze la o Corsa A de 1.2 si m-am nimerit pe la garaj, deci le-am vazut functionand.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 699
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
@ahappyuser Cred ca e vorba de turbinele acelea de baga aer pe evacuare
http://www.e-automobile.ro/...-secundar-vw.html
Astea nu cred ca sunt in stare sa faca presiune in admisie Very Happy
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Acum ca m-am uitat mai bine, cea de VW chiar ca seamana cu cea din link-ul tau.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR