Parola noua?


[quote="zero"]
Unde ii filtrul de benzina? Pot sa il schimb si singur?
[/quote]

Da-i o cautare. Exista un topic recent destul de explicit pe aceasta tema.
Merci Smile
pai filtrul de benzina se poate afla in doua locuri
-in rezervor-la pompa de benzina
-sub masina- in dreptul rezervorului (partea din stinga a masinii)
Azi am masurat din nou cu un multimeter digital, tensiunea pe sonda lambda.
Sonda mea este cu un singur fir (am inteles ca la alte modele au mai multe fire), si de aceea presupun ca scoate voltaj imediat dupa pornire (si nu dupa ce ajunge temperatura la 300 grade). Am masurat tensiunea ce vine spre sonda (cu sonda scoasa) si oscileaza numai cu contactul pornit intre 0.13 si 0.16.
E buna aceasta valoare?

De asemenea am masurat si tensiunea scoasa de sonda cu moturul pornit si aceasta variaza intre 0.1 si 0.6. La relanti este maxim 0.2, iar la accelaratie puternica nu trece de 0.6.
Deci pot fi sigur ca e sonda dusa? Intreb pentru ca cu winaldl ea oscila pana la 0.9....

De asemenea am facut si alte masuratori la bobina de aprindere, conform cu manualul de Etzold (Opel Astra 1991 -1999). Intre prima mufa si masa (masuratoare nr 1, conform cu poza de mai jos) nu aveam nici o valoare. De asemenea nici la masuratoare numarul 2. Uite poza:
http://img252.imageshack.us...p?image=726og.jpg

si conform manualului
http://img252.imageshack.us...p?image=731qp.jpg trebuia sa fie in jur de 0.4 ohmi. Numai la masuratoarea numarul 3 am primit o valoare de 5.4 ohmi.

Ceva nu e in regula nici cu bobina?

Incep sa cred ca masina are mai multe probleme decat credeam (si are destule in coada de asteptare si acum)...
Pentru a face masuratori la sonda lambada este obligatorie incalzirea motorului si masurarea se recomanda la o turatie superioara turatiei de relantii.
-cit despre bobina de inductie
(masuratoare 1) valoarea trebuie sa fie spre infinit(aparatul nu trebuie sa indice nimic.
(masuratoarea 2)Intre cele doua borne de jos rezistenta trebuie sa fie 0.4 ohm, daca nu este e posibil ca motorul sa nu mearga deloc sau sa mearga foarte prost
(masuratoarea 3) valoarea trebuie sa fie in jur de 7-8Kohm nu citiva ohm

Din ce zici tu bobina ar trebui sa fie terminata, dar cum de iti porneste motorul?
Cred ca nu folosesti multimetrul cum trebuie (nu ai curatat bine bornele, sau ai probleme cu fisele multimetrului sau rotorul acestuia)
Mersi balog.

Multimeterul este nou (nu cred sa fie defa defect). La masuratoarea numarul 3 am scos intradevar in jur de 5.4 kohm si nu ohm asa cum am zis initial (si intre 4 si 7 cartea zicea ca e ok). La masuratoarea 1 aparatul arata -1 (din documentatia aparatului rezulta ca aceasta este valoarea, atunci cand se depaseste valoarea masurata) deci si acesta valoare este buna.

De ce totusi la numarul 2 nu am nici o valoare? Am incercat pe intreaga plaja de masurare a ohm-ilor.

Si inca o problema care ma framanta. Am schimbat acum o luna capac de delcou, fise, bujii.
Am observat insa ca terminatia rotorului din capacul de delcou (partea care prin inductie transmite scanteia prin sabotii capacului de delcou la bujii) este o simpla lama de metal, dreapta, ceva ca otelul, nu cupru (spre deosebire de un motor c14nz, unde aceasta este din cupru). La mine arata ca o piesa incompleta. Cred ca este o problema si aici pentru ca numai dupa o luna am caneluri de arsura mari pe sabotii capacului de delcou.
Precizez ca in toate documentatiile de care dispun nu am vazut acest fel de rotor.
Pai lamela nu este obligatoriu sa fie din cupru. Daca as vedea si eu o poza as putea zice daca e in ordine rotorul distribuitor sau nu, oricum daca lamela este prezenta inseamna ca nu s-a desmembrat nimic de acolo. Arsurile sunt normale pe bornele interne(metalice) ale delcoului, nu trebuie insa sa existe fisuri arsuri pe materialul izolator al capacului(intre borne sau pe suprafete mari).
Asa la prima impresie delcoul e in ordine(asa de la distanta fara sa il vad)

Daca la masuratoarea 2 nu ai nici o valoare dar totusi motorul merge dar prost si esti sigur ca multimetrul e ok(ai mai mult ca sigur o problema cu bobina de inductie- pune una de dacie si fa o proba vezi sa nu incurci bornele 1-aprindere si 15-+bateriei prin contactul chei)
Verifica multimetrul prin scurtcircuitarea bornelor de masurare si va trebui sa indicae intre 0.1-0.9ohm, daca nu indica nimica inseamna ca este defect.
Verifica bobina de inductie la masuratoarea 2 prin introducerea de curent in bobina(intre 1 si 15)-spre exemplu cuplarea prin intermediul unui bec la baterie(serie)- daca becul se aprinde se poate spune cu aproximatie ca bobina e buna.
Salutare la toata lumea
Am probleme citeodata cu pornitul ( cind porneste la sfert cin porneste mai greu si se bilbie) si banuiesc ca poate fi si de la sonda LANDA. Am scos mufa de la sonda Landa si am pornit motorul si nu s-a aprins nici un martor in mod normal cred ca ar fi trebuit sa se aprinda martoru in bord (motoru cu paratrasnet). Si am mai incercat cu motorul pornit sa pun mufa al aloc la sonda landa sa observ daca se simte vreo schimbare la mersul motorului si nu se observa nimic.

Voi ce parere aveti? Question Question


Ultima modificare facuta de catre ANDREI_BAI la Dum 04 Jun, 2006 8:47 pm, modificat 1 data in total
se cheama lambda..
ANDREI_BAI a scris: Salutare la toata lambda
Am probleme citeodata cu pornitul ( cind porneste la sfert cin porneste mai greu si se bilbie) si banuiesc ca poate fi si de la sonda lambda. Am scos mufa de la sonda lambda si am pornit motorul si nu s-a aprins nici un martor in mod normal cred ca ar fi trebuit sa se aprinda martoru in bord (motoru cu paratrasnet). Si am mai incercat cu motorul pornit sa pun mufa al aloc la sonda lambda sa observ daca se simte vreo schimbare la mersul motorului si nu se observa nimic.

Voi ce parere aveti? Question Question

Salutare
Cate sonde lambda are un opel astra caravan 1,4i/16v/90cp/motor z14xe.
Cat costa si la ce interval se schimba?
Mersi!
Ai 2 sonde lambda, una inainte si alta dupa catalizator. Desi sunt consumabile, din cate stiu nu au interval de schimbare, pur si simplu cand se defecteaza se schimba (si crede-ma, o sa-ti dai seama daca Doamne fereste s-o defecta vreuna).
Ingineru a scris: (si crede-ma, o sa-ti dai seama daca Doamne fereste s-o defecta vreuna).


Eu nu mi-am dat seama ( http://www.clubopel.com/vie...88&highlight= ) pana cand nu am fost la reprezentanta; oricum, de acum inainte, daca mi se intampla ceva similar, imi voi da seama.
poate fi senzorul de apa care se afla pe galerie .
fi mai explicit si anume daca acest lucru este la rece ,la cald etc .
si ce masina ai ?
daca dupa un timp definit sonda lambda nu mai da informatii catre ECU, se intra in sistem de avarie si motorul se alimenteaza ca atare...martorul din bord se aprinde dupa o perioada mai lunga, dar se aprinde...incearca sa faci mai multi km si o sa observi...asta in cazul in care martorul functioneaza
Am si eu o problema asemanatoare . Adica masina porneste fara probleme dar dupa citeva secunde incepe sa mearga neuniform, se aprinde Check engine si apoi merge foarte frumos.
Mai nou, dupa ce se incalzeste motorul masina nu mai trage, smuceste pina cind se aprinde din nou Check engine, apoi merge bine.
Codurile de eroare sunt : 1-3, 4-4 si 4-5.
Ma poate ajuta cineva.
La mine toate sondele sunt OK am verificat tot ce se poate verifica si am facu teste si cu alta sonda de apa. Problema in cazul meu este 100% de la ECU. ECU l-am reparat de 2 ori pina acu si problemele astea cu pornitul a aprut dupa ultima interventie le ECU.


Am si descoperit ce se intimpla, cind motorul este rece porneste la sfert si cind motorul este cald ( 80 de grade) porneste la sfert, porneste greu doar cind temperatura motorului este undeva la 40 - 60 de grade atunci cind acul de la indicatorul de temperatura al motorului este jos la ultima linie.
Cind porneste greu se intimpla urmatorul fenomen injectorul baga multa benzina si se ineaca dupa ce dau mult la automat cam 5 secunde porneste isi revine si totul este ok.
dfainis codurile de eroare pe care le ai sunt legate de senzorul de oxigen si anume sonada lambda, s-ar putea sa citeasca aiure si sa dea benzina ori prea multa ori prea putina si daia motorul nu mai trage bine poate se ineaca.

13 HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S)/OXYGEN SENSOR (O2S) - OPEN CIRCUIT

44 HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) - MIXTURE WEAK

45 HEATED OXYGEN SENSOR (HO2S) - MIXTURE RICH
Sonda Lambda am schimbat-o de vreo 8 luni, se poate sa se fi dus asa repede ?
dfainis a scris: Sonda Lambda am schimbat-o de vreo 8 luni, se poate sa se fi dus asa repede ?


e posibil, daca a fost de proasta calitate...fa un schimb de sonda cu un prieten cu acelasi tip de motor si vezi ce zice

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou