Parola noua?


Astazi in mers m-i sau aprins urmatori martori in bord:


daca poate cineva sa ma ajute... este grav? e ceva cu servo?
servo il simt ca merge un pic mai greu.
am cautat o discutie similara dar nu am gasit ceva asemanator cu problema mea. de se intampla astfel de lucruri?

va rog sa ma ajutati..
Cauta in forum dupa cuvantul "CIM", de grav nu e, dar la buzunar ..e grav !

CristianTM.
Problemele pot fi mai multe. Si mie imi face la fel dar numai cate-odata, iar la oprirea motorului si pornire din nou isi revine. Poate fi (si mai in toate cazurile e asa) senzorul de pe CIM dezechilibrat ori stricat de tot, senzor ce nu poate fi schimbat decat cu CIM cu tot, mai poate fi din cauza nivelului scazut la uleiul de servo, de asemenea e posibil sa ai probleme cu bateria si sa nu dea destul curent in servo (mi-a facut asta intr-o dimineata geroasa acum 2 saptamani, se activase esp ul si aparea problema la servo, si dupa ce am schimbat bateria nu mi-a mai facut probleme).

http://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=cim
http://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=cim
http://www.clubopel.com/vie...probleme+directie
http://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=cim
http://www.clubopel.com/vie...ight=martor+volan

Cateva din discutiile deja deschise pe aceasta tema.
M-am documentat si am vazut ca multe pot fi cauzele,nu neaparat CIM-ul.
Acum am pornit masina si ele se sting dar cand plec d pe loc se aprind..servo merge un pic mai greu dupa ce se aprinde martorul servo.
Am observat ca atunci cand virez stanga, dreapta lumina de la plafoniera scade-creste.M-am uitat si la baterie (ianinte vedeam becul verde aprins adica aveam baterie)acum noapte fiind nu se mai vede nimik.posibil sa nu mai am baterie?..
Tot ce e posibil sa nu ai curent de ajuns. Daca zici ca fluctueaza becul de la plafoniera. Asa imi facea si mie inainte sa schimb bateria, intr-o dimineata a ramas aprins esp ul si martorul cu volan si pana nu a incarcat alternatorul bateria nu mi s-a oprit. Daca tie si dupa ce ai mers ceva timp iar bateria are curent,dupa ce ai oprit si pornit din nou motorul, tot asa face, e posibil sa nu fie de la baterie... De fapt e foarte probabil sa nu fie din moment ce ai curent peste noapte cat sa mai porneasca a doua zi, atunci inseamna ca tine macar curent sa duca servo ul. Acum nu stiu.. Incearca sa elimini variantele mai putin costisitoare... CIM ul te indoaie la buzunar.
acum 2 ore am pus aparatul de masura pe baterie cu motorul pornit si am 14.3 aprind faza scurta(xenon) proiectoare am la fel 14.3.
acum e problema cand virez stanga dreapta scade la 13.6....doar cand virez..
florin..
nu vreau sa te dezamagesc ,dar ceea ce a trecut CristianTM mai sus este adevarat..
aceeasi problema am avut si eu ..sa rezolvat prin inlocuirea CIM-ului..costa aproximativ 2000/ 2200 lei
la tine nu este asa grav cum a fost la mine...
la mine se manifesta altfel la inceput,,dupe care a ramas aprins permanent martorul ESP si volanul ..
toate bune..
Oameni buni ...inainte de toate sa verifice nivelul de la lichidul de la servo......eu am lasat masina vreo 2 luni si pierdeam pe simeringul de la caseta de directie(o problema des intalnita la vectra) s-au aprins aceeasi martori in bord ... am pus lichid de servo si de atunci nu sa mai aprins ...ba mai mult cand am inceput sa circul cu ea si-a revenit si simeringul respectiv.. si nu mai curge .
Bafta !
si la mine s-a manifestat intr-o dimineata,masina era extrem de incarcata pe puntea spate,si am mai "dat "si intr-o sesiune de gauri,aproape ca am atins cu "burta" masinii!
nu am probleme cu CIM-ul,cel putin asa arata la ultima verificare,insa am impresia ca senzorii nu sunt obisnuiti cu "drumurile"mioritice.
mai am o suspiciune:frigul si acumularile de gheata de pe roti si suspensie.....
exact la fel se aprindeau si la mine in mers cand dadeam prin gauri, daca reporneam motorul dispareau. era o pana de contact in mufa care duce la esp, pinii mama erau foarte largi. i-am strans si de 2 ani nu mai am problema asta.
Am fost azi la un tester(bosch,slobozia)si mi-a gasit eroare U2143 comunicatiencu senzorul unghiului volanului defectuos.
Stie cineva ce inseamna acest cod? ..sunt foarte dezamagit de aceasta problema.i-am trimis PMlui maiandrei si nimik deocamdata.
cand pornesc nu raman aprinse de exemplu azi de dimineata m-i sau aprins dupa 60km.am mers pe drum drept..naspa problema am.
Cand m-am intors de la sevice am mers si la opel calarasi si le-am spus de acest cod...mi-au spus ca nu au auzit de el si ca trebuie sa faca o diagnoza..Poate cei de la slobozia nu au stiu sa-l citeasca...dezastru cu mecanici astia numai bani bani si nimik nu se rezolva...
Pai este "normal" pt ca te-ar mai fi taxat cu 80 de Ron pt diagnoza.

Din cate stiu eu unghiul volanului este citit direct in ECU-ul de ESP si dupa aceea valoarea calculata a acestui unghi este transmisa pe CAN pt ca alte ECU-uri care au nevoie de aceasta informatie sa poate beneficia de ea.

Daca este asa atunci rezolvarea s-ar putea sa fie cea de aici:
http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=39172

Daca nu atunci tot nu strica sa incerci, mai ales ca este o operatie care o poti face singur si iti ia 15 minute

Sper sa te ajute cu ceva postul meu
Singur? pai unde se afla acesti contacti? sau acest ecu? m-ar ajuta mai multe detalii.
pt tine poate a fost usor dar pt un necunoscator ....... merci
Deci unitatea de esp se afla pozitionata sub capota in coltul dispre sofer si este un bloc de aluminiu in care intra/ies 6 conducte de frana. Pe acest bloc de aluminiu este atasat ECU-ul in care intra o mufa lata cu multe contacte, aceasta fiind mufa cu pricina care poate sa cauzeze unele probleme cum am scris in postul din link-ul de mai sus
voi incerca mutumesc mult
la Vectra mea 1.8 (z18xe) din 2003,se aprid in acelasi timp : ESP ,ABS ,bec baterie si martor servo ,cand virez scade inensitatea farurilor ,la tester (in IASI da nu la dealer) ,au zis ca e mufa de la ABS de vina si trebuie schimbata (50 EURO)
la Vectra mea 1.8 (z18xe) din 2003,se aprid in acelasi timp : ESP ,ABS ,bec baterie si martor servo ,cand virez scade inensitatea farurilor ,la tester (in IASI da nu la dealer) ,au zis ca e mufa de la ABS de vina si trebuie schimbata (50 EURO)
denirotoy a scris: la Vectra mea 1.8 (z18xe) din 2003,se aprid in acelasi timp : ESP ,ABS ,bec baterie si martor servo ,cand virez scade inensitatea farurilor ,la tester (in IASI da nu la dealer) ,au zis ca e mufa de la ABS de vina si trebuie schimbata (50 EURO)

posibil sa ai si bateria pe duca!
@denirotoy: se poate si repara, de fapt asta vor face si ei mai mult ca sigur (citeste tot topicul si vei gasi raspunsul)

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou