Parola noua?


Ce ulei de cutie de viteze sa pun , in carte este specificat "OPEL - 19 40 768" pentru cam toate variantele de cutie ? Stiu , nu se schimba dar daca vreau sa completez , sa zicem ... ce ulei API (GL 4 , GL5) SAE (75W90 , 80W90...) sa pun in cutie ?
Poate a tras cineva cu ochiu in service ... Wink

Pe net nu am gasit o nici o lista cu echivalente API ... Crying or Very sad
De ce nu completezi cu ulei Opel 19 40 768 ? costa 230.000 litrul
Sfat: foloseste NUMAI ulei Opel 19 40 768 !
Stie cineva caracteristicile uleiului de transmisie "original" , viscozitati , temperatura de inghet ... etc ?
Ar fi interesant de stiut , eu nu am gasit nimic pe net .
Salut! Eu am completat cu Aral ptr. transmisie si atat. Nu ai de unde sti ce ulei este cutie si nu cred ca vrei sa schimbi uleiul din cutie... Gurile rele spun ca si cel romanesc de transmisie este foarte bun, dar nu m-am riscat si cred ca nici tu.
Conform catalogului Mobil pentru Astra G se foloseste Mobilube 1 SHC 75w90 API: GL-5 , ulei full sintetic compatibil Opel/Vauxhall p/n 09120541 . 360.000lei/L

Cred ar fi o buna optiune un ulei full sintetic in locul unuia mineral . Rolling Eyes
Salut!

Masina in cauza...Astra G 1.7DTI(Y17DT) din 2000( 151.000km la bord...dar numai d-zeu stie cati are de fapt Very Happy )

Problema este urmatoarea: Dupa parcurgerea unui nr. de kilometri(deci dupa ce se incalzeste putin masina) la schimbarea vitezelor apare o senzatie de "agatare" usoara. Vitezele se pot schimba fara probleme mai departe(tragi sau dupa caz impingi maneta schimbatorului un pic mai tare)
idee este ca in momentul pornirii si primii kilometri schimbatorul functioneaza ca uns.

Deci care sa fie problema???

Banuiesc ca ar putea fi...uleiul din cutia de viteze(tocmai ca la pornire merge bine si mai apoi apar problemele)..Asa ca am cumparat ulei pt. cutia de viteze Esso 75W-80 dar surpriza... mecanicul imi zice ca nu are cum sa schimbe uleiul ci eventual doar sa-l completeze ca nu exista buson de scurgere Sad!
Asa ca ma trimite la reprezentanta unde mi se zice ca se poate schimba totusi uleiul dar uleiul cumparat de mine nu este cel recomandat( mi-a zis ceva gen 80w-90 sau 85w-90).

Ce tip de ulei este necesar la cutia motorului in cauza si cam cati litrii?..si cam cate ore de manopera ar fi necesare(cu aproximatie)

In cazul in care considerati ca ar putea fi si alta problema va rog sa postati?

va multumesc si numai bine!
Probabil nu ai suficient ulei in cutia de viteze . Schimbarea este foarte simpla .

Amanunte aici : http://www.clubopel.com/vie...php?p=49104#49104
Neamtul spune ca la tipul tau de cutie de viteze , manuala deci , intra NUMAI ulei Opel 19 40 768 , asa recomanda producatorul , buson de golire nu are asa ca ..........trebuie sa dai capacul de jos de la cutie , jos apoi completezi cu ulei , la carte spune ca intra 1,8 litrii
aceasi problema o am si eu cu cutia de viteze. cand se incalzeste intra greu in treapta I si in marsarier caraie. Nu e din lipsa uleiului. In prima faza, asa am crezut si eu si am vrut sa schimb uleiul, dar la service a spus ca imi trebuie o garnitura ca sa mi-l schimbe. Asa ca nu am mai schimbat si doar am completat...si surpriza : nu a intrat nici macar 200 ml de ulei.
Aceeasi problema o ai si tu cred. E ceva din interiorul cutiei de viteze.
Poate cineva ne poate da mai multe detalii.
Aceleasi simptome le am si eu, dar invers; adica schimbatorul "agatza" putin in treapta I dar cand e motorul rece, dupa ce se incalzeste nu mai face; suspectez timoneria care la mine e din plastic; intentionez sa o schimb cu una din metal.
Visse a scris: Neamtul spune ca la tipul tau de cutie de viteze , manuala deci , intra NUMAI ulei Opel 19 40 768 , asa recomanda producatorul , buson de golire nu are asa ca ..........trebuie sa dai capacul de jos de la cutie , jos apoi completezi cu ulei , la carte spune ca intra 1,8 litrii


Visse: pe uleiul ce il cumparasem nu scrie nimic despre vreun cod opel(cu atat mai mult cel indicat de tine 19 40 768)..scrie ca satisface normele peugot s.a. B 71-2330 Sad . Deci sa inteleg ca am cumparat uleiul gresit?

Numai bine!
Dupa aproape o luna am schimbat uleiul in cutie! m-am dus la reprezentanta Opel din Baia Mare( unde m-am usurat de 1.600.000...ulei+garnitura+silicon+diluant+manopera+ mama dracului mai stie ce Very Happy)

Mi sa spus ca dupa cum arata uleiul in cutie banuieste ca e cel original si ca e bine ca l-am schimbat! Inginerul de acolo zicea ca problema mea poate fi si de la " nuca din schimbator/maneta" si ca in cazul acesta se schimba intreg subansamblul.

Din pacate odata cu schimbarea uleiului problema nu s-a schimbat(agata usor la cald si mergea perfect la rece)..ci se manifesta exact invers acum: agata la rece si merge mai bine la cald!

Nu stiu ce sa zic..da sa schimb subansmble prin cutia de viteze...nu mi se pare foarte incantator....mai degraba as incerca sa vand masina?! (nu ca asta ar fi prea usor) Smile

Numai bine!
@florin...nu in cutie e subansamblul...ci imediat dupa tija schimbatorului de viteze...ansamblul ala de parghii care transmit miscarile intre schimbator si cutie se numeste timonerie..si contine la majoritatea modelelor de opel, piese din plastic care se uzeaza..Am si eu ceva probleme dar sper sa le rezolv in prima faza prin reglarea timoneriei...daca nu tine,.. o sa recurg la schimbarea ei..desi, nu stiu cat mama naibii o sa coste...poate ajung la concluzia ta: mai bine schimb masina Sad
Care stie unde este busonul de umplere cu ulei sau de verificare la cutia de viteze pt un Opel Astra 1.7DTI (2003) motor isuzu ???
Nivelul se verifica desfacand busonul de nivel,localizat langa iesirea planetarei stanga ,din cutia de viteze. cheie de 13.Se completeaza daca e nevoie desfacand sonda de " mers inapoi" de pe cutie.
si la y20dth este pozitiont in acelasi loc?
De completat se poate pe la aerisirea curiei este acolperita de un dop de cauciuc.
Cum ma prind ce tip de cutie este? Am inteles ca sunt F17 si F18 pt 1.7tdti
Scrie undeva pe ea ceva?
Rog sa fiu mutat daca nu am postat bine, am scurgeri de ulei intre cutie si motor , in parte de jos

intrebare: intre cutie si motor treb sa fie vreo garnitura? (poza e cam stramba dar cunoscatorii isi dau seama)
eu suspectez ca ar curge din preajma unui furtun care vine de la turbo dar nu stiu ce este acel furtun


dar asa de mult ulei sa curga pe la furtunul ala (sau pe langa tevusca care intra furtunul) sa ajunga pana jos la cutie????? Rolling Eyes mentionez ca nu scade nivelul uleiului de motor. astept sfaturi. multumesc anticipat

Discutii similare

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou