Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Asta era. E super bine explicat, probabil e conceput pentru oamenii lor de service care se tot bateau cap in cap cu problema asta.
Skip ads

  • DoubleG

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Foarte posibil sa fie asa cum spui.
Pentru ca cei din service, habar nu aveau ce anume face tija asta pentru motor. Erau in ceata totala.
Le-am trimis eu pdf-ul ca sa-i luminez.

Citind pe forumul din uk, am vazut ca ei au folosit pentru a corecta cele 4 capacele ovalizate, niste garnituri folosite si la robineti de chiuveta. Probabil la ei se gasesc unele mai rezistente la temperaturi mari, pentru ca daca ma gandesc la ce am vazut pe la noi, astea sunt din cauciuc ordinar, care nu cred ca tin la temperaturile de lucru ale motorului.
  • muctm
  • *
  • 19 mesaje
  • din 14 Feb 2007
  • Vectra 2004 Z19DTH fara DPF
  • Bucuresti
  • muctm

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z19DTH fara DPF
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Din pacate reparatia tijei nu rezolva decat partial problema.
Este vorba de o proiectare gresita a valvelor/clapetelor , care se tocesc si lasa presiune sa iasa din galerie; tot jegul ala uleios din zona este iesit din galerie Exclamation
La un moment dat este posibil ca ele sa se si blocheze...

Solutia este schmbarea galeriei impreuna cu actuatorul swirl...f costisitor, dar merita

aici: http://www.ms-motor-service...i_0093_en_web.pdf spune de treaba asta, nu dor ce face tija

Eu am facut inlocuirea vara trecuta, iar diferenta de putere si raspuns este enorma...mi-au dat lacrimile cand am vazut cat de bine trage
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Super tare asta cu lacrimile Smile)
Intr-adevar asa este, insa mie nu mi s-a murdarit inca zona din jurul fluturasilor. Asta inseamna ca merita sa prelungesc viata galeriei prin reparatia tijei, pana cand incepe sa scape si pana pun astia in vanzare si la noi modelul nou, reproiectat de galerie.
Skip ads

  • muctm
  • *
  • 19 mesaje
  • din 14 Feb 2007
  • Vectra 2004 Z19DTH fara DPF
  • Bucuresti
  • muctm

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z19DTH fara DPF
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2007

  • Mesaj Privat
daca stii unde sa cauti si insisti ca vrei modelul nou si nu pe ala vechi....ti se aduce modelul nou Razz
cati km ai de nu s-au uzat inca?...eu am schimbat pe la 50000 si erau super uzate...o am acasa de model:))
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Eu am 70 000 km. A cazut tija pe la 55 000 km, dar cand m am uitat nu era murdar. De mers merge bine, eu compar cu un prieten la care a fost schimbata si e fff curata, e noua. Mi se pare ca a mea trage un pic mai bine ca a lui, deci cred ca inca nu ma afecteaza la performanta.
  • muctm
  • *
  • 19 mesaje
  • din 14 Feb 2007
  • Vectra 2004 Z19DTH fara DPF
  • Bucuresti
  • muctm

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z19DTH fara DPF
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2007

  • Mesaj Privat
A ta cu tija reparata sau fara tija?..trage mai bine ca a lui?
Oricum am ceva rezerve ca masina pretenului tau ar fi pusa la punct in acest caz...

Dar daca tu esti multumit de cum merge masina, nu are nici un sens sa faci investitia/vre-o schimbare Mr. Green
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Ambele masini merg bine. Ambele masini cu tija montata (nu conteaza ca e reparata sau nu, totul e sa lucreze corect). Simteam eu o usoara diferenta in bine la a mea, dar foarte mica. Eu am 70 000 el are 130 000 km. Poate de acolo, poate din debitmetru, in orice caz daca nu le conduceam pe ambele in aceeasi seara si le as fi condus la diferenta de o zi nu mi as fi dat seama de diferenta.
Eu stiu ce am de facut in ceea ce priveste galeria si tija mea. Sper sa ii pot ajuta si pe altii sa vada ce e acolo si sa se decida.
Skip ads

  • muctm
  • *
  • 19 mesaje
  • din 14 Feb 2007
  • Vectra 2004 Z19DTH fara DPF
  • Bucuresti
  • muctm

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z19DTH fara DPF
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2007

  • Mesaj Privat
DA. Din pacate seviceurile ori nu stiu despre ce e vorba ori ignora problema motivand prin: "asa merge ea d-le, asa merg toate...", mai ales reprezentantele cu masini in garantie.
In principiu ar fi trebuit sa existe o "rechemare" pentru aceasta problema si inlocuirea piesei defecte pe banii OPEL, in schimb de dau cu praf in ochi facand rechemari pt frana de mana si duze spalator incalzite....
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Astazi am curatat pe langa tija Swirl, ocazie cu care am observat ca se misca serios de tot, practic se tine intr-o bucsa, celelalte fiind largi.
Intr-adevar se poate lucra la ea si fara sa dai jos Common-Rail-ul DAR foarte greu.
Pe viitor o sa incerc cu o penseta foarte lunga (momentan sunt in cautari pe le centrele medicale)
Vezi foto -->

Mizeria de acolo, cine poate sa imi spuna de unde E ? Pe la punctele marcate cu rosu?


CristianTM.
  • cristicojo

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2008

  • Mesaj Privat
c_pantazescu a scris:@CristianTM:
Au o presiune incredibil de mare, mi-a spus un mecanic de la Opel dar am uitat exact cati bar. Tocmai din cauza acestei presiuni, conductele care se demonteaza de la intrarea in common rail sunt "de unica folosinta", deci teoretic eu trebuia sa le schimb pentru ca le-am demontat / montat. Bineinteles ca mi s-a spus ca la noi la romani nici in service Opel nu se schimba daca se demonteaza, chiar daca asa zice cartea. Trebuie lucrat cu grija mare, dar dupa cum am mai spus, regret ca le-am demontat petru ca nu era necesar, se poate lucra si pe langa common rail.


Salutare.
Are cineva o carte de reparatii pentru Astra H, Z19DTH? (manualul de utilizare in romana il am eu).
Multumesc
PS: mi-a cazut si mie aceasta tija; azi vine un mecanic sa o rezolve.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
greu de grezut ca o poate rezolva asa usor Crying or Very sad
Skip ads

  • muctm
  • *
  • 19 mesaje
  • din 14 Feb 2007
  • Vectra 2004 Z19DTH fara DPF
  • Bucuresti
  • muctm

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z19DTH fara DPF
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Mizeria vine din galerie. Valvele se tocesc si datorita presiunii din galerie, mai ales la accelerari cand boostul e consistent, se ridica si lasa sa iasa "aer".
Zic "aer" pt ca mizeria vine de la combinatia mirifica: gaze evacuare reintroduse in motor (valva EGR) si gazele cu vapori de ulei din carcasa axei cu came care sunt intruduse in sistemul de admisie inainte de turbo. Mizeria aceea este pe tot interiorul galeriei de admisie.
Ca sa te comvingi, cu tija scoasa, trage de clapete (alea negre) si ai sa vezi ca au joc destul de mare (mai putin 3, numerotate de la cureaua de distribuie -> baterie).
Acesta este si cauza pt care tija cade. Sub presiune clapetele 1 2 si 4 se ridica si scot tija de pe clapeta 3, care este actionata de pe partea cealalta a galeriei de un servomotor si astfel nu se poate ridica (este prinsa de ambele parti ale galeriei). Dupa aceasta clapeta 3 si tija se tot lovesc si pana la urma tija cade.

@CristianTM: La tine e cam momentul sa pui o galerie noua. Si eu am avut la fel, citeste 2-3 posturi mai sus... Idea
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Eu am tija in portbagaj Laughing Laughing
E plin de ulei pe acolo. Actuatorii 1 si 2 au joc mare. Ideea e destul de clara...degeaba o carpesc daca la presiune efectiv actuatorii sar in sus.
Nu mi se aprinde nimic de eroare, dar Turbo imi apare pe op-com ca baga prea mult, oare sa aiba vreo legatura?
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Eu zic sa nu mai mergi cu tija cazuta. Fie o repari, sa lucreze cat de cat, fie pune galerie noua. Probleme prea mari si prea costisitoare pot aparea daca mergi cu tija in portbagaj (catalizator, filtru particule daca ai, egr, etc). Despre turbina nu stiu nimic, dar gandeste te ca are legatura, in galerie intra aer, nu? Aerul e limitat chiar de fluturasii actionati de tija. Daca tija e cazuta, fluturasii sunt intr-o anumita pozitie, fie pe deschis, fie pe inchis, fie intermediar. Nu mai deschid proportional cu modul in care accelerezi. Si daca galeria scapa si ar trebui schimbata, tot poti repara tija si sa mai tragi de timp, se poate intampla sa nu aiba toata lumea la comanda 500 eur sau cat costa o galerie noua, dar nici sa mergi cu masina cu tija in portbagaj nu e prea bine...
Toate bune!
  • CristianTM

  • Mesaje scrise: 3,721
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2006

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:Eu am tija in portbagaj Laughing Laughing
E plin de ulei pe acolo. Actuatorii 1 si 2 au joc mare. Ideea e destul de clara...degeaba o carpesc daca la presiune efectiv actuatorii sar in sus.
Nu mi se aprinde nimic de eroare, dar Turbo imi apare pe op-com ca baga prea mult, oare sa aiba vreo legatura?


Ma mir ca nu iti apare nici o eroare legata de lipsa tijei Surprised
CristianTM.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Am descoperit ca poti comanda ecu sa ignore problema si sa nu intre eroarea. Voi incerca totusi saptamana viitoare sa repar tija + sa o montez la loc provizoriu.
  • cristicojo

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Voua va porneste motorul fara aceasta tija? Ca la mine nu vrea sa mearga (adica ii dau cheie, porneste si in 2 secunde se opreste; si dupa aia nu mai vrea sa porneasca deloc, nici macar pt 2 sec).
Sa fie de la altceva?
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
N-are nicio legatura tija cu pornitul. Si z19dth are 150 cp. Tu daca ai 120 cp ai z19dt care nici nu cred ca are tija asta.
  • cristicojo

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2005 Z19DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2008

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:N-are nicio legatura tija cu pornitul. Si z19dth are 150 cp. Tu daca ai 120 cp ai z19dt care nici nu cred ca are tija asta.

Seria motorului meu este cea scrisa in semnatura: Z19DTH (cunoscut mai apoi ca Z19DTJ); este motorul de 150CP, "detunat" la 120CP, s-a mai vorbit despre asta.
Mie de cand mi-a cazut aceasta tija, nu imi mai porneste motorul - sa fie de la altceva?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR