Parola noua?


m-ar interesa si pe mine, cine poate sa-mi dea detalii (avantaje-dezavantaje) despre masinile echipate cu distributie pe lant si cele pe curele? eu as vrea sa-mi iau o masina si vreau sa ma informez daca sunt bune sau nu si care dintre ele? cele pe lant sau curele?
avantajele motoarelor pe lant ar fi:
-distributia tot se schimba dar la un nr de km mai mare decat pe curea (depinde de specificatiile producatorului)
-costurile mai mici de intretinere
-riscul de a se rupe distributia e foarte mic
dezavantaje:
-la motor e mai greu de lucrat , cine il desface trebuie sa fie mecanic bun si implicit manopera scumpa

avantajele celor pe curele de distributie:
-schimbul distributiei se face mult mai repede si usor ( avand ceva cunostinte in domeniu si dupa identificarea semnelor o poate face oricine)
dezavantaje:
-costul kitt-ului de distributie (role intinzatoare+curea)e mai mare sau mai mic in functie de model
-traiesti cu gandul ca ti se poate rupe cureaua si tot in functie de motor se fac stricaciuni serioase in el
-schimbul kitt-ului se face mai repede decat la cele pe lant

sper ca ti-ai facut o idee de cele 2 variante , in general predomina motoarele pe curea dar cu un kitt de distributie bun nu ai emotii Smile
eu am vectra b 1.6 16v si cu un kitt bun +pompa de apa nu am emotii!
bafta la achizitie Smile
ok, am inteles ca cel pe curea predomina...e mai practic.
dar daca se rupe cureaua, ce fac ceva stricaciuni in motor, sau pur si simplu se opreste motorul?
cand se schiba cureaua trebuie schimbata si pompa de apa?
ce inseamna curea buna? sau un kitt bun?
cum se vede (daca se vede) ca masina are distributia pe lant sau pe cure? se poate vedea acest lucru, ridicand capota, sau e inscris in talon?
daca se rupe cureaua se produc in general pagube mari asupra motorului si anume:supape indoite,ghiduri strambe,posibilitatea de a sparge un piston sau mai multe,asta daca esti ghinionist
in cazurile fericite se inlocuieste decat cureaua Smile
-un cunoscator poate vedea imediat daca ridica capota ..........in general la cele cu curea aparatoarea ce protejeaza distributia e de plastic iar la cele pe lant aparatoarea e de metal ,e prinsa cu multe suruburi si are garnitura ca pe acolo circula uleiul din motor
-din talon daca nu cunosti si nu ai un program de cautat piese de schimb nu poti sa-ti dai seama
-daca la masina respectiva cureaua circula si pe pompa de apa e mai bine sa o schimbi si pe ea
-un kitt bun inseamna cureaua marca Gates sau Contitech si role Ina sau Skf
si pana la urma,ce e in avantaj? pe lant sau cure?
comoditatea si rapiditatea in schimbat sau durabilitatea?
avantajul il are lantul ............dar eu cred ca o sa-ti alegi masina care iti place,cea pe care o visezi si sa nu aibe motorul probleme .......parerea mea e ca nu conteaza daca are curea sau lant -amandoua sunt fiabile
am inteles...
acum am o mica problema, chiar ca nu gasesc inca masina ce sa-mi placa...am vazut ceva, dar distanta ma omoara, cred c-o s-o iau pana la urma de afara...dar inainte, am ceva mai important de facut, dupa aia ma cheama in mod sigur o Corsa...

mersi mult pt sfaturi...vectrangiu si nitrouxm
Corsa e o masina excelenta de oras dar si distante mai mari.
Motorizari care sunt de gasit peste tot ar fi Z10XE, Z12XE, variantele noi Z10XEP/Z12XEP si cele diesel Z13DT.
Toate au distributia pe lant, motoare fiabile, consum mic, intretinere low cost.
Mai sunt si Z14XE, Z16XE dar nu recomand, au distributia pe curea si sunt ceva mai silentioase dar au fost masini alergate bine, motoarele astea sunt renumite pentru consumul de ulei, probleme vesnice la EGR, ECU, bobina inductie...
Verificarea km se face simplu dupa zgomotul facut de motor:
-benzinare http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=14694
-diesel http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19820

Ar mai fi la Corsa si variantele diesel cu Y17DT dar taxa este mare si deja anii isi spun cuvintul.
Daca vrei sa-ti cumperi masina cumpara cu distributie pe lant.
Daca e sa schimbi ceva la distrubutia asta e intinzatorul si nu am auzit inca de lant rupt.
raduovidiu - vizavi de schimbat distributia ai material destul, ce trebuie schimbat in cazul in care schimbi distributia, altfel pot sa ai neplaceri Smile Dan Cuciureanu a dat doua linkuri utile pentru a fi citite ... unul dintre linkuri este chiar despre distributie pe lant http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=14694
aha...am bagat la cap...cea pe lant e un avantaj....va multumesc tuturora!
si cat mai multe drumuri si cat mai putine neplaceri in a le strabate!
Dintre cei cu Y22DTR a schimbat cineva distributia? Un pret estimativ, ceva?


A mea e din 2001 si are 160 de mii in bord (cumparata de la AAAauto in 2005, deci....Very Happy). De mers merge foarte bine, dar dupa ce am citit vreo ora povestile de groaza cu distributia cred ca o sa inversez toata lista de prioritati (ca aveam destule planuri) si o sa ma ocup de asta.
Despre zgomotul motorului nu stiu ce sa zic, mi se pare asa si-asa...nu-mi plac vibratiile din schimbator si din pedala de ambreiaj. Cand accelerez pe la 3000 rpm in gol cu masina pe loc, se simte un tremurat si in volan, ca si cum motorul "s-ar clatina" un pic pe suportii aia pe care sta.

Tare bine mi-ar prinde daca si-ar da cu parerea cineva care se pricepe, eventual la vreo intalnire la Polivalenta. Ultima data cand am fost am facut niste masuratori asa dupa ureche cu vreo doi membri (scuze ca nu am retinut numele...sunt nou in comunitate si trebuie sa mai vin la cateva intalniri pana sa va invat) dar cum nu prea ne pricepeam am zis ca "asa or fi facand toate" Smile
veronalfa a scris: m-ar interesa si pe mine, cine poate sa-mi dea detalii (avantaje-dezavantaje) despre masinile echipate cu distributie pe lant si cele pe curele? eu as vrea sa-mi iau o masina si vreau sa ma informez daca sunt bune sau nu si care dintre ele? cele pe lant sau curele?



si nu uitati ca cele pe curea sunt mai silentioase decat cele pe lant si de schimbat role curea piese plus manopera in brasov e 450 de lei piesele si 230 - 2 ore manopera ; la reprezentanta opel victoria ; bafta !
cu tot respectul va intreb y20dth are curea sau lantz? multumesc frumos!
Salutare.
y20dth are lant
eu am un opel corsa din 2005, iar mecanicul mi-a zis ca distributia e pe lant. totusi am o curea la motor, care tot curea de distributie ma gandesc ca este. ce rol are atunci si cureaua si lantul de distributie ?
In primul rand nu ne ajuti deloc cand spui corsa spune si tipul motorului sa ne putem da seama daca intr-adevar ai distributie pe lant sau curea.
motorul de 1000 , 1.200 cm3 are distributia pe lant.
motorul de 1.6 , 1.8 , 2.0 are distributie pe curea si nu stiu distributia motorului de 2.2 benzina
Distributia nu ai cum sa o vezi deoarece ea este protejata de un capac, ceea ce vezi tu este cureaua de accesorii(sau mai bine zis cureaua care angreneaza ,alternatorul ,a/c).
Cauta si vezi ca sunt topicuri cu rolul curelei de accesorii ,a lantului si a curelei de distributie.
Corsa diesel cu motor Y17DT din 2001 are distributia pe lant sau pe curea? Multumesc!
Curea. Si inainte sa intrebi la cat se schimba foloseste search. O sa fii uimit cat de multe poti afla. Wink

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou