Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bine ai venit pe forum !
Invata sa folosesti functia CAUTARE Wink
Tutorial schimbare termostat la motorul C14NZ (CxxNZ)
Skip ads

  • Pupak

  • Mesaje scrise: 287
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salut, daca tot am ajuns aici in topicul asta as vrea sa intreb ceva in legatura cu temperatura apei. Vara nu am probleme cu temperatura, apa se incalzeste repede si sta la fix 90 grade, daca totusi ajunge la 91-92 intra ventilatorul si imediat scade la 90 grade. Iarna e total diferit, niciodata nu ajunge la 90 grade, nici la 85. Ca de exemplu in -3 grade la 100 km/h in viteza a 5a pe drum intins nu sare acul peste 82. E normal?

Masina e Corsa C cu motor 1.2 (z12xe) si 89.000 km.
  • Sorin Deac

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Nu este normal ! Ori la fanta de inchidere a termostatului a intrat ceva mizerie care nu lasa termostatul sa inchida perfect, ori termostatul este decalibrat si trebuie schimbat !
Cel mai bine este sa-ti iei un termostat nou, iar la demontare constati care este defectul. Succes! Laughing
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Pupak a scris:[...]
Masina e Corsa C cu motor 1.2 (z12xe) si 89.000 km.

Uite aici o discutie specifica pentru Corsa C.
Skip ads

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am ajuns si eu sa am probleme cu termostatul.Nu mai inchide.Provizoriu,am pus cartoane la radiator,pana cand il voi schimba.
Intrebarea mea e: ce marca de termostat sa iau,caci am auzit ca unele sunt cam proaste.Ori au alta temperatura de deschidere,ori nu sunt fiabile.Avand in vedere cat de complicat e de schimbat (la masina mea,ca e sub distributie),merita sa iau unul bun,fiabil.Am motor C14NZ.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
N-am primit nicio sugestie,asa ca am acceptat sfatul vanzatorului si am luat un termostat BEHR cu 37 lei (nu din cel mai ieftin).
Chiar se poate schimba fara a demonta distrubutia? Daca ar fi asa,m-as apuca de treaba cat de curand,daca nu,am "programat" schimbarea distributiei la primavara.Pana atunci,merg cu cartonul la radiator.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...ghlight=termostat
Distributia se da jos
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am citit cu atentie tutorialul,totusi,iata ce zice colegul gabrield:
gabrield a scris:O rectificare as avea :

Eu schimb termostatul fara sa desfac fulia si axa cu came si ce o mai fi acolo...

Desfac doar filtrul de aer, cureaua de la alternator, dau jos cureaua de distributie, si desfac cele 2 suruburi de la carcasa termostatului prin gaurile de la fulie.

Vad ca el are Corsa A din '92.Oare difera motorul C14NZ? E posibil...deoarece Corsa B incepe din '93.
Avand in vedere ca tot vreau sa schimb si distributia,mai astept pana la primavara (lucrez in spatele blocului).
Multumesc Dan!
Skip ads

  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Poti sa imi pui o poza cu motorul tau, fara capacul de plastic superior ?

Iti voi spune daca e identic si daca merge ca la mine.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Cer scuze pentru insistenta,dar mai am o nelamurire,care cred ca e de interes general.Am cautat ore in sir pe forum(uri) si nu am gasit raspunsul.Iata problema:
Am spus ca tocmai am cumparat un termostat Behr pe care urmeaza sa-l pun pe masina din semnatura.Surpriza:desi,la magazin am spus exact ce masina si ce motor am,mi s-a dat acest termostat,pe care scrie 92oC.Ei bine,in 3 manuale in care m-am uitat,scrie ca mie imi trebuie de 88oC.E vorba de temperatura la care incepe deschiderea.
Neamtu' zice ca trebuie de 88 grade la motoare cu un ax cu came si de 92 grade la 2 axe cu came.Am intrebat un mecanic si mi-a spus ca "n-are importanta"...eu am tradus "merge si-asa"...
Sper sa aflu un raspuns mai competent legat de acest aspect,sa stiu daca incerc sa schimb termostatul cu unul de 88o sau il pun pe acesta.
Daca nu,cel putin am raspuns la intrebarea din titlul subiectului:temperatura motorului trebuie sa fie mai mare (sau egala) cu 88 sau 92 grade.(difera in functie de motor)

  • MugurNV

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 woloxcf08340798
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2011

  • Mesaj Privat
salutare....cine stie sa imi spuna si mie ce se intampla de am pe busonul de la motor o mazga?adika la motor?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Garnitura distributie varza, CAUTA CA VEI GASI !
Skip ads

  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2004

  • Mesaj Privat
danpet a scris:Cer scuze pentru insistenta,dar mai am o nelamurire,care cred ca e de interes general.Am cautat ore in sir pe forum(uri) si nu am gasit raspunsul.Iata problema:
Am spus ca tocmai am cumparat un termostat Behr pe care urmeaza sa-l pun pe masina din semnatura.Surpriza:desi,la magazin am spus exact ce masina si ce motor am,mi s-a dat acest termostat,pe care scrie 92oC.Ei bine,in 3 manuale in care m-am uitat,scrie ca mie imi trebuie de 88oC.E vorba de temperatura la care incepe deschiderea.
Neamtu' zice ca trebuie de 88 grade la motoare cu un ax cu came si de 92 grade la 2 axe cu came.Am intrebat un mecanic si mi-a spus ca "n-are importanta"...eu am tradus "merge si-asa"...
Sper sa aflu un raspuns mai competent legat de acest aspect,sa stiu daca incerc sa schimb termostatul cu unul de 88o sau il pun pe acesta.
Daca nu,cel putin am raspuns la intrebarea din titlul subiectului:temperatura motorului trebuie sa fie mai mare (sau egala) cu 88 sau 92 grade.(difera in functie de motor)


Crezi ca cele 4 grade diferenta, inseamna mare lucru aproape de pragul de fierbere ?
Oricum, am testat eu la cele de 92 in ibric si incep deschiderea mai devreme.
In fine, eu la motorul meu am de 92 (nu se mai fabrica de 88 a fost motivatia vinzatorului) si nu am vazut nici o diferenta.

Daca pui un termostat prea rece, exista riscul ca motorul sa mearga in regim de iarna, de aici si consum mai mare de carburant.
UIte aici termostat care se deschide la 92.
http://www.micksgarage.ie/p...9561&pk=741E6
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns,oricum,intre timp l-am schimbat cu un Behr de 92oC si am constatat ca cel vechi (GM) era tot de 92.
Cel vechi,mai intai s-a blocat pe deschis,apoi dupa ce s-a deblocat,la un moment dat s-a blocat pe inchis si m-a obligat sa-l schimb urgent.
  • adinag

  • Mesaje scrise: 137
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salut.
Masina e corsa c, 2002, 1.7 di.
La un drum de cca 60 km, pana la tara am constatat urmatoarea chestie: motorul se incalzeste parca prea repede la vremea asta. Pe o portiune din drum am turat masina pana la 4000 rpm ca sa se mai curete. Temperatura apei/lichidului de racire/antigel a ajuns pe la 88-89 grade C. Oricum sub 90. Ventilatorul de pe radiator nu a pornit. El este probat cu testerul si merge ok la ambele trepte. Cand am oprit motorul antigelul fierbea. Nu stiu daca termostatul e blocat sau nu si nici nu stiu daca poate ramane blocat pe inchis.
Am mai citit pe undeva pe forum ceva cu verificarea furtunelor cald/rece, nu mai stiu.
Voi ce spuneti? Daca sunt probleme cum s-ar rezolva? Multumesc.

Ar fi fost varianta sa postez si la sectiunea Termostat dar nu stiu daca e voie.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ventilatorul porneste prima treapta pe la 95grdC, faza ciudata e cu fiertul antigelului in vas, o fi apa ? Daca era cu o concentratie mica ar fi crapat radiatorul ca ingheta.
  • adinag

  • Mesaje scrise: 137
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
e antigel 100% pt ca e rosu. si asta iarna cand au fost tempereturile alea siberiene masina a fost ok. chiar a si stat pe loc vre-o saptamana si cand am plecat cu ea a mers bine.
eu ma gandesc prima data la termostat si apoi la termocupla, dar nefiind de specialitate mai intreb in stanga si in dreapta
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cel mai simplu se verifica termostat dupa care radiator ca nu stii ce tembel a pus prafuri de astupat porii. Daca nici asa nu e ok atunci e cam costisitor, ori bloc fisurat, ori chiulasa.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
adinag a scris:e antigel 100% pt ca e rosu. si asta iarna cand au fost tempereturile alea siberiene masina a fost ok. chiar a si stat pe loc vre-o saptamana si cand am plecat cu ea a mers bine.
eu ma gandesc prima data la termostat si apoi la termocupla, dar nefiind de specialitate mai intreb in stanga si in dreapta

Ai postat acelasi anunt si la subiectul "Corsa C-termostat".Ti-am raspuns acolo,cu sfaturi.Nu cred sa aiba nimic termocupla,dar nu are cum sa cupleze,deoarece nu se incalzeste radiatorul (ea fiind in radiator).Nu circula apa prin radiator,cel mai probabil datorita termostatului blocat pe inchis.

Rog moderatorii sa faca ordine si sa mute intr-un sigur loc discutiile pe aceasta tema.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Unde are termocupla ? Oi fi eu chior ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR