Ai uitat parola?


  1. Home
  2. In-Car Entertainment
  • McFly

  • Mesaje scrise: 1,851
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Va salut!

Pe vremea pe cand inca visam la masini, si cand aveam un amarat de P1, aveam un vis: sa combin cele doua. Si aveam idei ridicole cum ca sa cumpar un laptop (vechitura alb-negru) si sa-l montez in pozitia deschis pe consola unei Calibre (my dream car Very Happy) si ma uitam la poze cu bordul de calibra si faceam masuratori, oare incape, oare nu... Smile )

Dupa multi ani iata ca am avut posibilitatea s-o fac in realitate. Pe Astra G, nu pe Calibra, dar asta conteaza mai putin acum. Intre timp tehnologia a evoluat, acum oricine isi permite sa-si cumpere un car-pc. Eu aveam insa unele principii: sa-l fac cu mainile mele, si nicidecum sa nu iasa kitchos. Sa arata de parca asa ar fi iesit din fabrica. Ei, compromisuri am facut pe ici-colo, am cheltuit si ceva bani, si putea sa iasa si mai profesional. Dar cred ca merita impartit asa ca va relatez ce si cum am facut, din decembrie a.t. pana azi.

Mai demult va povesteam cum am inceput constructia car-pc-ului. Desi am inceput anul trecut in threadul respectiv, tin sa deschid unul nou dedicat doar pt sistemul meu, iar celalalt ramane pt discutii la modul general.

~ ~ ~


S-o iau de la inceput...
Am adunat urmatoarele:
- calculator desktop P4 1.7GHz, 256 Mb RAM, 40 Gb HDD de pe-acasa
- LCD 8” touchscreen 800x600 cu intrare VGA de pe ebay

Studiind diferite solutii vazute pe la altii, am ales sa folosesc torpedoul pe post de carcasa.
Initial am vrut sa montez toate componentele pe polita despartitoare insa jumatate din torpedou nu s-a dovedit de ajuns. Asa ca pana la urma am prins placa de baza sus, iar jos sursa ATX scoasa din carcasa, si hardul.


Placa video, ATI 9250 128 Mb:


In timp ce testam sistemul, am observat ca transpir excesiv, am verificat torpedoul si nu puteam sa tin mana inauntru. Dupa niste masuratori, am aflat ca in idle, calculatorul se incalzea pe la 70°C. Am decis sa mai fac o gaura in lateral si sa montez un cooler de 12 cm. Asta a rezolvat problema supraincalzirii, tinand temperatura la un nivel normal.


A venit vremea montarii in masina. Pt alimentare am ales o metoda proasta, dar la momentul respectiv era singura: invertorul 12-220V. Se vind pe net surse ATX pe 12V, special pt car-pc, ex. M2-ATX, dar am zis ca pe moment merge si cu invertor.
Invertorul in loc sa-l cumpar, l-am facut dintr-un UPS, ca doar asta e rolul lor, sa transforme tensiunea unei baterii de 12V in 220V c.a. pt alimentarea PC-ului in caz de pana de curent.
Am avut multe probleme, am incercat 2 UPS-uri fara succes. Cu bateria lor de 7Ah functionau de minune, dar legate de bateria masinii nu reuseau sa porneasca PC-ul decat pt cca 1 secunda, dupa care dadeau eroare. Al treilea UPS l-am ales sa fie cat mai vechi si deci mai putin inteligent, cu asta cateodata a mers. Pana la urma am pus un condensator de cativa mF paralel cu bateria masinii, si n-am mai avut probleme.


Odata rezolvata alimentarea, am putut trece la montajul propriu-zis. Am mutat HU-ul in locul raftului de depozitare din consola centrala, unde s-a potrivit de minune, fara nici o modificare. De raft am fixat un profil L folosit la imbinarile grinzilor la mansarde, de care am prins LCD-ul cu suruburi. Montate inapoi in consola:


Cablurile de la monitor treceau prin spatele consolei si in torpedou, conectate la placa de baza. UPS-ul l-am fixat sub torpedou, cu sarma Embarassed . Cablul de alimentare l-am tras direct de la baterie, pe sub stergatoare, pe langa clapeta de recirculare (am dat o gaura in carcasa acestuia) la UPS.


La partea audio, am incercat sa introduc semnalul de la placa de sunet in HU (Delco CDR-500 pe vremea respectiva), pt asta am folosit intrarea de hands-free (mai multe aici). Din pacate n-am fost pe deplin satisfacut de sunetul mono si ca de oala. Am mai incercat si un modulator FM, cu rezultate putin mai bune, dar cu interferente deranjante din partea calculatorului.

Sistemul vechi in functiune:


Temperaturi la temperatura exterioara de -6°C:


Din pacate HDD-ul n-a avut o viata lunga, am mers un drum catre Cheile Rametiului, cateva gropi luate in plin si la drumul de intoarcere nu mai aveam car-pc...


~~~

Skip ads

  • McFly

  • Mesaje scrise: 1,851
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
~~~


Proiectul a stagnat o vreme, solutia alimentarii n-a fost cea mai fericita, UPS-ul trebuia pornit dupa care calculatorul,…consum enorm, caldura,… LCD-ul arata aiurea si sarea in ochi la hoti…
Atunci m-am decis sa ma apuc sa integrez monitorul in consola centrala.
Am avut retineri in privinta ciopartirii consolei, mai ales ca nu eram convins ca sunt in stare sa lucrez cu fibra de sticla. Dar apoi m-am gandit ca daca ma duc la un “meserias” ma seaca de bani, ori daca eu stric consola, pierd vreo 100 ron dar castig multa experienta. Asa ca am zis ca n-am nimic de pierdut.
Deoarece pozitia gasita pt LCD la nivelul gurilor de aerisire mi-a placut de la inceput, am facut niste masuratori si am decis sa folosesc locul DIN-ului de sus si al aerisirilor. Asta insemna sa nu mai am aerisire in centru, doar langa usi – dar inca nu-mi pare rau, o vara am supravietuit fara probleme doar cu cele laterale.
Consola demontata:


Clipa cea mare: dupa multa ezitare, am zis da-o naibii de consola si am facut prima taietura:


De acum nu mai aveam cale de intoarcere. La fabrica mi-am taiat o placa de POM care sa acopere gaura facuta, urmand ca in aceasta placa sa tai fereastra pt LCD. Deoarece consola are o curbura in zona gurilor de aerisire, am frezat-o sa iasa cat mai apropiat de forma consolei:


Apoi am taiat o fereastra de 8” diagonala si pilit la greu:



Pentru a integra rama in consola, am folosit chit cu fibra de sticla dintr-un magazin de piese auto. Consola am slefuit-o cu smirghel in vederea vopsirii dupa operatie. Are un strat cauciucat care din pacate nu poate fi replicat ulterior ca si textura, pe portiunile chituite
Umplut golurile in jurul ramei si din fata, si din spate cu ajutorul unei spatule de plastic:




Dupa care acoperit suprafata cu un strat mai gros.


Aici am fost putin demoralizat, vazand ce urat arata, si ma gandeam ca pot sa arunc consola la gunoi. Ideea e ca e prima data cand fac asta si nu stiam daca va iesi cum ar trebui.



Pe urma uscat, smirgheluit, dat iar cu chit, uscat, smirgheluit… de cateva ori la rand. In coltul dreapta-sus am dat o gaura si am pus un plastic rosu, sub care intra receptorul telecomenzii de la monitor. Intr-un final am pus un chit foarte fin cerut de la baietii dintr-o tinichigerie si am smirgheluit cu smirghel fin si apa pana am obtinut o suprafata perfect neteda.

De mentionat ca de obicei LCD-ul se integreaza cu tot cu rama originala, astfel marginile sunt mult mai “curate” si raman si butoanele… eu am ales sa fac o rama noua din mai multe motive. O idee era sa pot vinde LCD-ul la nevoie in forma sa originala, sau sa-l pot trimite inapoi in garantie. In al doilea rand, nu-mi placeau butoanele, nu se potriveau cu celelalte din masina, si in plus nici nu am nevoie de ele, avand telecomanda pt functiile brightness, contrast etc. Si nu in ultimul rand pt ca din cauza curburii consolei in zona superioara, carcasa originala a LCDului nu se potrivea nicicum.
Atunci am ales designul pe care l-am facut, ca rama sa preia curbura consolei iar adanc, sa montez LCDul.
Desi la prima vedere urata, ulterior s-a dovedit extrem de practica solutia cu “pervaz”: in timpul condusului, mana se sprijina cu trei degete pe pervazul monitorului, astfel indexul si mijlociul poate naviga precis pe touchscreen chiar si pe drum denivelat.

Panoul LCD a fost usor de montat pe spatele consolei, in carcasa originala era fixat cu suruburi in fiecare colt, am folosit acele suruburi in filete taiate in spatele ramei.

Inainte de montare, un mic inconvenient: monitorul nu incape – de fapt nimic nu incape – de un profil transversal pt rigidizare in spatele consolei. Dupa ce am vazut ca si altii au facut asta (unul nici macar nu a gasit asa ceva in masina Very Happy ), am dat frau liber flexului. O imagine mai rara intr-un habitaclu:


Totusi, bara respectiva nu a fost pusa acolo de nemti fara rost… tinea bordul rigid si sprijinea consola. Compromisuri, compromisuri...

La primul test cu noua consola, am reusit sa f*t monitorul, din neatentie am strans doua suruburi peste niste circuite micrometrice si a ramas cu doua linii:

TopGear Wink



Dupa multe zile de injuraturi, am zis da-l in saracie de monitor, nu s-or opri viata, cumva il repar sau daca nu, il schimb. Pana atunci sa continui cu proiectul. Asa ca m-am apucat de vopsit consola. Am folosit vopsea la spray cica pt toate suprafetele. Mea culpa, n-am pus sprit-chit, nimic. Doar o slefuire finala si o curatare atenta a suprafetei, dupa care vopsea. Am ales negru mat sa reproduc pe cat posibil aspectul original al consolei.



~~~

  • McFly

  • Mesaje scrise: 1,851
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
~~~


Proiectul iarasi a stagnat, pt ca m-am decis sa vand sistemul vechi, cat mai avea valoare. M-a ajutat mult gandul ca nu eram satisfacut de el ca si car-pc, din cauza UPS-ului, a consumului, a zgomotului etc. Stiam ca imi trebuie ceva mai portabil: un laptop.
E solutia ideala dupa parerea mea: consum redus, se incalzeste mult mai putin, e compact, cu putin noroc se gasesc destule locuri unde se poate ascunde intr-o masina, HDD-ul rezista mai bine la socuri s.a.m.d.
Asa ca am facut rost - cu greu - de un laptop la pret redus, avand monitorul spart.
Configuratia cum urmeaza:
- model Acer 5315
- Celeron D 1.53GHz
- 1 Gb DDR2
- 160 Gb SATA
- WLAN
- DVDRW
si alte minuni.

Au urmat unele peripetii pe partea soft, laptopul e "designed for vista"... ori eu nu vreau Vista -> adunat drivere pt XP, chinuit cu instalarea XP, convingerea laptopului ca nu vreau sa-i folosesc monitorul original...

Fericit cu noua achizitie, am constatat cu stupoare ca nu incape in torpedou. Nici sub scaunele fata... M-am gandit si la plafon, dar atunci nu cred ca avea "clean look"-ul pe care-l cautam. Dar nu-i o idee de lepadat! Mai ales daca monitorul e functional, se poate face de genul flip-down.
Asa am ajuns la portbagaj. In lateral nu-mi convenea pt ca nu vroiam sa gauresc aparatoarea de noroi ca sa pun suruburi. Pe jos nu, pt ca folosesc portbagajul. Asa ca au ramas spatarele scaunelor spate, am ales scaunul mai ingust, fiind mai usor de rabatat pt acces la laptop in caz de nevoie.

Ca sa nu gauresc laptopul, am fabricat un suport din placaj si profile U din otel peste care am lipit cauciuc, si in care se aseaza laptopul. E urat, dar isi face treaba mai mult decat satisfacator. Placajul l-am prins in suruburi de spatarul scaunului. Din fericire, dupa ce am ridicat mocheta de pe spatar, am gasit mai multe gauri pe care le-am folosit pentru suruburi, asa ca n-a trebuit sa gauresc decat mocheta.


Au urmat cablajele, pt asta am comandat varianta de 3m din fiecare: cablu monitor, prelungitoare USB pentru portul din consola si touch panel, cabluri audio cu jack pentru sunet (intra in aux la HU –Sony GT212) si pentru butonul Power din consola.
Alimentarea laptopului se face cu un adaptor masina-laptop, acesta l-am legat la scrumiera, functioneaza doar cand e motorul pornit si incarca bateria laptopului. Fara motor, laptopul functioneaza pe bateria proprie. LCD-ul e legat la alimentarea HU-ului, functioneaza doar cu cheia in contact (cum de altfel face si HU).
Cablul VGA a trebuit modificat pt ca n-am gasit prelungitor (M-F) decat M-M, asa ca am masurat, am taiat si am lipit in asa fel incat cablul sa intre direct in placa de control a LCD-ului.


La butonul Power al laptopului am lipit doua fire subtiri:

si le-am scos printr-un conector jack unde am gasit putin loc liber in carcasa:

De aici prelungitorul cu jack face legatura cu butonul power din consola.
Astfel laptopul poate fi oricand scos din suport, mesterit ceva la el si pus inapoi in masina.




Cablurile le-am legat laolalta cu coliere, si trec pe sub bancheta, sub mocheta, langa frana de mana si schimbator sub masca de plastic, pana in consola.






Laptopul il folosesc fara monitor, si desi ar ajuta mult daca tastatura ar fi acoperita (bagajele obisnuiesc sa tasteze aiurea), momentan nu este posibil din cauza suporturilor. Momentan...

O alta problema de care m-am lovit, am pornit intr-o seara prin oras sa caut semnal WIFI, si am colindat in sus si-n jos dar nimic... Pana la urma mi-am dat seama ca antena e in monitor si cum eu l-am dat jos... Asa ca le-am scos (sunt 2) din monitor si le-am lipit pe un plexiglas, temporar... pana ma gandesc cum sa le prelungesc sa le scot in afara masinii. Si asa functioneaza, doar ca avand hayonul deschis prind de doua ori mai multe retele decat inchis.


Cam in stadiul asta se afla momentan sistemul meu... Lucrez la modificarea mastii de plastic de sub scrumiera (pt comenzile incalzirii scaunelor parca, la aia mai norocosi) pentru a adaposti butonul Power, un port USB si un buton de avarie (+ evtl LED Power, HDD si WIFI).





~~~

  • McFly

  • Mesaje scrise: 1,851
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
~~~


Partea software:

Folosesc Centrafuse 1.2 XLE, ruland pe Win XP. Pe viitor posibil Linux dar inca nu am motive suficiente...
Cat despre Centrafuse, e un front-end (nr 1 cred) pentru car-pc, cu comenzi mari, acces usor la multe functii, configurabil, customizabil... Mai multe info la http://www.fluxmedia.net/.
Versiunea XLE are suport pt telefon, prin cablu, IrDA sau Bluetooth. Eu il folosesc prin bluetooth, cand sunt in masina, se conecteaza automat si apelurile, sms etc. trec prin car-pc si sistemul audio.



Ce mai are interesant e navigatia, dar hartile trebuie cumparate asa ca am ales sa integrez iGO2008. M-am chinuit pana l-am facut sa mearga, dar a meritat. Din pacate inca nu mi-am luat receptorul GPS pe bluetooth, dar si asa se poate folosi ca si o harta normala, cu planificare de ruta... Aici am mai stresat colegii cu iGO.


In afara de astea... muzica, filme... chiar si de pe dvd, dar pt asta trebuie rabatat scaunul si pus dvd-ul in drive.

Despre Centrafuse sau alte front-enduri se pot vorbi multe dar fara car-pc nu prea au sens.


Aaa! Ma intreba un coleg de costuri. Am sa incerc sa enumerez cheltuielile.
- PC, UPS pt primul sistem: gratis sa zicem, stateau degeaba
- Laptop: 550 ron
- LCD: 240 E (159+transport+comisioane) ~ 870 ron
- Chituri, vopsele: 25 ron
- Cabluri: 50 ron
- Bluetooth: 30 ron
- Adaptor pt laptop: 70 ron
Si... restul de prin casa, suruburi, cabluri, mufe etc; si TIMP si NERVI.- priceless.
Deci... ca si bani... sub 2000 ron. Acum se pune intrebarea de ce n-am cumparat un car-pc din magazin si mi-am construit singur? - Raspunsul cred ca ar fi: Because I CAN! Cumva n-as putea fi mandru de un car-pc dublu-DIN, luat de la chineji, indesat in consola, stil cocalar sau taximetrist-tuner...parerea mea...

~~~


CE URMEAZA:
- butoane integrate in masca de sub scrumiera
- cablu ecranat tras pt microfon la plafoniera
- receptor GPS
- LCD nou
- dezvoltarea unei interfete OBD2-USB cu microcontroller (Centrafuse poate afisa grafice, cadrane etc cu date de la OBD; + pentru functii de trip-computer, consum, distante)
- fabricarea unei podele false in portbagaj, si mutarea laptopului sub podea, cu vedere prin plexiglass (de ex...)
- si altele Wink idei apar in fiecare noapte.


Tin sa mentionez ca de mare ajutor mi-a fost forumul mp3car.com, comunitatea internationala a celor care si-au construit un car-pc si punctul de pornire pt cei care vor sa se apuce. Sunt acolo cativa cu Astra G de la care am invatat mult, Astra F care merita studiate... Sunt chiar si romani cu install-uri de invidiat!

Ce sa mai zic... va multumesc ca m-ati ascultat, sper ca n-am plictisit pe nimeni, si ca v-am trezit interesul fata de cel mai tare ICE: Car-PC.
Skip ads

  • starter666

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LEx
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2006

  • Mesaj Privat
salut man .. bravo .. ma bucur ca ai reusit sa definitivezi in mare parte acest proiect ..
observ ca pana la urma tot la notebook ai ajuns .. cand iti ziceam eu de ce mi-am luat eeepc-ul .. ziceai ca nu .. merge desktop-ul Smile

imi place cum ai detaliat procesul .. am citit mai dvrm .. cand introduceai fiecare post in parte .. dar nu am putut sa raspund atunci ..
bravo .. sper sa reusesti sa faci tot ce ti-ai propus in continuare .. oricum ce a fost mai greu a trecut .. imi place ca pana la urma te-ai hotarat sa tai consola centrala .. arata super tare asa ..

eu nu am reusit sa mai fac nimic cu car pc-ul .. intre timp am vandut masina .. am luat alta ... si acum sunt alte prioritati ..
inca mai am eeepc-ul paici .. zace degeaba ... n-am apucat sa il montez ..

p.s! vezi ca nu e bine sa pui capacul la notebook .. sau sa acoperi butoanele .. trebuie sa lasi un pic de spatiu intre butoane si eventualul capac .. avand mai multe notebook-uri pe acasa am observat ca toate se incalzesc mult mai mult daca au capacul inchis .. decat cand este lasat deschis !
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eu nu pot decat sa spun: felicitari.
sunt sigur ca ai inspirat pe multi.
  • slickest

  • Mesaje scrise: 393
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2008

  • Mesaj Privat
felicitarile mele! ai realizat un lucru MARE! poate ar trebui sa incepi un business cu chestia asta asta daca nu ai deja Laughing
  • McFly

  • Mesaje scrise: 1,851
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc, multumesc!

@starter666: aveai dreptate cu laptopul, deocamdata sunt super multumit. Daca voi reusi sa-l mut sub o podea falsa, va arata mult mai profi. Cat despre capac, asa e, se incalzeste mai mult cu el inchis. Sub podeaua falsa n-ar mai fi nevoie, dar asa bagajele imi butoneaza aiurea Smile Asta doar la drum lung, in oras nu prea umplu portbagajul decat la cumparaturi.

@slickest: business... da, ar merge. Dar acum cu 1000 E oricine isi poate cumpara un car-pc 1-DIN sau 2-DIN, si nu-si murdareste mainile. In conditiile astea nu vad cine ar avea nevoie, in afara de cei care doresc sa-si construiasca ceva cu mainile lor.
Oricum, va stau la dispozitie tuturor, cica am ceva experienta Smile
Skip ads

  • frumushel

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Bravo!Felicitari!
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
bine inteles ca mereu exista loc de imbunatatiri, dar pana acum asta este cel mai tare proiect pe care l-am vazut.

jos palaria
  • angajatul

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Foarte misto.....si din experienta....mare dreptate cu "nervii mei priceless" Smile
  • andreim4

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2007

  • Mesaj Privat
McFly esti demential. de un an jumatate de cand sunt pe forum am tot visat la chestia asta. am mai citit cateva topicuri pe aici dar ar tau e cal mai misto. felicitari. e super ideea cu laptopu fara lcd. la asta nu m-am gandit. clar stiam ca monitorul o sa fie touchscreen. din cate am vazut pe siteul respectiv nu e decat o singura vectra b si aia are monitoru cu motoras. as fi preferat ceva 2din ca al tau. oricum sper ca la anu sa iti urmez topicl si sa imi fac si eu unu. o singura intrebare. dispozitivele bluetooth pt PC suporta mai multe conexiuni in acelasi timp sau trebuie facute separat? adica se poate sa am telefonul si gpsul in acelasi timp? sau trebuie sa imi cumpar mai mutle adaptoare bluetooth? mersi anticipat
Skip ads

  • McFly

  • Mesaje scrise: 1,851
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Uite ca la intrebarea asta astept si eu raspuns... inca nu mi-am luat receptorul GPS si nici n-am 2 telefoane cu BT la indemana, dar voi incerca.

La Astra, desi initial ii injuram pe nemti ca au pus cele doua DINuri departe unul de celalalt, pana la urma imi place ca monitorul se poate pozitiona destul de sus. Asta fata de alte masini unde trebuie sa-l pui pe la scrumiera daca nu vrei sa-ti faci un bord complet nou. Si la Vectra B mi se pare ca vei privi monitorul de sus in jos, dar nu-i ceva grav.
Bafta!
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
daca nu ma insel exista receptoare GPS si pe USB...
  • McFly

  • Mesaje scrise: 1,851
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Da, asa este. Eu as merge pe BT ca sa pot lua receptorul cu mine si in afara masinii, conectat la telefon.
Dezavantajul modelului cu BT e ca ai nevoie de baterie interna care din cand in cand trebuie incarcat, ori, celalalt se alimenteaza de pe portul USB.
Chiar este un model, in Romania, cu conectare dubla, USB-BT Smile
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Felicitari, insa in momentul de fata nu mai trebuie atata bataie e cap pentru toate acestea. Exista variate modele de minilaptopuri, asa numitele netbookuri, sau eeepcuri fabricaee de banduri celebre, care au proc Intel Atom , 1G ram, hdd de 120 G sau SSD care rezista la socuri cauzate de "soselele" noastre, si care poate cel mai important lucru decat toate este consumul redus de energie.Trebuie fie sa luati un invertor de tensiune fie un adaptor special auto care dupa parerea mea inglobeaza tot un invertor de tensiune si un transformator. Cat despre touchscreen, exista solutii foarte viabile, gasesti pe diverse siteuri straine ceva ca o folie sensibila la atingele care se conecteaza pe usb. Voi posta si linkul; http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=37050 . Eu am un ACER Aspie One de are sunt foarte multumit la ora actuala, fiind cuplat prin invertor de tensiune la bricheta masinii. Cat despre multimedia si addon, exista GPS mouse pe USB, tunere hibride gen stick USB, etc. Salutari!
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Nu intelegi, asta e inglobat in bord, lucru care multor persoane li se pare foarte tare, cum de altfel si mie.
+ e ceva facut cu manutele lui, lucru pentru care il apreciez pe McFly.

Felicitari pentru reusita asta Smile.
  • McFly

  • Mesaje scrise: 1,851
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Mersi, Vladf. Cum am mai spus, pe piata exista nu doar minilaptopuri ci si car-pc-uri, insa ideea nu era sa rabd de foame cateva luni si sa-mi cumpar ceva gata facut, ci sa-l fac eu.
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Desigur ca este de apreciat ceea ce faci -homo ornat locum- , nsa eu am descris mai sus o alternativa celor carora li se pare dificila operatiunea ta si care se va aprecia sau nu mai tarziu la punerea in vanzare a masinii.
  • RolyB

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Super proiectul tau.
Felicitari pentru ce ai obtinut Smile
Skip ads

  1. Home
  2. In-Car Entertainment

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR