Parola noua?


Va rog ajutati-ma, am un Opel vectra 2.2 disel, de cateva zile am o problema, nu stiu ce sa fac. Am cautat pe forum si nu am gasit nici unde aceasta problema.
De cateva zile am observat ca mi se aprinde si se stinge martorul masinuta cu cheita (aleator). In rest nici o problema, trage bine, nu variaza turatia, nimic. Am desfacut capota de la motor (motorul rece) sa ma uit sa nu fie vreun fir desfacut, nimic, dar cand am verificat uleiul, surpriza ! nivelul de ulei mult peste maxim. Am fugit repede cu masina la reprezentanta Opel, mi-a verificat la tester, un baiat tanar, a mormait ca e ceva pe la pompa de vacuum, mi-a miscat niste fire si gata, a zis ca s-a rezolvat. DAR NU S-A REZOLVAT NIMIC ! dupa cateva zile am verificat, nivelul tot peste maxim, masina cu cheita se tot aprinde. Va rog dati-mi un sfat, ce sa fac, la reprezentanta nu ma mai duc pt ca se pare ca sunt neseriosi, dar nu vreau sa-mi stric masina, are 97.000 km, e ca noua, va rog un sfat, un ajutor daca se poate,
Multumesc
Ai scris la titlu "motorina in ulei" dar nu ai mai spus nimic despre asta.
Inceaeca sa mai scoti din ulei pana ajunge la nivelui normal poate isi revine.
Am schimbat uleiul cu totul, si aceeasi problema
Pai am scris motorina in ulei pt ca de aceea e nivelul crescut la ulei, a intrat mootorina in ulei
Cati litri de ulei ai bagat?
Ai schimbat si filtrul de motorina?
Cum ai vazut ca in ulei e motorina?
Da mai multe detalii.
Au intrat aprox 4,5 litri, schimbat si filtrul de ulei, filtrul de motorina l-am schimbat cand am facut revizia (in urma cu aprox 8.500 km)
Am scos joja si miroase a motorina, asa mi-am dat seama ca este motorina, in afara de asta, nu poate fi alceva, antigelul e OK, nivelul constant, nu putea sa intre alceva decat motorina.
Masina trage bine in rest ? Bate motorul ?
Incearca sa scoti joja (usor) cu motorul pornit si vezi daca iese presiune din baia de ulei pe canalul jojei. Singura modalitate prin care imi explic sa ajunga motorina in ulei este sa ai cel putin 1 piston ce scapa rau presiune in baie impreuna cu motorina injectata. Iarasi daca poti sa faci un test de compresie ti-ai da seama mai usor de lucrul asta.
Voi incerca, dar nu cred ca e asa grav, masina trage foarte bine, si nu e nici o schimbare fata de acum 2 ani de cand am luat-o. Eu inclin sa-i cred pe cei de la service care au spus ca e probl cu pompa de vacuum (tester), am inteles din cate am citit in forum ca are legatura cu partea turbo. Oricum am de gand sa merg la un service care se ocupa cu probleme de turbo sa imi verifice pompa de vacuum si ce-o mai fi pe acolo, poate trebuie doar sa curete mizeria
Eu m-am bazat pe ce ai spus tu ca intra multa motorina in ulei si creste nivelul peste maxim. Pe-acolo e cam singura locatie pe unde poate intra motorina in ulei.

Pentru pompa de vacuum si turbo citeste topicul :
http://www.clubopel.com/vie...6750&start=20
Asa e, nu pare sa fie ce scrie in acest topic. Totusi nu-mi vine sa cred ca ar putea scapa presiune pe la piston, avand in vedere numarul de kilometri pe care ii are masina 97.000 Reali, verificati si in service.
Mai ales ca acest lucru s-a intamplat dintr-odata si alte simptome nu are.
Am uitat sa spun ca eu umblu mult in oras si fac drumuri scurte. Stiu ca in trecut la masinile vechi, daca se umbla prin oras mult, cu socul tras atunci se intampla acest fenomen. Eu m-am gandit ca poate are si masina mea un astfel de soc dar automat si poate se intampla acest fenomen din aceleasi motive. Oricum am sa verific si compresia, multumesc de sfat
As oil consumption is affected by technical factors, the conclusion is reached that the engine does not consume oil in special operating conditions that lead to oil dilution.
During conditions such as frequent cold starts and driving before the engine reaches operating temperature, it is only the oil flowing back to the oil pan that carries away scalding fuel components and precipitates. This "dilutes" the oil and leads to the erroneous assumption that the engine consumes no oil.
Such diluted oil loses its ability to lubricate and could cause engine damage if the prescribed oil change intervals are not observed.
Driving in predominately urban traffic and frequently running a cold engine at rpms above idle speed are the main causes of oil dilution.

De ce nu ai cumparat o benzinara ? Dieselul il omori in stilul asta prin oras, saracul motor nu apuca sa se incalzeasca si sa mearga si el normal. La rece cantitatea de motorina injectata este si peste dublu, o parte ajunge in ulei, iti spala cilindri ca sa ai uzura si o alta parte pleaca pe evacuare (asta apropo de socul tras...)
Daca as fi stiut de la inceput, nu o cumparam, dar a fost o ocazie buna, am luat-o de la cineva de incredere, de unde sa stiu ca se va intampla asa? Deci inteleg ca de fapt nu are nici o problema. Poate ca am sa o vand, si am sa cumpar o benzinara, multumesc mult pentru ajutor
De acord cu dancuciureanu si perfect valabil ceea ce spune el. Dar, de ce nu avem aceiasi simptomatica la majoritatea motoarelor diesel de 2.2 in aproximativ aceleasi conditii ?
Care sunt factorii determinanti in producerea acestui fenomen ? Consumul este sesizabil marit acum fata de cum era inainte ? Ma gandesc ca ar putea fi un reper.
Totusi as merge pe varinta de uzura sau functionare nu tocmai in parametri a unor componente
Si ma mai gandesc ca totusi masina are 97.000 de km ceea ce inseamna aprox 10 - 15 % din viata unui diesel bine intretinut(din ceea ce spune propietarul).
Daca gresesc va rog sa ma corectati.
Hai sa explicam pe romaneste si pe intelesul si celor neavizati.
La diesel cind dai cheie motorul invirte, injectoarele scuipa motorina si spala pelicula de ulei din cilindri pina cind ea nu porneste, dureaza 1-5 sec si chiar 3 chei lungi. O parte din motorina intra in ulei. Cit motorul este rece ECU mareste cantitatea de motorina peste normal (aer/motorina), motorina in plus nu arde ca nu exista atita aer, ea spala cilindri si este aruncata pe esapament. Sa nu uitam ca un diesel se incalzeste greu, cit este rece motorul consuma de te sperii.
La benzina (cele noi) cind dai cheie motorul se invirte, ungere ai si abia cind ECU vede pozitie vibrochen si came da drumul la injector si scinteie, evident ca amestecul detoneaza din prima daca motorul este ok. Deci nu ai contaminare cu benzina a uleiului. Alta treaba e ca motorul benzinar este unul "cald", adica o buna parte din energia arderii devine caldura, implicit el se incalzeste mult mai repede decit un diesel. De exemplu imbunatatirea amestecului la ele este de ordinul 1-2minute si la diesel 5-15min, de asemenea difera foarte mult procentual raportul inbunatatirii amestecului la benzina fiind mult mai mic fata de diesel.
Alta treaba la rece e ca omori turbina...

Cei de la reprezentanta Opel sigur au primit informare privind nivelul crescut ulei, in Romania au destule cazuri mai ales pe la Corsa, drum scurt...
aceeasi problema,aceleasi simptome am avut si eu la opelul meu(astra g 2.0 dtl) si la mine a fost de vina oringurile la injectoare.
daca ai motorina in ulei inseamna ca si iti consuma cu galeata deci evident ca dintrun anume motiv cantitatea de combustibil care ajunge in cilindri este mult mai mare decat in mod normal si nefiind arsa ajunge in baie . am patit aceasi chestie la un benzinar si consuma 40 la suta in oras.Problema la tine s-ar putea sa fie de la injectoare (s-ar putea sa nu mai inchida)
Deci asa cum banuiam nu este o problema numai de teorie. Nuare cum sa-i creasca nivelul la ulei "mult peste maxim" in cateva zile . E clar o problema de uzura sau nefunctionalitate.
@dancuciureanu cu tot respectul de neavizat , logica de bun simt inca nu mi-a disparut. Repet ca sunt de acord cu cele relatate de tine mai sus dar nu asta este cauza pt care nivelul uleiului a crescut atat de mult intr-o periada atat de scurta (cateva zile)
Un exemplu edificator l-a dat cosmin-aurel
Deci @danynad verifica sistemul de alimentare cu combustibil si elementele conexe lui. E foarte clar ca motorina ajunge cu abundenta in pistoane. Probabil si consumul este exagerat de mare

Ma gandesc asta o fi prim iarna pt masina asta ? Pana acum nu a mers cu ea decat vara ? De ce nu s-a intamplat la fel si iernile trecute ? Varianta cu diesel mai pretentios fata de benzina mai ales iarna este adevarata dar ar trebui sa tinem cont totusi de noile generatii de motoare din care fac parte si aceste 2.2 uri de la opel
Poate fi de la o-ring dar in acest caz s-ar depresuriza alimentarea, adica masina porneste greu dar el nu a spus nimic de pornire.
Masina porneste la sfert de cheie si pe cel mai mare ger, pe de alta parte eu am masina de 1 an si jumatate, am trecut deja printr-o iarna fara probleme. Intr-adevar in iarna aceasta nu am facut drumuri decat prin oras, drumuri scurte dupa cum am zis, iarna trecut am facut si drumuri mai lungi 160 KM la 2 sapt. Eu inclin sa il cred pe danciucureanu, mai ales ca am facut zilele acestea niste incercari, am mers putin in afara orasului si apoi la verificari am observat ca nivelul de ulei a revenit, plus ca nu se mai aprinde martorul masina cu cheita.
lyv a scris: daca ai motorina in ulei inseamna ca si iti consuma cu galeata deci evident ca dintrun anume motiv cantitatea de combustibil care ajunge in cilindri este mult mai mare decat in mod normal si nefiind arsa ajunge in baie . am patit aceasi chestie la un benzinar si consuma 40 la suta in oras.Problema la tine s-ar putea sa fie de la injectoare (s-ar putea sa nu mai inchida)
la tester se vede chestia asta cu benzina in ulei?
La tester a aparut o eroare la pompa de vacuum, pe care a 'rezolvat-o" in 2 minute

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou