- c_pantazescu
- OP
- 1,126 mesaje
- din 13 Jan 2008
- Astra 2005 Z19DTH
- Alba
c_pantazescu
- Mesaje scrise: 1,126
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2008
- Mesaj Privat
DoubleG
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2007
- Mesaj Privat
Foarte posibil sa fie asa cum spui.
Pentru ca cei din service, habar nu aveau ce anume face tija asta pentru motor. Erau in ceata totala.
Le-am trimis eu pdf-ul ca sa-i luminez.
Citind pe forumul din uk, am vazut ca ei au folosit pentru a corecta cele 4 capacele ovalizate, niste garnituri folosite si la robineti de chiuveta. Probabil la ei se gasesc unele mai rezistente la temperaturi mari, pentru ca daca ma gandesc la ce am vazut pe la noi, astea sunt din cauciuc ordinar, care nu cred ca tin la temperaturile de lucru ale motorului.
Pentru ca cei din service, habar nu aveau ce anume face tija asta pentru motor. Erau in ceata totala.
Le-am trimis eu pdf-ul ca sa-i luminez.
Citind pe forumul din uk, am vazut ca ei au folosit pentru a corecta cele 4 capacele ovalizate, niste garnituri folosite si la robineti de chiuveta. Probabil la ei se gasesc unele mai rezistente la temperaturi mari, pentru ca daca ma gandesc la ce am vazut pe la noi, astea sunt din cauciuc ordinar, care nu cred ca tin la temperaturile de lucru ale motorului.
muctm
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Z19DTH fara DPF
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2007
- Mesaj Privat
Din pacate reparatia tijei nu rezolva decat partial problema.
Este vorba de o proiectare gresita a valvelor/clapetelor , care se tocesc si lasa presiune sa iasa din galerie; tot jegul ala uleios din zona este iesit din galerie
La un moment dat este posibil ca ele sa se si blocheze...
Solutia este schmbarea galeriei impreuna cu actuatorul swirl...f costisitor, dar merita
aici: http://www.ms-motor-service...i_0093_en_web.pdf spune de treaba asta, nu dor ce face tija
Eu am facut inlocuirea vara trecuta, iar diferenta de putere si raspuns este enorma...mi-au dat lacrimile cand am vazut cat de bine trage
Este vorba de o proiectare gresita a valvelor/clapetelor , care se tocesc si lasa presiune sa iasa din galerie; tot jegul ala uleios din zona este iesit din galerie
La un moment dat este posibil ca ele sa se si blocheze...
Solutia este schmbarea galeriei impreuna cu actuatorul swirl...f costisitor, dar merita
aici: http://www.ms-motor-service...i_0093_en_web.pdf spune de treaba asta, nu dor ce face tija
Eu am facut inlocuirea vara trecuta, iar diferenta de putere si raspuns este enorma...mi-au dat lacrimile cand am vazut cat de bine trage
- c_pantazescu
- OP
- 1,126 mesaje
- din 13 Jan 2008
- Astra 2005 Z19DTH
- Alba
c_pantazescu
- Mesaje scrise: 1,126
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2008
- Mesaj Privat
muctm
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Z19DTH fara DPF
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2007
- Mesaj Privat
- c_pantazescu
- OP
- 1,126 mesaje
- din 13 Jan 2008
- Astra 2005 Z19DTH
- Alba
c_pantazescu
- Mesaje scrise: 1,126
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2008
- Mesaj Privat
muctm
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Z19DTH fara DPF
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2007
- Mesaj Privat
- c_pantazescu
- OP
- 1,126 mesaje
- din 13 Jan 2008
- Astra 2005 Z19DTH
- Alba
c_pantazescu
- Mesaje scrise: 1,126
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2008
- Mesaj Privat
Ambele masini merg bine. Ambele masini cu tija montata (nu conteaza ca e reparata sau nu, totul e sa lucreze corect). Simteam eu o usoara diferenta in bine la a mea, dar foarte mica. Eu am 70 000 el are 130 000 km. Poate de acolo, poate din debitmetru, in orice caz daca nu le conduceam pe ambele in aceeasi seara si le as fi condus la diferenta de o zi nu mi as fi dat seama de diferenta.
Eu stiu ce am de facut in ceea ce priveste galeria si tija mea. Sper sa ii pot ajuta si pe altii sa vada ce e acolo si sa se decida.
Eu stiu ce am de facut in ceea ce priveste galeria si tija mea. Sper sa ii pot ajuta si pe altii sa vada ce e acolo si sa se decida.
muctm
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Z19DTH fara DPF
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2007
- Mesaj Privat
DA. Din pacate seviceurile ori nu stiu despre ce e vorba ori ignora problema motivand prin: "asa merge ea d-le, asa merg toate...", mai ales reprezentantele cu masini in garantie.
In principiu ar fi trebuit sa existe o "rechemare" pentru aceasta problema si inlocuirea piesei defecte pe banii OPEL, in schimb de dau cu praf in ochi facand rechemari pt frana de mana si duze spalator incalzite....
In principiu ar fi trebuit sa existe o "rechemare" pentru aceasta problema si inlocuirea piesei defecte pe banii OPEL, in schimb de dau cu praf in ochi facand rechemari pt frana de mana si duze spalator incalzite....
- CristianTM
- *****
- 3,721 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,721
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
Astazi am curatat pe langa tija Swirl, ocazie cu care am observat ca se misca serios de tot, practic se tine intr-o bucsa, celelalte fiind largi.
Intr-adevar se poate lucra la ea si fara sa dai jos Common-Rail-ul DAR foarte greu.
Pe viitor o sa incerc cu o penseta foarte lunga (momentan sunt in cautari pe le centrele medicale)
Vezi foto -->
Mizeria de acolo, cine poate sa imi spuna de unde E ? Pe la punctele marcate cu rosu?
CristianTM.
Intr-adevar se poate lucra la ea si fara sa dai jos Common-Rail-ul DAR foarte greu.
Pe viitor o sa incerc cu o penseta foarte lunga (momentan sunt in cautari pe le centrele medicale)
Vezi foto -->
Mizeria de acolo, cine poate sa imi spuna de unde E ? Pe la punctele marcate cu rosu?
CristianTM.
- cristicojo
- **
- 81 mesaje
- din 24 Sep 2008
- Astra 2005 Z19DTJ
- Vrancea
cristicojo
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2005 Z19DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2008
- Mesaj Privat
c_pantazescu a scris:@CristianTM:
Au o presiune incredibil de mare, mi-a spus un mecanic de la Opel dar am uitat exact cati bar. Tocmai din cauza acestei presiuni, conductele care se demonteaza de la intrarea in common rail sunt "de unica folosinta", deci teoretic eu trebuia sa le schimb pentru ca le-am demontat / montat. Bineinteles ca mi s-a spus ca la noi la romani nici in service Opel nu se schimba daca se demonteaza, chiar daca asa zice cartea. Trebuie lucrat cu grija mare, dar dupa cum am mai spus, regret ca le-am demontat petru ca nu era necesar, se poate lucra si pe langa common rail.
Au o presiune incredibil de mare, mi-a spus un mecanic de la Opel dar am uitat exact cati bar. Tocmai din cauza acestei presiuni, conductele care se demonteaza de la intrarea in common rail sunt "de unica folosinta", deci teoretic eu trebuia sa le schimb pentru ca le-am demontat / montat. Bineinteles ca mi s-a spus ca la noi la romani nici in service Opel nu se schimba daca se demonteaza, chiar daca asa zice cartea. Trebuie lucrat cu grija mare, dar dupa cum am mai spus, regret ca le-am demontat petru ca nu era necesar, se poate lucra si pe langa common rail.
Salutare.
Are cineva o carte de reparatii pentru Astra H, Z19DTH? (manualul de utilizare in romana il am eu).
Multumesc
PS: mi-a cazut si mie aceasta tija; azi vine un mecanic sa o rezolve.
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
muctm
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Z19DTH fara DPF
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2007
- Mesaj Privat
Mizeria vine din galerie. Valvele se tocesc si datorita presiunii din galerie, mai ales la accelerari cand boostul e consistent, se ridica si lasa sa iasa "aer".
Zic "aer" pt ca mizeria vine de la combinatia mirifica: gaze evacuare reintroduse in motor (valva EGR) si gazele cu vapori de ulei din carcasa axei cu came care sunt intruduse in sistemul de admisie inainte de turbo. Mizeria aceea este pe tot interiorul galeriei de admisie.
Ca sa te comvingi, cu tija scoasa, trage de clapete (alea negre) si ai sa vezi ca au joc destul de mare (mai putin 3, numerotate de la cureaua de distribuie -> baterie).
Acesta este si cauza pt care tija cade. Sub presiune clapetele 1 2 si 4 se ridica si scot tija de pe clapeta 3, care este actionata de pe partea cealalta a galeriei de un servomotor si astfel nu se poate ridica (este prinsa de ambele parti ale galeriei). Dupa aceasta clapeta 3 si tija se tot lovesc si pana la urma tija cade.
@CristianTM: La tine e cam momentul sa pui o galerie noua. Si eu am avut la fel, citeste 2-3 posturi mai sus...
Zic "aer" pt ca mizeria vine de la combinatia mirifica: gaze evacuare reintroduse in motor (valva EGR) si gazele cu vapori de ulei din carcasa axei cu came care sunt intruduse in sistemul de admisie inainte de turbo. Mizeria aceea este pe tot interiorul galeriei de admisie.
Ca sa te comvingi, cu tija scoasa, trage de clapete (alea negre) si ai sa vezi ca au joc destul de mare (mai putin 3, numerotate de la cureaua de distribuie -> baterie).
Acesta este si cauza pt care tija cade. Sub presiune clapetele 1 2 si 4 se ridica si scot tija de pe clapeta 3, care este actionata de pe partea cealalta a galeriei de un servomotor si astfel nu se poate ridica (este prinsa de ambele parti ale galeriei). Dupa aceasta clapeta 3 si tija se tot lovesc si pana la urma tija cade.
@CristianTM: La tine e cam momentul sa pui o galerie noua. Si eu am avut la fel, citeste 2-3 posturi mai sus...
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- c_pantazescu
- OP
- 1,126 mesaje
- din 13 Jan 2008
- Astra 2005 Z19DTH
- Alba
c_pantazescu
- Mesaje scrise: 1,126
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jan 2008
- Mesaj Privat
Eu zic sa nu mai mergi cu tija cazuta. Fie o repari, sa lucreze cat de cat, fie pune galerie noua. Probleme prea mari si prea costisitoare pot aparea daca mergi cu tija in portbagaj (catalizator, filtru particule daca ai, egr, etc). Despre turbina nu stiu nimic, dar gandeste te ca are legatura, in galerie intra aer, nu? Aerul e limitat chiar de fluturasii actionati de tija. Daca tija e cazuta, fluturasii sunt intr-o anumita pozitie, fie pe deschis, fie pe inchis, fie intermediar. Nu mai deschid proportional cu modul in care accelerezi. Si daca galeria scapa si ar trebui schimbata, tot poti repara tija si sa mai tragi de timp, se poate intampla sa nu aiba toata lumea la comanda 500 eur sau cat costa o galerie noua, dar nici sa mergi cu masina cu tija in portbagaj nu e prea bine...
Toate bune!
Toate bune!
- CristianTM
- *****
- 3,721 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,721
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
tonytm a scris:Eu am tija in portbagaj
E plin de ulei pe acolo. Actuatorii 1 si 2 au joc mare. Ideea e destul de clara...degeaba o carpesc daca la presiune efectiv actuatorii sar in sus.
Nu mi se aprinde nimic de eroare, dar Turbo imi apare pe op-com ca baga prea mult, oare sa aiba vreo legatura?
E plin de ulei pe acolo. Actuatorii 1 si 2 au joc mare. Ideea e destul de clara...degeaba o carpesc daca la presiune efectiv actuatorii sar in sus.
Nu mi se aprinde nimic de eroare, dar Turbo imi apare pe op-com ca baga prea mult, oare sa aiba vreo legatura?
Ma mir ca nu iti apare nici o eroare legata de lipsa tijei
CristianTM.
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- cristicojo
- **
- 81 mesaje
- din 24 Sep 2008
- Astra 2005 Z19DTJ
- Vrancea
cristicojo
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2005 Z19DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2008
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- cristicojo
- **
- 81 mesaje
- din 24 Sep 2008
- Astra 2005 Z19DTJ
- Vrancea
cristicojo
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2005 Z19DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2008
- Mesaj Privat
tonytm a scris:N-are nicio legatura tija cu pornitul. Si z19dth are 150 cp. Tu daca ai 120 cp ai z19dt care nici nu cred ca are tija asta.
Seria motorului meu este cea scrisa in semnatura: Z19DTH (cunoscut mai apoi ca Z19DTJ); este motorul de 150CP, "detunat" la 120CP, s-a mai vorbit despre asta.
Mie de cand mi-a cazut aceasta tija, nu imi mai porneste motorul - sa fie de la altceva?