Parola noua?


Am un opel astra 1.4 NV cu carburator fara injectie si nu stiu cum sa fac reglajul la el. Am umblat putin la surubul care face amestecul de gaz si benzina si cred ca l-am ametit putin.
Ma poate ajuta cineva?
De unde ai luat Opel Astra cu carburator, stiu ca acesta exista, dar nu am vazut niciodata... vezi, gaseste o documentatie de Corsa 1.4, este acelasi motor... Wink
Daca nu s-a umblat la delcou(deci la avans), procedeaza ca la Dacia: creste putin relanti-ul (1100-1200rot) ca sa nu se opreasca si regleaza surubul pina ai turatie maxima. Apoi scazi relanti-ul la valoarea normala. Surubul de amestec face ca turatia sa scada si daca amestecul e prea bogat (se ineaca) si daca e prea sarac.
cum a zis idivora...maresti relantiul si ffff lent maresti debitul de aer de la surubel...o sa observi ca la un moment dat nu mai merge rotund si da sa se inece....in momentul ala dai in sens opus de surubel o idee si revii la mersul rotund
Atfel spus: motorul merge rotund pe o anumita plaja (interval) de variatie a debitului de aer...treba sa gasesti punctul cu debit maxim in care motorul merge rotund (are turatie maxima) ....dak amestecul ar fi putin mai sarac in aer, nu valorifici (transformi in lucru mecanic) toata cantitatea de vapori de benzina debitata de jigloare...rezultand un consum marit.
Relantiul il maresti ca sa nu moara motorul in momentul in care ai marit prea mult cantitatea de aer...
deci daca surubul de reglare a amestecului este inchis de tot nu circula deloc aer?
Eu acum il am deschis cam 2 ture, iar surubul de relanti este la minim adica nu pot sa-l mai desfac si tot am o turatie putin cam mare.
Cea dea doua problema este ca nu am nici turometru la bord.
din propria experienta iti spun cum faceam la oltcit Rolling Eyes

1- ma duceam cu masina in service si mecanicul facea asa : strangea la maxim surubul de amestec, apoi regla ralantiul la 800. desfacea 8.5 ture surubul de amestec, apoi regla din nou ralantiul la 900-950...
faza misto este ca el putea sa regleze avansul cu lampa stroboscopica...

mie, acasa, nu-mi reusea treaba asta, asa ca aplicam varianta 2:
reglam si din unul si din altul pana cand mergea motorul rotund si nu dadea in nas. ma suiam in masina, dadeam o tura, mai reglam nitel...

in ambele cazuri, daca ma duceam la tester de noxe, nu era bine.

o solutie cat de cat buna este sa mergi cu masina la un stand de reglare carburatoare (era unul la service-ul dacia din pantelimon).

sa faci lucrul asta dupa revizia itp, caci acolo ti-o zapacesc de o sa ai un consum monstru... numai sa le iasa lor noxele
mergi la o statie ITP .reglajul se face in functie de noxe.nu apela la metoda celor cu Dacii ca nu o sa mearga masina bine niciodata.
P.S. si nu mai umbla acolo dupa aceea niciodata.
eventual cumpara-ti un spray carbucliner cu care mai dai daca ai probleme.

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou