Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Deschid acest subiect, pentru ca i-am achizitonat un Opel Corsa C sotiei si acum imi fac de lucru, sa-mi amintesc de fosta mea Astra G...

Masina a venit cu HU SIEMENS NCDC 2013 si cu GID...




Asta a fost norocul meu, ca altfel renuntam, ca sa achizionezi o maneta si un MID in ziua de azi, mai bine te lasi pagubas Wink

Am fost aseara si am resoftat GID-ul ca sa-mi afiseze informatiile pe ecran, acum mai am de tras fire...

O sa preiau ceva informatii de la vechiul tutorial pentru Astra G si o sa trebuiasca sa modific ce se impune ...

~va urma~
Skip ads

  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Unelte Necesare:
- Aparat de masura
- Pistol de lipit
- Surubelnite Torx (T20 cea mai utilizata pentru demontarea bordului si consolei centrale)
- Cutter
- Patent si Cleste Sfic

Materiale necesare:
- MID Astra G cu mufa (sau se poate adapta una)
- maneta stergator cu doua butoane in capat R si S

Ce afiseaza un MID sau GID reprogramat in plus fata de TID:
- Distanta parcursa (TRIP DISTANCE)
- Viteza medie ()
- Consumul instant (INST.CONS.)
- Consumul mediu (CONSUMTION)
- Litri de combustibil cosumati ()
- Cati km se mai pot face cu benzina/motorina ramasa in rezervor (RANGE)

Cam asa arata un MID:


Cum arata un GID ati vazut din postul anterior... ar mai fi o posibilitate sa folositi un MID cu GSM care vine pe Astra G cu HU: CCRT700, dar asta ramane de vazut...

Maiandrei, te rog sa intri in discutie aici Wink, eventual sa ma corectezi daca gresesc pe undeva, pentru ca a trecut ceva timp de cand nu am mai facut o asemenea operatie Very Happy

Daca nu ati reusit sa achizionati si mufa originala din spatele MID-ului si nu mai vreti sa dati bani pe ea, se poate folosi o mufa IDE din orice calculator,

dar sa aibe 40 de fire (ATA33), nu 80 (ATA 100). Pentru a nu taia mufa originala a TID-ului va recomanda sa faceti o mufa adaptor de la mufa de 12

pini a TID-ului la cea de 32 a MID-ului. Pentru asta mai aveti nevoie de o mufa IDC tata de 12 pini (sau mai multi si ii taiati pe cei care nu-i folositi)

Atentie! La ambele mufe, mama de 40 de pini si tata de 12 pini sa notati cu un marker Pin-ul nr.1

Acestia sunt pinii la mufa MID, la mufa TID gasiti numerotarea pe mufa si pe spatele TID-ului


Ramane sa vad, dupa demontare daca sunt diferente la mufa de GID... (daca are cineva o poza cu mufa de GID rog s-o posteze aici)

Urmeaza prezentarea mufei din bord, unde sunt conectate ceasurile... am o banuiala ca este aceeasi cu cea de Astra G, urmeaza sa vedem daca este identica si daca numerotarea pinilor este aceeasi...
Daca nu voi modifica imediat poza...



Aici se intrerupe episodul 2 pentru ca nu am avut timp sa descopar unde este ECU la Corsa C, si daca difera de la motor la motor... in cazul meu o sa caut pentru mmotorul Z12XE

Ce am aflat pana acum ca ECU la Z12XE este Bosch Motronic ME 1.5.5

~va urma~
  • umblaretz

  • Mesaje scrise: 975
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Am eu niste poze cu pozitionare ECU ( de pe vremea cand speram ca imi pot pune Cruise Control pe ea ) poate iti sunt de ajutor cand vrei sa tragi firul



ps : cu becurile arse ai rezolvat ?
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
merci, sper sa gasesc si pinouts pentru mufa...

off-topic: cu becurile nu am rezolvat inca, ma preocup acum de inscriere Wink
Skip ads

  • Byke

  • Mesaje scrise: 3,358
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
La Z17DTH ECU e impartit parca in doua, ambele parti in zona dreapta in coltul de sub parbriz, cum stai cu fata la motor. Sub parbriz. De la tabloul de sigurante in sus Smile
Bafta cu lucrarea! Curajos om!

Later edit: too late... Embarassed
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Merci... curaj nu-l mai pot numi, prima data am facut asta in 2005 la o Astra G (pentru cei care nu ma cunosc Wink )
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Prietenii stiu...
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@gabi pin-outs nu gasesti in autodata.doar cei care au tras fir din ei.cei liberi nu ii da.
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Sa dau si eu o mana de ajutor.

La Corsa C nu am gasit nimic legat te consum. Asa ca m-am uitat la Astra cu Z12XE.
Pin 27 MID ajunge prin fir maro-negru la pinul 52 din mufa ECU X79
Pin 28 MID ajunge prin fir maro-gri la pinul 57 din mufa ECU X79 (este stop lamp switch, normal inchis catre sig. F3.38 10A)
Ca si referinta, pinul 61 are fir alb-galben.
Mufa X79 (Astra) sau X53 (Corsa):


Daca se dovedeste ca informatiile de la Astra nu corespund cu realitatea la Corsa, facem curatenie sa nu inducem in eroare.
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
merci Marius o sa incerc cand ma eliberez cu nise probleme Wink

marian_sro: Autodata nu l-am prea folosit... fi bun, te rog, daca exista pinii acolo, fa-i si tu un print-screen cu mufa ECU si explicatia pinilor... merci
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
nu prea merge prin screen.pui mouse-ul in dreptul pinului si iti spune unde duce firul.
iti fac un print cu toata schema electrica la ecm
daca imi spui ce te intereseaza ii caut si iti spun nr pinului.

  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
merci, dar iti dai seama ca nu inteleg nimic...

o sa incerc sa-l reinstalez si eu...

Poti verifica daca mufa X53 de pe Corsa e aceeasi cu cea de pe Astra X79 ? sau, ma rog, pinii ar fi acceasi? adica folosesc tot Pin-ul 27 si 28? pozitionarea lor e aceeasi ca in schema lui MaiAndrei de mai sus?
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
autodata are alte notatii.
b57 e la fel ca la astra g z12xe brake pedal switch- la siguranta 10a
b52 la corsa imi da -not conected posibil sa faca acelasi lucru
b61 -fir alb-galben la astra-modul eps. la corsa not conected.
numerotarea si mufele ecu sunt identice.de fapt sunt 2 mufe.notate a si b in autodata
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
sa inteleg ca mufa este aceeasi, deci locatia pinilor 52 si 57 este tot acolo, nu? poti sa-mi spui, eventual sa confirmi sau sa infirmi cele spuse de Maiandrei mai sus in legatura cu culoarea firele de la pinii 52 si 57?

Adica Pin 27 MID ajunge prin fir maro-negru la pinul 52 din mufa ECU X79
Pin 28 MID ajunge prin fir maro-gri la pinul 57 din mufa ECU X79

Pinul 27 MID/GID nu ma iereseaza prea mult, pe asta l-am conectat si la Astra G direct la 12V si scapam de eroare cu pedala de frana de pe display... Pinul 27 e important ca ala e consumul... - asta e singurul care trebuie tras la ECU, restul firelor lipsa se trag de la mufa ceasurilor de bord Wink

sa vedem daca pinul 27 trebuie sa ajunga sau nu in pinul 57 ECU - din ce vad in pozele lui umblaretz, am mari sanse ca firul maro-negru la pinul 57 al ECU sa nu fie tras Sad


Ultima modificare facuta de GabiB77 la Joi 06 Nov, 2008 3:50 pm
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Daca cineva ajunge sa se uite pe TIS sau autodata mai repede ca mine sau pe orice alta aplicatie, vreau o confirmare in legatura cu culoarea si numarului pinului de consum din ECU, e vorba de motorul Z12XE - Motronic ME 1.5.5....

mufa care conecteaza ceasurile din bord este acceasi ca la Astra G, stie cineva asta, eu stiu cum arata si stiu pinouts la mufa de Astar G, dar nu am apucat sa o vad pe aia de Corsa C...

Umblaretz , ma ajuti un pic aici, ai cumva o poza de cand ai desfacut bordul?

Mufa de Astra G asa arata:


  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Mda, pinul 61 nu mere de referinta, ca nu e la Corsa.
Mufele au acelasi pinout, referinta buna este pinul 59 fir rosu-albastru, prezent atat la Corsa cat si la Astra.
Eu sunt convins ca ECU este acelasi.
Vezi ca la pinul 57, la Corsa firul este negru-galben. Dar are aceeasi destinatie. Voi edita si postul anterior.

gabib77 a scris:sa vedem daca pinul 27 trebuie sa ajunga sau nu in pinul 57 ECU

Nu, 27 ajunge in 52
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,387
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
da, scuze, 27 MID/GID ajunge la 52-ECU - oricum din ce vad in poza, nici asta nu e tras, iar frul rosu/abastru e in alta parte, adica sus... Shocked nu mai comentez prea mult pana nu desfac sa vad despre ce e vorba...
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
le-ai cam ametit
pt astra g cu z12xe din 2002 -pin b52 din mufa ecu culoare negru+maro merge la digital multifunction display aka tid zic eu
la corsa nu e conectat dar sunt 99% sigur ca e acelasi pin.nu stiu daca trebuie totusi invatat ecu sa dea semnal pe pinul ala.va trebui sa pui pin in mufa.
corecteaza postul de mai sus.
ps vezi pe masina care mufa e notata cu a si care e cu b.ambele au 64 pini.
referinta pinul b51 fir negru +12v prin contact si pin 53 negru+alb senzor presiune ac
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Mufa X53:


Cu ceasurile din bord se complica situatia... din cate imi dau eu seama, comunica printr-un oarecare can-bus cu BCM-ul (vezi mufa X45 din poza de mai jos).
Corsa-C e tare desteapta, are acest precursor al CIM-ului, care aduce atatea bucurii posesorilor de Astra-H si Vectra-C...
Schema instrument:



Deocamdata, eu zic sa rezolvi cu firul de consum. Apoi vedem ce informatie mai lipseste si actionam in consecinta. Din cate am inteles de la tine, in timp ce te deplasezi iti mai arata cate ceva pe-acolo. Ce anume?
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
gasim si semnal de viteza daca e nevoie.
la astra g era in mufa din bord.la corsa c...albastru+rosu pinul 59 din aceiasi mufa x53 sau b.eventual verifica in spatele midului daca exista un fir albastru+rosu
masina are abs?


Ultima modificare facuta de marian_sro la Joi 06 Nov, 2008 4:59 pm
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR