Parola noua?


la cati km se schimba bujiile la opel astra 2 de 1.4 xep in carte nu specifica
Salut!
La masina din semnatura le-am schimbat la revizia de 30.000km.
Banuiesc ca si la 1.4 tot asa se schimba.
@alex_arhire le-ai schimbat pentru ca era masina in garantie?
varul meu care are tot un Z16XEP le-a schimbat la revizia de 45.000 eu acum am 27.000 am facut a 2 a revizie si nu mi le-a schimbat masina a iesit din garantie si nu stiu daca sa le schimb sau nu
@ombly
Din cate cunosc eu, bujiile se verifica la 20,000 km, se reface gap-ul la electrod daca e cazul (distanta dintre elecrozi, masurabila cu celebra lera) si se schimba la 30.000. Sigur ca se cunosc cazuri fericite de tipi care au mers cu ele si 50 de mii de km dar de obicei dupa valoarea recomandata de producator (care e de obicei 30 de mii, doar daca nu ai bujii cu electrod de platina sau iridiu, la care durata de viata e cam tripla) creste consumul si se remarca o inconstanta la functionarea in regim idle.
Ganditi-va ce e pe biata bujie acolo, cate detonari suporta in cilindru, nu va putea functiona o vesnicie. Eu nu as sta prea mult pe ganduri daca ar fi vorba de schimbarea lor.
A, si puneti bujiile recomandate de producator ca sa nu aveti surprize de genul bleah, mergea masina mai bine cu alea vechi, fir-ar...
eu am 45000 km cu bujiile din fabrica si masina merge bine mersi - ar fi cazul sa le schimb?
ombly a scris: @alex_arhire le-ai schimbat pentru ca era masina in garantie?
varul meu care are tot un Z16XEP le-a schimbat la revizia de 45.000 eu acum am 27.000 am facut a 2 a revizie si nu mi le-a schimbat masina a iesit din garantie si nu stiu daca sa le schimb sau nu


Masina era in garantie, dar le-am schimbat pentru ca asa mi-a sugerat mecanicul si pentru ca asa am vrut si eu.
20.000Km este suficient pentru un rind de bujii !
Functionarea in parametri specificati si consumul motorului depinde in prea mare masura de bujii ca sa nu fie schimbate la 20.000Km , daca mai luam in calcul pretul derizoriu al unui set de 4 bujii de firma ... Atentie sa fie in cifra termica specificata de producator !
masina se comporta la fel consuma la fel dar totusi cred ca o sa le schimb inainte sa plec in concediu
Daca imi aduc aminte ! Smile
Am 50.000 km cu masina, bujiile orriginale merg inca foarte bine dar totusi vreu sa le schimb, merita sa pun din acelea cu iridiu sau sa iau normale. Care e avantajul celor cu iridiu ?
Durata de functionare pana la 90 000 km.
Calitatea scanteii mult imbunatatita.
Performantele motorului imbunatatite prin reducerea consumului si cresterea demarajului.
Pornire la rece mai usoara.
Asigura functionarea motorului in parametri normali chiar in unele situatii in care exista unele deficiente la sistemul de aprindere care ar genera functionarea defectuoasa a bujiilor normale (de exemplu anumite pierderi de tensiune de-a lungul fiselor sau pe la delco).
Reduc sansele de aparitie a rateurilor din cauza aprinderii.
Cresc performantele functionarii motoarelor pe GPL, datorita scanteii mult imbunatatite.

Asa se zice.

Nu le fac reclama.Personal nu mi-as lua cu iridiu.
Bujiile se inlocuiesc (vorbim de benzinare noi E4 si E5) in mare la 60,000km desi unii nemti nu le schimba niciodata si asa vand masina, are 120,000km si intrefier la bujie 1,5mm Laughing
Recomandarea e pe la 40,000km ca nu sunt o avere 4 bujii, cele vechi se pastreaza undeva pe la roata de rezerva pentru cazuri neprevazute.
La inlocuire se curata mai intai, se strange de preferat la cuplul specificat sau cu dinamometrica din incheietura maiinii daca ai experienta.
Bujiile se pun cele din autodata Bosch sau NGK, normale fara iridiu sau cinspe electrozi. De regula Bosch nu se regleaza, NGK in schimb da, asta vorbim la montare de noi.
Eu luni le-am schimbat iarasi la ~ 100.000km; ultima data le-am schimbat la 77.000 odata cu bobina de inductie Evil or Very Mad

Am pus Beru Ultra X cu 4 electrozi; 19 ron/buc + 10 ron manopera/buc.
@dancuciureanu - cum se regleaza NGK-urile?
Daca motorul e pe GPL ce bujii recomandati? Acum am NGK simple cu un electrod.
alex_arhire a scris: Eu luni le-am schimbat iarasi la ~ 100.000km; ultima data le-am schimbat la 77.000 odata cu bobina de inductie Evil or Very Mad

Am pus Beru Ultra X cu 4 electrozi; 19 ron/buc + 10 ron manopera/buc.

La Z16XEP e consumabil bobina de inductie si eu am schimbat-o la 67.000
Am impresia ca la cele de iridiu e si foarte mult marketing ... cu 2 seturi de bujii normale ajungi la 80000km fara probleme. Cu astea mult mai scumpe faci 90000km nu vad afacerea pentru ca am impresia ca un set nou de bujii merg mai bine decat astea la 40000-50000km.
De exemplu clasicele NGK BKR5EK sau BKR6EK care sunt prezente pe multe benzinare vin cracanate 0,6-0,8mm, deci cracanate ca nu gasesti acelasi intrefier sa stai in cap. Cauti o sarma de 0,9-1mm si astfel o folosesti de lera.
uite aici datele de producator cu ce merge pe astra h 1.4:

NGK

[Shopping basket]
[inventory/price request]
Not available


LPG6
1565


Client price (VAT included):

65,61 RON
LPG Laser Line 6
Engine Code Z 14 XEP;
Liquefied Petroleum Gas (LPG), CNG, Recommended replace interval 50.000 km

[Shopping basket]
[inventory/price request]
Available in a different store


ZFR5F
5165


Client price (VAT included):

9,92 RON
Engine Code Z 14 XEP;
BOSCH

[Shopping basket]
[inventory/price request]
Partly available


0242229699
0 242 229 699


Client price (VAT included):

20,01 RON
Super
To MY 03.10 ;

[Shopping basket]
[inventory/price request]
Available in a different store


0242235666
0 242 235 666


Client price (VAT included):

12,89 RON
Super plus
To MY 03.10 Electrode gap to be set 0,7 mm, CNG, Liquefied Petroleum Gas (LPG), Electrode gap must be set for operation on gas, Replace after 15000 km;
CHAMPION

[Shopping basket]
[inventory/price request]
Available


EON2/286
EON2/286


Client price (VAT included):

14,76 RON
EON (cardboard box)
Copper-cored centre & earth electrodes , Thin wall firing pin

[Shopping basket]
[inventory/price request]
Not available


EON2/287
EON2/287


Client price (VAT included):

14,01 RON
EON (PVC clamshell 4x)
Copper-cored centre & earth electrodes , Thin wall firing pin

[Shopping basket]
[inventory/price request]
Available


OE089/T10
OE089/T10


Client price (VAT included):

15,25 RON
DOUBLE COPPER (cardboard box)
Copper-cored centre & earth electrodes

[Shopping basket]
[inventory/price request]
Not available


OE184/R04
OE184/R04


Client price (VAT included):

49,71 RON
IRIDIUM (Cardboard box 4x)

[Shopping basket]
[inventory/price request]
Available in a different store


OE184/T10
OE184/T10


Client price (VAT included):

58,91 RON
IRIDIUM (Cardboard Box)
DENSO

[Shopping basket]
[inventory/price request]
Unknown


IK16
IK16


Client price (VAT included):

-
Iridium Power
Engine Code Z14XEP, Engine Code Z14XEPEcotec, Electrode Gap 1,1 mm, Quantity required 4, Alternatively , Spanner size 16, With resistance, with taper seat, Iridium Middle Electrode;
Ø 14 mm, Spark Position 3 mm, Resistance 5 kOhm, Thread Length 19 mm
Terminal Shape: Crimped

[Shopping basket]
[inventory/price request]
Unknown


KJ16CR-L11
KJ16CR-L11


Client price (VAT included):

-
Engine Code Z14XEP, Engine Code Z14XEPEcotec, Electrode Gap 1,1 mm, Quantity required 4, With resistance, Nickel Middle Electrode;

BERU

[inventory/price request]


0002330794

ULTRA
SS suited packaging see parts list

[inventory/price request]


0002335715

ULTRA
Liquefied Petroleum Gas (LPG), Manufacturer Release unverb. Empfehlung, Electrode gap to be set 0,7 mm, Recommended replace interval 20.000 km;
SS suited packaging see parts list , Spanner size 16 mm
MAGNETI MARELLI

[inventory/price request]


062110150312

STANDARD
Electrode Gap 1 mm, Thread Size 14-19, Spanner size 16,0, With resistance
Electrode in projection 5 mm

[inventory/price request]


062120030312

IRIDIUM POWER
Electrode Gap 1 mm, Thread Size 14-19, Spanner size 16,0, With resistance
Iridium , U-groove

[inventory/price request]


062120101312

IRIDIUM TOUGH
Thread Size 14-19,0, Spanner size 16,0, With resistance
Iridium , Platinum-tip
KAGER

[inventory/price request]


65-3K9

Electrode Gap 0,8 mm, Thread Size M14x1,25, Liquefied Petroleum Gas (LPG), Spanner size 16, 2 terminal, With resistance, Thread Length 19 mm

[inventory/price request]


65-3009

Electrode Gap 0,8 mm, Thread Size M14x1,25, Liquefied Petroleum Gas (LPG), Spanner size 16, 2 terminal, With resistance, Thread Length 19 mm
BRISK

[inventory/price request]


1375

DR17LDC-1 BRISK EXTRA
Engine Code Z14XEP;
Petrol, Replace after 45000 km, Copper/Nickel

[inventory/price request]


1463

DR17YS-9 BRISK SILVER
Engine Code Z14XEP;
Liquefied Petroleum Gas (LPG), CNG, Replace after 30000 km, Silver Center Electrode
White Tzuly

Nu ai putea sa faci rost si de datele de producator si pentru 1.6xep?Very Happy
dancuciureanu a scris: De regula Bosch nu se regleaza, NGK in schimb da, asta vorbim la montare de noi.


Eu am schimbat bujiile dupa ce am luat masina, am pus NGK-uri desi BOSCH-urile de pe masina nu aratau asa rau. Am facut-o pentru linistea mea personala... Insa nu am observat daca mecanicul le-a reglat distanta... care ar fi chestiunea cu ele? Simptome adica, personal mi se pare ca merge ok, insa in timp cine stie?!

Am gasit raspunsul pe un alt topic... Masina adusa din Germania, nu stiam nimic despre ea si ideea e ca le-am schimbat pur si simplu, si nu se simte aproape nicio diferenta. Si am mers cateva mii de km si cu cele vechi... O singura chestie, la pornire cu cele vechi cateodata dadeam de 2 ori la cheie cand era mai rece. Acum o ia la sfert, cum se spune. Opinia mea e ca la masina SH se schimba si bujiile automat, la fel ca si filtrele, uleiul, distributia - daca e cazul. Si mai mult de 25-30k km nu cred ca le-as lasa. Merita si masina sa fie intretinuta...

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou