Parola noua?


Stie cineva ? puntea are 6 diode
Cum vrei sa verifici? Cu ele demontate e simplu, cu un multimetru de 15 lei verifici daca lasa sa treaca curentul in ambele sensuri, ceea ce inseamna ca sunt defecte. La releu, cu el montat pe masina, o sa ai variatii mari ale tensiunii direct proportionale cu turatia motorului (tot cu un multimertru de 15 lei verifici).
livcro a scris: Cum vrei sa verifici? Cu ele demontate e simplu, cu un multimetru de 15 lei verifici daca lasa sa treaca curentul in ambele sensuri, ceea ce inseamna ca sunt defecte. La releu, cu el montat pe masina, o sa ai variatii mari ale tensiunii direct proportionale cu turatia motorului (tot cu un multimertru de 15 lei verifici).


multimetru am....da-mi mai multe detalii te rog..alternatorul e desfacut..nu e pe masina
Pe multimetru ai o optiune speciala de verificat diode..o sageata barata cu o liniutza in capat, aia e pt diode. Cand e curent, apare valoare 1 si face beep (daca are si buzer), cand nu e curent apare valoarea 0(sau invers). Trebuie sa gasesti cele doua contacte ale fiecarei diode si sa le atingi cu ansele de la multimetru, schimband pozitia lor ..o data treba sa iti dea 0 si o data 1..daca iti da de doua ori 0, dioda e dusa.
degeaba ai desfacut alternatorul de pe masina ,ca sa verifici diodele trebuie sa dezansamblezi alternatorul in sine Smile astfel incit sa ai acces la iesirile infasurarilor statorului , cele 3 sirme groase de cupru . Daca vrei sa verifici puntea dezlipesti cele 3 fire de cupru de pe punte iei un aparat de masura de care vrei tu numai sa poata masura diode . Deci pui un fir al aparatului pe iesirea de + al alternatorului si celalalt fir atingi pe rind bornele de pe care ai dezlipit firele de la stator . daca nusint probleme aparatul va arata ori nimic , ori intre 300 si 600 ohmi depinde de tipul puntii . Daca arata scurt deja sint probleme si nu are rost sa continui ,daca totul este ok inversezi bornele aparatului si vezi ce arata . Deci inconcluzie aparatul va trebui sa arate de 3 ori nimic ca si cum nu ar fi conectat si de 3 ori intre 300 600 ohmi . daca nu arata de 3 ori valoarea de mai inainte atunci ai o dioda intrerupta si este tot defecta . Dupa aceasta operatie pozitionezi o borna a aparatului pe masa alternatorului , iar cealalta pe bornele statorului si repeti operatia de mai sus trebuind sa arate aceleasi valori . Stiu ca pare cam complicat dar in practica se face imediat Smile
fratiloor..mie imi baga prea mult alternatoruu..imi fierbe bateria..ce sa ii fac? ce e de vina?..pundea sau releul?..plss
in general e releul.
in rare cazuri se intampla sa fie si blocul de diode.
sa nu mai mergi asa cu masina,ca risti sa arzi calculatoarele!
silviustudents a scris: fratiloor..mie imi baga prea mult alternatoruu..imi fierbe bateria..ce sa ii fac? ce e de vina?..pundea sau releul?..plss


Cred ca e releul..la mine a fost aceeasi problema cand dadeam drumu la stergatoare ziceam ca au inebunit la cat de tare se miscau....ce masina ai ?
salut....la mine stergatoarele merg bine..normal..totul e normal..si farurile..numai ca imi da afara din baterie..e un opel astra g 2001 1.6 benzin..ms
silviustudents a scris: salut....la mine stergatoarele merg bine..normal..totul e normal..si farurile..numai ca imi da afara din baterie..e un opel astra g 2001 1.6 benzin..ms


Salut....ia un aparat de masura..porneste masina si verifica la bornele bateriei cat incarca....trebuie sa fie 14v-14,3v
daca incarcarea e normala sau la minim,atunci schimba bateria pentru ca ai cel putin un element in scurt si risti sa strici multe la masina.
silviustudents a scris: fratiloor..mie imi baga prea mult alternatoruu..imi fierbe bateria..ce sa ii fac? ce e de vina?..pundea sau releul?..plss
spune-mi te rog si mie cum ai rezolvat!!!am si eu aceeasi problema...pornea bine nu sa ars nimic dar dimineata nu a mai pornit si am gasit bateria umeda la doape
In regim static poti verifica bobinele statorului, cele 6 diode din puntea trifazata, carbunii de la rotor, bobinele acestuia! Regulatorul electronic se masoara in regim dinamic, aici fiind vorba despre o diversitate constructiva interioara a acestora! Pentru a face masuratorile statice ai nevoie de un multimetru! Bobinele se masoara in regim de ohmetru, diodele in regim de semiconductor (semnul diodei pe aparat)! Peste 90% din regulatoare se bulesc datorita unor defecte ale puntii de diode! In 10% din cazuri...din cauza acumulatorului imbatranit sau cu elementi in scurt! Ai alaturat o schema pe care am facut-o repede.....dupa ce desfaci alternatorul, deconectezi puntea (conexiunile incadrate in cercuri rosii) si incepi masuratorile asupra lor si a bobinelor din stator! Daca nu depistezi vreun defect, pentru masuratori mai precise poti deconecta fiecare dioda in parte (incercuit in albastru)!
Dupa ce remediezi defectiunea (in cele mai multe cazuri una sau mai multe diode pocnite) montezi vechiul regulator si montezi alternatorul pe masina! Daca ai 14,3-14,5V incarcare...ai scapat! Smile Daca nu....atunci schimbi regulatorul cu unul nou! Cam asta este in mare chestia....Spor!
L.E. Nu pot da niste date precise referitor la rezistivitatea bobinelor, acestea avand nr. de spire diferit de la un model la altul....ideea este ca ohmetric cele 3 bobine trebuie sa aiva valori identice! De asemenea nici la regulatoarele electronice nu se pot da niste valori rezistive sau masurate in regim de semiconductor...acestea avand scheme interne diferite! La unele alternatoare puteti gasi doua punti de diode ...cea de putere si inca o punte integrata (sau doar 3 diode clasice) ce alimenteaza separat circuitul electronic din regulator!

Poate te ajuta si aceasta schema....

D_M_G cea de-a doua punte de diode care este foarte rar intalnita poarta denumirea de diode de preexcitare si se gaseste pe foarte putine modele de alternatoare, personal am intalnit-o doar pe Pall Magneton, un astfel de alternator genereaza curent fara a primi curent din baterie prin firul de excitatie, la motoare pe benzina permite pornirea motorului Fara baterie deloc si ai si lumini.
In ce priveste verificarea diodelor, recomand verificarea lor folosind un curent de intensitate mare direct de pe baterie si un bec de faruri, verificarea cu multimetrul nu este fidela, uneori se pare ca dioda este buna la un curent ff mic dar in sarcina ea de fapt nu lucreaza fiind strapunsa. Curentul de incarcare trebuie sa fie in domeniul 14,1 plus sau minus 0,3volti, de obicei cand incarca mai mult este numai din releu, iar cand incarca mai putin poate fi si din releu, si din diode, etc; o singura dioda arsa din cele sase genereaza o scadere a curentului de incarcare cu aproximativ 30%.
Andy ca sa generezi o tensiune electromotoare intr un alternator ,deci sa apara o tensiune la iesirea lui ,trebuie sa existe un cimp magnetic preeexistent ,care nu tine de curentul de la baterie . Deci ar trebui ca alternatorul sa contina magneti permanenti , ceea ce eu nu am vazut sau auzit .Asta se intimpla numai la magnetou , care adevarat genereaza tensiune fara excitatie . Daca analizezi schema vei vedea ca nu are cum cea dea doua punte sa debiteze curent . Ea este folosita numai pentru alimentarea releului de incarcare , in acest fel functionarea lui nu mai este influentata de consumatorii electrici .Aceasta varianta este mult folosita in alternatoarele japoneze de ex Nippon Denso
Domnule Cata eu nu vorbesc prostii si cred ca stiu mai multa electronica decat altii, plus ca am terminat si facultatea de mecanica, dar asta e mai putin relevant decat faptul ca am reparat peste 1000 alternatoare si electromotoare si am citit peste un metru cub de carti de specialitate Smile. Daca ai fi citit si tu macar un sfert cat mine ai fi stiut cam ce tensiune este suficienta pentru a genera un camp magnetic unui alternator obisnuit (este suficienta o tensiune de 1V aplicata pe excitatia alternatorului pentru ca acesta sa inceapa sa debiteze curent la tensiunea de 14V) Daca ai fi avut putina experienta practica inceputa macar acum 10 ani era imposibil sa nu te intalnesti cu un astfel de alternator Pall Magneton si cum esti baiat istet daca ai fi studiat cateva materiale documentare ai fi ajuns repede la o concluzie putin mai avansata decat cea pe care ai expus-o anterior.
Dar nu cred ca este nici acum prea tarziu sa te apuci nitel de citit despre diodele de preexcitare Smile
Multa bafta
Imi pare rau ca te contrazic din nou , dar nu stiu cine nu stie fizica elementara . Smile Ai precizat ca poti obtine tensiune electromotoare la iesirea unui alternator , fara sa fie nevoie de baterie ,deci fara sa ai un cimp magnetic in rotor , cimp produs ori de un magnet permanent sau de o tensiune de excitatie . Asa ceva nu se poate , fara alte discutii . Ai trecut la atac personal pentru ca nu iti place sa fii contrazis , dar pe tine te contrazic in primul rind legile Fizicii , care specifica clar : pentru a produce o tensiune electromotoare la bornele unei bobine , trebuie ca ea sa fie traversata de un cimp magnetic variabil . Este vorba de fizica de clasa a 8 a , nu de facultate asa cum te lauzi . Daca tu reusesti sa obtii tensiune electromotoare fara sa ai un cimp magnetic variabil , mai ai un pas pina la realizarea de perpetuum mobile , si ar trebui sa te iei de mina cu PERENDEV . Intrucit nu stii ce studii am , ce calificare si ce experienta practica am , chiar daca nu am desfacut 1000 sau 2000 de alternatoare , am reparat destule si nici unul dintre ele nu contrazicea legile fizicii . Diode de preexcitare nu exista , ele sint folosite intr un asazis montaj de preexcitare care alimenteaza separat regulatorul de incarcare . Diodele sint de multe tipuri , numai de prexcitare nu Cool , si nu are rost sa ma contrazici , pentru ca este legat direct de meseria mea .Alta data abtine te de la atacuri directe la persoana daca nu stii bine ce vorbesti
@andy_ciprian
recomand verificarea lor folosind un curent de intensitate mare direct de pe baterie si un bec de faruri

In schimb nu specifici nimic despre modul de conectare a acestui circuit, acumulator; bec; dioda! In plus acceptand ca aceste componente sunt inseriate nu faci precizarea ca in conductie directa, caderea de tensiune pe o dioda buna , ce are jonctiunea de siliciu, este de aprox. de 0,6-0,9 V, functie de consumator, ca invers polarizata nu va aprinde becul, iar in caz de scurt al jonctiunii becul se aprinde intr-o veselie, indiferent de conectarea diodei in circuit. Prin urmare in loc sa ajuti un om care este mai nepriceput, il bagi total in ceata!
Orice multimetru digital ce are domeniu de masura dinamica a jonctiunilor, este mai mult decat eficace in a depista o jonctiune intrerupta sau in scurt, ori cu anomalii de conductie intre polii diodei!
eu nu vorbesc prostii si cred ca stiu mai multa electronica decat altii

Daca ai intalnit numai incepatori...este de crezut! Smile
Am glumit si eu.... Smile La mine scrie agricultor la ocupatie...nu doctor in masini sau electronica... Mai faci o afirmatie ce poate fi daunatoare pentru cei neinitiati, anume ca acele diode pe care tu le numesti de preexcitatie, ajuta la pornirea motorului fara a fi conectat acumulatorul in circuit, dar nu precizezi si anumitele impedimente majore ce pot aparea ....de la arderea becurilor, pina la distrugerea TID, MID, si ECU....
Ai perfecta dreptate DMG si eu personal nu cred ca esti agricultor de meserie, ci poate din pasiune Very Happy

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou