Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mity

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Deschid acest topic pt toti cei care vor dori sa aia asa ceva instalat pe masina.
Din punctul meu de vedere merita efortul dotarii cu aceasta functie, deoarece la drum lung se realizeaza ceva economie de combustibil.
Dar asta va las pe fiecare in parte sa descoperiti. Smile
Aceasta functie se numeste in engleza Cruise Control, dar am auzit pomenindu-se de ea si ca "Tempomat". Poate stie cineva si ne lamureste in privinta acestor termeni.

Primul lucru care trebuie facut este achizitionarea unui comutator care se monteaza la pedala de ambreiaj.
Din ce am mai aflat se pare ca masinile cu motor diesel au deja acest comutator montat.
Evident la cele care au cutie automata, acest comutator nu este in lista de cerinte. Smile

Din cate am auzit nu exista masina care sa nu aiba deja in forma de cablu mufa pentru acest comutator.
La mine era, si am montat in 10 minute doar comutatorul.






Skip ads

  • mity

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Pentru a putea monta comutatorul de la pedala de ambreiaj aveti nevoie sa demontati partea inferioara a bordului din dreptul soferului.
Treaba simpla:
- se ridica volanul in pozitia maxima si se observa sub el 2 suruburi care tin masca inferioara a bordului;
- in partea de jos a mastii se observa alte 3 suruburi.
- Dupa inlaturarea celor 5 suruburi, se poate inlatura foaret usor aceasta masca inferioara.


  • mity

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Un lucru de care era sa uit (noroc ca era si Florianu online). Smile
Inainte de a demonta panoul inferior trebuie scos blocul de lumini.




Pentru a scoate blocul de lumini (2) trebuie facute urmatoarele operatii:
- Se duce in pozitia zero butonul de lumini (1)
- Se apasa butonul de lumini
- Cu el apasat se roteste spre dreapta catre pozitii (3).
- In aceasta pozitie se trage de butonul mare si blocul de lumini iese din locas.



La final se scoate mufa din blocul de lumini.
  • mity

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Dupa demontarea blocului de lumini se demonteaza panoul inferior.
Dupa demontarea panoului inferior se monteaza comutatorul de ambreiaj.

Acesta asa arata:



Cand este nou , se se lasa camasa rosie la poz minim, si se inlatura piesa de blocare verde. Smile


Skip ads

  • mity

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Sper ca nu v-am plictisit prea tare cu acest comutator. Smile

Acuma trecem la maneta din dreapta volanului.
Asa arata maneta fara Cruise Control:



Asa arata maneta cu aceasta functie:



Pentru a scoate maneta veche, trebuie un o cheie inbus de 1mm si lunga de minim 8cm.
Se trage usor de mansonul de cauciuc catre maneta, pt ca acesta sa se desprinda de corpul volanului.
Pe sub manson in lungul bratului subtire al manetei se introduce inbusul.
Odata introdul inbusul in acel canal maneta se poate trage cu usurinta. Smile
  • mity

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Ultima operatie este cea de montare a ledului verde de Cruise Control in bord.
Pentru aceasta trebuie demontate urmatoarele:
- Ornamentul din stanga volanului:


- Identic se scoate si ornamentul din partea dreapta a volanului
  • mity

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Dupa inlaturarea ornamentelor se scot cele 2 suruburi ascunde de volan.






Se scor capacelele care acopera capul surubului




Suruburile desfiletate




  • mity

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Se desfca usor capetele capacului care acopera coloana de directie ca in poza urmatoare:


Dupa eliberarea burdufelor de la manete, se ridica capacul desi el se tine in continuare de acea piele neagra.



In laterale unde ornamentele acopereau aceasta zona acum se vad cele doua cleme de plastic care tin masca inferioara a ceasurilor.


Dupa inlaturarea acestui capac legat cu o piele neagra de masca inferioara a ceasurilor, se vor vedea sub ceasuri cele 2 suruburi care fixeaza ansamblul:


Dupa eliberearea acestor 2 suruburi se trage afara usor ansamblul ceasurilor si se scoate mufa de legatura.
Skip ads

  • mity

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Ansamblul ceasurilor din bord este prins cu 8 suruburi mici.
Dupa ce se desfac toate aceste suruburi, se detaseaza spatele de protectie din plastic al cablajului, si se desclipseaza carcasa cu tot cu geamul de protectie.
Obtineti un sandvis format din cablaj pe o parte si placa cu ceasuri pe cealalata parte.
Acuma, trebuie scoase cele 4 limbi ale ceasurilor si memorata pozitia lor in momentul scoaterii. Smile
Pentru a scoate limbile bagati o cheie mica sub butucul central al acului si faceti parghie pe o carpa pentru a nu zgaria folia ceasurilor.
Dupa scoaterea celor 4 limbi prin tragere, se declipseaza cu MARE grija cablajul de partea ornamentala a ceasurilor.
ATENTIE! Display-ul de KM poate cadea de pe suportul lui!
Odata dezbracat cablajul se poate trece la montarea ledului ca in figura urmatoare:



Ledul montat de mine este al 4-lea inumarand de la dreapta la stanga, inclusiv locul gol din dreapta.

Rezistentele SMD montate initial de mine se vad in poza in coltul din dreapta sus:


Inital am pus o rez de 10 OHM cu una de 620 OHM (asta am avut la mine atunci) si am constatat ca lumineaza cam tare.
Le-am schimbat cu 2 rez SMD de 470 OHM si acum lumineaza OK.
  • mity

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Cam asta ar fi de facut inainte de a trece la programarea cu TECH 2, si la testarea functiei la drum. Smile

Daca aveti intrebari sper sa ma descurc sa va raspund.
  • florianu

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
"magistral"!
undeva intr-un week-end apropiat ma apuc si eu de treaba...nu stiu de ce dar am o presimtire ca te voi suna Very Happy
  • iulian36

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
@florianu
Salut.
Cat ai licitat maxim azi pt. maneta CC ?
Skip ads

  • florianu

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
sal
atat cat sa o cumpar!........dar puteai sa intrebi si tu in privat, topicul asta este despre cum montezi!
  • Roly

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Germania
  • Masina: Insignia 2014 1.6 SIDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Super tutorial. Am auzit ca la diesel-uri nu trebuie programat din tech2.
Este adevarat?(stiu pe cineva cu vectra b2 2.0 dti si nu a trebuit sa programeze).
  • florianu

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
la diesel singura diferenta fata de benzinar este ca ai montat switch-ul.
de programat trebuie programat oricum.
alta problema este la masinile mai vechi care au acceleratia prin cablu (nu electronica). Aici mai e nevoie de un acctuator care face acceleratia eletronica.
la cel de care zici tu, probabil ca a fost programat inainte...sau a fost o "greseala" din fabricatie.
  • mity

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Da, si eu stiu ca trebuie programat:
- CIM-ul
- Procesorul din modulul de comanda si control motor
- Display-ul (OPTIONAL) se aprinde ledul si fara programarea lui
  • florianu

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu m-am putut abtine si am montat astazi led-ul verde si rezistentele SMD, asa ca hai sa inchidem topicu, cu poza de final Very Happy :




multumesc jupane Mity
  • msv_64

  • Mesaje scrise: 862
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2008

  • Mesaj Privat
@florianu: Cati ohmi SMD-urile de la led?
@mity:Maneta se poate scoate si fara imbus se trage de ea mai tare.Cat despre ceasuri acestea ies fara sa demontezi capacul volanului.Doar ornamntele ar trebui desfacute,volanul in jos la maxim si ar trebui sa iasa fara probleme.
  • mity

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
E bine ca se descopera si scurtaturi. Smile
La maneta nu as recomanda varianta fortei, e posibil sa se strice piedica de pe canal. Wink

Rezistentele pt ledul de cruise control trebuie sa fie de 470 ohm ( 2 bucati )
  • 26mad

  • Mesaje scrise: 453
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2008

  • Mesaj Privat
eu am montat maneta de tempomat la maiandrei. a durat cateva minute. am o vectra C diesel. pentru cei interesati il recomand. in plus are pret accesibil iar despre seriozitate nici nu mai vb. va salut.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR