Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • TATARU_VLADUT

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Si in cazul in care am schimbat sonda si in continuare am eroarea dupa ce am sterso de nenumarate ori si masina scoate mult fum negru ai idee care ar fi cauza?
Skip ads

  • TATARU_VLADUT

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Este vorba de o corsa c 2001 1,2
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2009

  • Mesaj Privat
la tine , segmenti si semeringuri supape, si la sonda 2 verifica firele de vin din ECU , MASOARA-LE SA NU AI VRE UNUL INTRERUPT
  • TATARU_VLADUT

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Chestia e ca atunci cand sterg eroarea masina merge perfect nu mai scoate fum si sta la relanti dar dupa 10 min revine eroare si incepe iar sa scoata fum si sa ini stea relantiul la 500 rpm
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Scrii multe,dar nu scrii esentialul,codul erorii...
  • TATARU_VLADUT

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Am rezolvat,era de la calculatorul motorului nu imi mai dadea masa la sonda lambda 2. Va multumesc
  • d_bija

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Braila
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Postez aici ca e topic general despre sonde lambda.
Exista sute, poate mii de "tipuri" de sonde lambda, pentru mecanicii superstitiosi.
Din punct de vedere functional exista doar 2 (doua) tipuri de sonde lambda: de banda ingusta ("narow band", basculante, flip-flop) si de banda larga ("wideband", lineare, dau semnal proportional). Primele (cele mai raspandite) au patru fire, celelalte (folosite mai ales la dieseluri si injectii directe de benzina, dar si la unele motorizari benzina injectie indirecta VW - Skoda - Seat) cinci fire.
Din prima categorie fac parte si sondele mai vechi (anii 1980 - 2000) cu un fir (doar de semnal, masa fiind corpul sondei), doua fire (masa izolata de corpul sondei), sau trei fire (doua fire incalzirea electrica si un fir de semnal).
Din punct de vedere al realizarii tehnologice pot fi realizate in doua forme: degetar ("thimble") sau planar ("flat", sandwich, plat), acestea din urma fiind mai noi.
Prin ce pot fi diferite doua sonde lambda basculante: conectorul(mufa) si puterea rezistentei de incalzire (18 sau 12W cele degetar, 7W cele planare).
Mit: o sonda universala (chiar de firma) nu e la fel de buna cu o sonda "dedicata". Singura diferenta functionala este ca cea universala trebuie "mufata". (Atentie la legarea cablurilor: unele sonde actuale, mai ales cele Bosch, iau aerul de referinta necesar functionarii prin izolatia cablului de semnal, deci prin mufa. Nu folositi spray contacte, vaselina, etc la mufa sondei lambda!)
Mit2: o sonda "de Logan" (de fapt NTK-NGK, producatori de top in domeniul sondelor lambda) nu e la fel de buna ca o sonda "originala Delphi" de ex. De fapt cand cumperi o sonda "originala" cu 500-800 RON cumperi in principal conectorul ei dedicat pentru masina respectiva.
  • d_bija

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Braila
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Sonda lambda este o "baterie", un generator electrochimic: electrodul negativ este constituit din gazele de esapament, electrodul pozitiv este aerul atmosferic (filtrat prin firele sondei la sondele Bosch sau prin filtrul din corpul sondei la alte marci), iar electrolitul solid este ceramica poroasa din dioxid de zirconiu (conductiv electric la temperatura peste 350 grade).
Cand amestecul este "bogat" (combustibil in exces) dupa ardere nu mai ramane oxigen liber in gazele de esapament; astfel apare o diferenta de oxigen intre cele doua "spatii" (esapament si atmosfera), are loc un transfer de ioni de oxigen prin ceramica si apare tensiunea de cca 1 volt (peste 0.9 V). Cand amestecul e "sarac" (exces de aer) sonda nu genereaza nici o tensiune (sub 0,1V).
La functionarea in "bucla inchisa" (turatie constanta, sarcini mici si medii, motor cald) calculatorul urmareste bascularea semnalului sondei lambda intre 0,1 V si 0,9 V, alternand (la aprox. o secunda) fazele de imbogatire usoara cu fazele de saracire usoara a amestecului. In medie, raportul este cel stoichiometric (14,7:1 aer: benzina).
Defecte sonda lambda:
- fisurarea/craparea ceramicii (degetar sau sandwich) datorita stresului termic; rezulta tensiunea constant sub 0,45V (tensiunea sondei decuplate este 0V), ECU considera amestec sarac (in mod fals) si suplimenteaza benzina (duce Fuel Trim la maxim), deci consum marit, calaminare bujii, catalizator etc. Acelasi efect il are si pierderea referintei de aer atmosferic (de ex. la sondele Bosch folosirea sprayului de contacte sau vaselinei la mufa sondei blocheaza accesul aerului in interiorul sondei)
- contaminarea ceramicii cu siliciu (de ex din antigelul cu silicati daca se arde garnitura de chiulasa sau din silicon garnituri nepotrivit); are ca efect cresterea permanenta a tensiunii sondei spre 1 V; ca urmare ECU considera amestec bogat (fals) si micsoreaza benzina (duce Fuel Trim la minim); rezulta intreruperi, rateuri, lipsa putere.
Atentie: tensiuni permanent high sau permanent low nu indica in mod necesar sonda lambda defecta, ci amestecul poate fi realmente bogat sau sarac (aer fals, senzori defecti etc).
"Imbatranirea" sondei lambda (colmatarea ceramicii cu cenusa, epuizarea platinei electrozilor) are ca efect raspunsul lent al acesteia: tensiunea creste lent la aplicarea unui amestec bogat si scade rapid la saracirea amestecului. Ca urmare media tensiunii este sub 0,45 V (deci aparent amestec sarac), iar ECU imbogateste amestecul, cresc consumul, noxele etc.
Skip ads

  • d_bija

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Braila
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Codul culorilor la majoritatea firmelor: negru - semnal, gri - masa (la unele sonde poate fi izolata de corpul sondei, functie de necesitatile ECU), alb - rezistenta incalzire, alb- rezistenta incalzire.
Sonda "degetar" vs sonda "plana":

  • TATARU_VLADUT

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Salut revin cu o intrebare, dupa ce mi.au stins eroarea baietii de la service de la sonda lambda 2,imi ramasese cea de la sonda 1 si o aveam pe cea veche pe care o schimbasem(sonda 2) si mi au montat in locul primei sonde, acum am un consum de 12% in oras e posibil sa fie din cauza sondei?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da
  • marcone1

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2002 1.8 l 122 hp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
salut, d_bija , am vazut ca ai scris niste mesaje foarte ajutatoare despre lambda, am si eu o probleme, am un z18xe , imi da eroarea fuel trim system rich si atat, masina consuma normal ca si pana sa imi dea eroarea asta, problema este ca nu mai trage si dupa 3000rpm se cam ingatuie , am probat si cu alte sonde si alt debitmetru si tot asa, mentionez ca , sterg eroarea cu opcom, las motoru sa mearga, intruu iar pe ecu , nu mai apare nici o eroare, e , dupaia doar punand contactul fara sa pornesc motorul apare iar, valorile la lambda am pus un video

http://www.youtube.com/watch?v=c97oSZUqyVY

, de la secunda 17 am accelerat, pana atunci la relanti
, ma gandeam poate imi dai si mie vreo idee ca sa mai fac , sau poate observi ceva in video in neregula , ms frumos
Skip ads

  • d_bija

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Braila
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
salut marcone1,
in video nu vad nici o problema (la relanti sau accelerare in gol, dar acestea sunt situatii diferite de mersul in sarcina, unde spui ca resimti lipsa de putere).
Fuel trim system rich (ce cod de eroare ai?) indica faptul ca ECU "vede" amestec sarac (lean) si a ajuns la maxim cu adaugarea de benzina fara sa reuseasca sa obtina "amestecul ideal". Daca sonda lambda 1 este buna si nu ai probleme pe aprindere - misfire (pentru ca rateurile de aprindere inseala sonda lambda) atunci amestecul este intr-adevar sarac. Cauze pentru amestec sarac sunt foarte multe, incepand cu aer fals (de ex un furtun de vacuum fisurat, neetanseitati admisie), injectoare colmatate, pompa benzina obosita, debitmetru defect. Dar, repet, pe video atasat nu apar probleme (la relanti si la accelerare in gol).
  • d_bija

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Braila
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Incearca sa probezi o alta pompa de benzina.
  • marcone1

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2002 1.8 l 122 hp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
este ciudat ca sterg eroarea , ies de pe ecu , intru iar, nu mai apare nimic, doar dupa ce opresc motorul si doar punand contactul apara fara sa pornesc,o sa incerc si cu alta pompa, o sa ii masor presiunea la a mea in prima instanta, cat a-r trebui sa fie ? am mai facut un video mai detaliat, daca o ajuta cu ceva si daca aveti timp sa va uitati la el, poate e ceva in neregula pe la altceva si nu ma prind eu, multumesc

http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be

, am observat din trecere la video ca la un momentdat lambda 1 o ia in sus rau la voltaj, peste 2 V



image hosting without registration
  • d_bija

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Braila
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Sonda lambda (1, pre-catalizator, caci aceea ne intereseaza) este buna, oscileaza normal la relanti.
Problema este la mersul in sarcina, cand este necesar un debit mare de benzina, pe care probabil pompa de benzina nu poate sa-l asigure. La relanti este posibil sa nu se observe nimic, pentru ca pompa reuseste sa mentina presiunea (in jur de 3-3.5 bari, nu stiu exact la motorul Z18XE) la debite mici. De aceea spuneam sa testezi in mers o alta pompa de benzina, daca ai de unde sa iei una de proba. In afara de pompa de benzina (sau filtrul de benzina), ma mai pot gandi doar la MAF (dar spui ca ai probat cu altul bun) si la aer fals (netanseitatea traseului intre MAF si admisie motor).
La rece porneste usor?
  • marcone1

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2002 1.8 l 122 hp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
porneste normal ca si inainte , cred ca de la pompa este, sau de la filtru infundat, o sa desfac maine sa vad, ms
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salutare!
Rog pe colegul d_bija sã mã ajute.

Pentru Vectra B, X16XEL, 1997, W..7549940, o sondã lambda „dedicatã”, care ar fi? Nume, serie etc.. Din fabricã cu ce a venit?
Pe OP-COM raportul țin minte cã era 14,6 (parcã sãrac). Nu sunt probleme de gen check engine aprins. Poate consumul, cam „discutabil” în oraș... parcã era mai mic acum ceva timp. Sau se datoreazã unei segmentãri de vreo 17000 km... nu știu....

Eu mã orientasem pe BOSCH 0 258 986 501 https://www.epiesa.ro/sonda-...arts-54050947.htm
  • pancu

  • Mesaje scrise: 279
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Am schimbat azi la masina mea, Vectra C, 1.8, 16 valve, sonda lambda 1, accea inainte de catalizator.
Initial, cu sonda veche, masina avea, la rece si cateodata in mers. trepidatii in ceea ce priveste acceleratia si ceea ce era mai rau, degeaba acceleram cateodata, ca practic, era "moarta" de tot, se ingatuia.
Am pus.o pe tester si a reiesit ca sonda lambda 1 este defecta, cateva zile pana am achizitionat alta sonda noua, am mers cu mufa scoassa la cea veche si in acest caz, masina mergea parca putin mai frumos, dar consuma putin mai mult.
Imediat cum am schimbat sonda, masina parca e altceva...o am de 6 ani si parca niciodata nu a mers ca acum de bine...si acceleratia este parca mult mai ok, se "infige" mai bine.

Sonda veche cred ca era cea originala a masinii, deci din 2003, pt ca pe ea scrie GM Siemens....si un cod, iar sonda noua este FACET, pret de achizitie 340 lei.
Deci investitia deocamdata este cat se poate de rentabila.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Produse mai proaste ca Facet mai sunt...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR