Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Revin cu alta problema. Am obs ca la accelerare parca motorul trage aer pe undeva'am impresia ca sunetul de aer vine din zona corpclapeta.Ma gandesc ca mecanicul sa fi uitat sa puna garnitura intre furtunul care vine de la filtru aer si corpul clapetei.Oricum Luni o sa merg in service la mecanic sa vada mai exact ce se intampla
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Garnitura cam sta la locul ei, de putine ori cade sau sta stramb.
Aer fals cu fas poate ca ai admisie gaurita, furtun crapat.
Bataie tacheti...sigur ai sorbul curatat ? Daca scoti busonul ulei la ralanti auzi cum galgaie uleiul ? Ce ulei ai ?
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Nu a curatat nici un sorb mecanicul,asta stiu sigur! Uleiul galgaie,la scoaterea capac ulei se aude gal_gal
Castrol magnatec 10w40. Pana sa se umble la distributie masina nu tragea aer fals ,ceea ce ma face sa cred ca admisia nu are cum sa fie gaurita. Poate un furtun sau aceea garnitura sa nu fie pusa deloc
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Si eu ma gandesc ca totusi este cam gros uleiul asta 10w40 mai ales acum iarna. Am facut distributia si am vazut la axe numai crema de pantofi si ma gandesc cum sa scap de ea. Am vazut niste solutii de curatare ce se pun in motor inainte de a schimba uleiul. Sa merg pe 10w40 in continuare sau sa pun ulei mai subtire si de curatare?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Curatat sorb, macar atat.
Pus ulei 0W maxim 5W40, considera ca ce ai acum a fost de curatare, 10W40 se pune doar vara cateva luni si numai ca ulei de curatare (exista si asa ceva).
Inainte de schimb ulei se poate pune un engine flush, ajuta dar minuni nu face. Crema de este cum ii spui va ajunge tot in sorb si in proportie mare.
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am fost astazi inapoi la service si am aflat ca acel fas este normal la calcare pedala acc. Ciudat este ca masina nu facea asa inainte de a schimba distributia. Au spus ca este normal sa traga aer la calcare pedala acc si sa se auda asa. Nu ma pricep dar daca este normal atunci de ce motorul da sa se opreasca cand calc acc si se aude si acel sunet ca si cum trage aer fals sau prea mult
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Orice motor aspirat face faas cand o calci., acum depinde de urecche.
Privitor la pedala scurta si dat in nas e alta treaba si ai pe forum de citit.
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am uitat sa precizez ca dupa ce mecanicul mi-a schimbat distributia si mai avea de pus la loc capacul tacheti-culbutori, am observat un culbutor rupt. A trebuit sa dea jos axa cu came (cea de sus de langa parbriz ca sa zic asa) si sa schimbe acel culbutor rupt. Este posibil sa nu fi pus bine la loc acel disc cu fante de pe pinionul axei, care transmite senzorului camshaft miscarea de rotatie a axei? Este posibil ca distributia sa nu fie la punct(chiar cu trusa KM) avand in vedere ca a dat axa came jos dupa ce a inlocuit distributia? Este posibil ca la calcare scurta a pedalei acc sa dea in nas din cauza acestor factori? Va rog sa ma credeti ca nu mai pot cu masina asta, este mai rau decat inainte de ai face distributia!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Orice este posibil. Trebuie de verificat punerea la punct a distributiei si daca ai presiune ulei referior la tacaneala. Ca face fas fa si tu o calibrare la throttle, vezi discutia de la Agila.
Culbutor rupt inseamna o blocare supapa dar mai ales tachet, adica motor mizerabil. Mizeria evident ca ajunge in sita sorbului din baie ulei.
Nu cunosc multe date ale problemei, ma suni si discutam, nr tel e pe forum si daca esti pe orange eu am destule minute.
  • danlazar1

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2007 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2012

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Deci antigel lipsa, sa facut presiune mare pe circuit si motorul fiind fierbinte a spart garnitura distributie in zona pompei apa.
Deci de vina a fost SOFERUL ! Adica SOFERITA !
El e primul care trebuie sa beleasca ochii, sa mai ridice capota, sa vada daca mai are antigel, ulei, lichid frana, daca nu are pete pe undeva... daca nu pica juma' de motor, daca mai are roti...

LE
Garnitura chiulasa scapa si cu motor la 105-110grdC daca esti pe faza.


cum adica daca esti pe faza ?ce trebuie facut in acest moment cand masina practic fierbe? unii spun sa pui apa sau ce ai fara sa opresti motorul ,altii ca trebuie sa opresti imediat ,etc,va rog fiti mai detaliat
  • alamic

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2009

  • Mesaj Privat
opresti motorul si pui ventilatorul pe direct, fir de la +baterie la siguranta de la ventilator



problema
schimbat pompa apa in urma cu 2 ani
dupa 8000km am schimbat uleiul iarna si observat muci pe la capac(am mai completat un pic de apa dupa schimbul pompei la 1000km, 2-300ml)

in cei 70000km nu am mai completat cu apa si nivelul uleiului a ramas constant
acum am schimbat iar uleiul apa este la acelasi nivel, vasul de expansiune este murdar de ulei pe margini, nivelul uleiului este acelasi,
de cand am schimbat uleiul am facut 3000km si nivelul este acelasi de altfel si la apa
in prima faza o sa curat capacul de muci si sa vedem ce se mai intampla in viitor
masina a fost comparata la 98k in 2009 (nu cred ca reali.......corsa c septembrie 2003) la 125k am schimbat pompa de apa 2011, iar acum are 135km
ar putea fi garnitura de la distributie sau chiuloasa ?
un mecanic bun in ploiesti unde as putea gasi ?
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Murdar vizibil bine sau doar ceva curcubee cand te uiti pe gura borcanului? Ceva spuma pe busonul de la ulei e normala iarna, de la condens.
Skip ads

  • danlazar1

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2007 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2012

  • Mesaj Privat
am fost cu masina la un mecanic recomandat ca fiind bun si mi-a spus ca nu este rascoapta garnitura de distributie,in vas si radiator am spuma de ulei ,ce ma sfatuiti sa fac?
anexez 2 poze cu busonul de la ulei si cel de radiator scoase unde se vede cum sta problema
  • alamic

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2009

  • Mesaj Privat
mai bine fa poze la vasul de expansiune, acolo se vede foarte bine,
eu doar am dat capacul de la culbutori jos, si l-am spalat foarte bine cu diluant, nu au mai aparut muci, momentan merg fara termostat sa circule apa mai bine, sa vad daca apare ceva pe vasul de expansiune, pentru ca uleiul sta deasupra apei si se depune foarte repede pe peretii vasului de expansiune
  • danlazar1

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2007 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2012

  • Mesaj Privat
in vas se vede f putin ulei....in urma cu ceva vreme am pierdut busonul de la radiator in urma completarii cu antigel si am pus un buson de tico ce are pe el inscdris 09 bari in loc de 1,4 bari ,sa fie asta problema?
apropo ..daca are cineva un buson de Agila as plati pentru el pentru ca la dezmembrari nu-mi vinde nimeni numai busonul fara radiator
  • alamic

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2009

  • Mesaj Privat
in locul tau as cumpara buson original de opel si as curata si instalatia de apa pe urma as observa ce se intampla
  • catalin_689

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Sper ca de data asta sa nu mai postez gresit. Masina este un Corsa CDTI, motor z 13 dt, 2004, 80000 in bord (asta nu o prea cred..din ce-am citit pe aici). Am gasit ulei in vasul de expansiune, si mult (strat consistent, nu doar urme fine). Nivelul uleiului este normal (intre minim si maxim), dar a scazut fata de ultima verificare (am facut cam 1500 de km intre timp). Pe joja uleiul pare normal si nu am sesizat spuma pe joja sau buson. La ultima revizie -prin februarie, am gasit o pelicula foarte fina de ulei, aproape insesizabila. dar seful de service a zis ca nu-i nimic grav. In mers verific periodic bordul, dar temperatura nu a crescut peste 90, nici la mers bara in bara, nici pe autostrada, nici pe serpentinele de la Lacul Rosu. In bord, niciun senzor aprins. Am citit discutiile de pe forum, dar majoritatea erau despre astra cu motor de isuzu, unde primul lucru la care te gandesti este termoflotul, si dupa aia la garnitura sau altele. E valabil si pentru z 13 dt? Iarna am sesizat fum alburiu, care dispare dupa un timp; de ceva vreme si motorul este mai zgomotos. Si un service de incredere in iasi, sa nu ma jupoaie, dar mai ales sa faca treaba buna. Mecanicii pe care ii mai stiam si eu, mi-au zis ca nu au mai facut asta la tipul asta de motor, asa ca mai bine nu se baga. Cineva mi-a recomandat un mecanic la reprezentanta KIA, dar nu am nici un fel de referinte despre ei. Masina am tras-o pe dreapta, desi pana a gasi problema mergea normal; nu stiu daca pana le service sa merg pe roti. Daca poate sa-mi de cineva un sfat despre problema sau un service in iasi, nu raman dator, pentru ca saptamana viitoare as vrea sa rezolv problema. Multumesc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mecanici priceputi greu de gasit la ele, doar reprezentanta FIAT (e motorul lor) sau BTM, or mai fi si altii dar nu cunosc. Restul care stiu cu ce se mananca janghina asta nici nu vor sa auda de ele. Te bucuri de consum mic dar te costa mai mult reparatiile decat economia.
  • djdexter

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am citit tot topic-ul pana acum si mi-am facut o idee generala insa as dori sa expun detaliile si daca are timp si se poate il rog pe domnul dancuciureanu sa isi exprime parerea.

Subiect: Opel Corsa B 1999 1.2 16V, X12XE

Operatiuni:
- segmentare (schimbat segmenti, planat chiulasa, garnitura de chiulasa, schimbat semeringuri de supape, schimbat tacheti, schimbat kit distributie, garnitura capac distributie, simering fulie, curea agregate)
- curatat corp clapeta acceleratie
- schimbat radiator + termocupla la 95 de grade

Detalii:
Dupa segmentare am mers aproximativ 1000 km cu ea si aproape totul ok:
- motorul merge frumos
- nivel ulei constant (pana acum nu a papat ulei)
- esapamentul curat (nu am nici un fel de funingine pe teava de esapament) asadar tind sa cred ca lucrurile sunt ok.

Am zis mai sus "aproape totul ok" pentru ca:
- la relanti motorul galopeaza, nu variaza numarul te turatii pe bord, merge rotund insa galopeaza.
- imi da apa afara din vas (din cercetarile si probele efectuate pare ca imi face perna de aer in radiator si nu mai circula apa, apa ajunge la 100 de grade si ventialtorul nu porneste)
- daca las comutatorul de incalzire habitaclu pe maxim (mentionez ca am scos termostatul de tot) totul ok, isi face circuitul de racire iar ventilatorul pleaca la 95 de grade afisate pe bord.

Am citit o serie lunga de raspunsuri si sugestii date de domnul dancuciureanu si recunosc ca pana acum singura operatiune pe care nu am facut-o este cea de curatare a EGR, insa e urmatoarea pe lista
Mentionez ca mi se pare ca, consumul e putin mai mare fata de consumul anterior segmentarii.

Care credeti ca e problema mea ?

Cu stima.
  • djdexter

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Later edit la postul anteriror:

Azi am scos EGR si conform indicatiilor date de domnul dancuciureanu impedantele masurate sunt ok, insa daca il alimentam valva nu se deschidea.
Concluzie: valva blocata pe inchis.
Am curatat-o, la teste valva functioneaza, astept ziua de maine sa primesc cele 2 garnituri.
Revin cu feedback.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR